Test: KTM 1290 Super Adventure S – Razjareni bik u pohodu na tron klase

Test: KTM 1290 Super Adventure S – Razjareni bik u pohodu na tron klase

KTM 1290 Super Adventure S je vrhunski motocikl koji ima jedan zadatak, a to je zbaciti BMW R1250 GS Adventure sa prijestola u segmentu putničkih motocikala. KTM-ov inženjerski tim pred sobom je imao veoma složen zadatak jer je ekipa iz BMW Motorrad već decenijama neprikosnovena. Šta su Austrijanci napravili i šta nam donosi KTM 1290 Super Adventure S donosimo vam kroz naš test.

Test KTM 1290 Adventure - 2020 - 01
Test KTM 1290 Adventure - 2020 - 02
Test KTM 1290 Adventure - 2020 - 03
Test KTM 1290 Adventure - 2020 - 04
Test KTM 1290 Adventure - 2020 - 05
Test KTM 1290 Adventure - 2020 - 06
Test KTM 1290 Adventure - 2020 - 07
Test KTM 1290 Adventure - 2020 - 08
Test KTM 1290 Adventure - 2020 - 09
Test KTM 1290 Adventure - 2020 - 10
Test KTM 1290 Adventure - 2020 - 11
Test KTM 1290 Adventure - 2020 - 12
Test KTM 1290 Adventure - 2020 - 13
Test KTM 1290 Adventure - 2020 - 14
Test KTM 1290 Adventure - 2020 - 15
Test KTM 1290 Adventure - 2020 - 16
Test KTM 1290 Adventure - 2020 - 17
Test KTM 1290 Adventure - 2020 - 18
Test KTM 1290 Adventure - 2020 - 19
Test KTM 1290 Adventure - 2020 - 20
Test KTM 1290 Adventure - 2020 - 21
Test KTM 1290 Adventure - 2020 - 22
Test KTM 1290 Adventure - 2020 - 23
Test KTM 1290 Adventure - 2020 - 24
Test KTM 1290 Adventure - 2020 - 25
Test KTM 1290 Adventure - 2020 - 26
Test KTM 1290 Adventure - 2020 - 27
Test KTM 1290 Adventure - 2020 - 28
Test KTM 1290 Adventure - 2020 - 29
Test KTM 1290 Adventure - 2020 - 30
Test KTM 1290 Adventure - 2020 - 31
previous arrow
next arrow
Test KTM 1290 Adventure - 2020 - 01
Test KTM 1290 Adventure - 2020 - 02
Test KTM 1290 Adventure - 2020 - 03
Test KTM 1290 Adventure - 2020 - 04
Test KTM 1290 Adventure - 2020 - 05
Test KTM 1290 Adventure - 2020 - 06
Test KTM 1290 Adventure - 2020 - 07
Test KTM 1290 Adventure - 2020 - 08
Test KTM 1290 Adventure - 2020 - 09
Test KTM 1290 Adventure - 2020 - 10
Test KTM 1290 Adventure - 2020 - 11
Test KTM 1290 Adventure - 2020 - 12
Test KTM 1290 Adventure - 2020 - 13
Test KTM 1290 Adventure - 2020 - 14
Test KTM 1290 Adventure - 2020 - 15
Test KTM 1290 Adventure - 2020 - 16
Test KTM 1290 Adventure - 2020 - 17
Test KTM 1290 Adventure - 2020 - 18
Test KTM 1290 Adventure - 2020 - 19
Test KTM 1290 Adventure - 2020 - 20
Test KTM 1290 Adventure - 2020 - 21
Test KTM 1290 Adventure - 2020 - 22
Test KTM 1290 Adventure - 2020 - 23
Test KTM 1290 Adventure - 2020 - 24
Test KTM 1290 Adventure - 2020 - 25
Test KTM 1290 Adventure - 2020 - 26
Test KTM 1290 Adventure - 2020 - 27
Test KTM 1290 Adventure - 2020 - 28
Test KTM 1290 Adventure - 2020 - 29
Test KTM 1290 Adventure - 2020 - 30
Test KTM 1290 Adventure - 2020 - 31
previous arrow
next arrow

Piše: Emir Kalender

KTM 1290 Super Adventure S ima veoma agresivan dizajn u kojem dominiraju sportski geni. Prepoznatljivi dizajnerski elementi nude se u kompletnoj ponudi KTM-a, ali su ipak svi modeli jedinstveni i prepoznatljivi. Jedan od tih zajedničkih elemenata su i LED svjetla koja najviše asociraju na oborene rogove bika.

Osim što svjetlosna grafika izgleda veoma moćno, ona ima i odličnu funkcionalnost. Kod modela KTM 1290 Super Adventure ugrađena su puna LED svjetla koja imaju mogućnost prilagođavanja svjetlosnog snopa na način da se svjetlost pojačava u pravcu skretanja.

Gledajući KTM 1290 Super Adventure S sa prednje ili bočne strane jasno vam je da se radi o gorostasu koji već svojom pojavom izaziva poštovanje. KTM-ova grdosija postavljena je na 19 inčne livene ALU točkove sa gumama veličine: prednja 120/70 ZR 19 i zadnja 170/60 ZR 17.

Za zaustavljanje brine se kočioni Brembo sistem gdje su na prednjem točku postavljeni dupli diskovi od 320 mm sa četveroklipnim kliještima, dok se na zadnjem točku nalazi jedan disk od 267 mm kojeg steže Brembo čeljust sa dva klipa.

