Kia namjerava preoblikovati mobilnost u Evropi

Kia namjerava preoblikovati mobilnost u Evropi

Na posebnom događaju »Kia Brand Summit« u Njemačkoj Kia je predstavila model EV9, osvježila odvažnu strategiju brenda i predstavila najnovije inovacije, s kojima će preoblikovati mobilnost u Evropi i doprinijeti boljoj budućnosti za sve.

Ova najava se temelji na uspješnoj strategiji “Plan S” s kojom Kia želi postati pružalac održivih rješenja mobilnosti na osnovu tri glavna stuba: “ljudi”, “planet” i “profit”. U okviru ovih stubova Kia želi povećati vrijednost za klijente s pristupom koji je fokusiran na klijente, smanjenje emisija ugljika upotrebom održivih materijala, stvarati prihode i ujedno djelovati kao odgovorna kompanija.

Nakon uspjeha modela EV6 Kia predstavlja novi model EV9 koji postavlja nove standarde i jača posvećenost elektrifikaciji. Sve veća ponuda električnih vozila koje će Kia predstaviti do 2027. je sastavni dio plana da Kia zadrži Evropu kao svoje najvažnije tržište električnih vozila, pri čemu predstavljanje modela EV9 u Evropi dolazi nakon što je Kia u prvom kvartalu  ostvarila rekordnu prodaju, od koje čak 34,9 % predstavljaju elektrificirana vozila.

Kia želi postati vodeći brend električnih vozila; do 2027. godine čak 15 električnih vozila, do 2030. udio prodaje elektrificiranih vozila Kia čak 55 %

Na svjetskom nivou Kia namjerava do 2030. godine povećati udio prodaje elektrificiranih vozila na 55 % (2,38 miliona vozila) ukupne prodaje i postati vodeći brend električnih vozila.

U narednih 5 godina Kia će investirati 22 milijarde eura, od toga 45 % u buduće poslovne djelatnosti

Ovaj cilj potkrijepljen je planom Kije da u narednih 5 godina uloži 22 milijarde eura, pri čemu će 45 % tog iznosa namijeniti budućim poslovnim područjima (npr. robotika, elektrifikacija i autonomna vožnja).

Elektrifikacija voznog parka u Evropi

Kijin položaj u Evropi nikad nije bio tako dobar kao danas. Lani je Kia u Evropi prodala 542.423 vozila, što je za 7,9 % više nego u 2021. Elektrificirana vozila su predstavljala 34,9 % ukupne prodaje. Evropa će i dalje igrati ključnu ulogu na Kijinom putu da postane pružalac rješenja održive mobilnosti, pri čemu ovaj brend planira rast prodaje električnih vozila u Evropi od 28,5 posto u narednih sedam godina.

EV9 napravljen je na posebnoj platformi za električna vozila, zbog čega je opremljen tehnologijama, dizajnom i funkcijama kakve veliki električni SUV još nije imao. SUV koji će biti raspoloživ s mogućnošću autonomne vožnje 3. stepena, funkcijom AutoMode i funkcijom Highway Driving Pilot (isprva samo u Njemačkoj), pokazuje kakva budućnost čeka  Evropu. AutoMode je Kijin sistem za pomoć vozaču koji će biti moguće bežično osvježavati. Kia planira da do 2026. uvede funkciju Highway Driving Pilot 2 koja će pod određenim uslovima podržavati vožnju “bez očiju”, s krajnjim ciljem da u skoroj budućnosti omogući potpuno autonomnu vožnju.

EV9 nije samo tehnološko čudo i novi standard za električne SUV-ove, nego i vozilo bez prave životinjske kože. Uključuje više održivih materijala i eko materijala koje je moguće reciklirati. To je i prvo vozilo Kia koje nudi nadgradnju preko online trgovine Kia Connect.

Predstavljanje modela EV9 slijedi godini punoj nagrada i priznanja za model EV6 i Kiju. EV6 je osvojio nagradu “Evropski auto godine,” najprestižniju evropsku automobilsku nagradu, priznanje “Auto godine” po izboru What Car 2022? Awards, dobio je i nagradu na takmičenju Trophée de L'argus i osvojio priznanje Red Dot Design “Best of the Best” za svoj u budućnost usmjeren dizajn. EV6 nagrađen je i kao “Auto godine” u Irskoj i Rumuniji te pobijedio u kategoriji premium vozila na njemačkom izboru za auto godine. Kijina dizajnerska filozofija “Opposites United”, koja je nedavno predstavljena na sedmici dizajna u Milanu, pokupila je brojne simpatije, a brendu je donijela i više nagrada iF Design. Pored toga je Kia osvojila i nagradu za proizvođača godine u izboru TopGear.com.

Kijina vizija održive mobilnosti, koja se temelji na strategiji “Plan S”, uključuje ubrzanu elektrifikaciju kako bi ova marka do 2030. godine u svijetu prodavala 1,6 miliona baterijskih električnih vozila godišnje i postala jedan od vodećih globalnih proizvođača električnih vozila. Strategija uključuje i veću upotrebu povezivih funkcija vozila i tehnologije autonomne vožnje za sva nova vozila kako bi bila spremna za budućnost, kao što je već sada spreman EV9.

