Vozili smo: Porsche Cayenne Coupé – Sportski SUV bez kompromisa!

Vozili smo: Porsche Cayenne Coupé – Sportski SUV bez kompromisa!

Porsche je u okolini Ljubljane organizovao međunarodnu testnu vožnju novog modela Cayenne Coupé. Sa novim modelom SUV modelom Porsche želi privući kupce mlađe životne dobi koji žele biti prepoznatljivi na cesti te svakodnevno uživati u sportskoj i udobnoj vožnji.

previous arrow
next arrow
ArrowArrow
Slider
Piše: Emir Kalender

Inženjeri Porschea stvorili su novi Cayenne Coupé sa idejom da jedan auto optimalno kombinuje sportske performanse i udobnost u svakodnevnoj vožnji. Ovaj automobil nije kompromisno rješenje jer u potpunosti ima Porsche DNA po pitanju dizajna i performansi!

Novi Porsche Cayenne Coupé nastao je na temelju treće generacije Cayenne modela. Novi Cayenne Coupé preuzeo je sve tehnologije od aktuelne generacije Cayennea, ali inženjeri iz Stuttgarta su sve to „spakovali“ u posve drugačijem izdanju.

Porsche Cayenne donosi dinamičan i atletski izgled te brojne tehničke izmjene, u odnosu na standardni Cayenne, koje ga čine progresivnijim u samoj vožnji. U odnosu na standardni Cayenne model Coupé  ima ravnije A stubove i prilagođeno vjetrobransko staklo, a padajuća linija krova donosi 20 mm niži zadnji kraj. Zadnji dio karoserije proširen je za 18 mm čime se dobio mišićav izgled zadnjeg dijela, a proporcionalno je proširena i zadnja osovina.

Kada je riječ o dizajnu najistaknutiji detalji su oštrije linije sa samostalnim zadnjim dijelom, adaptivni spojler na poklopcu prtljažnika, odvojena sjedišta nazad i dva različita koncepta krova – serijski, stakleni panoramski krov veličine 2,16 m2 i karbonski krov kao opcija.

Karoseriju krasi elegancija i skladne proporcije, a zahvaljujući specifičnim elementima dizajna, Cayenne Coupé izgleda najsportskiji u svom segmentu. Posebno atraktivan detalj na novom Cayenne Coupé Turbo modelu je adaptivni krovni spojler (standardno dolazi za sve izvedbe i podiže se na brzinama od 90 km/h) koji poboljšava aerodinamički potisak na zadnji dio automobila.

Unutrašnjost novog Cayenne Coupé modela prenesena je iz standardnog Cayenne modela što znači da nudi raskošan prostor za četiri putnika. Standardno dolaze četiri odvojena sjedišta, a opciono se nudi zadnja klupa za tri putnika. Prednja elektro podesiva sportska profilisana sjedišta sa integrisanim naslonima za glavu pružaju visok stepen komfora i sigurnosti.

Padajuća linija krova koja donosi atraktivni Coupé izgled zadnjeg dijela nije značajno poremetila prostor za glavu na zadnjoj klupi pa putnici imaju sasvim dovoljno prostora. To je rezultat i same pozicije sjedenja koja je 30 mm niža nego kod standardnog modela. Zapremina prtljažnika iznosi 625 litara, a sa preklopljenim zadnjim sjedištima ona se povećava na 1.540 litara  (Cayenne Turbo Coupé: 600 do 1.510 litara).

100% povezan!

Cayenne Coupé opremljen je Advanced Cockpitom posljednje generacije. On donosi Porsche Communication Management sa 12,3 inčnim full HD ekranom koji je osjetljiv na dodir. Tu su i dva 7 inčna kolor ekrana na instrument tabli koji se odlično uklapaju sa tradicionalnim analognim pokazivačima. Tu su sistemi poput LTE telefonskog modula, inteligentne online govorne kontrole, WiFi hotspota, Porsche Connect Plus servisa, a tu su i četiri USB priključka.

Coupé SUV sa karakterom rasnog sportiste

Za testne vožnje Porsche je na raspolaganje stavio trenutno tri dostupna modela. Bazni Cayenne Coupé model kojeg pokreće 3.0-litarski V6 turbo motor sa 250 kW/340 KS i 450 Nm okretnog momenta. Od 0 do 100 km/h ubrzava za 6,9 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 243 km/h. Naredna stepenica u ponudi je Cayenne S Coupé koju pokreće 3.0-litarski V6 twin-turbo motor sa 324 kW/440 KS i 550 Nm okretnog momenta – ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 5,0 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 263 km/h.

Top ponude čini Cayenne Turbo Coupé kojeg pokreće 4.0-litarski V8 motor sa snagom od 404 kW/550 KS i 770 Nm okretnog momenta što je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 3,9 sekundi i maksimalnu brzinu od 286 km/h. Ovaj model standardno je opremljen sa Sport Chrono paketom koji donosi u 20 sekundi još dodatne snage pa do 100-tke leti za 3,7 sekundi.

Šta smo i kuda smo vozili?

Dvodnevni susret sa Cayenne Coupé  modelom omogućio je da isprobamo dvije verzije pa smo za prvi dan odabrali top izvedbu – Cayenne Turbo Coupé, a za drugi dan odabrali smo Cayenne S Coupé. Organizator je u dva dana napravio dvije zanimljive rute koje su uglavnom uključivale odlične magistralne ceste prepune zavoja i dugih pravaca, te planinske puteve koje svaki ljubitelj sportskih automobila posebno voli.

