Volkswagen Corrado slavi 30. rođendan!

Volkswagen Corrado slavi 30. rođendan!

Volkswagen Corrado kompaktni coupe 2+2 koncepcije na tržište je stigao 1. septembra 1988. godine kao idejni nasljednik modela Scirocco druge generacije.

Kraj 80-ih i početak 90-ih godina prošlog vijeka bio je vrhunac ere gradskih sportskih coupea. Volkswagen je odlučio da tržištu ponudi novi model pod imenom Corrado, sa kojim je htio konkurisati japanskim proizvođačima koji su tada imali sve više fanova.

Volkswagen Corrado bio novi model sa velikim očekivanjima, ispod lima se krila pomalo već poznata tehnologija. Svi slabiji modeli temeljili su se na platformi A2, koju su koristili Golf II i Jetta, osim najsnažnije izvedbe koju je pokretao VR6 motor.

Već osnovni 1.8-litreni benzinac razvijao je 130 KS, a isti motor u izvedbi G60 raspolagao je sa respektabilnih 160 KS. Oznaka G60 davala je do znanja da je motor potpomognut mehaničkim kompresorom (G-Lader) sa promjerom spiralnog propelera od 60 mm.

Takva koncepcija garantovala je ravnomjerniju radnu karakteristiku i brži odziv na gas nego kod konkurentskih turbobenzinaca, koji su muku mučili sa vremenskom zadrškom kod naglog dodavanja gasa – tzv. turbo rupom. Najveći nedostatak bio je u trajnosti kompresora, jer je zbog velike brzine vrtnje rijetko kad trajao više od 80.000 kilometara.

Volkswagen 1992. godine u Corrado model uvodi dva nova motora, 2.0 litreni atmosferski benzinca sa 136 KS te monumentalni 2.8 litreni VR6. Sama oznaka motora VR6 davala je do znanja kako se radi o hibridnoj izvedbi rednog i V motora, obzirom da je ugao među cilindrima iznosio svega 15 stepeni.

Time su gotovo objedinjene performanse 6 cilindarskog motora sa kompaktnošću 4 cilindarskog pa nije bilo problema sa smještajem pod haubu.

Volkswagen Corrado VR6 raspolagao je sa 174 KS tako da je u to doba bio pravi hot-hach, a kasnije je zapremina povećana na 2.9 litara što je uzrokovalo i povećanje snage na 190 KS.

U zadnjim godinama proizvodnje ekološke norme već su počele uzimati maha pa je uvedena izvedba s 2.0 litrenim motorom koji je katalizatorima bio prigušen na 115 KS.

Pogon je bio na prednje točkove, a mjenjač petostepeni ručni. Posljednji Volkswagen Corrado sa proizvodne trake sišao je u austrijskoj tvornici Karmann u Osnabrücku, 31. jula 1995. godine.