MAN Lion's City GL CNG osvojio titulu – Bus of the Year 2015.

01 MAN Lion's City GL CNG - Bus of the Year 2015

MAN Lion's City GL CNG osvojio titulu – Bus of the Year 2015.

Bus Euro Test održan je u junu ove godine, u švicarskom gradu Luzernu. Međunarodni žiri imao je težak i odgovoran zadatak da pregleda 5 gradskih autobusa, te donese i obrazloži odluku o ovogodišnjem pobjedniku, koji će se okititi laskavom titulom autobusa godine 2015. Zadatak je utoliko teži jer svaki od nominiranih kandidata ima neke svoje prednosti i nedostatke koji ga izdvajaju.

Nominovani za ovu titulu, bili su: Iveco Urbanway full hybrid, MAN Lion's City GL CNG, Mercedes-Benz Citaro, Scania Citywide CNG i VDL Citea SLFA-180/360. Odlukom žirija autobus MAN Lion's City GL CNG dugačak 18,75 m, sa Euro6 normom, proglašen je titulom ‘ Bus of the Year 2015’.

02 MAN Lion's City GL CNG - Bus of the Year 2015

Ovaj autobus (ovisno o konfiguraciji i potrebema prevoznika) ima 38+1 sjedište i 100 stajaćih mjesta za putnike (maksimalno 142). Pokreće ga 6-cilindarski motor MAN E 2876 LUH07 CNG s turbo punjačem, koji se napaja iz 8 plinskih rezervoara zapremine po 205 l. Radna zapremina motora je 12.816 cm³, snaga 228 kW (310 KS) pri 2000 o/min, uz maksimalni okretni momenat od 1.250 Nm u intervalu od 1.000 do 1.700 o/min.

Pouzdano zaustavljanje povjereno je ventilirajućim disk kočnicama, te sistemima: ASR, EBS i ABS. Iako najduži u konkurenciji (D: 18.750, Š: 2.500, V: 3.370 mm) i sa najvećim međuosovinskim rastojanjima, veoma je upravljiv i manevarbilan. Izrađen je prema standardima EBSF projekta i omogućuje odličnu ‘protočnost’ putnika kroz pet dvokrilnih vrata, te im omogućuje brzo i sigurno ‘ukrcavanja i iskrcavanje’, pri čemu vozač ima 6 nadzornih kamera.

03 MAN Lion's City GL CNG - Bus of the Year 2015

Za otvaranje vrata (od drugih do petih) vozač može koristiti samo jedan prekidač, a putnici mogu otvarati i zatvarati vrata i sami, nakon zaustavljanja na stanici. Vozački prostor je ergonomski dobro uređen i prostran, te opremljen ISRI sjedištem, dok je putnicima na raspolaganju Wi-Fi hotspot.

Autobusi pokretani CNG-om, emituju oko 17 % CO2 manje, u odnosu na konvencionalne dizel motore, a također i troškovi održavanja tokom životnog vijeka, manji su i do 15 %. Kako bi se uštede i dodatno povećale, zglobni prostor ‘harmonika’ napravljen je od transparentne plastike, što unutrašnjosti daje više svjetla i stvara osjećaj veće prostornosti, uz to, unutrašnja rasvjeta, kao i dnevna svjetla urađeni su u LED tehnologiji, što stvara dodatne uštede i produžuje radni vijek.

05 MAN Lion's City GL CNG - Bus of the Year 2015

Žiri je MAN Lion's City GL CNG ocijenio kao: ‘Čist, snažan i ekonomičan’, a trofej ‘Bus of the Year 2015’ bit će dodijeljen na IAA sajmu u Hannoveru.

06 MAN Lion's City GL CNG - Bus of the Year 2015

Kategorije: Komercijalna vozila