Test: Peugeot 208 1.4 Active – Mali lav

Peugeot 208 statika dobrinja

Test: Peugeot 208 1.4 Active – Mali lav

Peugeot 208 najavljen je kao model koji će ponovo zauzeti vrh prodaje automobila iz B segmenta. Za takav poduhvat jasno je da treba puno truda, znanja i želje, što sigurno ne fali Peugeot inžinjerima, jer u B segmentu vlada izrazito jaka konkurencija, pa je dovoljno spomenuti samo neke od konkurenata kao što su VW Polo, Renault Clio, Toyota Yaris, Citroen C3 itd.

Nakon BiH premijere modela 208 došlo je vrijeme da ga testiramo u realnim uslovima. Na testu smo imali model pokretan 1.4-litrenim atmosferskim benzincem sa 95 KS i 136 Nm okretnog momenta,  sa Active paketom opreme.

Detalji sa testa: Peugeot 208 1.4 Active

.
Eksterijer

Novi Peugeot 208 definitivno je jedan od ljepših automobila u svojoj klasi, a pored ljepote sigurno je među i najelegantnijim modelima. Dozu elegancije preuzeo je od svoje veće i ozbiljnije braće iz Peugeot ponude. Prednji i zadnji dijelovi automobila nose najviše elegancije, a ujedno i na njima su najveće promjene u odnosu na prethodni model. Tako na prednjem i stražnjem dijelu možemo vidjeti potpuno nove svjetlosne grupe koje su dobile opcionu LED tehnologiju, te detalje od hroma što čine ovaj automobil vrlo markantnim. Gledajući prednji kraj automobila vidljivi su mali tragovi sličnosti sa modelom 508, dok je stražnji kraj, sa svojim atraktivnim svjetlima, potpuno jedinstven.

Gledajući bočne strane 208-ce vidljivo je da su dizajneri upravo na tom dijelu zadržali prepoznatljivost ovog modela, ali sa novim jasno vidljivm detaljima koji 208-cu diferenciraju od prethodnika, kao što je nešto veća visina u odnosu na prethodni model. Bočni dio djeluje kompaktno i odmjereno, dok svjetlosne grupe duboko zalaze u bok automobila. Tu posebno ističemo zadnju svjetlosnu grupu koja je originalno riješena na ovom automobilu.

Interijer

Interijer nove 208-ce pokupio je najviše kritika nakon što je automobil predstavljen. Glavni „krivci“ su pozicije volana i instrument table. Naime Peugeotovi inžinjeri instrument tablu su pozicionirali dosta visoko, a cilj je bio da vozač tokom vožnje što manje spušta pogled kako bi imao bolju preglednost. Drugi kritični detalj je pozicija volana koja je dosta niža nego kod prethodnika, pa imate osjećaj da vam se volan nalazi u krilu. Dakle, pogled vozača na instrument ploču ide preko volana i to je definitivno mali „šok“ za svakog vozača koji se prvi put susreće sa takvim rješenjem.

Iako je ovo rješenje pomalo čudno te je pokupilo dosta kritika, mora se objektivno priznati da je potrebno vrijeme za privikavanja, a nakon toga to vam postaje sasvim normalno. Pozicija volana, ručice mjenjača i svih drugih bitnih segmenata, ergonomski su dobro riješeni, a zbog nešto visočije pozicije sjedenja preglednost je vrlo dobra. Za kratko vrijeme dobro smo se privikli na novo rješenje iz Peugeota.

Kada su materijali u unutrašnjosti u pitanju, Peugeot je malo eksperimentisao sa korištenjem tvrđe plastike koja će sigurno dobro odolijevati „zubu“ vremena, ali zato su je „ubijen“ i najmanji osjećaj luksuza na tim segmentima. Ipak, ubačeni su piano crni lakirani elementi, koji ipak daju malu dozu luksuznog izgleda. Također, primjetna je i nešto manja zvučna izolacija u stražnjem dijelu, pa se često prenose razni zvukovi u kabinu auta, a ponajviše oni sa loših puteva.

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider
Ponuda prostora

Kada su dimenzije modela 208 u pitanju napravljen je veliki korak naprijed. Ono što je najbitnije spomenuti jeste da je novi 208 izvana manji, a iznutra veći. Iako je međuosovinski razmak ostao identičan kao kod prethodnika koji iznosi 254 cm, Peugeotovi inžinjeri mudro su postavili drugačije oblike i pozicije sjedišta te na taj način dobili dodatni prostor u putničkoj kabini. Za ovakav potez imamo samo riječi hvale, jer 208 je mali gradski automobil koji treba da brzo i efikasno prevozi putnike, a pri tome da bude izuzetno jednostavan za vožnju i parkiranje u gradskim gužvama.

