Test: Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT – U svemu nov

Test: Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT – U svemu nov

Druga generacija modela Peugeot 208 predstavljena je na sajmu automobila u Ženevi 2019. godine, a prodaja u Evropi krenula iste godine na ljeto. Na BH tržište je stigao tek u zimu 2020. a odmah zatim i na naš test.

Novi Peugeot 208 u odnosu na prvu generaciju zadržao je samo oznaku i u pravom smislu potpuno je nov. Francuski proizvođač potrudio se da napravi vrlo konkurentan automobil u B segmentu za koji neki kažu da je pred umiranjem. Šta je sve novo i koliko je napredovao novi 208 u odnosu na prethodnika čitajte u nastavku teksta.

Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 01
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 02
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 03
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 04
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 05
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 06
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 07
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 08
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 09
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 10
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 11
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 12
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 13
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 14
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 15
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 16
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 17
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 18
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 19
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 20
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 21
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 22
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 23
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 24
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 25
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 26
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 27
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 28
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 29
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 30
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 31
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 32
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 33
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 34
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 35
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 36
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 37
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 38
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 39
previous arrow
next arrow
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 01
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 02
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 03
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 04
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 05
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 06
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 07
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 08
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 09
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 10
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 11
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 12
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 13
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 14
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 15
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 16
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 17
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 18
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 19
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 20
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 21
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 22
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 23
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 24
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 25
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 26
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 27
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 28
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 29
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 30
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 31
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 32
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 33
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 34
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 35
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 36
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 37
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 38
Test Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT 39
previous arrow
next arrow

Piše: Emir Kalender

Dizajn i ponuda prostora

Peugeot je dizajnerski potpuno promijenio model 208, pa druga generacija izgleda mnogo ljepše i agresivnije. Prethodna generacija uglavnom je osvajala srce vozačica, ali  ovog puta nova 208-a zapet će za oko i vozačima.

Aktuelna dizajnerska filozofija sa LED svjetlima u obliku lavljih očnjaka primijenjena je i na novi 208. Prednjim dijelom osim atraktivnih svjetala dominira i velika rešetka hladnjaka pa sve ukupno to izgleda veoma lijepo. Koncept je preuzet za velikog modela 508 koji definitivno plijeni pažnjom, a kojeg smo također nedavno testirali (test možete pročitati OVDJE).

Bočna strana automobila izgleda kompaktno i simetrično te otkriva da se radi o pravom hatchback modelu čija linija krova blago pada prema poklopcu prtljažnika. Ona se završava na spoileru koji vizuelno produžava liniju krova. Na zadnjoj strani automobila nalazi se umanjena svjetlosna grupa sa tri svjetlosne linije koje simboliziraju lavlju kandžu – dizajnerski veoma lijepo.

Peugeotovi dizajneri odlučili su da svjetlosne grupe povežu sa crnom plastičnom lajsnom koja nosi natpis PEUGEOT što u konačnici lijepo izgleda. Novi 208 potpuno se uklapa u aktuelnu dizajnersku filozofiju francuskog proizvođača, ali je i originalan. Ocjena za vanjski dizajn – 10!

Unutrašnjost je također nova u odnosu na prethodni model. Ulaskom u putničku kabinu vozača će dočekati i-Cockpit treće generacije. O ovom rješenju vodile su se i još uvijek se vode polemike koliko je zapravo ono praktično. Nama je dizajnerski lijepo, ali ne i funkcionalno, bez obzira na sva unaprjeđenja koja je dobio kroz tri generacije. Jednostavno, nije moguće pronaći idealan položaj za vožnju, a tome doprinosi i predimenzionirani unutrašnji retrovizor koji smanjuje preglednost sa vozačeve desne strane.

Centralna konzola je maštovito napravljena za koju slobodno možemo reći da je i previše dobra za ovaj automobilski segment. Ima moderan i nesvakidašnji dizajn i odlično se uklapa u digitalne instrumente. Vozač ispred sebe ima digitalnu instrument tablu sa 3D efektom. Grafičko rješenje je ostalo isto, ali zbog 3D efekta ona znatno ljepše izgleda.

Na sredini centralne konzole nalazi se samostojeći ekran Infotainment sistema preko kojeg upravljate ventilacijom, audio sistemom, navigacijom, podešavanjem opcija na vozilu i telefonijom. Ispod samog ekrana nalaze se pravi fizički prekidači u obliku klavirskih tipki po čemu je Peugeot postao prepoznatljiv. Preko njih se izvršava dio komandi koje nisu prebačene na ekran osjetljiv na dodir, poput četiri žmigavca, recirkulacija zraka u kabini, otključavanje/zaključavanje vozila…

Kvalitet materijala je puno bolji u odnosu na prethodnu generaciju. Gornji dio centralne konzole napravljen je od mekane gume, a tu su i brojni ukrasni elementi koji vjerodostojno imitiraju karbon. Na centralnom grebenu ubačene “piano black” plastike koje veoma lijepo izgledaju, ali će vremenom biti podložne oštećenjima.

