Test: BMW R 1250 GS Adventure – Živa ikona motociklizma

Test: BMW R 1250 GS Adventure – Živa ikona motociklizma

BMW GS godinama je apsolutni vladar u segmentu putničkih enduro motocikala. Iako brojni proizvođači pokušavaju da naprave dostojnog konkurenta GS-u, još niko od njih nije napravio jedinstven motocikl koji biti vrlo dobar u svim situacijama i segmentima. Kako bi zadržao titulu “kralja klase” BMW je predstavio model R 1250 GS / Adventure, a u nastavku vam donosimo njegov test.

Test BMW R1250 GS Adventure - 02
Test BMW R1250 GS Adventure - 04
Test BMW R1250 GS Adventure - 05
Test BMW R1250 GS Adventure - 01
Test BMW R1250 GS Adventure - 06
Test BMW R1250 GS Adventure - 07
Test BMW R1250 GS Adventure - 03
Test BMW R1250 GS Adventure - 09
Test BMW R1250 GS Adventure - 08
Test BMW R1250 GS Adventure - 10
Test BMW R1250 GS Adventure - 11
Test BMW R1250 GS Adventure - 12
Test BMW R1250 GS Adventure - 13
Test BMW R1250 GS Adventure - 14
Test BMW R1250 GS Adventure - 15
Test BMW R1250 GS Adventure - 16
Test BMW R1250 GS Adventure - 17
Test BMW R1250 GS Adventure - 18
Test BMW R1250 GS Adventure - 19
Test BMW R1250 GS Adventure - 20
Test BMW R1250 GS Adventure - 21
Test BMW R1250 GS Adventure - 22
Test BMW R1250 GS Adventure - 23
previous arrow
next arrow
Test BMW R1250 GS Adventure - 02
Test BMW R1250 GS Adventure - 04
Test BMW R1250 GS Adventure - 05
Test BMW R1250 GS Adventure - 01
Test BMW R1250 GS Adventure - 06
Test BMW R1250 GS Adventure - 07
Test BMW R1250 GS Adventure - 03
Test BMW R1250 GS Adventure - 09
Test BMW R1250 GS Adventure - 08
Test BMW R1250 GS Adventure - 10
Test BMW R1250 GS Adventure - 11
Test BMW R1250 GS Adventure - 12
Test BMW R1250 GS Adventure - 13
Test BMW R1250 GS Adventure - 14
Test BMW R1250 GS Adventure - 15
Test BMW R1250 GS Adventure - 16
Test BMW R1250 GS Adventure - 17
Test BMW R1250 GS Adventure - 18
Test BMW R1250 GS Adventure - 19
Test BMW R1250 GS Adventure - 20
Test BMW R1250 GS Adventure - 21
Test BMW R1250 GS Adventure - 22
Test BMW R1250 GS Adventure - 23
previous arrow
next arrow

Piše: Emir Kalender

BMW GS motocikl stvoren je kako bi adekvatno odgovorio svim situacijama i na svim terenima. Godinama u tom poslu je neprikosnoven, a svojim konceptom osvojio veliki broj kupaca koji su bezbrižno osvajali najudaljenija mjesta bilo da se do njih ide asfaltnim putem ili off road terenom.

Do 2013. godine proizvodio se model sa poznatim boxer motorom od 1.200 ccm/110 KS isključivo zrakom hlađen. Od 2013. u proizvodnju je ušao moderni boxer motor sa 125 KS i koji ima vodeno hlađenje. U početku proizvodnje javile su se neke anomalije zbog kojih je motor morao na vanredni servis, a od 2015. godine svi nedostaci su uklonjeni.

U 2019. godini na tržište stiže temeljno unaprijeđena verzija GS-a koja nosi oznaku R1250 GS/Adventure. Novi R1250 GS Adventure vizuelno je gotovo identičan svom prethodniku, ali glavne promjene napravljene su na motoru i elektronici. Za rezultat imamo bolje performanse, uglađeniju vožnju, savremenu elektroniku i nove Euro norme o ispušnim plinovima.