Svjedoci smo da svaki novi model raste baš u svim smijerovima, a koliko je to dobro, toliko ima i svoje loše strane. Tako u 208-ci ima sasvim dovoljno prostora za četiri odrasle osobe, a na raspolaganju im stoji 285 / 1076 litara prtljažnog prostora, što je u standardnim mjerama ove automobilske klase.

Oprema

Paket opreme Active, modelu 208 donosi neki srednji nivo opremljenosti kojim će manje-više svi vozači biti zadovoljni za svakodnevnu gradsku upotrebu. Tako je testni model imao: Čelične felge od 15″ inča, ABS + ESP + AFU + REF sigurnosne sisteme, tempomat, 6x airbag (prednji, bočni, zavjesasti + senzori za nevezane sigurnosne pojaseve), board kompjuter, podešavajući servo volan, centralno zaključavanje sa daljinskim, prednje “confort” sjedište za vozača sa podešavanjem visine, čelični rezervni točak standardnih dimenzija, poklopci retrovizora u boji karoserije, ručice vrata u boji karoserije, elektro podešavanje retrovizora sa grijačima, radio RDE (mp3) + jack + 4 zvučnika, maglenke, ručni  klima uređaj, električni prednji podizači stakala (sekvencijalni za vozača), zadnja klupa djeljiva: 2/3; 1/3. Također, tu je bila i opciono doplativa metalik plava boja.

Motor i mjenjač

Naš testni 208 model bio je pokretan atmosferskim benzincem zapremina 1.4-litre, sa 95 KS i 136 Nm okretnog momenta pri 4000 okretaja u minuti. Motor je bio uparen sa ručnim petostepenim mjenjačem, kojeg odlikuje vrlo dobra preciznost prilikom izmjena stepena prijenosa. Motor u gradskim uslovima djeluje mirno i tiho kako se to i očekuje za ovakav tip motora, a kad se ukaže potreba za većom snagom jako dobro reaguje na potpuni pritisak papučice gasa. Rado se vrti u većem broju okretaja, pa 208-cu pokreće bez imalo napora. U tome mu pomaže i vrlo dobar ručni mjenjač, koji je precizan sa dobrim prijenosnim omjerima.

Iako 208-ca sa ovakvim motorom nije predviđena za ostvarivanje sportskih rezultata, zahvaljujući ovom motoru i olakšanju od 110 kg u odnosu na prethodni modle 207, do prvih 100 km/h stiže za 10,5 sekundi, te postiže maksimalnih 188 km/h, što je sasvim zadovoljavajući rezultat. Kada je riječ o potrošnji, a to mnoge interesuje, prema deklaraciji 208 će se zadovoljiti sa 7,5 / 4,5 / 5,6 l/100 km (grad/van grada/kombinovano). Na našem testu u gradskim uslovima 208-ca se zadovoljila od 7,5 do 9,5 litara na 100 km, dok na otvorenoj magistralnoj cesti potrošnja se kretala od 4,1 do 5,4 litra benzina uz prosječnu brzinu od 60 do 70 km/h. Tokom testa u kombinovana potrošnja iznosila je 6,3 litra na 100 km.

Ovjes i upravljivost

Kada govorimo o segmentu ovjesa i upravljivosti, onda prva asocijacija je udobnost i dobre upravljačke karakteristike. Ovjes modela 208 podešen je dosta tvrđe od očekivanog, a gubitak mase od 110 kg rezultovao je da automobil pomalo poskakuje preko neravnina na putevima. Inače, koliko su naši putevi loši, to i ptice na grani znaju, a ozbiljnost problema uvidjeli su i neki proizvođači automobila, koji su počeli razvijati određene modele namijenjene tržištu sa lošim putevima. Poskakivanje je najviše izraženo na zadnjoj osovini automobila, a onih izbačenih 110 kg dobro bi došlo kad se vozimo po tako lošim putevima, jer bi se eleminisala manja poskakivanja zadnjeg kraja. Udobnost su spasila odlična sjedišta koja dobro drže, a mekane nožne komande gotovo da vas ne mogu umoriti ni u najvećim gradskim gužvama gužvama, kada ih morate često pritiskati. Upravo mekoća nožnih komandi,  jedan su od vrlo bitnih faktora za udobnost kod gradskih automobila.

