F1 motori od 2021. s četiri cilindra, bez MGU-H?

F1 motori od 2021. s četiri cilindra, bez MGU-H?

FIA je u petak održala sastanak na kojem se raspravljalo o motorima iza 2020. godine koji bi trebali biti jeftiniji i glasniji. Prvi detalji upućuju na dodatno smanjenje broja cilindara i odbacivanje jednoga električnog motora.

FIA od 2021. u Formuli 1 želi jeftinije i glasnije motore, a na sastanku su bili prisutni i predstavnici Audija koji žele ispitati teren uoči mogućega ulaska u Formulu 1. Trenutna generacija pogonskih jedinica ima impresivnu efikasnost koja se približila brojci od 50%, ali izuzetno visoka cijena razvoja i nedovoljno jak zvuk natjerali su FIA-u da se predomisli.

Nove pogonske jedinice trebale bi imati pojednostavljeni sistem za obnovu električne energije koji više neće imati MGU-H jedinicu koja toplotnu energiju iz ispušnih plinova pretvara u električnu koja se može koristiti za okretanje turbopunjača ili za punjenje baterije.

MGU-H mora biti isključivo mehanički povezana sa turbinom, a MGU-K isključivo i trajno mehanički povezana s pogonom prije glavne spojke. Nove pogonske jedinice trebale bi zadržati MGU-K jedinicu koja pretvara toplotnu energiju koja se oslobađa na kočenju u električnu koja se može koristiti za izravni prijenos na pogon ili spremiti u baterije.

Na sastanku je bio prisutan i Mario Illen, koji prema nekim informacijama trenutno radi na „popravci“ Hondinog motora. Ovaj vrhunski stručnjak za motore kaže da se željenih 1000 KS može postići s razvojnim troškovima od oko 10 milion eura. Trošak razvoja trenutnih pogonskih jedinica značajno je veći od 100 miliona eura.

Osim Illena, na sastanku su bili i predstavnici četiriju aktivnih proizvođača motora u F1 (Mercedes, Ferrari, Renault i Honda), Stefano Domenicalli (Volkswagen grupa) i Harald Wester (Alfa Romeo).

Volkswagen bi vjerojatno bio spreman ući u Formulu 1 ukoliko bi motori od 2021. imali po četiri cilindra, bez obzira o kojem se od njihovih brendova bude radilo (Audi, Porsche, Lamborghini). Četverocilindrični motor koristi Porsche u WEC seriji i s kojim su osvojili dvije uzastopne utrke 24h Le Mansa i koji sa sistemima za obnovu energije ima oko 1000 KS.

Predsjednik FIA-e Jean Todt kaže da podržava uvođenje motora s četiri cilindra i da je taj koncept skoro prošao i za 2014. da se Ferrari nije usprotivio.

“Ferrari ga je u posljednji čas odbio, tačnije moj prijatelj i bivši predsjednik Ferrarija Luca di Montezemolo. Morali smo pronaći kompromis i tako je nastala hibridna turbo formula sa šest cilindara, turbom i ERS sistemom.”, rekao je Todt.

“Nedavno sam sreo Marka Webbera i rekao mi je kako je sjajan Porscheov motor s četiri cilindra. Zato su četiri cilindra, turbo i ERS sistem po mom mišljenju najbolji izbor,” dodao je Todt.