Novi agregat ima zapreminu od 1.254 ccm koja je dobivena većim promjerom cilindra za 1,5 mm i produženim hodom klipa za 3 mm. Povećanje zapremine rezultiralo je i povećanjem snage agregata koja sada iznosi 134 KS pri 7.750 okr/min i 143 Nm okretnog momenta pri 6.250 okr/min. No, za ovaj agregat nije samo novina povećana snaga već i nova idejna rješenja.

Inženjeri iz BMW Motorrad za novi boxer motor spremili su tajno oružje koje konkurencija nema. Razvijena je nova tehnologija, posebna za ovaj motor, pod imenom Shift Cam koja elektronskim putem nadzire rad bregaste osovine i automatski reguliše stepen otvaranja/zatvaranja usisnih i ispušnih plinova.

Kako se vozi BMW R125 GS Adventure i šta je Shift Cam?

Shift Cam sistem donosi dva režima rada motora i motorna elektronika određuje kada će i u kojem režimu agregat biti, a bez da vozač osjeća ikakve prijelaze. Temeljni parametar koji određuje u kojem će režimu biti agregat je opterećenje i broj okretaja radilice.

Zahvaljujući inovativnoj Shift Cam tehnologiji novi agregat ima više okretnog momenta i impresivnu elastičnost u čitavom rasponu brzine. Zbog toga BMW R1250 GS Adventure koji smo vozili impresivno iz mjesta sprinta! Agregat motocikla ravnomjerno oslobađa snagu do krajnjih obrtaja, a uz to Quickshifter munjevito prebacuje stepene prijenosa što vam budi želju da svaki put iz mjesta “odvrćete” gas do kraja i tako se katapultirate.

Sama količina nove snage nije pretjerano velika, ali je rad agregata značajno mirniji i uglađeniji. Broj vibracija na šasiju motocikla sveden je na najmanju moguću mjeru. Ako ga usporedimo sa modelom R1200 GS čij je agregat bio isključivo hlađen zrakom, vidjet ćemo astronomsku razliku. Za stari model možemo reći da je prava VW Buba u odnosu na novi R1250 GS Adventure. Osjetno je velika razlika i na moderni R1200. U konačnici možemo reći da je agregat doveden gotovo do savršenstva.

Novi boxer agregat osim boljih performansi dobio je i blago drugačiji zvuk. U njemu se može osjetiti blaga primjesa frekvencije V-Twin agregata. Već i sa standardnim fabričkim loncem R1250 GS ima respektabilan zvuk koji nagovještava vaš dolazak.

Svojim gabaritima i težinom od 268 kg BMW R1250 GS Adventure izgleda veliko i čini se da za njegovu vožnju treba dosta znanja i snage. Međutim, motocikl se vozi neočekivano lako i jednostavno. Balans je fantastičan pa je moguće motocikl dovesti do granice zaustavljanja da na ne morate spustiti nogu na podlogu.

Elektronski podesivi prednji Telever ovjes i hladnjaci rashladne tečnosti agregata.

Telever je jedinstveni sistem prednjeg vješanja koji se nalazi na GS-u donosi velike benefite u smanjenju težine i lakoći upravljanja. Motocikl jednostavno i lako mijenja smjer kretanja u čemu možete uživati! Za takvu ciklistiku u velikoj mjeri zaslužan je koncept motora čij su vodoravni cilindri – boxovi postavljeni najniže što je moguće. Tim se dobilo na niskom težištu samog motocikla.

Vozača od vjetra štiti veliki vizir čiju visinu možete ručno prilagođavati, te štitnici za ruke. Koljena su dobro skrivene iza velikog rezervoara za gorivo čij kapacitet iznosi 30 litara. Potkoljenice su iza samih boxova motora tako da vas i oni štite od vjetra. Suvozač je također dobro zaštićen od vjetra.

Testirani model opremljen je sa elektronskom suspenzijom Dynamic ESA “Next Generation” s potpuno automatskom kompenzacijom opterećenja. Dynamic ESA omogućava podešavanje visine i tvrdoće ovjesa, ovisno da li ste sami na motociklu, sa prtljagom ili sa suvozačom. Visinu sjedišta možete regulisati i mehanički na samom njegovom kačenju pa tako dodatno možete sjedište podići ili spustiti.

