Auti na zrak

Nova Citroën hibridna Air tehnologija

nova citreon tehnologija2


Tehnološka ofenziva u službi zaštite okoliša

Kao pionir kad je riječ o pročistaču krutih čestica, kao prvi koji je komercijalizirao sustav Stop&Start, kao začetnik dizelskih hibrida s tehnologijom Hybrid4 i kao prvi koji je komercijalizirao električno vozilo, Citroën sada nastavlja svoju ofenzivu i na Salonu u Ženevi predstavlja revolucionarno tehnološko otkriće: Hybrid Air. Riječ je potpuno hibridnom rješenju koje rabi stlačeni zrak povezan s hidraulikom, a to znači da je iskorišteno cjelokupno znanje i umijeće ukorijenjeno u samim genima Marke. Ta je inovacija Citroënova nit vodilja: ponuditi tehnologije dostupne svima i za sve namjene.

Hybrid Air ima revolucionarne performanse – troši manje od 3 l/100 km, nema dodatnog akumulatora za punjenje i:

  • još manje utječe na okoliš,
  • ima još pristupačniju cijenu, a prostor u vozilu je očuvan.

Ta revolucionarna tehnologija osobito je dobro prilagođena modelima iz segmenta B i C te gospodarskim vozilima. Na štandu Marke u Ženevi, bit će posebno prikazana u novom Citroën C3, prototipu koji već ima rekordnu potrošnju od 2,9 l/100 km (69 g CO2/km), a predstavlja smanjenje od 45 % u potrošnji i emisiji CO2 u gradskoj vožnji u odnosu na termičku inačicu opremljenu istim motorom.

Karim Mokaddem, direktor projekta Hybrid Air, bit će prisutan tijekom dana rezerviranih za novinare, radi intervjua, ali i kako bi potanko objasnio tehnologiju Hybrid Air, način rada, performanse itd. Animirani prikaz održavat će se ispred prototipa C3 Hybrid Air, 5. ožujka u 14, 15 i 16 sati te 6. ožujka u 10, 11 i 12 sati.


INOVACIJA U GENIMA MARKE

Citroën u Ženevi predstavlja tehnologiju Hybrid Air, jedinstvenu tehnologiju u svijetu koju je razvio PSA Peugeot Citroën u suradnji s grupom Bosch®, oslanjajući se na povijesno znanje i umijeće svojih inženjera koji su ovladali uporabom hidraulike u automobilskoj industriji.

Od 1955. godine, s modelom DS, Citroënova je inovativnost spektakularna. Tadašnja tehnologija, kombinacija stlačenog zraka i visokotlačne hidraulike, pomagala je vozaču i istodobno regulirala rad ovjesa, upravljanja, kočnog sustava i poluautomatskog mjenjača.

Godine 1958., Citroënovi su inženjeri načinili prototip 2 CV, hibrid koji je kombinaciju stlačenog zraka i hidraulike rabio za povećanje snage motora. Projekt nije ugledao svjetlo dana jer za njega nije bilo tržišta ni tehnologije prilagođene serijskoj proizvodnji toga doba.

Godine 2013., tehnologija Hybrid Air korjenito mijenja automobilski svijet.


HYBRID AIR: SPOJ BENZINSKOG MOTORA I STLAČENOG ZRAKA ZAHVALJUJUĆI HIDRAULICI

Tehnologija Hybrid Air počiva na spajanju više u praksi dobro iskušanih dijelova ili tehnologija: benzinski motor Pure Tech, sustav pohrane energije u obliku stlačenog zraka, dva sklopa hidrauličkog motora i pumpe te automatskog prijenosa s epicikličnim zupčanicima. Tijekom razvoja u projekt je ugrađeno osamdeset patenata što ih je zaštitila grupa PSA Peugeot Citroën. Cijelim sklopom upravlja sustav koji prilagodbom rada vozačevim naredbama optimira energetsku učinkovitost na tri načina:

  • Air, bez emisija,
  • uključen samo benzinski motor
  • kombinirani način, koji združuje snagu termičkog motora i snagu stlačenog zraka.
.
TEHNOLOGIJA ZA SVE KUPCE

Revolucionarne usluge

Prilagođen Citroën C3 VTi 82, sustav Hybrid Air omogućuje smanjenje potrošnje goriva za trećinu pa u mješovitoj vožnji dostiže rekordnu vrijednost od 2,9 l/100 km i emisijom CO2 od 69 g/km. U gradskoj vožnji smanjenje potrošnje goriva iznosi oko 45 %.


Ponuda dostupna svima u svijetu

Tehnologija Hybrid Air, koja ne rabi dodatne akumulatore, omogućit će pristupačne cijene automobila na europskom i međunarodnom tržištu. Ona djeluje bez obzira na vremenske uvjete ili uvjete vožnje, ne gubeći učinkovitost. Moći će se razvijati u Europi, ali i na svim ostalim tržištima na kojima je prisutna marka CITROËN. Jednostavno se prilagođuje osobnim i gospodarskim vozilima, a osobito je učinkovita u automobilima segmenta B i C.


Tehnologija bez kompromisa

Ugradnja tehnologije Hybrid Air ne utječe na prostranost unutrašnjosti ni na obujam prtljažnika. Odabir sustava koji je u osnovi mehanički pojednostavljuje redovno održavanje vozila i olakšava reciklažu na kraju radnog vijeka.


