Test: Škoda Fabia 1.4 TDI – Tradicionalan izbor

Test: Škoda Fabia 1.4 TDI – Tradicionalan izbor

Škoda je prije deceniju i po predstavila Fabia model s kojim je u proteklom periodu ostvarila odlične prodajne rezultate. Iako Fabia spada u klasu malih gradskih automobila, često je izbor poslovnih korisnika – firmi, ali i mladih porodica koje je koriste za manja putovanja. Ključ odličnog uspjeha Fabije leži u odličnoj mehanici i kvaliteti, te dobrom omjeru „uloženo – dobijeno“.

Škoda Fabia godinama je najprodavaniji novi automobil u Bosni i Hercegovini, a tu titulu će pokušati zadržati i sa novom trećom generacijom. Taj zadatak neće biti nimalo jednostavan jer su suparnički modeli vrlo konkurentni, kvalitetom ali i cijenom.

Test Skoda_Fabia_3_-_1.4_TDI_2015_01
Test Skoda_Fabia_3_-_1.4_TDI_2015_02
Test Skoda_Fabia_3_-_1.4_TDI_2015_03
Test Skoda_Fabia_3_-_1.4_TDI_2015_04
Test Skoda_Fabia_3_-_1.4_TDI_2015_05
Test Skoda_Fabia_3_-_1.4_TDI_2015_06
Test Skoda_Fabia_3_-_1.4_TDI_2015_07
Test Skoda_Fabia_3_-_1.4_TDI_2015_08
Test Skoda_Fabia_3_-_1.4_TDI_2015_09
Test Skoda_Fabia_3_-_1.4_TDI_2015_10
Test Skoda_Fabia_3_-_1.4_TDI_2015_11
Test Skoda_Fabia_3_-_1.4_TDI_2015_12
Test Skoda_Fabia_3_-_1.4_TDI_2015_13
Test Skoda_Fabia_3_-_1.4_TDI_2015_14
Test Skoda_Fabia_3_-_1.4_TDI_2015_15
Test Skoda_Fabia_3_-_1.4_TDI_2015_16
Test Skoda_Fabia_3_-_1.4_TDI_2015_17
Test Skoda_Fabia_3_-_1.4_TDI_2015_18
Test Skoda_Fabia_3_-_1.4_TDI_2015_19
previous arrow
next arrow
Test Skoda_Fabia_3_-_1.4_TDI_2015_01
Test Skoda_Fabia_3_-_1.4_TDI_2015_02
Test Skoda_Fabia_3_-_1.4_TDI_2015_03
Test Skoda_Fabia_3_-_1.4_TDI_2015_04
Test Skoda_Fabia_3_-_1.4_TDI_2015_05
Test Skoda_Fabia_3_-_1.4_TDI_2015_06
Test Skoda_Fabia_3_-_1.4_TDI_2015_07
Test Skoda_Fabia_3_-_1.4_TDI_2015_08
Test Skoda_Fabia_3_-_1.4_TDI_2015_09
Test Skoda_Fabia_3_-_1.4_TDI_2015_10
Test Skoda_Fabia_3_-_1.4_TDI_2015_11
Test Skoda_Fabia_3_-_1.4_TDI_2015_12
Test Skoda_Fabia_3_-_1.4_TDI_2015_13
Test Skoda_Fabia_3_-_1.4_TDI_2015_14
Test Skoda_Fabia_3_-_1.4_TDI_2015_15
Test Skoda_Fabia_3_-_1.4_TDI_2015_16
Test Skoda_Fabia_3_-_1.4_TDI_2015_17
Test Skoda_Fabia_3_-_1.4_TDI_2015_18
Test Skoda_Fabia_3_-_1.4_TDI_2015_19
previous arrow
next arrow

Piše: Emir Kalender
Foto: Ermin Okerić

Dizajn, ponuda prostora i oprema

Fabia prve generacije definitivno je bila jedan od najljepših modela u svojoj klasi, a kupci su bili i više nego zadovoljni. Sa drugom generacijom Fabije Škoda je napravila radikalnu dizajnersku promjenu, što se mnogima nije dopalo, ali to nije značajnije utjecalo na prodajne rezultate. S trećom generacijom Fabije čini se da je Škoda odlučila popraviti dizajnerske greške koje su se pojavile u drugoj generaciji i vratiti se izvornim vrijednostima koje je imala prva generacija.

