Test: Opel Grandland X 1.6 DTH Innovation – Dopunski broj

Test: Opel Grandland X 1.6 DTH Innovation – Dopunski broj

Opel Grandland X najveći je SUV u ponudi Njemačkog proizvođača koji se od skoro nalazi u vlasništvu Francuske PSA grupacije. Veliki SUV bio je potreban Opelu kako bi bio ravnopravan u borbi sa konkurencijom, a za njegovo stvaranje velikim dijelom preuzeta je dostupna tehnologija iz PSA grupacije. Sa modelom Grandland X Opel je dopunio svoju obnovljenu ponudu modela.

Piše: Emir Kalender

Dizajn i ponuda prostora

Novi Opel Grandland X odlikuje prepoznatljiv dizajn koji dolazi sa novim bratimskim modelima. Prednji dio automobila vrlo je sličan manjem Crossland X modelu gdje dominira velika i prepoznatljiva rešetka motora. Svjetlosna grupa u LED Matrix tehnologiji prednji kraj automobila čini markantnim i prepoznatljivim.

Bočna strana otkriva gabarite vozila, a kako bi se izbjegle velike ravne površine dizajneri su ubacili nekoliko oštrih usjeka koji dobro izgledaju u kombinaciji sa crnim zaštitnim plastikama. Uz dvobojnu karoseriju i odlične proporcije automobil vješto prikriva svoje velike dimenzije. Na zadnjem dijelu automobila dominira velika svjetlosna grupa kao i zaštitne plastike na odbojniku. Veliki poklopac prtljažnika otvara se elektromehaničkim putem, pa je za njegovo samostalno otvaranje ili zatvaranje dovoljno pritisnuti prekidač ili mahnuti nogom ispred senzora koji se nalazi ispod odbojnika.

Unutrašnjost automobila je „opelovski“ jednostavna te nudi sasvim dovoljno prostora za četiri ili po potrebi pet odraslih putnika. Upravo ta jednostavnost odlikuje se kroz tradicionalna rješenja za upravljanje raznim sistemima: ventilacioni sistem, audio sistem, pomoćni sistemi u vožnji… Većinom tih sistema upravlja se preko pravih fizičkih prekidača, a nekim sistemima može se upravljati i preko velikog centralnog ekrana koji je osjetljiv na dodir.

Instrument tabla napravljena je u kombinaciji analognih i digitalnih pokazivača, ne nudi more informacija, ali je vrlo pregledna. Ono što se većini neće svidjeti jeste način upravljanja putnim računarom. Svi smo danas navikli da se njim upravlja putem komandi na upravljaču, dok kod ovog modela putnim računarom se upravlja preko tipki smještenih na ručici pokazivača smjera. Bespotrebno zakomplikovano…

Ergonomija je vrlo dobra pa je vrlo lako pronaći idealnu vozačku poziciju. Ona je svakako povišena, kako dolikuje SUV automobilu pa većinu vozača gledate „sa visine“. Sjedišta su mekana i udobna, te nude mogućnost višestrukog podešavanja. Opciona kožna sjedišta bila su opremljena sa grijanjem i ventiliranjem. Upravo mogućnost ventiliranja prava je blagodat u toplim danima, jer koža nije ugodna kada se automobil „prži“ cijeli dan na suncu. Ono što im nedostaje je bolje bočno držanje u dinamičnoj vožnji kojeg praktično nema.

Na zadnjoj klupi i natprosječno visoki putnici imaju dovoljno prostora za noge i glavu. Kožna sjedišta imaju mogućnost grijanja, a putnicima su na raspolaganju USB i 220V utičnice što je od velike koristi na dužim putovanjima. Prtljažnik nudi osnovnu zapreminu od 514 litara koja se jednostavnim preklapanjem naslona zadnje klupe može povećati na 1652 litra.

