Test: Renault Captur TCe90 Evolution – Kompaktni SUV sa stilom i naprednom tehnologijom
Test: Renault Captur TCe90 Evolution – Kompaktni SUV sa stilom i naprednom tehnologijom
Renault Captur se nakon redizajna vraća s osvježenim izgledom, modernizovanim interijerom i poboljšanom tehnologijom, donoseći novo iskustvo u B-SUV segmentu. Sa svojim prepoznatljivim linijama i naprednim pogonskim sklopovima, Captur ostaje jedan od najpraktičnijih i najprivlačnijih modela u klasi. Ovaj testni model, opremljen TCe 90 motorom, donosi kombinaciju ekonomične vožnje, udobnosti i bogate tehnološke opreme, čineći ga idealnim izborom za svakodnevne gradske avanture i duža putovanja.
Piše: Emir Kalender
(re)Dizajn i ponuda prostora
Renault Captur dobio je osvježeni vanjski dizajn koji naglašava njegovu modernost i dinamičnost u B-SUV segmentu. Prednja strana automobila dobila je značajne promjene, uključujući novu masku hladnjaka i redizajnirane odbojnike, što doprinosi agresivnijem i sofisticiranijem izgledu. LED prednja svjetla sada su tanja i oštrijih linija, pružajući automobilu prepoznatljiv svjetlosni potpis. Ako malo detaljnije proanalizirate prednji dio automobila shvatit ćete da je Captur sada dizajnerski usklađen sa novim Renaultovim modelima kao što je Rafale.
Bočna silueta Captura zadržala je prepoznatljive linije, ali s dodatnim hromiranim detaljima i novim dizajnom aluminijskih felgi, što doprinosi elegantnijem izgledu. Zadnji dio vozila također je osvježen novim LED svjetlima s 3D efektom i redizajniranim branikom, čime se postiže skladan i moderan izgled. Pored estetskih unapređenja, Renault je uveo i nove opcije boja karoserije, omogućujući kupcima veći izbor pri personalizaciji vozila. Dvobojne kombinacije krova i karoserije dodatno naglašavaju dinamičan karakter Captura.
Osvježeni dizajn Renault Captura uspješno spaja savremene estetske trendove s prepoznatljivim elementima marke, pružajući atraktivan i moderan izgled koji će privući širok spektar kupaca.
Unutrašnjost novog Captura također je osvježena, donoseći brojne novosti koje naglašavaju modernizaciju i funkcionalnost. Vizualne promjene odmah privlače pažnju zahvaljujući unaprijeđenom kvalitetu materijala i pažljivo osmišljenim detaljima. Mekane površine prevladavaju na ključnim dijelovima koji vozač i putnici svakodnevno dodiruju. Sjedišta su izrađena od visokokvalitetne tkanine i eko-kože i pružaju jako lijepu udobnost. Hromirani umetci, diskretni šavovi i moderne teksture stvaraju elegantnu atmosferu u kabini.
Novi dizajn interijera odražava Renaultovu filozofiju modernizacije, s poboljšanom ergonomijom i pažnjom na detalje. Vizuelni utisak dodatno je pojačan unaprijeđenom rasvjetom koja putničkoj kabini daje savremen i ugodan ambijent, a koji je prilagođen različitim stilovima vožnje.
Tehnološka unapređenja čine ključni aspekt osvježenog Captura. Novi multimedijski sistem OpenR Link, s integrisanim Google uslugama, dolazi s velikim, vertikalno postavljenim ekranom osjetljivim na dodir, pružajući moderan i intuitivan način upravljanja funkcijama vozila. Sistem podržava Apple CarPlay i Android Auto, što vozačima omogućava jednostavan pristup aplikacijama, navigaciji i medijima. Ispod samog centralnog ekrana nalaze se pravi fizički prekidači za upravljanje ventilacijom – grijanjem i hlađenjem što pojednostavljuje intuitivno korištenje.
Dodatno, digitalni kokpit sada nudi prilagodljive prikaze svih važnih informacija, omogućavajući vozaču da personalizira prikaz prema svojim željama i potrebama. Unaprijeđeni sistemi asistencije pomažu u vožnji, čineći je sigurnijom i opuštenijom.
Kada je riječ o prostoru, Renault Captur sa dimenzijama; dužina 4.239 mm, širina 1.797 mm, visina 1.575 mm i međuosovinski razmak od 2.639 mm, nudi veću funkcionalnost i prilagodljivost nego prije. Klizna stražnja klupa omogućava prilagođavanje prostora za noge putnika ili povećanje kapaciteta prtljažnika, ovisno o potrebama. S ovim elementom fleksibilnosti, Captur je jednako praktičan za porodične vožnje ali i za svakodnevne gradske avanture. Zapremina prtljažnika tako varira od od 422 do 1.596 litara, ovisno kako je podešena zadnja klupa. Putnici imaju dosta prostor za odlaganje u brojnim pretincima kao što je pretinac ispod centralne konzole i centralni naslon za ruke.