U slovačkoj fabrici od 2025. proizvodnja malih i srednje velikih električnih vozila

Kia namjerava od 2025. godine u svojoj fabrici u Slovačkoj proizvoditi mala i srednje velika električna vozila, jer su ista ključna za prodaju u Evropi.

Povećanju broja električnih vozila doprinosi i neprestano širenje evropske mreže punionica, koja klijentima omogućava pristup do više od pola miliona punjačkih mjesta u 28 zemalja, zahvaljujući Kijinom partnerstvu s kompanijama Ionity i Digital Charging Solutions (DCS). Ionity je lani sa 1.900 punjačkih mjesta dostigao 430 punjačkih parkova. Pored toga trenutno gradi još 56, a do 2025. bi se broj lokacija Ionity trebao povećati na više od 1.000, s ukupno 7.000 punjačkih mjesta. Po drugoj strani mreža DCS u Evropi pruža više od 500.000 punjačkih mjesta i čini najveću evropsku mrežu punionica.

Kia u stvaranju bolje budućnosti razmišlja i šire od vozila. Napredna povezivost modela EV9 mogla bi tehnologijom vozila u mrežu pomagati ojačati evropsku energetsku industriju. Vozilima, kao što je EV9, omogućava skladištenje energije dobijene iz obnovljivih izvora i njeno vraćanje u električnu mrežu, što znači da bi baterija EV9 mogla postati način skladištenja za bržu elektrifikaciju i širu upotrebu zelene energije.

U Njemačkoj Kia Europe sarađuje sa start-up kompanijom encore | DB (Deutsche Bahn) kako bi stvarali sisteme za skladištenje energije iz rabljenih baterija Kijinih električnih vozila. Prvi zajednički pilot projekat bio je uspješno razvijen i predstavljen u avgustu 2022. u Berlinu. Većina baterija u vozilima Kia je spremnih za „drugi život“. Ovaj startap je krenuo s isporukom prerađenih baterijskih sistema „Second Life“ za daljnju upotrebu u skladištenju energije.

U Nizozemskoj Kia sarađuje s vladom u okviru projekta usluge sigurnosnih prioriteta, koji je namijenjen pružanju većeg broja unaprijeđenih sigurnosnih upozorenja u vozilu na armaturnoj ploči ili navigacijskom sistemu. Cilj ovog projekta je poboljšati mobilnost i sigurnost svih učesnika u saobraćaju i doći do važnih zaključaka koje bi mogli koristiti i u drugim zemljama.

4 ključna stuba: povezivost, autonomna vožnja, performanse i dizajn

Za vodeću ulogu na tržištu buduće mobilnosti i razvoj održivih proizvoda je Kia kao četiri ključne osobine svojih proizvoda opredijelila usluge povezivosti, tehnologiju autonomne vožnje, performanse i dizajn.

Održivost je naglašena s 34 kilograma ekološki prihvatljivih materijala koji se koriste za različite dijelove vozila EV9. Kia do 2030. godine namjerava povećati udio reciklirane plastike u novim vozilima na 20 % i podržavati globalnu ekološku neprofitnu organizaciju The Ocean Cleanup, koja prikuplja otpadnu plastiku iz okeana. Ta otpadna plastika će 2024. biti ponovno korištena kao dodatna oprema za vozila, a od 2026. će se koristiti za dijelove vozila.

Kia će i dalje smanjivati emisije ugljika kako bi do 2045. godine dostigla nultu vrijednost u svim fazama lanca, uključujući isporuku, proizvodnju, logistiku i otpatke, kao i u fazi upotrebe vozila. Kompanija uvodi i inovacije za poboljšanje gustoće baterija – za brže punjenje, veći domet i manju masu –, dok ujedno želi do 2026. godine smanjiti ukupne troškove baterija za 25 % u odnosu na cijene iz 2018. godine.

Povezivost je sastavni dio Kijinog prelaska na razvoj programsko definisanih vozila (SDV). Cilj je razviti programsku opremu s integrisanom kontrolom različitih sistema i mašinskom opremom te tako ubrzati proces razvoja vozila, smanjiti s tim povezane troškove i omogućiti personalizovane usluge vozila. Od 2025. godine će vozila SDV podržavati oblak s podacima povezanih vozila. To uključuje pristup do usluga koje se temelje na podacima, kao i bežično osvježavanja (over-the-air) koji će klijentima omogućavati nadgradnju vozila u skladu s njihovim željama.

Kia namjerava svoje kapacitete usredsrediti na iskustvo u vožnji i diferenciran dizajn kao ključne elemente konkurentnosti modela. GT izvedba visokih performansi za model EV9 je pred vratima i nastavlja sportski imidž brenda nakon uspješnog lansiranja modela EV6 GT. Po pitanju dizajna Kia će i dalje pružati korisniku prilagođen dizajn, koji se temelji na filozofiji “Opposites United”.

Kategorije: Vijesti