Porsche je napravio možda i najbolji veliki serijski SUV kada je u pitanju dinamika vožnje. Obzirom na bazu iz koje je nastao Cayenne Coupé naslijedio je sve dobre osobine od standardnog modela. Ono što se prvo primijeti za upravljačem ovog modela jeste brzo i precizno reagovanje na izmjene pravca.

To toliko i ne bi bilo fascinantno da težina ovog automobila nije 2,2 tone. Vrhunske vozne sposobnosti pomažu PDCC, upravljanje zadnjim točkovima, zadnji diferencijal sa kontrolom okretnog momenta. Sve to je teško opisati dok ne sjednete za upravljač jer ovaj automobil jednostavno krši zakone fizike koji vladaju za automobile običnih smrtnika!

Svi ponuđeni motori upareni su sa osmostepenim ZF-ovim PDK mjenjačima koji su posebna pozitivna Porsche priča u segmentu mehanike. Bolji poznavaoci automobilizma već dobro znaju o čemu se radi, ali dovoljno je reći da je PDK mjenjač vrhunac trenutnog inženjerstva u serijskom automobilizmu.

Snaga motora do podloge dolazi preko pogona na sva četiri točka, s tim da se preferira zadnja vuča. U momentima kada kontrolna jedinica prepozna proklizavanje zadnje osovine, snaga se automatski prebacuje na prednje točkove kako bi se automobil vratio u sigurnu putanju.

Svaki prijeđeni kilometar bio je čisti užitak za upravljačem Cayenne Turbo Coupé modela, posebno kada su se ispred nas našle krivudave planinske ceste. U režim vožnje Sport+ adrenalin raste do najvećih granica, a posljedica toga najbolje se vidi u oštrim zavojima gdje su ostajali potpisi velikih guma.

Dok smo u blagom driftu prolazili oštre zavoje, tijelo vozača i suvozača ostajalo je čvrsto zalijepljeno za profilisana sjedišta pa je užitak bio potpun! Inače, bez obzira da li driftate ili vozite auto putem u trocifrenoj brzini, tijelo se odupire nagibima i gotovo da nemate stresa koji pravi G sila. Najveći problem može biti strah!

Okretni moment od 770 Nm dovoljno je jak da svakog suputnika jednim pritiskom na papučicu gasa možete probuditi iz dubokog sna – provjereno! Raspoloživ je od 2.000 do 4.500 okretaja što znači da postoji mogućnost „gužvanja“ lošijeg asfalta kada stisnete gas iz mjesta.

Cayenne Turbo Coupé standardno je opremljen brojnim sistemima: PMS – Porsche Stability management, PASM – Porsche Active Suspension Management, adaptivnim zračnim ovjesom, PTV Plus – Porsche Torque Vectoring Plus, PDCC – Porsche Dynamic Chassis Control (opciono), PTM – Porsche Traction Management, Power Steering Plus, Porsche Surface Coated Brake, PCCB – Porsche Ceramic Composite Brake (opciono), Rear-Axel steering (opciono).

Krov od karbonskih vlakana dio je „Paketa olakšanja“ u kojem možete odabrati više dijelova koji značajno olakšavaju automobil. Svaki olakšani dio iz ovog paketa napravljen je od karbonskih vlakana i oni mogu biti u unutrašnjosti i vanjštini. Kada se odaberu svi olakšani dijelovi uključujući i karbonski krov, Cayenne Coupé lakši je za 21 kg. Manja težina automobila donosi bolje performanse te niže težište automobila što se automatski odražava na bolju upravljivost automobila.

U konačnici kada sve zbrojimo Cayenne Turbo Coupé  je automobil koji ima vanserijske mogućnosti i brutalnost pred kojom morate imati poštovanje! Zvijer koja je sposobna da vas vozi do svake destinacije udobno i sigurno, ali ako se usudite da je razjarite onda morate znati šta radite. Sa zvijerima nema zabave!

Cayenne S Coupé u atraktivnoj narandžastoj boji bio je naš izbor za drugi dan Porsche druženja. Dionica u dužini od gotovo 200 km protezala se uglavnom po cesti prepunoj zavoja i prelijepom prirodom što je garancija za još jedan dan uživanja.

Razlika u snazi između Turbo i S modela odmah je primjetna, pa se možete malo opustiti u dinamičnoj vožnji. Obzirom da je isprobani S Coupé  model bio „nakrcan“ svom dodatnom opremom, vožnja je gotovo bila ista, s tim da u njoj nije bilo brutalnosti kao sa Turbo Coupé modelom.

Ubrzo smo se prepustili „peglanju“ zavojite ceste, a jedino što je nedostajalo u cijeloj priči je vrijeme! Dionicu od gotovo 200 km „prošli smo skoro za čas“, ali ukupnih 400 km bilo je dovoljno da se dobro upoznamo sa novim Porsche modelom.

Ko su mu glavni konkurenti?

Porsche Cayenne Coupé dolazi na megdan modelima kao što je BMW X6, Mercedes GLE Coupé , Range Rover Velar, itd. Kakve su njegove šanse u direktnoj borbi? To će najbolje pokazati tržišni rezultati, ali gledajući fakte sa dvodnevnog druženja, Porsche u svaku borbu može ući bez bojazni.

Tržište jednostavno sve više guta razne SUV modele, a Porsche Cayenne Coupé je automobil za 21. stoljeće koji ispunjava brojna očekivanja. Odlikuje ga upečatljiv izgled i ekskluzivnost, a uz to je jako brz i luksuzan. Šta trebate više? Naravno, novac.

Početna cijena modela Cayenne Coupé iznosi 168.645,00 KM dok za model Cayenne S Coupé treba izdvojiti 200.325,00 KM. Najsnažnija varijanta Cayenne Coupé  Turbo u ponudi je za 304.250,00 KM.