Volvo otvaranjem AstaZero test centra korak bliže budućnosti bez saobraćajnih nesreća

AstaZero 2

Volvo otvaranjem AstaZero test centra korak bliže budućnosti bez saobraćajnih nesreća

AstaZero je prvi na svijetu testni poligon pune veličine za istraživanje i razvoj budućih rješenja na polju sigurnosti u saobraćaju. Njegovo otvaranje je Volvo približilo realizaciji dugoročne vizije da do 2020. godine niko ne bi trebao smrtno stradati ili biti teško povrijeđen u novom Volvo automobilu.

Važna mjera u postizanju ovog cilja jeste razvoj sistema aktivne sigurnosti, koji pomažu u prevenciji saobraćajnih nesreća. Ovi aktivni sigurnosni sistemi će biti primarni fokus na novom AstaZero testnom poligonu, smještenom u blizini sjedišta Volvo Cars kompanije na zapadu Švedske.

Jedno od najvećih odlika novog postrojenja jeste njegova fleksibilnost, odnosno dizajn koji omogućava stvaraje unikatnog i maksimalno prilagođenog okruženja. Kao što As Pether Wallin, direktor AstaZero kaže: „Možemo simulirati sve tipove svakodnevnih situacija u saobraćaju, dok su na većini testnih poligona opcije ograničene.

Centar može ugostiti širok spektar testnih uslova, kao što su oni na zagušenim gradskim cestama, regionalnim cestama, autoputevima sa više traka, te raskrsnicama. Ovi su uslovi krucijalni za proučavanje načina na koji automobili djeluju u kontaktu sa pokretnim preprekama, kao što su drugi automobili, pješaci, bicikli, mopedi, motocikli, kamioni, busevi, pa čak i životinje. U određenim studijama, kao što su one koje uključuju kompleksne saobraćajne situacije i velike brzine, automobilima će upravljati roboti.

„Sigurnosni testovi u realnim uslovima su preduslov za razvoj naših sistema aktivne sigurnosti. Novo test postrojenje će igrati nekoliko važnih uloga, ne samo da će nam pomoći u postizanju naše sigurnosne vizije razvoja automobila koji se ne sudaraju, već će nam pomoći i da razvijemo sigurnosne sisteme, koji će brinuti o najugroženijim učesnicima u saobraćaju – pješacima i biciklistima.“ – kaže Anders Axelson iz Volvo Cars sigurnosnog centra.

AstaZero

Istraživanje i razvoj

Jedna od glavnih funkcija AstaZero centra bit će da bude platforma za razvojno-istraživački rad na sljedećoj generaciji sigurnosnih tehnologija. Ovdje, u saradnji sa univerzitetima i industrijskim partnerima, Volvo će pokrenuti nekoliko inicijativa, od strateškog istraživanja vozila i inovatorskih projekata do ciljanih istraživačkih projekata.

Rad u AstaZero centru će uključiti i razvoj i testiranje tehnologije autonomne vožnje, inteligentnog sistema podrške vozaču, dizajniranog da smanji broj nesreća, te unaprijedi iskustvo vožnje. Napredni sistemi su također u procesu razvoja u cilju sprječavanja vozačke nepažnje ili umora.

Iako 2020. godina kao krajnji rok razvoja svih navedenih sistema zvuči pomalo ambiciozno, Volvo ima sve razloge da bude optimističan, jer njihove već predstavljene napredne sigurnosne solucije nagovještavaju da budućnost i nije tako daleko.

Anders Axelson je uvjeren u to, te kaže: „Švedska automobilska industrija je vodeća na polju aktivne sigurnosti. Zahvaljujući AstaZero centru, imamo velike šanse da zadržimo našu vodeću poziciju. Mi smo jedini automobilski proizvođač na svijetu, koji je postavio cilj nultih smrtnih slučajeva u saobraćaju do specifičnog roka i jedina smo država na svijetu, čija vladajuća struktura podržava našu viziju.

O AstaZero centru

AstaZero je izgradila 500 miliona švedskih kruna vrijedan testni poligon u okolici Geteborga u Švedskoj. Baziran na saradnji akademika, industrijalaca i vladajućih struktura, AstaZero centar će služiti kao otvorena, međunarodna platforma za sve zainteresovane dioničare, kao što su proizvođači automobila, proizvođači dijelova, univerziteti i tehnički instituti iz cijelog svijeta. AstaZero industrijski partneri su Volvo Car Group, Volvo Group, Scania, Autoliv i Test Site Sweden. Sam naziv Asta (Active Safety Test Area) odnosi se na vezu postrojenja sa vizijom nultih (Zero) žrtava u saobraćaju.

AstaZero 3

Dizajn

Ukupna površina AstaZero centra iznosi oko 2.000.000 kvadratnih metara. Centar je okružen sa 5,7 km dugačkim autoputem, koji je povezan sa gradskim okruženjem sa četiri bloka gabarita 40 sa 25 metara. Tu je i pravac za maksimalnu brzinu, krug promjera 240 metara, te 700 metara dugačka cesta sa više traka.

Testno okruženje
Ruralna cesta

Ruralna cesta sastoji se od deset različitih tačaka na kojoj se pojavljuju objekti. Ovaj je dio posebno osmišljen za različite testove ponašanja vozača, a pogodan je za korištenje sakrivenih i objekata koji se naglo pojavljuju. Na cesti su i dva T račvanja, te rakrsnica sa oznakama na specifičnim jezicima, koje se lako modifikuju. Ruralna cesta će imati i dva bus stajališta.

Gradska površina

Gradska površina će se uglavnom koristiti za testiranje mogućnosti komunikacije automobila sa okruženjem, kao i mogućnosti izbjegavanja autobusa, biciklista, pješaka i drugih učesnika u saobraćaju. Zbog toga je ista podijeljena na nekoliko podpovršina kao što je centar grada sa cestama različite širine, bus stajalištima, trotoarima, biciklistikim stazama, gradskom rasvjetom i građevinama. Tu su i različite vrste cesta, kao i kružni tokovi, T račvanja, raskrsnice i slično.

AstaZero 4

Cesta sa više traka

Cesta sa više traka zapravo posjeduje četiri trake. Ona je povezana sa brzom cestom i to 300 metara dugačkom i 7 metara širokom trakom za ubrzavanje, koja ima i prostor za okretanje u slučaju dugačkih vozila. Na ovoj se cesti može testirati nekoliko različitih scenarija vožnje.

Brza cesta

Locirana u sredini postrojenja, brza cesta se sastoji od dvije trake za ubrzavanje dužine oko kilometar, pa se može koristiti i kao cesta sa više traka. Na ovom se mjestu može testirati dinamika vožnje, kao i manevri izbjegavanja pri velikim brzinama

Kategorije: Vijesti