Nova Fabia donijela je očekivane dizajnerske promjene koje prate dizajnersku filozofiju svih novih Škodinih modela. Dobila je oštre linije koje su je učinile nešto agresivnijom, što je definitivno nedostajalo na prethodnom modelu, a upravo te oštre i čiste linije odlika su svih novih Škodinih modela. Nova Fabia zdržala je formu prethodnog modela, ali svaki dio auta pretrpio je promjene, od prednjeg do zadnjeg dijela. Dobri poznavaoci automobila, ili Škodinih modela, odmah će prepoznati da su svi elementi novi, ali zbog zadržane forme od prethodnog modela za većinu će ovo biti facelift model, iako on to nije. Ali s vremenom diferencija će se iskristalisati.

Unutrašnjost nove Fabije također je značajno promijenjena, prvenstveno centralna konzola, koja se u nekim segmentima značajno približila bratskim Volkswagen modelima. Centralna konzola nove Fabije je iz temelja izmijenjena u odnosu na prethodni model, poboljšana je ergonomija ali i estetika. Za razliku od prethodnih generacija, centralna konzola nove Fabije dobila je luksuzniji izgled zahvaljujući kvalitetnim imitacijama brušenog aluminijuma. O preciznosti i kvaliteti izrade ne treba ni govoriti jer u tom segmentu svi brendovi pod kapom Volkswagena imaju visoke ocjene, pa tako i Škoda. Ipak, prostora za napredak ima u segmentu manjeg korištenja tvrde plastike koja svoj karakter tek otkriva na dodir.

Škodini automobili nose slogan “Simply Clever”, a iz generacije u generaciju novi modeli donose više mudrih – praktičnih rješenja. Škodini inženjeri rade na pametnim rješenjima od samog početka razvoja automobila, a to je slučaj i sa trećom generacijom Fabije. Unutrašnjost nove Fabije dobila je 12 novih pametnih rješenja, od uparivanja pametnog telefona s infotainment sistemom, novog LED osvjetljenja, novih skladišnih prostora, itd. Brojna “Simply Clever” rješenja čine novu Škodu Fabiju jednim od najpraktičnijih automobila u svom segmentu.

U vremenu u kojem živimo, svakidašnji trend su veliki ekrani telefona, TV prijemnika, pa tako i ekrani multimedijalnih sistema u automobilima. Škoda je u Ambition paketu opreme, kojim je bio opremljen testni model, ponudila audio uređaj sa zanimljivim rješenjem ekrana. Mali, okrugli okran nije u boji, nije ni osjetljiv na dodir, a sve komande audio uređaja izvršavaju se na tradicionalan način, putem mehaničkih tipki – prekidača. Definitivno, ovo rješenje je „old school“ i nekima se možda neće dopasti, ali ima svojih prednosti, jer ćete s vremenom naučiti intuitivno koristiti komande, što sa ekranima osjetljivim na dodir nije uobičajen slučaj.

Fabia je kroz generacije bila automobil koji nudi dosta prostora u putničkoj kabini, a isti slučaj je i sa novim modelom. Nova Fabia u odnosu na prethodnu generaciju ima djelimično izmijenjene dimenzije, pa je tako ukupna dužina od 3.992 mm ostala ista, ali je međuosovinski razmak od 2.470 mm narastao za 8 mm. Širina nove Fabije od 1.732 mm u odnosu na prethodni model veća je za 90 mm, dok je visina smanjena za 31 mm, pa sad iznosi 1.467 mm. Prtljažni prostor također je povećan i sad u osnovi nudi 330 litara, a isti se može povećati preklapanjem zadnje klupe na 1.150 litara.

Kada je riječ o smještaju putnika, Fabia bez problema prevozi četiri odrasla putnika koji imaju dovoljno prostora u svim pravicma, posebno u visini. Položaj sjedenja vozača tipičan je za automobile iz Volkswagen grupacije, a zahvaljujući mogućnosti višestrukog podešavanja sjedišta i upravljača, idealna pozicija za vožnju lahko se pronalazi. Uz kratak i precizan hod ručice mjenjača, stepene prijenosa brzine možete mijenjati jednim prstom, uz minimalan napor, što će se dopasti posebno ženskoj populaciji.

Ipak, da sve ne bude savršeno pobrinula su se tradicionalno tvrda sjedišta, koja definitivno mogu biti bolja. Kroz sve generacije Fabiju prati glas tvrdih sjedišta, što je jedino dobro kada su u pitanju dugi eksploatacioni ciklusi, jer će dugo zadržati izvornu formu. Ipak, nisu idealna za duža putovanja i to kvari dojam o ovom automobilu. Jednostavno, ne vidimo objektivan razlog zbog čega nisu napravljena udobnija sjedišta, jer bi Fabia tad bila znatno konkurentniji automobil i nekim modelima iz veće klase.

