30 godina izvanrednih PEUGEOT inovacija i vrhunskih performansi

peugeot hypercar 9x8

30 godina izvanrednih PEUGEOT inovacija i vrhunskih performansi

Od modela Peugeot 905 do modela Peugeot 9X8.

Već više od 210 godina marka PEUGEOT je ispred svog vremena: predviđa promjene u ponašanju i utire put novim rješenjima za mobilnost. Sport Automobile izvanredan je tehnološki laboratorij koji marki PEUGEOT pruža idealnu podlogu za istraživanje kojim u potpunosti ispunjava svoj potencijal za razvoj inovacija: PEUGEOT 9X8, novi hiperautomobil Marke predstavljen početkom ljeta i koji će uskoro sudjelovati na utrkama izdržljivosti, uključujući i 24 sata Le Mansa, to još jednom dokazuje.

Trideset godina ranije, 1991., upravo su u modelu PEUGEOT 905 utjelovljeni pionirski duh i vrijednosti Marke – učinkovitost, stav i emocije – koje su joj omogućile da se prilagodi svim revolucijama u posljednja dva stoljeća – industrijskoj, tehnološkoj, političkoj, društvenoj, digitalnoj i sada ekološkoj. Sve je to utkano u DNK marke PEUGEOT.

Velika suvremena avantura marke PEUGEOT na utrkama Le Mans i Endurance započela je početkom 90-ih godina. Tada se marka PEUGEOT, kao službeni tim, vratila na stazu Circuit de la Sarthe. Marka je s modelom PEUGEOT 905 ušla na Svjetsko prvenstvo sportskih automobila (World Sportscar Championship ili WSC, koji je također poznat pod nazivom Championnat du Monde d'Endurance) i, naravno, sudjelovala u utrci 24 sata Le Mansa.

Peugeot 905

Izdržljivost modela PEUGEOT 905

Modelom PEUGEOT 905, marka je jasno pokazala da želi pobijediti u legendarnoj utrci 24 sata Le Mansa. S razvojnim programom tog sportskog prototipa modela PEUGEOT započelo se u prosincu 1988. Kad je vozilo predstavljeno u veljači 1990., najprije je izazvalo estetski šok: bilo je inovativno pa se isticalo potpunom vizualnom pročišćenosti i prednjim dijelom tipičnim za modele Marke u to vrijeme. Model PEUGEOT 905 sustigao je standarde Formule 1 jer je njegova šasija izrađena od karbonskih vlakana i osmišljena u suradnji s Dassaultom, a pokretao ga je 3,5-litreni motor V10 s 40 ventila i 650 KS.

Između 1990. i 1993. redali su se uspjesi. Marka se s modelom PEUGEOT 905 izjednačila s proizvođačima koji inače sudjeluju u utrkama izdržljivosti, ne samo s Porscheom nego i Jaguarom, nego i s oštrim konkurentima kao što su Toyota i Mazda. Za marku PEUGEOT 1992. bila je ključna godina jer je tada imala dva cilja: osvojiti naslov Svjetskog prvaka u kategoriji konstruktora i ostvariti pobjedu na utrci 24 sata Le Mansa.

Radi utrke 24 sata Le Mansa na automobilu su napravljene velike promjene: uklonjeni su prednji spojler i krila na blatobranu, a stražnji spojler premješten.

Peugeot 905 Evo

Tim marke PEUGEOT postigao je izvrsne rezultate tijekom sezone 1992. (2. mjesto u Monzi, 1. i 3. mjesto u Le Mansu, 1. i 2. mjesto u Doningtonu, 1. i 3. mjesto u Suzuki, 1., 2. i 5. mjesto u Magny-Coursu) te je osvojio naslov Svjetskog prvaka u kategoriji konstruktora za 1992. Cilj je postignut.

Marka PEUGEOT osvojila je 1993. tri prva mjesta s tri modela PEUGEOT 905 s kojima je sudjelovala na utrci 24 sata Le Mansa. Ti su naslovi bili veliko priznanje Marki i njezinim timovima. Izvrsnost tehnologije marke PEUGEOT tada je bila na vrhuncu te se nakon tih povijesnih pobjeda Marka povukla.

2021.: inovacije i tehnički izazovi za model PEUGEOT 9X8

Nakon modela PEUGEOT 905, pa 908 iz razdoblja od 2007. do 2011., marka PEUGEOT najavljuje svoj snažan povratak na scenu utrka izdržljivosti s modelom PEUGEOT 9X8.

Peugeot 9X8

Kao što su to učinili njegovi slavni prethodnici u utrkama izdržljivosti, tim se automobilom htjela ovjekovječiti tradicija marke PEUGEOT u dizajniranju trkaćih automobila visokih performansi prepoznatljivih već na prvi pogled. U modelu PEUGEOT 9X8 marka PEUGEOT objedinjuje sportski duh, tehnološko znanje i stručnost, učinkovitost i stilsku izvrsnost.

