Mazda MX-5: Nakon 25 godina zabave, zabava se nastavlja

Mazda MX-5 - 01

Mazda MX-5: Nakon 25 godina zabave, zabava se nastavlja

Mazda MX-5 je vozilo koje već dugi niz godina podjednako oduševljava i novinare i vlasnike, što njenim konstruktorima stavlja u zadatak da je učine što boljom i privlačnijom.

Ideja o stvaranju malog i laganog sportskog roadstera nastala je u Mazdinom sjedištu još davne 1983. godine, pa je razvoj ovog projekta započeo već u novembru iste godine. Prva generacija ovog vozila predstavljena je na Chicago Motor Show-u 1989. godine, a prodaja prvih modela na američkom tržištu počela je u maju iste godine, dok je prodaja u Evropi počela 1990. godine.

Druga modelska generacija predstavljena je 1997. na Tokyo Motor Show-u, a prodajni rezultati su sve bolji i bolji, što je 2000. godine potvrđeno, te je Guinness World Records potvrdio da je upravo Mazda MX-5 najprodavaniji sportski dvosjed sa 531.890 prodanih primjeraka. Treća modelska generacija predstavljena je u Ženevi 2005. godine. Dobri prodajni rezultati se nastavljaju, pa agilni Japanci kroz izmjene i revizije te specijalne edicije produžavaju životni put ovog modela. Ipak, evolucija je nazaustavljiva, pa je šasija za novu, četvrtu generaciju predstavljena u New Yorku u aprilu prošle godine, a isporuka novih modela na tržištu Japana Amerike i Španije počinje u septembru. Tako su prve tri generacije ovog modela zabilježile proizvodnju od ukupno 949.471 primjeraka.

Mazda MX-5 - 02

Najnovija, četvrta po redu generacija, unosi promjene i svežu krv, kako bi se dobri prodajni rezultati nastavili. U skladu sa sveopštim „downsizeing-om“, Mazda MX-5 četvrte generacije nastupa globalno, sa neizbježnom oznakom MY2016 (za narednu godinu), je manja i lakša od prethodnika. Gotovo da je nepotrebno podsjećati da je u automobilskom riječniku manja masa sinonim za više zabave. To je postignuto odabirom lakših materijala, prvenstveno aluminija, ali i nešto mnjim dimenzijama, posebno prevjesima.

Vjerovatno tajna uspjeha ovog modela leži upravo u činjenici da je Mazda MX-5 model za sebe. Često smo u prilici vidjeti da je roadster zapravo izvedenica iz istovjetnog modela, koji se može naći i u drugim karoserijskim oblicima, kao sedan, hatchback ili karavan… Kod Mazde, tako nešto ne postoji, a time su i „ukinuti“ kompromisi koji u takvim slučajevima nastaju. Još u prvoj modelskoj generaciji, Mazda MX-5 je imala zasebno sagrađenu platformu, sa motorom smještenim naprijed, uzdužno, klasično riješenim prenosnim sistemom i pogonom na stražnje točkove. Tokom sve četiri generacije taj koncept je zadržan, a upravo je to ono što ovom vozilu daje specifičan šarm, malu masu, dobra vozna svojstva.

Mazda MX-5 - 03

U ovaj model Mazda ugrađuje i uz njega isporučuje specifične vrijednosti brenda. Tako u malom roadsteru prepoznajemo „Jinba Ittai“ (konjanik i konj kao jedno) užitak u vožnji, SKYACTIV tehnologiju, te jedinstven KODO (duša pokreta) stil, što sve zajedno daje obećanje da će četvrta generacija biti najuzbudljivija do sada.

Potrebno je ponovo naglasiti da je novi model u odnosu na prethodni, pa čak i na izvorni model iz 1989. godine nešto kraći (dužina 3.915 mm), prije svega zbog kraćih prevjesa, dok je međuosovinsko rastojanje 2.315 mm, što uz skladne proprcije osigurava dobra vozna svojstva. Boljim načinom korištenja materijala, odnosno spajanjem elemenata platforme sa karoserijom, postignuta je visoka strukturna čvrstoća, uz smanjenje ukupne mase za 100 kg. Na takav način ojačani su branici, čime je dodatno podignut nivo pasivne sigurnosti.

Mazda MX-5 - 04

Ispod prednjeg polopca, kaošto smo već pomenuli, uzdužno, iza prednje osovine je smješten 4-cilindarski, 1,5-litreni motor sa oznakom SKYACTIV-G 1.5, koji razvija 131 KS pri 7.000 o/min i maksimalnih 150 Nm okretnog momenta pri 4.800 o/min. Snaga se do stražnjih točkova prenosi putem 6-stepenog manuelnog mjenjača, a zbog male i dobro raspoređene mase (50:50), u performanse ne treba sumnjati.

Iako proizvođač neke tehničke detalje još uvijek drži u tajnosti sigurno je da će roadster sa oznakom MX-5 biti rado viđen na cestama širom svijeta. Obrazloženje za ovakvo mišljenje je zapravo stav proizvođača: „innovating in order to preserve“ (inovirati u svrhu očuvanja). Upravo to je razlog za uspješnih 25 godina u prošlosti i još 25 ili 50 godina u budućnosti.

Kategorije: Noviteti