Istinski užitak u vožnji

Smanjenje potrošnje goriva i emisije CO2 prati znatno povećanje užitka u vožnji zahvaljujući:

  • automatskom mjenjaču s epicikličnim zupčanicima koji ne prekida okretni moment,
  • poboljšanju performansi zbog veće snage i okretnog momenta u kombiniranom načinu rada,
  • sustavu Stop&Start s elektropokretačem,
  • posve zornom radu sustava,

             kod posve uglađenog i jednostavnog rada pogona.


PODROBNO O TEHNOLOGIJI HYBRID AIR

Tri načina rada za optimalni radni učinak

Kao skladan spoj više tehnologija, sustav Hybrid Air, vođen pametnim elektroničkim upravljačkim sustavom, stalno primjenjuje najbolji od triju načina rada. Cilj je optimiranja energetske učinkovitosti smanjiti potrošnju goriva i optimirati punjenje spremnika stlačenog zraka.


Način Air

Kada je uključen način Air, to je poput načina ZEV (zero emission vehicle) hibridnih vozila, što znači da termički motor tada ne radi. Pohranjena energija (stlačeni zrak) prenosi se na kotače putem hidrauličkih motora i mjenjača. Ovisno o gustoći prometa, 60 do 80 posto vremena u gradskoj vožnji bit će u tom načinu rada. Najvećim mogućim iskorištavanjem usporavanja i kočenja učinkovito će se puniti spremnik stlačenog zraka. Taj je način aktivan do 70 km/h.


Termički način

U termičkom načinu kotači se pogone bez utjecaja drugdje pohranjene energije. Taj se način uglavnom rabi izvan gradskih prometnica. I u tom se načinu tijekom usporavanja i kočenja trenutno obnavlja energija kako bi se učinkovito i brzo potpomogao način Air ili povećanje snage u kombiniranom načinu.


Kombinirani način

Kombinirani način združuje snagu termičkog motora i stlačenog zraka, a uključuje se ponajprije pri snažnim ubrzanjima, s učinkom povećanja snage koji se itekako osjeti (ukupna snaga do 90 kW), pružajući dinamičnost ravnu motorima iz višeg razreda.


PROTOTIP C3 HYBRID AIR NA IZLOŽBENOM PROSTORU MARKE U ŽENEVI

Salon u Ženevi bit će prigoda da posjetitelji otkriju C3 Hybrid Air, novi napredni model proizašao iz krilatice Créative Technologie. Izloženi prototip ima nekoliko posebnosti:

  • nove gume Michelin® posebnih dimenzija (165/50 R 18) koje omogućuju smanjenje potrošnje za oko 0,2 l/100km. Ta se guma ističe velikim promjerom i smanjenom širinom, što znači manji otpor kotrljanju, manju masu i tiši rad.
  • posebne boje i materijale, poput žutozelenih naplataka, školjki retrovizora i okvira svjetala.

Prototip je od prednjeg do stražnjeg kraja snimljen tzv. „Car Scanom“ koji omogućuje razotkrivanje pojedinosti tehnologije Hybrid Air. Nastala animacija potpuno je u duhu Citroënove misli vodilje – Créative Technologie.


TEHNOLOGIJA DOSTUPNA SVIMA I ZA SVE NAMJENE

Marka već sada nudi niz najsuvremenijih tehnoloških rješenja za sve namjene:

  • hibridni dizel Hybrid4, dostupan uz model DS5 (25% izvedbi prodanih u Europi u 2012.),
  • posve električni pogon u malom gradskom automobilu C-ZERO, ali i u gospodarskoj inačici Berlinga, dostupnoj u drugom tromjesečju 2013.,
  • mikrohibridna tehnologija e-HDi najdorađeniji je sustav na tržištu, spaja udobnost i učinkovitost i dostupna je uz većinu modela Marke, poput motora e-HDi 70 u CITROËN C3 koji ispušta samo 87 g CO2,
  • nova obitelj benzinskih motora PureTech, još snažnija i ekološki prihvatljivija: 15% više snage i 25% manja potrošnja i emisija CO2 u odnosu na prethodnu generaciju benzinskih motora.

Filmovi i fotografije CITROËN bit će dostupni od 22. 2. 2013.

Film PSA dostupan je na http://www.youtube.com/watch?v=rjqFihLltSY.


La Marque CITROËN

  

CITROËN est née il y a 90 ans au pied de la Tour Eiffel en France. Marque dynamique et créative, CITROËN a lancé en 2010 la ligne DS, une nouvelle ligne de produits distinctifs produite en France, composée aujourd’hui des CITROËN DS3, DS4 et DS5. Forte de son positionnement ‘Créative Technologie’, CITROËN propose dans sa gamme une voiture ‘Full Electric’ et des véhicules équipés des technologies microhybride – e-HDi – et ‘Full hybrid’- Hybrid4 -. Une avancée technologique qui se retrouve aussi en WRC où CITROËN affiche 8 titres de champion du monde des constructeurs. La Marque innove également en matière de services avec CITROËN MULTICITY, son offre de mobilité. CITROËN, c’est 10 000 points de contacts avec ses clients, une présence dans 90 pays et 1 265 000 véhicules vendus en 2012.

Kategorije: Nova tehnologija