Test: Hyundai I30 1.4 iStar – Nova ideja

Test Hyundai I30

Test: Hyundai I30 1.4 iStar – Nova ideja

Dugo vremena je Hyundai nosio etiketu jeftinog automobila, a istini za volju upravo prihvatljivom cijenom i ne tako lošim kvalitetom pridobija sve veći broj evropskih kupaca. Nakon što je osvojio dio evropskog tržišta, kao i još neki južnokorejski proizvođači, Hyundai je odlučio napraviti još veći iskorak i svoje buduće modele u potpunosti prilagoditi ukusu evropskih kupaca. Za provođenje takvih planova na ključna mjesta su doveli evropljane, te preselili razvojne centre na stari kontinent.

Novi Hyundaijev dizajnerski smjer temeljno je promjenio nove modele, a jedan od novih modela na kojem je primijenja nova filozofija južnokorejskog proizvođača je model I30. Pored novog dizajnerskog smjera, kojim će ići svi novi modeli, Hyundai želi promjeniti  i imidž od jeftinog automobila u kvalitetni automobil. U prilog tome govori i garancija na sve nove modele od 5 godina ili 100.000 pređenih kilometara.

Ekterijer

Predstavljanjem na Sajmu automobila u Frankfurtu 2011., Hyundai I30 izazvao je veliko interesovanje, a ponajviše zbog svog dizajna koji je znatno približen evropskim kupcima.  Model i30 nastavio je novi Hyundaijev dizajnerski smjer, pa sličnost prednjeg dijela automobila sa većim modelom i40 nije slučajna. Dizajnerski gledajući za I30 bi mogli reći da je to i40 u malom formatu.

Novi Hyundai I30 izgleda svježe i dinamično, a ako ga uporedimo sa prethodnikom vidjet ćemo da nemaju ništa zajedničko. Razvoj dizajna vodio je nijemac Thomas Bürkle, a razvoj je usmjerio više prema evropskim kupcima.  Hyunda I30 ima mišićavu karoseriju, a to je najvidljivje na prednjem dijelu automobila, gdje dominira šestougaona maska hladnjaka, te velika svjetlosna grupa. Dinamična linija krova i kratak prevjes, ističu kompaktnost automobila. Prednje i zadnje svjetlosne grupe duboko ulaze u bočnu liniju automobila što je u trendu kod velikog broja proizvođača. Prednja svjetlosna grupa neodoljivo podsjeća na onu sa većeg modela I40, a zadnja svjetlosna grupa ima horizontalni položaj, što je novina u odnosu na prethodni model.

Interijer

Unutrašnjost automobila je modernog dizajna i obiluje prostorom. Poredeći sa prethodnikom jasno je vidljiv napredak koji je napravljen velikim koracima. Gledajući unutrašnjost novog i30 vidljiva su zajednička rješenja koja imaju i modeli  I40 i Elantra, što ostavlja dobar utisak. Vidljivo je da je prilikom dizajniranja unutrašnjosti velika pažnja posvećena prostoru, kako se sa nekim lošijim rješenjem ne bi izgubili dragocjeni centimetri. Središnji  „tunel“ i instrument ploča dizajnirani su s mjerom, a obično oni bespotrebno zauzimaju najviše prostora u prednjem dijelu kabine.

Plastike ne odišu nekim dizajnerskim „krikom“, ali su vrlo robusne i nemaju iritirajuća pucketanja prilikom vožnje po lošim putevima. Kvalitet plastika volana i komandi na volanu je na nivou prethodnog modela, a umetci koji imitiraju aluminijum na središnjem tunelu su vrlo dobrog kvaliteta.

Putnici na zadnjim sjedištima imaju i više nego dovoljno prostora, a sjedišta su dovoljno udobna i za duža putovanja. Najbolja pozicija za volanom vrlo lako se pronalazi, ručne komande kao i ostali prekidači su na dohvat ruke. Ručica preciznog šestostpenog mjenjača dobro leži u ruci. Sjedišta su dobro oblikovana te pružaju jako dobru potporu u krivinama prilikom dinamične vožnje, a  ne možemo se žaliti ni na udobnost.

