Škoda VISION E slavi evropsku premijeru na sajmu automobila u Frankfurtu

Škoda VISION E slavi evropsku premijeru na sajmu automobila u Frankfurtu

Marka ŠKODA na Međunarodnom sajmu automobila IAA (12. – 24. septembra) predstavlja VISION E, svoje prvo konceptualno vozilo sa potpuno električnim pogonom i mogućnošću automatizirane vožnje nivoa 3.

Dizajn je iznova unaprijeđen nakon svjetske premijere u Šangaju. Konceptualno vozilo ide korak dalje u smjeru digitalne budućnosti te preuzima ulogu predvodnika u pogledu povezivosti. Najupadljiviji su detalji dizajna izostanak B stuba i vrata koja se otvaraju u suprotnim smjerovima. Tipične su značajke za marku ŠKODA mnoštvo prostora, savremeni sistemi pomoći i brojna ‘Simply Clever’ rješenja.

Dizajn konceptualnog vozila VISION E zrači samostalnim značajkama novih stilskih elemenata marke ŠKODA za električna vozila. Upadljiva su vrata koja se otvaraju u suprotnim smjerovima i sjedišta sa mogućnošću okretanja. Vanjska ogledala u potpunosti su izostala – sada se zbivanja oko vozila kamerama prenose na monitore. U vozilu VISION E namjerno je izostavljen B stub kako bi se prostor doimao prostranijim. U poređenju sa vozilom sa svjetske premijere u Šangaju unaprijeđen je prednji dio vozila, koji se sada još markantniji.

S konceptualnim vozilom VISION E marka ŠKODA čini velik iskorak u smjeru digitalne budućnosti. Prvo konceptualno vozilo sa potpuno električnim pogonom i mogućnošću automatizirane vožnje u povijesti tvrtke odlikuje se sasvim novi nivo povezivosti. Uz ekran u kokpitu i centralni dodirni ekran, preko kojeg vozač i suvozač mogu očitavati i rukovati svim važnim funkcijama i uslugama aplikacije ŠKODA Connect, svakom putniku također na raspolaganju stoji vlastiti monitor. Dodirnom se funkcijom može rukovati brojnim komfornim značajkama kao što su zabavni sadržaji, a moguće je pozvati i podatke o vozilu.

Sa unutrašnje strane svih vrata integrirana je indukcijska ploča Phonebox koja induktivno puni smartphoneove. Ona istovremeno služi kao okruženje pomoću kojeg putnici na dotičnome dodirnom ekranu mogu pozvati lična namještanja, podatke i informacije mobilnog uređaja.

Budućnost se krije i u brojnim drugim detaljima. Infotainment sistemima može se primjerice upravljati gestama ili govorom. Kamere neprestano prate vozača te kontroliraju njegovo stanje i stupanj pozornosti preko funkcije Eye Tracking. sistem Driver Alert izdaje upozorenje ako prepozna naznake umora kod vozača.

Sa funkcijom nadzora otkucaja srca Heart Rate Monitor u vozilu VISION E uvijek će se nalaziti i digitalni liječnik: on kontrolira otkucaje srca i samostalno koči vozilo ako kod vozača uoči zdravstvene poteškoće. Putnici su, kao i u brojnim drugim serijskim modelima marke ŠKODA, i u modelu VISION E “uvijek povezani” zahvaljujući Wi-Fi hotspotu i LTE modulu.

VISION E ima uočljiv nastup zahvaljujući dužini od 4668 milimetara, širini od 1924 milimetra i visini od 1591 milimetra. Zahvaljujući dugačkom međuosovinskom razmaku od 2851 milimetra te kratkim prednjim i stražnjim prevjesima tehničari su – kao i inače u marki ŠKODA – stvorili iznimno prostranu i udobnu unutrašnjost. Izostanak centralnog tunela koji ovisi o konceptu garantuje prostrane prednje i stražnje dimenzije prostora tipične za marku ŠKODA.

Elektromotori sa sistemskom snagom od 225 kW (306 KS) pogone sva četiri kotača ovoga konceptualnog vozila. Autonomija do čak 500 kilometara i najveća brzina od 180 km/h zaista su impresivni. VISION E omogućuje automatiziranu vožnju na nivou 3,a sistem Autopilot ovom konceptualnom modelu omogućava samostalno ubrzavanje, upravljanje, kočenje te čak i manevre izbjegavanja. Funkcija Car Park Autopilot pronalazi slobodna parkirna mjesta i automatski usmjerava vozilo do njih. Model VISION E puni se induktivno.

ŠKODA VISION E slavi evropsku premijeru na Međunarodnom sajmu automobila IAA u Frankfurtu. Konferencija za medije marke ŠKODA održat će se 12. septembra 2017. godine u 12 sati u dvorani 3.