Novi 208 u odnosu na prvu generaciju je duži, širi i niži. Dužina mu je 4.055 mm, širina 1.745 mm, visina 1.430 mm, a međuosovinski razmak je 2.540 mm. Putnička kabina nudi dovoljno mjesta da se u nju smjeste četiri odrasla putnika sa prosječnom visinom od 175 cm.

Prednja sjedišta su jako lijepo oblikovana i udobna, dok onim na zadnjoj klupi nedostaje nešto malo bolje udobnosti. No, sve u svemu nikome neće ništa posebno nedostajati i na malo dužim relacijama vožnje. Prtljažnik nudi osnovnih 310 litara što je za ovu klasu automobila veoma pristojno.

Vozne karakteristike

Novi Peugeot 208 je tehnološki napredan i revolucionaran u odnosu na prethodnika. Napravljen je na najnovijoj generaciji CMP platformi (Common Modular Platform – zajednička modularna platforma) PSA koncerna. Ona je namijenjena vozilima iz B i C segmenta.

Ekonomičnost je bila ključna riječ tokom cjelokupne faze razvoja novog 208. Ova platforma pomogla je u smanjenju CO2 emisije u novom 208 modelu. Sama karoserija je lakša za 30 kg u odnosu na prethodnu generaciju, poboljšana je aerodinamika, smanjen otpor pri kotrljanju i smanjeno mehaničko trenje.

Sa novom CMP platformom poboljšala se i udobnost koju odmah primjećujete, ali i stabilnost u dinamičnoj vožnji. Prethodnu generaciju “mučilo” je lupanje zadnje osovine pri prelasku preko neravnina. Danas, nova 208 odlično upija neravnine i pegla krivine, baš poput veće 308-ce koja je poznata po odličnim voznim karakteristikama.

Testni model pokretao je 1.2 litreni trocilindarski PureTech turbo motor sa 100 KS pri 5.500 okr/min i 205 Nm okretnog momenta pri 1.750 okr/min. Snaga motora se prenosi na prednje točkove preko šestostepenog ručnog mjenjača čija ručica ima nešto duži hod, ali je veoma precizan. U ovoj kombinaciji motora i mjenjača novi 208 od 0 do 100 km/h ubrzava za 9,9 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 188 km/h.

Karakteristični trocilindarski zvuk koji dolazi ispod poklopca motora nije pretjerano izražen u dobro izlovanoj putničkoj kabini. Već pri samom kretanju automobil je živahan i vrlo rado se vozi u većim okretajima.

Upravljački sistem je veoma dobar, precizan i direktan pa automobil trenutno reaguje na svaku promjenu ugla upravljača. Uz dobar balans težine između prednje i zadnje osovine, te uz ovjes koji dobro upija udare, a pri tome ne dozvoljava preveliko naginjanje karoserije, pravi je užitak voziti novi 208 po zavojitim cestama.

Kada je riječ o potrošnji, tokom zime u gradskim uslovima ona se kreće između 7 i 8 l/100 km, dok se na otvorenoj cesti ista spušta na 4,2 l/100 km, a na auto putu 6,5 l/100 km. Sa jednim rezervoarom goriva čija zapremina iznosi 44 litra imat ćete autonomiju oko 600 km.

Zaključak

Novi Peugeot 208 je zaista nov u pravom smislu te riječi. Dizajnerski je veoma atraktivan i originalan. Sa novom platformom znatno je napredniji od prethodnika u segmentu udobnosti i upravljivosti. Kvalitet materijala u putničkoj kabini je u vrhu kompletnog segmenta, ali utisak malo kvari diskutabilni i-Cockpit. Mali turbo benzinski motor fantastično se ponaša u ovom automobilu pa si možete priuštiti i nešto dinamičniju vožnju.

Na kraju dolazimo do cijene koja za osnovni 1.2 PureTech 75 STT model iznosi 25.322,00 KM. Cijena testnog 208 modela sa snažnijim 1.2 PureTech 100 STT motorom i Allure paketom opreme i sa uračunatim popustom iznosi 32.762,88 KM. Detaljan popis standardne i dodatne opreme testnog modela možete pročitati OVDJE.

Kategorije: Auto test, Testovi