Ponuda prostora

Po pitanju unutrašnjosti, dizajneri Hyundai i30 su vodili računa kako bi dobili što više korisnog prostora. Putnici na prednjim sjedištima imaju i više nego dovoljno prostora, a zadnja klupa dovoljna je za udoban prevoz trećeg i četvrtog putnika, ali ako dodamo i petog putnika tada se može zaboraviti na komfor zadnje klupe. Ono što je vrlo važno jeste da prostora za noge ne fali ni na prednjoj niti na zadnjoj klupi, jer na dužim putovanjima on je od izuzetne važnosti.

Prtljažni prostor jedan je od jačih aduta ovog automobila, pa sa svojih 378 litara I30 u samom je vrhu C automobilske klase. Prtljažni prostor moguće je povećati preklapanjem sjedišta na 1.316 litara. Kada je riječ o pretincima, I30 ih ima sasvim dovoljno kako bi odložili sitne predmete.

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider
Oprema

Naš testni i30 imao je iStar paket opreme, a upravo on se nameće kao “best buy” za naše tržište. Paket iStar ima sve što vam je potrebno za ugodnu svakodnevnu vožnju i vangradska putovanja. Tako u ovom paketu nećete pronaći bilo kakva pretjerivanja sa luksuzom, ali ništa bitno vam neće nedostajati. Tako u ovom paketu nećete pronaći dijelove presvučene kožom, npr. volan ili ručica mjenjača, ali tvrda plastika od koje su napravljeni sigurno će pokazati izdržljivost nakon dugogodišnjeg korištenja. Ono što je svakako pozitivno iznenađenje jesu prednja sjedišta koja su dobro profilisana i zadovoljavajuće udobnosti. Presvučena su kvalitenim tekstilnim materijalom što se uklapa u čitav ambijent unutrašnjosti automobila. Detaljnu listu opreme možete pročitati OVDJE.

Motor i mjenjač

Bazni motor modela Hyunda I30 je 1.4-litreni atmosferski benzinac sa 100 KS i 137 Nm okretnog momenta, a upravo tim motorom bio je opremljen naš testni model. Ovaj mali benzinac sasvim je solidno rješenje za one vozače koji nisu skloni agresivnijoj vožnji, a vrlo dobro je rješenje za one koji većinu godišnje kilometraže prave u gradu. Ovaj 16-ventilski motor karakteriše izuzetno uglađen, miran i tih rad, pa laganom vožnjom put gotovo nećete osjetiti.

Jasno je da ovaj motor nema sportske performanse, ali daleko od toga da je i potpuna lijenština. Za to treba zahvaliti odličnom i vrlo preciznom 6-stepenom ručnom mjenjaču. Kada vam treba više snage, motor morate držati u većim okretajima i na vrijeme mijenjati stepene prijenosa. U tom slučaju na otvorenim magistralnim cestama pozitivno ćete se iznenaditi sa svim prihvatljivim performansama. Sama činjenica da je najbolji okretni moment od 137 Nm na visokih 4200 okr./min., to vam govori da motor morate “visoko zavrtiti”. Ovo sve važi ako u automobilu nisu 4 putnika i prtljag, a ako još na to dodamo i klima uređaj, sve pomisli o oštrijem režimu vožnje možete odmah zaboraviti. Ono što svakako treba naglasiti da i prilikom oštrog režima vožnje na otvorenoj magistralnoj cesti potrošnja neće preći 7,7 l, uz uslov da ste sami u automobilu.