Kao i model PEUGEOT 905 30 godina ranije, model PEUGEOT 9X8 preuzima suvremena estetska obilježja specifična za Marku: riječ je o istančanom, profinjenom i elegantnom automobilu koji pobuđuje emocije i utjelovljuje brzinu. Na njemu se odmah primjećuju svjetlosni potpisi sprijeda i straga, s tri linije koje podsjećaju na kandžu lava. Bokovi pročišćenog dizajna odlikuju se strukturiranim linijama. Retrovizori su stopljeni sa šasijom koja gotovo da ne pruža nikakav otpor zraku.

Na stražnjoj se strani nalazi veliki difuzor uokviren istančanim linijama koje privlače poglede i natpis kojim se ističe najveća inovacija na modelu 9X8 – nema stražnjeg spojlera! Napisano je: „We did not want a rear wing”.

Peugeot 9X8

Detaljno istraživanje propisa nove klase Hypercar, koja predstavlja novu glavnu kategoriju u utrkama izdržljivosti, inspiriralo je inženjere modela PEUGEOT SPORT i dizajnere marke PEUGEOT. Dok su drugi odabrali pridržavati se tih propisa na konzervativniji način, timovi marke PEUGEOT odlučili su se za odvažnost i inovativnost.

Što se tiče motora, odabran je hibridni pogon koji spaja benzinski motor V6 s dvostrukim turbopunjačem od 500 kW (680 KS) koji pokreće zadnje točkove i električni motor/generator od 200 kW (270 KS) koji pokreće prednje točkove. Propisima se uređuju precizna ograničenja u radu sistema, što omogućuje hibridnim automobilima da imaju pogon na sva četiri točka; definiše se prag za povrat energije na prednje točkove i propisuje da prosječna ukupna snaga koju postiže pogonski sklop ne smije premašiti 500 kW (680 KS).

Stoga je hibridna tehnologija istodobno velika prednost jer omogućuje da se iskoristi pogon na sva četiri točka, ali i veliki tehnički izazov, s obzirom na složenost upravljanja sistemom pogonskog sklopa.

Upravo to zanima marku PEUGEOT, koja je posvećena ubrzanoj elektrifikaciji svoje game te neumorno potiče ambiciozan tehnički razvoj i prikuplja nevjerojatna iskustva na natjecanjima. U konačnici, program 9X8 trebao bi koristiti budućim električnim vozilima marke PEUGEOT.

Peugeot 9X8

Ukratko:
Pogon

Pogon PEUGEOT HYBRID4 500KW (pogon na 4 točka)
Stražnja osovina: 2.6-litreni termički motor V6 s dvostrukim turbopunjačem otvoren na 90° od 500 kW (680 KS) + prijenos: sekvencijalni ručni mjenjač sa sedam brzina
Prednja osovina: Električni motor/generator od 200 kW (270 KS) + reduktor

Baterija

Velika gustoća, 900 volti, a zajedno su ga razvili PEUGEOT SPORT, TotalEnergies i Saft.

Od modela 905 do 9X8
Novi hiperautomobil marke PEUGEOT ima i novi naziv: 9X8.

Početni broj 9 označava izuzetna natjecateljska vozila Marke, poput modela PEUGEOT Endurance 905 (1990. – 1993.) i 908 (2007. – 2011.), što su proizvođačeva dva ikonska vozila utrke Endurance.

Slovo X označava tehnologije pogona na sva četiri točka i hibridnog pogona koje ima novi hiperautomobil PEUGEOT koji se u natjecateljskom dijelu nadovezuje na strategiju elektrifikacije Marke.

Broj 8 dio je svih naziva aktualnih modela PEUGEOT: 208, 2008, 308, 3008, 5008 i naravno modela PEUGEOT 508, na kojem je nedavno radio isti tim inženjera i dizajnera kao i na ovom hiperautomobilu te je prvi model koji nosi oznaku PEUGEOT SPORT ENGINEERED.

Kao i model 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED, model PEUGEOT 9X8 dio je strategije Neoperformansi koju je razvila marka PEUGEOT, a čiji je cilj ponuditi učinkovitije i odgovornije performanse, kako na serijskim vozilima, tako i u svijetu sportskih natjecanja. Inženjerski tim PEUGEOT SPORT i dizajnerski tim PEUGEOT Design počeli su blisko surađivati kako bi osmislili model 9X8.

Više od 210 godina marka PEUGEOT iskazuje svoju želju da zadrži vodeću poziciju tako što proizvodi automobile koji su u svakom trenutku opremljeni najinovativnijim i najuspješnijim tehnologijama. Te inovacije na točkovima nisu samo namijenjene pobjeđivanju na legendarnim utrkama, već služe i testiranju tehnologija koje će se potom primijeniti na automobilima koji se kupcima prodaju u prodajnim salonima marke PEUGEOT.

Marka je osmišljavanjem modela PEUGEOT 9X8 pokazala da i dalje slijedi tradiciju izvrsnosti te da ne planira prestati. Priča se nastavlja…