Velike plastične oplate sa agresivnim dizajnom skrivaju dobar dio motocikla i njegov cjevasti ram koji je napravljen od posebne legure čelika. U njemu je smještena poznata mašina LC8 V-Twin sa dva cilindra i zapreminom od 1.301 ccm, a cilindri stoje pod uglom od 75°. Ovaj vodom hlađeni agregat isporučuje 160 KS i 140 Nm okretnog momenta. Posebno je interesantno kod ovog agregata što ima čak tri uljne pumpe!

Snaga agregata prenosi se preko mjenjača sa šest stepeni prijenosa, a distribucija snage na točak ide preko “mesnatog” lanca. Ovakvo rješenje više vole oni koji imaju preferenciju ka sportskoj vožnji, dok oni koji preferiraju duga i komforna putovanja sa ovakvim rješenjem neće biti sretni. No o tome u nastavku teksta…

Vožnja razjarenog KTM-ovog „razjarenog bika“

Kada sjednete na KTM 1290 Super Adventure S prvi dojam je da sjedite na nečemu velikom i moćnom. U standardnoj verziji sjedište je na visini od 860 mm što može biti prepreka motociklistima koji su niži od 180 cm. Samo sjedište je veoma tvrdo, čak štaviše neprimjereno za ovu klasu motocikla. U KTM kao da su malo zaboravili na koga napadaju – BMW R1250 GS Adventure koji ima perfektnu udobnost.

Na dužim putovanjima tvrdoća sjedišta sigurno će predstavljati problem, ali sa druge strane ono će vam pružiti dosta informacija sa podloge prilikom žustre vožnje za što je ovaj KTM spreman! No pitamo se koliki će procenat vlasnika ovog motocikla juriti sa „sportašima“ po krivinama?

Veliki motocikl sa sobom povlači i veliku težinu, pa KTM 1290 Super Adventure S teži 215 kg bez goriva, a sa punim rezervoarom goriva od 23 litra dostiže težinu od gotovo četvrt tone. Zvuči mnogo, ali na cesti se to ne osjeti previše, dok je offroad teren uvijek priča za sebe. Ipak, nikako se ne možemo oteti utisku da motocikl ima nešto više težište za razliku od BMW GS Adventure. Razloge možemo tražiti u koncepciji agregata i njegovom položaju, pa je i sama raspodjela mase nešto drugačija.

KTM 1290 Super Adventure S s razlogom smo nazvali „razjareni bik“ jer se tako i ponaša. Već pri startanju agregata prisutno je nervozno roktanje, posebno ako još fabrički lonac zamijenite nekim drugim poput Leo Vincea. Vožnja će vam izmamiti osmijeh na lice jer motocikl poskakuje već iz niskih obrtaja. Isto možete očekivati i na 120 km/h ako odvijete ručicu gasa do kraja – čeka vas momentalna eksplozija snage. Ovako nešto BMW GS Adventure definitivno nema!

Ovoj zvijeri treba dosta čistog zraka kako bi se hladila, jer vrlo brzo u ljetnim danima osjetite na desnoj nozi priličnu količinu strujanja toplog zraka iz motora. Kada podignete sjedište dočekat će vas toplinska zaštitna u vidu alu folije. U hladnim danima ovo će vam goditi, a ljeti ne toliko.

Osim snage, robusnosti i dobrog dizajna čime se još hvali KTM 1290 Super Adventure S? Njemački BOSCH razvio je kompletnu elektroniku za KTM 1290 Super Adventure S koja se u ovom momentu smatra najboljom na tržištu. Sve informacije prikazuju se na kolor ekranu koji čini instrument tabulu, a prolazak kroz menije je jednostavan i brz.

Vozač na raspolaganju ima fabričke modove vožnje: offroad, rain, normal i sport. Međutim, KTM nudi da vozač svaki mod dodatno prilagodi svojim željama i potrebama, dok su kod BMW GS Adventure ti modovi nepromjenjivi, što je još jedna prednost za KTM. Uz to KTM ima i spostvenu aplikacju „KTM My Ride“ sa kojom možete upariti motocikl i vaš pametni telefon.

KTM ima elektro-podesivi aktivni ovjes koji značajno utiče na dinamiku vožnje. U samoj vožnji stekli smo dojam da je prednji točak prerasterećen što može stvarati nelagodu u određenim situacijama. Uz to prisutne su i vibracije na ručkama upravljača koje dolaze od snažnog motora.

Zaštita od vjetra za vozača je odlična, pa bez problema možete i pri većim brzinama voziti otvorenog vizira/kacige. S druge strane na saputnika dolazi nešto više vjetra, što recimo nije slučaj kod BMW GS Adventurea.

Zaključak

KTM 1290 Super Adventure S teško će zbaciti BMW R1250 GS Adventure sa trona. Možda se neće nametnuti ni kao alternativa jer je napravljen po znatno drugačijoj filozofiji. KTM 1290 Super Adventure S je jednostavno sport tourer. Kao nedostatak može mu se pripisati prije svega tvrdoća, veće grijanje mašine koje može smetati ljeti, pogonski lanac koji traži održavanje i na putovanjima, te nešto malo slabija zaštita od vjetra za saputnika.

Sa druge strane njegove prednosti su fantastičan dizajn, sportska orijentisanost (ko je preferira), snaga motora, superiornost elektronike i veća pogodnost za offroad avanture zbog svoje vitke konstrukcije.

Konačni sud bio bi da je KTM 1290 Super Adventure S za mlađe vozače koji na cesti traže snažne performanse ili za one koji do offroad avantura žele stizati brzo. Ako se odlučite za kupovinu ovog motocikla u Bosni i Hercegovini računajte da nemate ovlaštenog zastupnika ni servisera. Najbliži su u Hrvatskoj, Crnoj Gori i Srbiji. Cijena na evropskom tržištu (Austrija) iznosi 16.500 eura.

Kategorije: Moto test, Testovi