Pouzdanost automobila – ADAC istraživanje

Pouzdanost automobila – ADAC istraživanje

Njemački autoklub ADAC svake godine pa tako i ove objavljuje statistiku kvarova automobila na njemačkim cestama. U provedenom istraživanju obuhvaćeno je i statistički obrađeno 230.000 kvarova. Kada je riječ o samim kvarovima najveći dio kvarova 41,2% odnosi se na elektriku automobila; baterija, anlaser, svjetla i alternator.

Drugo mjesto zauzimaju problemi sa upravljanjem rada motora 18,4%, što uključuje probleme sa ubrizgavanjem, paljenjem i problemi sa senzorima. Tek na trećem mjestu su mehanički problemi motora, sa mali 7,4%. Ostali problemi su još manje zastupljeni, dovod goriva 5,3% klimatizacija – grijanje i hlađenje 4,5% itd. Rubrika ‘ostalo’, na koju otpada svaki peti kvar (21,6 posto) najviše je popunjena sa kvarovima gume, upravljačkih mehanizama, kočnica, prijenosa snage.

Na provedenom istraživanju od 230.000 kvarova, njemački automobili pokazali su superiornost. Model sa najmanje problema u svojoj klasi imao je Ford Ka. Među malim autima najbolji je Mini, u donjoj srednjoj klasi Mercedes A, u srednjoj klasi Audi A5, u gornjoj srednjoj klasi Audi A6, a među transporterima Volkswagen Transporter. Za ovako dobre rezultate po pitanju pouzdanosti njemačkih automobila možemo zahvaliti investicji od čak tri milijarde eura, koliko je u posljednje tri godine njemačka autoindustrija uložila samo u sisitem osiguranja kvaliteta.

ADAC uživa veliki ugled u njemačkoj ali i u čitavoj Evropi, pa njegva istraživanja imaju veliki uticaj na vozače. Situacija na terenu i nije uvijek kako to ADAC piše, posebno u posljednjih nekoliko godina. Balago tendenciozna testiranja, do lukavo smišljenih strategija kada je u pitanju provođenje istraživanja daje nam za pravo da sve testove i istraživanja uzimamo sa rezervom.

Lukavom strategijom njemačkim proizvođačima unaprijed je zagarantovana visoka pozicija u istraživanju. Naime, sve bolje organizovane službe mobilnih garancija njemačkih proizvođača pokupe i riješe glavninu kvarova, a oni se ne evidentiraju u ADAC-ovim statistikama, tako da ADAC-u ostaju u glavnom automobili koji ne spadaju u mobilne garancije. Zbog toga njegove statistike nisu vjerodostojne u potpunosti.