Test: Kawasaki Z900RS Cafe – Moderni klasik

Test: Kawasaki Z900RS Cafe – Moderni klasik

Kawasaki Z porodica jedna je od najuspješnijih serija u motociklističkom svijetu. Sve je počelo sa drugom generacijom Z750 modela koji je postao najprodavaniji model u Europi u prvoj dekadi 2000-tih. Njegov uspjeh otvorio je vidike vodstvu Kawasakija, pa su stvorili veliki broj modela u Z porodici koji su veoma uspješni u svojim klasama.

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider

Piše: Emir Kalender

Poseban član Z porodice je Kawasaki Z900RS Cafe koji je potpuno drugačija interpretacija Z modela. Ovaj model predstavlja modernu interpretaciju klasičnog Cafe Racera kojeg smo upravo testirali na BH cestama.

Iz generaciju u generaciju članovi Z porodice dobivaju moderan dizajn koji pršti od agresivnosti. U 2017. godini predstavljen je “klasik” Z900 RS, a samo godinu kasnije stiže novi Kawasaki Z900RS Cafe koji je spoj klasike i modernosti. Kawasakijevi dizajneri sa ovim modelom kupcima nude motocikl sa mnogo nostalgije koji podsjeća na 70-te godine prošlog vijeka, ali u modernoj interpretaciji.

Retro geni u njegovom dizajnu evoluirali su u dovoljnoj mjeri kako bi se prilagodili modernim tehnologijama poput punog LED prednjeg i zadnjeg svjetla. Sve ostalo je prilagođeno retro genima, pa tako imamo analogne pokazivače brzine i broja okretaja motora, ali koje opet dijeli mali ekran koji pokazuje modove vožnje i druge informacije sa putnog računara.

Sjedište sa visinom od 835 mm također je dizajnerski prilagođeno retro izgledu, kao i ovalni rezervoar u koji stane 17 litara goriva. Hromirane ispušne grane svojim sjajem privlače pogled, a na kraju ispušnog sistema nalazi se opcioni Akrapovič lonac koji je posebno dizajniran za ovaj model. On se isporučuje kroz Performance paket koji još donosi crash slidere, zaštitu hladnjaka i tank pad.

Z900 RS Cafe: Utisci iz vožnje

Za razvoj RS modela poslužio Z900 sportski “naked” koji je značajno prilagođen. Promjene su napravljene na prednjem i zadnjem dijelu rama, te na dijelu oko rezervoara kako bi se isti vizuelno uklopio sa ostatkom motocikla. Agregat sa četiri cilindra i 948 ccm je prigušen, pa umjesto 125 razvija 111 KS pri 8.500 okr/min i 98 Nm okretnog momenta pri 6.500 okr/min. Snaga motora na podlogu se prenosi preko mjenjača sa šest stepeni prijenosa i lanca.

Motor se rado vrti i promptno raguje na dodavanje gasa, a mapa motora prilagođena je tako da najbolju snagu imate u srednjim okretajima motora. To vam omogućava bolje vozne karakteristike u svakdnevnim gradskim vožnjama, ali zato imate blagi nedostatak snage u većim okretajima. Ubrzanje od 0 do 100 km/h je 3,6 sekundi, a maksimalna brzina je 220 km/h.

Vozač će udobno sjediti u širokom i mekanom sjedištu koje je odlično za duža putovanja, ali zbog toga pri naglim ubrzanjima tijelo vozača pomalo ide prema nazad pa imate osjećaj kao da ćete ispasti. Definitivno taj segment nije za pohvalu.

Ručke su podignute nešto više, pa zbog toga nemate veliko opterećenje na ruke zbog čega nećete osjećati veliki umor na dužim vožnjama. Iako je vizir nisko postavljen, dobro je aerodinamički usklađen, pa vozači sa visinom od 170 do 180 neće imati velike udare vjetra na kacigu.

Dobra raspodjela mase, koja iznos 215 kg, daje osjećaj da je motocikl znatno lakši nego što jeste, čineći upravljanje motociklom laganim.

Na 17 inčne točkove postavljene su gume veličine: prednja 120/70 i zadnja 180/55. Na prednjem točku su dvostruki kočioni diskovi potpomognuti ABS-om, dok se na zadnjem točku nalazi jedan disk.

Kada je riječ o elektronskim pomagalima, osim ABS-a tu je i KTRC (Kawasaki Traction Control) koji eliminiše proklizavanje pogonskog točka, te on reguliše i modove vožnje.

Kawasaki Z900 RS Cafe lako se vozi bez obzira da li ste u gradu ili na otvorenoj cesti. Snage ima dovoljno i sviđa nam se što Kawasaki još uvijek njeguje filozofiju četiri cilindra (veliki broj proizvođača u ovoj klasi ima 3 clindra). Udobnost je veoma dobra, pa jednodnevni duži izleti neće biti problem. Ono što se nama nije dopalo jeste “mršavi” zvuk Akrapovič ispušnog sistema.

Nove regulative o buci učinile su svoje, pa treba razmisliti da li vrijedi doplatiti 2.204 KM za Performance paket ili kupiti naknadno “pravi” Akrpaovič ili neki drugi ispušni lonac.

Ako vam se dobapada, za ovaj motocikl morat ćete izdvojiti na BH tržištu 24.241 KM što je na nivou konkurencije.

Kategorije: Moto test, Testovi