Ovjes i upravljivost

Najveće pozitivno iznenađenje na I30 upravo je ovjes i udobnost. Hyunda i30 ima zadnju multilink osovinu sa četiri tačke oslonca, što je znatno utjecalo na poboljšanu udobnost i stabilnost automobila. Od kada je I30 predstavljen iz Hyundaija su isticali da je komfor znatno veći u odnosu na prethodni model. Novi ovjes na I30 odlično upija neravnine puteva, što će mnogi kupci sa balkanskih prostora cijeniti. Držanje ceste je na iznenađujuće visokom nivou, a cjelokupan ovjes bi mogli ocijeniti kao trenutno najidealni  kada je u pitanju omjer udobnosti i stabilnosti.

Kada je riječ o upravljivosti, testni model nije imao sistem Flex Steer, kojim možete birati režim rada između Comfort, Normal i Sport, ali standardni servo sistem odrađivao je vrlo dobro svaki posao. Flex Steer smo probali na drugom modelu, a razlike nisu toliko izražene, pa se nameće pitanje o ekonomskoj isplativosti ovog sistema prilikom kupnje automobila.

Prilikom testa dinamičkih sposobnosti I30 je pokazao očekivano dobre rezultate. Automobil je imao zimske Uniroyal pneumatike, a na poligonu su vladali proljetni uslovi uz temperaturu od 18C. Prilikom provođenja svih poligonskih testova imali smo nešto lošije rezultate, upravo zbog spomenuti guma i uslova na cesti. Ipak, I30 je prošao sve testove.

Sigurnost

Hyundai je napravio odičan posao kada je pitanju segment sigurnosti, a to je potvrdio i EuroNCAP test. Na EuroNCAP test i30 je dobio maksimalnih pet zvjezdica za sigurnost putnika prilikom udesa. Kada su u pitanju frontalni udesi u svim segmentima vozač i suvozač imaju „dobru“ i „adekvatnu“ zaštitu (što je na skali od 1 do 5, 4 i 5). Detalje sa EuroNCAP testa pročitajte OVDJE.

Što se tiče sigurnosnih sistema koje je imao testni model, tu su zračni jastuk za vozača i suvozača sa mogučnošću isključivanja, ABS i ESP sistemi, HAC- Hill start assist control – kontrola pomoći pokretanja na uzbrdici i VSM – Vehicle stability management – kontrola stabilnosti vozila.

Zaključak

Hyundai i30 u svom drugom izdanju odlično se predstavio, posebno kada su u pitanju novosti koje je donio, poput potpuno novog  i atraktivnog dizajna, te odličnih voznih karekteristika. Nove tehnologije i sistemi koje je dobio i30 značajno su unaprijedile ovaj automobil, te mu dale jasne adute u njegovoj borbi za tržište. Kvalitet je značajno unaprijeđen, a o tome govori i garancija od 5 godina ili pređenih 100.000 km. Testni Hyundai I30 ima prostran enterijer, solidan paket opreme, relativno štedljiv motor i odlično podešen ovjes. Uz sve ovo ako dodamo prihvatljivu cijenu od 23.990 KM do registracje, onda se ovaj automobili nameće kao ozbiljan konkurent za sve one koji žele automobil koji će zadovoljiti svakodnevne, ali i porodične potrebe.

Ono što treba staviti do znanja, je to da testni model nije automobil koji odiše luksuzom, ni sportskim performansama, ali ima sve što je potrebno većini vozača, a to je pouzdanost, solidna oprema i vrlo prihvatljiva cijena za svoju automobilsku klasu.

Glavne karaktereistike automobila
  • Odličan dizajn
  • Dobar omjer uloženo-dobijeno
  • Odlična ergonomija
  • Odlično držanje ceste
  • Precizan upravljač
  • Vrlo dobar komfor
Ispod očekivanja
  • Tromost motora ispod 4000 okretaja
Troškovi
  • Cijena testnog modela: 23.990,00 KM
  • Cijena prve registracije: 541,00 KM
  • Cijena prvog servisa: – KM

Ukupni troškovi bez prvog servisa 24.531,00 KM (sa PDV-om)

Kategorije: Auto test