Uz sve ove promjene, osvježeni Captur predstavlja savršen spoj estetike, tehnologije i praktičnosti. Modernizirani dizajn unutrašnjosti, visokotehnološki sistemi i prilagodljive opcije čine ga jednim od dobrih izbora u segmentu kompaktnih SUV-ova.
Vozne karakteristike: Balans udobnosti, ekonomičnosti i stabilnosti
Osvježeni Renault Captur dobio je izmijenjenu paletu pogonskih agregata u kojoj nema više poznatog 1.5-litrenog turbo dizelskog motora s oznakom dCi čije je mjesto zauzela hibridna pogonska jedinica. Renault je odlučio da Captur – kao i Clio – pokreću isključivo moderni turbo benzinci, a ovisno po želji kupca da su to izvedbe sa tri ili četiri cilindra.
Bazni agregat je trocilindarski TCe 90 radne zapremine 999 cm3 koji isporučuje 91 KS od 4.500 do 5.000 okr/min. i najveći okretni moment od 160 Nm dostupan od 2.100 do 3.750 okr/min. Upravo taj motor pokretao je testni Captur, a bio je uparen sa ručnim šestostepnim mjenjačem. Ova kombinacija motora i mjenjača osvježeni Captur dovodi od 0 do 100 km/h za 14,3 sekundi i do maksimalne brzine od 168 km/h. Pogon je i dalje samo na prednjim točkovima, bez obzira na izvedbu pogonske jedinice.
Već same brojke na papiru nagovještavaju da ovaj motor neće ispunjavati “sportske” užitke, ali sa masom vozila od 1.218 kg vrlo korektno izlazi na kraj. Polje efikasnosti – niske potrošnje goriva njegova je jača strana, posebno u ako koristite Eco režim vožnje. I oni koji pretjerano ne vode računa o potrošnji goriva bez problema će biti u prosjeku od 4,5 l/100 km tokom vožnje na otvorenoj magistralnoj cesti, dok je potrošnja u gradu, ovisno o gužvi od 7 do 8 l/100 km. Uz zapreminu rezervoara goriva od 48 litra autonomija će biti nešto veća od 500 km.
Međuubrzanja na otvorenoj cesti nisu impresivna, s obzirom na snagu motora, ali ova kombinacija motora i mjenjača pogodna su za svakodnevnu vožnju u gradskim uslovima. Vozači koji traže dinamičnija međuubrzanja, trebali bi razmisliti snažnije motore iz ponude, poput TCe 140 ili E-Tech full hibrid verzije.
Osvježeni Captur naprijed koristi MacPherson sistem s donjom trokutastom vilicom i stabilizatorom, dok nazad ima elastičnu osovinu s programiranim deformisanjem i ojačanim oprugama. Ova konfiguracija omogućuje stabilnu i udobnu vožnju, efikasno apsorbirajući neravnine na cesti. Međutim, ovjes bi mogao dosta bolje posao odrađivati na udarnim rupama gdje je nešto više izražena buka.
Osvježeni Renault Captur s TCe 90 trocilindarskim turbo benzincem od 91 KS i ručnim šestostepenim mjenjačem nudi solidne performanse za gradsku vožnju uz nisku potrošnju goriva, dok udoban ovjes i dobra upravljivost osiguravaju stabilnost, iako međuubrzanja nisu impresivna, a ovjes nešto slabije filtrira veće neravnine.
Upravljivost automobila je vrlo dobra u zavojima i njegovo ponašanje je predvidljivo. Pri učestalim izmjenama pravca na većim brzinama osjeti se izraženije naginjanje karoserije, ali ništa pretjerano što bi ugrozilo samo stabilnost automobila. Iako Captur ima pogon samo na prednjim točkovima, spreman je omogućiti vam manje offroad avanture zahvaljujući povišenom rastojanju od tla (165 mm ground clearance), a karoseriju štite plastične obloge od manjih oštećenja koje se nalaze na svim udarnim mjestima: pragovi, lukovi blatobrana i prednj – zadnji odbojnik.
Zaključak
Osvježeni Renault Captur TCe90 Evolution donosi moderan i dinamičan dizajn, prostranu i tehnološki naprednu unutrašnjost te efikasnu motorizaciju koja omogućava ekonomičnu vožnju. Iako TCe 90 motor nije namijenjen ljubiteljima sportske vožnje, on pruža solidne performanse za svakodnevnu upotrebu, uz nisku potrošnju goriva i udobnu vožnju. Unaprijeđeni ovjes pruža dobru stabilnost i udobnost, dok nova tehnologija i poboljšani sigurnosni sistemi dodatno podižu kvalitet vožnje.
Sa svojim prostranim i fleksibilnim enterijerom, Captur ostaje jedan od najpraktičnijih modela u B-SUV segmentu. Sveukupno, ovaj model je odličan izbor za vozače koji traže moderan, siguran i ekonomičan automobil s prepoznatljivim Renaultovim stilom. Cijena testnog modela s akcijskim popustom iznosi 38.900 KM.