Test: Ducati XDiavel S Termignoni – Ekscentrik

Test: Ducati XDiavel S Termignoni – Ekscentrik

Definicija ekscentričnosti bila bi odstupanje od normalnog, ali sa naglašenom genijalnošću i kreativnošću. Ako tome dodate i mnogo snage, dobijate Ducati XDiavel S.

Na višednevnom testu u našoj redakciji našao se Ducati XDiavel S u posebnoj verziji sa Terminjoni ispuhom. Mada najčešće kažemo da o ukusima ne treba raspravljati, ovaj motor je, jednostavno rečeno, lijep. A da to nije samo naš utisak govori i to gdje god da smo se parkirali, uvijek nas je neko pitao da li motor može da slika.

A onda smo pokrenuli motor. Zvuk koji je došao do nas iz ispuha koji je za ovaj model radio italijanski Termignoni natjerao nas je da se naježimo. U XDiavel je motor od 1198 ccm, a za XDiavel i XDiavel S je konstruisan potpuno nov motor koji odgovara euro 4 standardima emisije štetnih gasova. Novi „pila“ je u L rasporedu, zapremina mu je povećana na 1262 ccm, ali je snaga nešto manja nego kod standardnog XDiavela i iznosi 156 KS. Najveća razlika je u okretnom momentu – kod standardnog modela je 130 Nm pri 7000 okrtaja u minutu dok je kod XDiavel S 129 Nm ali pri 5000 o/min.

XDiavel S ima posebno konstruisan motor

“Xdijavel S” je opremljen skoro svim onim što nosi savremena moto industrija; podešavanje moda vožnje, Ducati sigurnosni paket, tempomat, LED svjetla naprijed i pozadi, infotainment sistem, bezkontaktna brava, senzor za ulazak u tunel i automatska duga svjetla, bluetooth konekcija…

Veoma bogata oprema podrazumijeva i LED svjetla

Kako to izgleda u praksi? Odlično. Motor je pun snage, a odziv na komandu ručice gasa trenutan. Verzija koju smo vozili, sa Termignoni ispuhom, iz kog dopire moćan zvuk, puni vas adrenalinom i prosto tjera da ne budete nježni sa ručicom gasa. Međutim ni tada se potrošnja ne povećava drastično od 5,3 litra na 100 pređenih kilometara, koje je deklarisala fabrika.

Prosiječna potrošnja je nešto viša od šest litara

Mi smo test završili sa prosijekom tek jedva većim od šest litara. Pri tome, veći dio testa vozili smo po gradu a imali smo i nesreću da uletimo u špic petkom. Kočnice uparene sa ABS-om odlično odrađuju svaki zadatak.

Jednostavan prolazak kroz menije infotainment sistema

Motorom se vrlo lahko vlada. Široka zadnja guma od sedamnaest inča dimenzija 240/45, ni malo ne smeta u obaranju u krivinama pri većoj brzini. Položaj vozača je ergonomotrijski odlično odrađen, a sjedište je veoma udobno, pa ni posle više stotina kilometara koje prevalite u kontinuitetu nećete imati osećaj umora i neprijatnosti.

Komande infotainment sistema

Ukoliko niste vozač kruzer motocikla, bit će potrebno malo vremena da se naviknete na širinu upravljača i ispravljeni položaj nogu, ali ćete vrlo brzo moći da se provlačite između automobila. Glasan zvuk koji dopire iz motora, tjerat će vozače da vam se sklanjaju, što nije čest slučaj na našim putevima.

ABS je standardni dio opreme

Dešava se da sa kruzerima imate problem prilikom penjanja na trotoar ili preko prelaska preko neke veće neravnine na putu, jer može da se desi da „kače“ ali sa XDiavel S to nije sličaj. Jednostavno, pri pravljenju ovog modela mislilo se o svakom, najsitnijem detalju, koliko god se činio beznačajan.

Čini nam se da je ovaj motor pravi primjer kako treba da izgleda izuzetno moderan motocikl spakovan u retro kruzer. Izuzetno atraktivnog izgleda, privlači pažnju gdje god sa njim da se pojavite. Pri tom je vrlo upravljiv i lak za vožnju pa ga mogu voziti i početnici. Da li je za dame? Pa, zavisi od dame, ali naš utisak je da je ovo pravi muški, macho motocikl.

Egoista

Ovo je motocikl za jednu osobu. Suvozačevo sjedište je majušno i nema rukohvate, pa osim što morate da se držite za vozača, morate i da se pribijete uz njega kako biste se uopšte smjestili na zadnje sjedište. Noge suvozača stoje prilično visoko, pa na dužim relacijama može da bude neprijatno. Ducati nudi opciona sjedišta sa naslonom, pa ukoliko želite da u vožnji uživate u društvu predlažemo da ga nabavite.

Ducati XDiavel S Termignoni

Motor: Testastreta DVT, L2, četvorotaktni, vodeno hlađeni, 1262 ccm, snaga: 156 KS (114,7 kW) pri 9,500 o/min, max. okrtni moment: 129 Nm pri 5000 o/min
Menjač: šestostepeni ručni
Dimenzije: 2310x1133x1010 mm
Visina sjedišta: 755 mm
Masa: 220 kg
Gume: 120/70 R17 naprijed, 240/45 R17 nazad
Kočnice: dvostruki poluplivajući disk 320 mm sa četvoroklipnim čeljustima naprijed, disk 260 mm sa dvoklipnim čeljustima nazad, ABS standard

Piše: Nela Tasić      Fotografije: Magazinauto.com

Kategorije: Moto test, Testovi