Vozne karakteristike

Opel Grandland X preuzeo je veliki dio mehaničkih sklopova od novog Peugeot 3008, pa su očekivanja iz vožnje bila predviđena. Ipak, ponašanje ova dva automobila na cesti značajno se razlikuju. Opel ostavlja utisak znatno mekšeg automobila što se posebno osjeti na „offroad“ putevima, ali i pri dinamičnoj vožnji u zavojima.

Karoserija Grandland X-a u dinamičnoj vožnji po zavojima naginjat će se, a tu će vam biti potrebna i bolja bočna potpora sjedišta koje baš i nema. No, i kada se automobil nagne u zavoju, njegova putanja je predvidljiva. Upravljački sistem je precizan, ali daje prilično vještački osjećaj te ne pruža dovoljno informacija sa podloge. Nema izraženo ispravljanje točkova, pa morate obratiti pažnju da mu pomognete.

Opelovi inžinjeri fokus su ipak stavili na bolje sposobnosti van „offroad“ puteve, pa zbog toga nema pretjeranog uživanja u dinamičnoj vožnji po zavojima. Kada se nađete na „offroad“ putu mekano podešeni ovjes pokazuje sve svoje čari. U kabini dopire vrlo mali broj vibracija, udaraca i buke, pa onda preostaje samo da se prepustite vožnji po divljini.

Testni Opel Grandland X imao je selektor različitih modova vožnje: normalna cesta, snijeg, pijesak, blato i isključen ESP. Ovaj sistem olakšava vožnju na pomenutim terenima, ali nije svemoguć. Zbog toga trebate uvijek imati na umu da ne pretjerate sa avanturističkim očekivanjima van ceste, jer Opel Grandland X ima pogon samo na prednje točkove.

Testni model bio je pokretan 1.6 litrenim DTH motorom koji je odavno poznat kroz modele iz PSA grupacije. Razvija 120 KS i 300 okretnog momenta, a uparen je sa automatskim mjenjačem sa šest stepeni prijenosa. Mjenjač svoj posao dobro odrađuje, pa je vožnja uglađena i udobna. Na prednosti dobrog automatskog mjenjača brzo se naviknete, ali ostaje utisak da bi snažniji motor uz ovaj mjenjač puno bolje pristajao. U ovoj kombinaciji automobil težak 1317 kg ima ubrzanje od 0 do 100 km/h za 11,2 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 189 km/h.

Kada je riječ o potrošnji goriva, tokom testa putni računar je u gradskim uslovima uz korištenje klima uređaja zabilježio 7,5 l/100 km, dok je na otvorenoj cesti potrošnja bila znatno manja. Na auto putu potrošnja se kretala oko 5,5 l/100, na otvorenoj magistralnoj cesti 4,3 l/100 km, dok na offroadu ona je iznosila oko 6,2 l/100 km. Uz rezervoar zapremine 53 litra moguće je prijeći između 750 i 800 km.

Zaključak

Opel Grandland X nije prvak svijeta na bilo kojem polju, ali svakako visoko kotira u svemu. Dizajnerski ne kasni za konkurencijom, ima provjerenu mehaniku, a ima i mogućnost bogatog opremanja. Ovisno o željama kupca Grandland X možete opremiti sa tehnološkim i luksuznim elementima koji su često vidljivi u višim automobilskim segmentima.

Grandland X lagan je za vožnju, reklo bi se „user friendly“, a posebno se ističe njegova udobnost. Njegov mekani ovjes jednostavno guta udarne rupe i ležeće policajce u gradu, a isti slučaj je i van asfaltiranih puteva. Na autoputu u kabinu ne dopire velika buka zbog dobre zvučne izolacije, pa se možete prepustiti dugom i udobnom putovanju. Ipak nemojte očekivati sportske karakteristike od ovog automobila, kao i da ćete ga dobiti za džabe kada dođete u prodavnicu. Bogato opremljen testni model košta 59.631 KM (akcija 58.716 KM), a detaljan popis opreme možete pročitati OVDJE. Cijena osnovnog dizelskog modela iznosi 43.224 KM.