Test: Nissan Note 1.2 Acenta – Funkcionalnost na prvom mjestu

Test: Nissan Note 1.2 Acenta – Funkcionalnost na prvom mjestu

Ekonomska kriza koja je pogodila svijet u 2008. i 2009. godini još uvijek se osjeti. Znatno je uticala na automobilsku industriju, a uz sve negativne posljedice donijela je malo otrežnjenje kod proizvođača automobila i kupaca. Godinama smo bili zatrpavani raznim automobilima koji su plijenili pažnju svojim dizajnom i tehničkim novotarijama, a malo je ko obraćao pažnju da je sa tim novotarijama cijena automobila konstantno rasla. A ono što je još važnije, malo je onih kojima su bile stvarno potrebne i iskoristvie sve te novotarije.

Dolaskom recesije, mnogi od kupaca počeli su postavljati sebi pitanje da li nam je potrebno auto koje će služiti svrsi ili će biti pokaz koliko možemo biti bolji od komšije. Nissan Note svrstao se u grupu automobila koji su tu da služe svrsi, a ne kao perjanica na šeširu. Note pripada grupi kompaktnih automobila koji su sve popularniji. Nije prevelik sa svojim dimenzijama, što mu omogućava dobru okretnost u svakodnevnim gradskim gužvama.

Kad uđete u Note-a bit ćete iznenađeni njegovom prostranošću, a prvenstveno funkcionalošću. Vozači koji polažu više na funkcionalnost sigurno da će biti zadovoljni onim što pruža Nissan Note. Idealan je kao porodični automobil i automobil za male samostalne obrtnike. Sa prihvatljivom cijenom u omjeru uloženo / dobijeno postaje jedan od glavnih igrača u ovoj automobilskoj klasi.

Eksterijer

Kutijasti dizajn Nissan Note-a ima svoje mane i prednosti. Estetski, malo je onih kojima se dopao, ali upravo takav dizajn donio je mnoge dobre funkcionalne prednosti. Na prednjem dijelu automobila ističe se velika svjetlosna grupa, dok za ostatak prednjeg dijela možemo reći da je klasičan bez bilo kakvih detalja i emocija. Jednostavan dizajn, najbolja je rečenica koja ga opisuje.  Ono što razbija monotoniju jesu hromirani okviri oko svjetala za maglu i hromirana lajsna na usisniku zraka na prednjoj masci. Bočni dio automobila takođe je vrlo jednostavan, a na njemu se ističu velike staklene površine i zadnja svjetlosna grupa koja ide sve do krova automobila. Zadnji dio takođe je vrlo jednostavan sa velikim vjetrobranskim staklom, koji omogućava dobar pregled prilikom vožnje unatrag. Nissanovi dizajneri prilikom dizajniranja ovog automobila nisu bili pretjerano inspirisani za estetske detalje, pa su sve podredili funkcionalosti.

Interijer

Unutrašnjost automobila nema velike razlike u odnosu na vanjski dio, vrlo jednostavan dizajn i sve je na svom mjestu. Za izradu unutrašnjosti korišteni su kvalitetni materijali, osim ako izuzmemo nekoliko plastičnih obologa koje su ispod prosjeka. U unutrašnjosti automobila dominira crna boja, sa nekoliko hromiranih detalja i imitacija brušenog aluminija, koje popravljaju prvi utisak. Ako ga uporedimo sa prethodnikom, vidjet ćemo da je novi Note bolje opremljen nego prethodnik. Ako uzmemo u obzir cijenu automobila, onda možemo reći da je bogato opremljen. Putni računar, električni retrovizori, tempomat i limitator brzine, multimedijalni sistem, putni računar, kožni trokraki volan sa multimedijalnim funkcijama na sebi, samo su dio opreme kojom je opremljen novi Note u paketu opreme Acenta.

Pozicije sjedenja su prilično visoke pa imate osjećaj da se vozite u dosta većem automobilu. Prednja sjedišta su udobna, ali su uska pa kalup sa dubljim profilom bio bi idealno rješenje. Presvučena su u kombinaciji kože i tkanine što se pokazalo kao odlično estetsko i funkcionalno rješenje. Na vozačevom sjedištu nalazi se srednji naslon za ruku i to isključivo za vozača, koji zbog svog položaja možete jedino koristiti na krstarenju otvrenom cestama. Ergonomija je odlična, sve je na dohvat ruke, a u tome se najviše ističu kožni trokraki volan i krathohoda precizna ručica mjenjača.