R1250 GS donosi veliki iskorak u elektronici

BMW je bio veoma konzervativan kada je u pitanju elektronika pa je na GS-u dugo vremena držao jednostavnu i zastarjelu elektroniku. Ipak, pritisnut konkurencijom, odlučio je na novi GS postaviti savremenu elektroniku. Vozač ispred sebe sada ima kolor ekran koji je zamijenio analogne pokazivače. Grafika je lijepa i jasna, a prolasci kroz opcije nisu komplikovane.

Od elektronike tu su dva režima rada, ASC i Hill Start Control kao standardna oprema. Standardna automatska kontrola stabilnosti (Automatic Stability Control – ASC) osigurava visok nivo sigurnosti vožnje zbog najboljeg mogućeg prianjanja. Pomoć za kretanje u brdu (Hill Start Control) također je standardni dio opreme. Riding Modes Pro, koji uključuje dodatne režime vožnje, Dynamic Traction Control (DTC), ABS Pro, Hill Start Control Pro i Dynamic Brake Assistant DBC (novi), dostupan je kao dodatna oprema uz doplatu.

“Riding Modes Pro” dostupan je kao dodatna oprema i opremljen je dodatnim režimom vožnje “Dynamic Pro”, “Enduro” i “Enduro Pro”. DTC omogućuje još omogućava još efikasnije i sigurnije ubrzanje, posebno u ulasku u zavoj. ABS Pro (dio Riding Modes Pro opreme u modelu R 1250 GS), nudi još veću sigurnost prilikom kočenja čak i u ulasku u zavoj.

Svjetla su napravljena potpuno u LED tehnologiji. Svjetla su napravljena potpuno u LED tehnologiji.

Nova Dinamična kontrola kočenja (Dynamic Brake Control – DBC) pruža dodatnu sigurnost prilikom kočenja, također u teškim situacijama, izbjegavanjem nenamjerne aktivacije akceleratora. Pomoću intervencije u upravljanju motora pogonski moment se smanjuje tokom kočenja kako bi se u potpunosti iskoristila snaga kočenja na zadnjem točku. Time se motor stabilizuje i skraćuje udaljenost kočenja.

Povezanost motocikla i pametnih telefona

Višenamjenska digitalna instrument ploča sa ekranom od 6,5 inča može se povezati sa pametnim telefonom. Sa standardnim BMW Motorrad Multi-kontrolerom vozač može pristupiti funkcijama motocikla brzo i jednostavno.

Zaključak

Novi BMW R1250 GS Adventure opravdano već godinama drži tronu u klasi motocikala koju je zapravo on i stvorio. Ako gledamo ukupnu sliku ovog motocikla onda ga možemo usporediti sa “švicarskim multifunkcionalnim nožem”. Pojednostavljeno on ima odgovor za sve situacije, pa možda i ako nije vrhunski u svim segmentima, ali u svakom segmentu možemo ga visoko ocijeniti.

Ne postiže brzine kao KTM 1290 Super Adventure S ili Ducati Multistrade 1290 koji imaju po 160 KS, ali zato daje eksplozivnost zahvaljujući Cam Shaftu koji je podigao obrtni momenat na 143 Nm okretnog momenta pri 6.250 okr/min. Osim toga odličan balans vožnju čini lakšom, a kardansko vratilo umjesto pogonskog lanca ne zahtjeva čestu inspekciju i održavanje tokom dugih putovanja. R1250 ima veoma dobru zaštitu za Offroad terene, s tim da bi za najekstremnije uslove ipak odabrali KTM.

Senad Chupo Hasanović BH motociklista sa BMW R1200 GS Adventure modelom obišao je brojne udaljene destinacije, od Norveške, Mongolije pa do Japana. Iskustva sa motociklom na ovim putovanjima i samim destinacijama možete čitati na linku: TheBosnianRider.

Cijena testiranog modela sa dodatnom opremom je 47.000 KM (+2.700 koferi i +1.700 navigacija).

Kategorije: Moto test, Testovi