Što se tiče upravljivosti, 208-ca se visoko pozicionirala u svojoj klasi, iako je automobil bio postavljen na zimske pneumatike Michelin Alpine A4, te su na poligonu vladali proljetni uslovi uz temperaturu od 19C. Peugeot 208 i u ovakvim uslovima postavio je odlične rezultate, koji bi sigurno bili još bolji da je imao adekvatne pneumatike za stanje na poligonu. Tako slalom i los test prošao je očekivano dobro, dok testove kočenja i kočenja  s preprekom moramo uzeti s malom rezervom zbog navedenih uslova, iako je i u takvim uslovima postavio zavidne rezultate.

Automobil se ponašao predvidivo, a stabilnost mu je vrlo dobra. Upravljački mehanizam je vrlo direktan i precizan, a to i mora biti tako zbog pozicije volana. Dovoljni su mali pokreti volanom kako bi 208-ca brzo i precizno mijenjala pravac. Palac gore za upravljivost!

Sigurnost

Neki će se zapitati da li je narušena sigurnost 208-ce zbog olakšanja od 110 kg, a odgovor je vrlo jednostavan, nije! Upotreba čelika visoke čvrstoće pri izradi šasije ovog automobila nije ostavila prostora za bilo kakve sumnje u sigurnost. Struktura čvrstoće karoserije povećana je za čak jednu trećinu u odnosu na prethodnika. Dobre rezultate Peugeot 208 ostvario je i na EuroNCAP testu, gdje je osvojio maksimalnih pet zvjezdica za sigurnost putnika.

Testni model bio je opremljen ABS + ESP + AFU + REF sigurnosnim sistemima, 6x airbeg 6x airbag (prednji, bočni, zavjesasti + senzori za nevezane sigurnosne pojaseve).

Zaključak

Zadatak koji je postavljen pred model 208 izrazito je težak, a to je povratak na sami vrh u prodaji B segmenta. Za prethodni model 207 kažu da je došao u pogrešno vrijeme, a šta tek možemo reći za model 208? Sada je svima jasno da će se pad ekonomije u Europi, negativno odraziti i na prodaju automobila pa tako i na model 208, te se postavlja pitanje koliko je stvarno realno očekivati bilo kakav rast za sve automobilske proizvođače.

Kada sve saberemo i oduzmemo, Peugeot sa modelom 208 napravio je velike tehničke napretke, koji nisu baš vidljivi „na prvi“ pogled, pa tako i onima koji se manje razumiju u automobile, ali te promjene svakako osjete svi u toku vožnje. U prvom redu mislimo na poziciju volana i instrument table, a nikako ne smijemo zaboraviti smanjenje vanjskih dimenzija i povećanje unutrašnjosti, što je izuzetno bitno za gradske automobile. Upravo taj tehnički napredak 208-cu stavlja ispred mnogih modela u svojoj klasi koji agresivno napadaju ponajviše sa dizajnom, većom količinom opreme i povoljnijom cijenom, ali su osjetno tehnički-mehanički slabiji.

Uz vanjski dizajn koji je moderan i elegantan, 208 će sigurno privući kupce koji žele svakako biti primjećeni na cesti, uz siguran i pouzdan automobil sa dugogodišnjom tradicijom koju ima Peugeot. Ako zanemarimo tvrdo podešeni ovjes onda se Peugeot s pravom može nadati dobrim prodajnim rezultatima. Uz to, ako se još pojavi neka prodajna akcija koja će ponuditi prihvatljiviju cijenu, 208-ca dolazi na sami vrh kada je u pitanju odabir za kupovinu novog automobila.

Emir Kalender

Nova serija automobila koje Peugeot predstavlja svijetu, koji u svom numeričkom nazivu imaju oznaku „8“ na kraju, definitivno pokazuju da su čelnici ove kompanije odlučili da se za tržišni udio bore na poseban, pomalo i radikalan način. Pretstavljajući model 508, a zatim i 208, pokazali su da žele da izađu iz dosadašnjih globalnih klišea dizajniranja automobila. Oba ova modela su bila predmetom našeg testiranja, 508-ica nešto ranije ove godine, dok smo s modelom 208 upravo završili testiranja i moramo priznati da su oba ostavili zaista poseban dojam, postavljajući nove tačke gledišta na automobile.