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider
Piše: Emir Kalender

Instrument tabla izgleda minimalistički, ali ima sve potrebne informacije. Pokazivači brzine, okretaja motora i količine goriva analogno su izvedeni, dok središnji dio zauzima ekran putnog računara. Malu dozu luksuza daju dva hromirana prstena oko pokazivača brzine i okretaja motora. Putnim računarom može se upravljati direktno putem tipke na instrument tabli ili putem komandi na volanu. Testni Note imao je multimedijalni sistem sa radio/cd playerom, Bluetooth za mobilni telefon, te aux/USB ulazom. Zvuk koji reprodukuje dobrog je kvaliteta, a uvezivanje telefona je vrlo jednostavno i jako korisno u svakodnevnim gužvama.

Ventilacionim sistemom se upravlja putem tri kotura na centralnom grebenu, a klimatizacija radi na očekivano dobrom nivou. Mala zamjerka može ići na nešto slabije strujanje zraka pa u kišnim uslovima postoji mogućnost kratkotrajnog rošenja vjetrobranskih stakala, što će riješiti „Auto“ pozicija na usmjerivaču za strujanje zraka.

Ono na šta se moramo osvrnuti jeste malo razočarenje kad je u pitanju unutrašnjost automobila. Note ima nekoliko čistih dizajnerskih propusta prilikom projektovanja. Od njih prvo bi istakli loše proračunatu centralnu tablu koja ima velike zazore pa tako između nje i prednjeg vjetrobranskog stakla vidi se crna izolaciona spužva, dok su zazori između vrata i cetralne table veličine i do 1 cm. Ovo su samo estetski propusti.

Ponuda prostora

Što se tiče unutrašnjeg prostora, Nissan Note u tom segmentu može se ocjeniti visokom ocjenom u ovoj automobilskoj klasi, jer ima odličan odnos vanjskih i unutrašnjih dimenzija. Slobodno možemo reći da je glavni adut ovog automobila prostranost i mogućnost prilagodbe ovisno o zahtijevima koji se stavljaju pred njega. Na samom početku smo rekli da kutijasti dizajn ima svoje prednosti i došli smo do toga.

Vozač će vrlo lahko pronaći idealnu poziciju, a u tome će mu pomoći sjediše koje ima mogućnost podešavanja po dubini, dok suvozačvo mjesto to ipak nema. Na prednju i zadnju klupu udobno se mogu se smjestiti izrazito visoke osobe što je za svaku pohvalu. Mogućnost pomjeranja svih sjedišta omogućava da se automobil pretvori u respektabilno transportno vozilo.

Pomjeranje zadnje klupe omogućava da povećate ili smanjite prtljažni prostor, ovisno o potrebi, a isto važi i za putnički prostor na zadnjoj klupi. Preklapanjem zadnje klupe u automobil mogu stati veći predmeti, a iste neće biti problem utovariti jer je poklopac prtljažnika velikih dimenzija. Prtljažnik ima duplo dno u koje možete smjestiti obaveznu opremu i još neke sitnice tako da vam iste neće smetati. Minimalna zapremina prtljažnika iznosi 280 litara, a pomjeranjem zadnje klupe raste na 437 litara.

Pored odličnog prtljažnika Note posjeduje i velike pretince, a ono što je svakako za pohvaliti ostava ispod suvozačevog sjediša, tako da u Note-u možete odložiti pregršt sitnih stvari. Za dobre transportne mogućnosti treba zahvaliti i velikom međuosovinskom razmaku koji je rekordan u svojoj klasi, a iznosi 2,6 metara. Veliki međuosovinski razmak povoljno se odrazio i na udobnost automobila pa Note odlično upija „čari“ loših puteva.

