McLaren i BMW razvijaju novi motor

McLaren i BMW razvijaju novi motor

McLaren Automotive, ogranak McLaren Technology Group, objavio je da krenuo u strateški projekt dizajniranja nove tehnologije za novu generaciju pogonskih sistema. U tom razvoju usko će sarađivati s BMW-om.

Projekt uključuje razvoj nove tehnologije izgaranja koja će omogućiti veću specifičnu snagu nego što je to trenutno moguće. Cilj je smanjiti potrošnju goriva i emisije CO2, a nova tehnologija koristit će se u budućim McLarenovim motorima.

McLaren i BMW ima li su uspješnu saradnju, a najpoznatiji plod njihove saradnje je McLaren F1 GTR, legendarni supersportkski automobili koji je 1992. jurio 387 km/h zahvaljujući maloj masi, aerodinamici i sjajnom BMW-ovom V12 motoru zapremine 6064 cm3 i snage 627 KS. McLaren F1 GTR osvojio je 24h Le Mansa 1995. u prvom pokušaju.

McLaren je za svoj sportski automobil MP4-12C razvio prvi motor u svojoj historiji, M838T, koji je nastao uz pomoć britanskog specijalista za motore Ricarda i tehnologije Menard Competition Technologies. McLarenov V8 motor težio je 199 kg, vrtio se do 8500 o/min, a iz 3,8 litara zapremine razvijao je maksimalnu snagu od 600 KS, a 80% snage bilo je dostupno već od 2000 o/min.

Projekt razvoja novoga motora finansirat će i britanska vlada kroz Advanced Propulsion Centre (APC) jer će motor pomoći razvoju britanskih kapaciteta u proizvodnji motora s unutrašnjim izgaranjem koji imaju niske emisije CO2.

McLaren Automotive vodit će cijeli projekt, ali ukupno će na njemu raditi još šest partnera uključujući dosadašnjeg partnera Ricarda, BMW grupu, Grainger i Worrall zaduženi su složene metode izlijevanja lakih legura, a Lentus Compisites za kompozitne strukture. Sveučilište Bath doprinijet će svojim naprednim tehnologijama za efikasnost motora s unutrašnjim izgaranjem.