Peugeot 208 treba da naslijedi i unaprijedi snažnu tradiciju koju ova kompanija ima u ovom segmentu automobila, počevši od „nepoderivog“ modela 205, zatim fantastične 206-ice koji je i sada želja mnogih i na kraju 207-ica, automobil koji je imao težak zadatak da nadmaši svog prethodnika. Sada je tu model 208, koji bi sve navedene trebao da pošalje u više nego zasluženu penziju. Dizajn 208-ice je nešto potpuno novo, vrlo dopadljivo, a njegov prolazak ulicom ne ostaje nezapažen, već naprotiv, predmetom je pažnje mnogih. Ovo će prije svega znati prepoznati osobe mlađe životne dobi, što i jeste ciljana grupa kupaca.

Ulazak u unutrašnjost će predstavljati šok za vozača, jer sve što je do tada spoznao o automobilima, mora da promjeni i prihvati nove poglede! Ovdje se prije svega misli na poziciju, veličinu upravljača i pogled na intrument tablu, jer je dosadašnja praksa svih svjetskih proizvođača bila da na pokazivače na instrument tabli, vozač gleda kroz kolo upravljača, ukoliko isti nisu bili centralno smješteni. Međutim, kreatori 208-ice su odbacili ovaj konvencionalni sistem i napravili nešto što do sad nije viđeno! Kolo upravljača ima znatno manji prečnik u odnosu na konvencionalne, a sama pozicija je postavljena nešto niže od uobičajenog, dok je istovremeno instrument tabla podignuta prema gore, tako da vozač na nju gleda iznad kola upravljača! Isprva, ovo nas je šokiralo, no međutim sa prvim desetinama pređenih kilometara, shvatili smo koliko je ovo genijalno rješenje! Na ovaj način kompletna instrument tabla, koja je sada znatno većih dimenzija nego kod prethodnika, predstavlja svojevrstan head-up displej što vozaču omogućava da prati sve parametre uz minimalno skretanje pogleda sa ceste!

Novi položaj upravljača je mnogo ugodniji i vozača čini mnogo opuštenijim čak i na dugim putovanjima. S druge strane, zahvaljujući malom prečniku upravljača i odličnom upravljačkom sistemu, preciznost upravljanja je zagarantovana uz odličan „feedback“ sa podloge ka vozaču. Mala zamjerka ide na račun pozicije audio uređaja, koji je „zamjenio“ mjesto sa centralnim ventilacionim otvorima – rješenje koje će se rijetkima dopasti. Posebna stavka 208-ice jeste udobnost, kojoj Peugeot (kao i svi francuzi) pridaju veliki značaj. I pored nešto tvrđeg ovjesa, sjedišta su i više nego udobna tako da stres uzrokovan neravninama na cesti ne dopire do tijela putnika.

Testni model bio je pokretan dobro poznatim benzinskim motorom zapremine 1,4 litre koji je bio odličan izbor i na prethodnim modelima. U ovom slučaju, inženjeri su snagu ovog motora povećali sa 75 na maksimalnih 95 KS. Uz istovremeno olakšanje karoserije oa cca 100 kg, te povećanje snage što je znatno poboljšalo odnos mase vozila i snge motora, 208-ica je spremna da vrlo lako hvata u koštac sa režimima oštre vožnje pokazujući odlične rezultate pri testiranju dinamičkih i voznih karakteristika. Uz sve ovo, zahvaljujući djelom i samoj optimizaciji konstrukcije vozila, ekonomsko-ekološka strana nije se pogoršala, već naprotiv, dodatno je poboljšana što će svakako znati cijeniti njegovi vlasnici.

Adis Gadžo

Glavne karaktereistike automobila
  • Vrlo dobre tehničke inovacije (smanjenje vanjskih, a povećanje unutrašnjih dimenzija)
  • Udobnost sjedišta
  • Živahan motor
  • Vrlo dobra upravljivost
  • Precizan upravljački sistem
  • Vrlo dobra ponuda prostora.
Ispod očekivanja
  • Tvrdo podešeni ovjes
  • Upotreba obične tvrde plastike
  • Nešto veće prenošenje buke sa loših puteva
Troškovi
  • Cijena testnog modela: 24.310,26 KM
  • Cijena prve registracije: 541,00 KM
  • Cijena prvog servisa: KM

Ukupni troškovi bez prvog servisa 24.851,26 (sa PDV-om)

Kategorije: Auto test