Motor, mjanjač, ovjes, upravljivost

Benzinski Atmosferski 1.4-litreni motor razvija 88 KS pri 5.200 okretaja u minuti i najveći okretni moment od 128 Nm na 3.200 okretaja u minuti, dobro je rješenje za ovaj automobil. Odlikuje ga elastičnost, a nešto je više bučan od očekivanog preko 4.000 okretaja. Motor se ne ističe nekim trkačkim sposobnostima, ali to se od njega i ne očekuje. Najbolji obrtni moment u niskih 3.200 okretaja u minuti dobro se osjeti u gradskoj vožnji pa povoljno utiče na potrošnju. Po fabričkim specifikacijama potrošnja testnog automobila iznosi 7.2 l / 5.2 l / 5.9 l /100 km (grad / van grada / kombinovano).

Fabričke specifikacije potrošnje imaju veliku dozu rezerve. To nam je najbolje pokazao naš test gdje potrošnja u ekstremnim gradskim uslovima nije prelazila 6.8 litara / 100 km. U testnom periodu radila se rekonstrukcija glavnih gradskih saobraćajnica pa su saobraćajne gužve bile neminovne uz vožnju stani/kreni. Ovaj motor može biti jako štedljiv ali je potrebno pravovremeno vršiti izmjene stepena prijenosa.

Mjenjač ima kratke raspone brzina što povoljno utiče na potrošnju goriva. Izrazito je precizan pa svaka izmjena stepena prijenosa ne predstavlja nikakav problem. Kada je riječ o ovjesu on je još jedna pozitivna strana ovog automobila. Zbog svoje mekše podešenosti putnici će se udobno provozati bez narušenih voznih osobina. Automobil je vrlo stabilan zbog dobrog balansa, a dodatno su mu pomogli i odlični 16 inčni točkovi sa pneumaticima Continental SportContact2. Zbog loših vremenskih uslova nismo bili u mogućnosti napraviti test manverskih sposobnosti na poligonu, te smo bili prinuđeni iste isprobati u svakodnevnim uslovima, koji su dosta manje zahtijevni od testa na poligonu. Automobil je iznenađujuće dobro upravljiv, a na većim brzinama ponaša se poput automobila iz veće klase.

Sigurnost

Testni Nissan Note bio je opremljen sa prednjim zračnim jastucima, a kada su elektronska pomagala u pitanju tu su ABS i ESP. Na EuroNcap testu osvojio je četiri zvjezdice za sigurnost, što ga svrstava među sigurnija vozila u ovoj klasi.

Zaključak

Nissan Note je prvenstveno praktičan i svestran automobil koji za prihvatljivu cijenu nudi dosta toga. Iako je mu se može spočitati segment dizajna, što je opet i stvar ukusa, za funkcionalnost može dobiti najveću ocjenu. Za Note-a može se reći da je idealan automobil za porodice kojima su veći van automobili preskupi, pa se Note nameće kao odlično rješenje. Takođe, može biti dobro rješenje za one koji imaju manje privatne obrtničke djelatnosti kojima je s vremena na vrijeme potrebno vozilo za prevoz robe.

U Nissanu su sve podredili funkcionalnosti i dobrim tehničkim rezultatima, što je u biti i važno za ovakav tip automobila. Treba spomenuti i dobru opremljenost uz prihvatljivu cijenu automobila, te možemo istaći i povoljno redovno održavanje što može igrati vrlo bitnu ulogu prilikom odabira automobila. Note će vas vrlo udobno prevesti do svakog odredišta, te će vam pružiti mogućnost da ponesete sve potrebne stvari.

Emir Kalender

Glavne karakteristike automobila
  • Prostranost i mogućnost prilagođavanja unutrašnjosti
  • Dobra upravljivost
  • Štedljiv motor
  • Dobar omjer uloženog i dobijenog
  • Povoljno redovno održavanje
Ispod očekivanja
  • Dizajn automobila mogao bi biti moderniji
  • Loš proračun zazora na centralnoj tabli
  • Nešto veća buka motora preko 4.000 okretaja
  • Nedostatak donjeg poklopca motornog prostora
Troškovi
  • Cijena testnog modela: 23.000,00 KM
  • Cijena prve registracije: 515,00 KM
  • Cijena prvog radovnog servisa: 250,00 KM

Ukupna cijena vozila sa registracijom i prvim servisom: 23.765 KM

 
Napomena: prvi redovni servis propisan je na 30.000 km, a u Nissanu preporučuju skraćeni interval na 15.000 km zbog lošeg goriva.
 

Link: Tehnička specifikacija

Kategorije: Auto test