Kada je riječ o opremi Fabije, uvijek su se vodile diskusije, neki su tvrdili da ponuđeni paketi nude malo, neki su tvrdili da je dovoljno, a sa novom Fabijom ta diskusija definitivno će se nastaviti. Testni model bio je opremljen sa Ambition paketom opreme, što je drugi od četiri ponuđena paketa. Prema našem mišljenju, ovaj paket donosi pristojan popis opreme, manje-više ima sve potrebne segmente, ali bez luksuza i raskoši.

Putni računar s multifunkcionalnim ekranom, audio BLUES uređaj, 3-kraki upravljač s hromiranim detaljima, ručni klima uređaj, električni podizači prednjih stakala, električno podešavanje vanjskih ogledala, paket hrom/srebro – okviri, ručice kontrolni elementi itd., segmenti su koji donosi Ambition paket opreme. Detaljan popis Ambition paketa, ali i drugih paketa opreme sa cijenama možete pročitati OVDJE.

Motor, vozne karakteristike i sigurnost

Sa novom Fabijom stigla je nova paleta motora, a upravo zbog nje napravljene su značajne mehaničke promjene u odnosu na prethodni model. Za pokretanje nove Fabije zaduženo je ukupno osam motora, pet benzinaca i tri dizela, u rasponu snage od 60 do 105 KS. Naš testni model pokretao je trocilindarski 1.4-litreni TDI motor sa 90 KS i 230 Nm okretnog momenta.

Navedeni motor preuzet je iz Volkswagenove nove palete motora, te u novoj Fabiji čini optimalan izbor. Lahko se nosi sa težinom vozila od 1.156 kg, te se može pohvaliti dobrim performansama za ovu automobilsku klasu i niskom potrošnjom goriva u svim uslovima. Fabia pokretana sa ovim motorom ima ubrzanje 0 do 100 km/h za 11,1 sekundu i postiže maksimalnu brzinu od 182 km/h. Za jedan mali gradski automobil i više nego dovoljno. Kada je riječ o potrošnji, tokom testa u gradskim uslovima potrošnja nije prelazila 5,8 l/100 km, dok se na otvorenoj magistalnoj cesti ista spustila na 3,7 l/100 km, a ukupna prosječna potrošnja na kraju je iznosila 4,9 l/100 km. Štedljivost ovog modela definitivno je jedan od najjačih aduta.

Ovjes nove Fabije nije jedan od najudobnijih u klasi, ali zbog toga automobil bez problema možete izložiti zahtjevnijim, brzim, savladavanjima krivudavih dionica. Ipak morate znati granicu, jer radi se o malom gradskom automobilu. Ako u nekom momentu i pređete razumnu granicu, na siguran put trebao bi vas vratiti ESC sigurnosni sistem koji uključuje ABS, MSR, ASR, EDS, HBA sigurnosne sisteme.

ESC sigurnosnim sistemom Fabia je opremljena već od baznog modela, a isti se nalazi i u bratskom Volkswagen Polo modelu. Škoda Fabia je kroz sve prethodne modele bila visoko ocijenjena za sigurnost, a ni treća generacija nije izuzetak. Visok stepen sigurnosti potvrdio je i EuroNCAP test koji je ovom modelu dodijelio pet maksimalnih zvjezdica za sigurnost. Detalje o EuroNCAP testu nove Fabije možete pročitati OVDJE.

Zaključak

Škoda sa trećom generacijom Fabije kombinuje aktuelni dizajnerski pravac i izvorne vrijednosti prvog modela. Ovim potezom Škoda bi sa trećom generacijom Fabije mogla napraviti odlične rezultate, baš kao i sa prvim modelom. Da budemo jasni, Škoda je napravila dobre rezultate i sa drugom generacijom, ali prva je ostavila najdublji trag.

Iako je nova Škoda Fabia zadržala mnoga tradicionalna tehnološka rješenja, dobila je i čitav niz modernih tehnoloških rješenja. Tu prvenstveno mislimo na novu motornu paletu, sigurnosne sisteme, te na multimedijalne sisteme. Cijena nove Fabije kreće se od 18,959 KM, koliko košta osnovni benzinski model, do 33.199 KM koliko košta najskuplji dizelski model.

Cijena testnog modela iznosi 28.672 KM, što je možda i više od očekivanog ako uzmemo nivo opremljenosti. No, da stvar bude bolja, Škoda je ponudila akcijski model COOL koji nudi dodatnu opremu za Active, Abition i Style pakete opreme. Detalje o dodatnoj opremi koje donosi COOL paket pročitajte OVDJE.

 

Kategorije: Auto test, Testovi