Continental razvio sistem koji će spasiti dizelske motore!

Continental razvio sistem koji će spasiti dizelske motore!

Continental AG predstavlja „Super Clean Electrified Diesel“ sistem sa kojim trenutni dizelski motori Euro 6 norme emitiju čak 60% manje NOx čestica. Ako se ovaj sistem uvede u serijsku opremu dizelski modeli mogli bi se još dugo zadržati na cestama!

Uz pomoć elektrike, malo promišljanja i vrlo efikasni sistem pročišćavanja ispušnih plinova Continentalovo rješenje donosi čisti dizelski motor čiji ispuh udovoljava aktualnim Euro6 normama, te komotno prolazi test u stvarnim uslovima vožnje, a pritom troši i manje goriva

Dizeliski motori u posljednje dvije godine postavljeni su pred „streljački vod“ i samo se čeka kada će biti izbačeni iz proizvodnje. No, čini se da to neće biti tako brzo iako su suočeni sa sve strožim normama za štetne tvari u ispuhu, ali i emisiju CO2, koja je pak u direktnoj vezi sa potrošnjom goriva.

Proizvođači su na mukama u nastojanju da kupcima ponude optimalno rješenje. Električni pogon tek treba riješiti sve svoje probleme i još nije dostupan širem krugu kupaca. Kod benzinaca je lakše postići čist ispuh, no sa CO2 ne ide tako lako. Efikasniji dizelaši, posebno u većim i težim vozilima, uvijek će ispuštati osjetno manje CO2 i time biti i manje na udaru poreza, no muku muče sa štetnim tvarima iz ispuha.

Continental Newwheel: Nova stranica u evoluciji najvažnijeg čovjekova izuma

Continental svojim projektom Super Clean Electrified Diesel (super čisti elektrificirani dizel) ne otkriva toplu vodu, već uz dozu nove pameti uglavnom koristi već dostupna rješenja kako bi dizelaše učinio čistima.

Kao prvo, ugrađen je common-rail sistem ubrizgavanja sa novim piezo-brizgalicama i pritiskom od čak 2500 bara. Gorivo se tako još finije raspršuje, a svaki ciklus ubrizgavanja moguće je precizno rascjepkati u više manjih faza. Po potrebi ubrizgavanje je moguće i nakon glavnog izgaranja pa to gorivo izgara tek u ispušnom sistemu, što brže zagrijava katalizator, a time i efikasnije uklanja nesretne NOx-ove. Katalizator je dodatno električni grijan, što omogućuje smanjenje emisije NOx za daljnjih 14 posto.

Pritom elektrika za zagrijavanje katalizatora stiže praktički besplatno, jer je automobil opremljen 48-voltnim mild hibrid sistemom o kojem smo ovdje već pisali. Alternator/elektromotor snage 15 kW, remenom spojen sa motorom, regenerira veliku količinu energije pri usporavanju i kočenju te pomaže dizelašu pri naglim žešćim ubrzanjima, kada bi inače zbog velikog opterećenja ispuštanje štetnih tvari bilo najveće.

Povrh svega, sistem koji upravlja radom motora, zahvaljujući naprednim algoritmima, sposobnosti učenja i podacima iz navigacije predviđa, primjerice, sljedeće crveno svjetlo na semaforu te tako određuje optimalno vrijeme “krstarenja” sa isključenim motorom i regeneraciju energije.

Rezultat je iznenađujući i jasno daje do znanja da dizelaši mogu preživjeti bez stigme otrovnih zagađivača. Emisija NOx smanjena je čak 60 posto u odnosu na standardni Euro6 dizelaš uz istovremeno smanjenje potrošnje za četiri posto. Pritom je i mjerenjem u stvarnim uslovima, a ne samo laboratorijskim testom, potvrđeno da emisije ostaju u propisanim granicama.

Čini se da dizelašima još nije odzvonilo. Tehnika da ih se učini čistima očito postoji, a njihova glavna prednost, niska potrošnja i emisija CO2, može biti još izraženija. Sada predstoji teži zadatak – vratiti povjerenje kupaca.

Ukratko: kako je testiran ovaj sistem?

Bez varanja, Volkswagen Golf sa „naprtnjačom“ u kojoj je postavljen sistem za mjerenje u stvarnim uslovima vožnje. Testiranje je pokazalo da vrijednosti emisije ostaju komotno u propisanim granicama Brojnim modifikacijama na serijskom automobilu Continentalovim je inženjerima uspjelo smanjiti emisiju dušičnih oksida za čak 60 posto uz smanjenje potrošnje za četiri posto.

Električno grijani katalizator efikasnije pročišćava ispušne plinove, a pritom elektriku iz 48V sistema dobiva praktično besplatno.