Predstavljen novi Audi Q5 – Novi dizajn i nove tehnologije

Predstavljen novi Audi Q5 – Novi dizajn i nove tehnologije

Novi optimizirani Audi Q5 koji kombinuje sportski karakter sa svakodnevnom funkcionalnošću predstavljen je u novom – nadograđenom izdanju.

Izoštren vanjski dizajn ovog jako uspješnog modela ističe Q identitet i hvali se sklopom zadnjih svjetala u koji je prvi put ugrađena digitalna OLED tehnologija.

Audi Q5 40 TDI
Audi Q5 40 TDI
Audi Q5 40 TDI
Audi Q5 40 TDI
Audi Q5 40 TDI
Audi Q5 40 TDI
Audi Q5 40 TDI
Audi Q5 40 TDI
Audi Q5 40 TDI
Audi Q5 40 TDI
Audi Q5 40 TDI
Audi Q5 40 TDI
Audi Q5 40 TDI
Audi Q5 40 TDI
Audi Q5 40 TDI
Audi Q5 40 TDI
Audi Q5 40 TDI
Audi Q5 40 TDI
previous arrow
next arrow
Audi Q5 40 TDI
Audi Q5 40 TDI
Audi Q5 40 TDI
Audi Q5 40 TDI
Audi Q5 40 TDI
Audi Q5 40 TDI
Audi Q5 40 TDI
Audi Q5 40 TDI
Audi Q5 40 TDI
Audi Q5 40 TDI
Audi Q5 40 TDI
Audi Q5 40 TDI
Audi Q5 40 TDI
Audi Q5 40 TDI
Audi Q5 40 TDI
Audi Q5 40 TDI
Audi Q5 40 TDI
Audi Q5 40 TDI
previous arrow
next arrow

Audiijev SUV Q5 godinama odlično kotira po prodaji na evropskim tržištima, a kako bi nastavio uspjehe, Njemački brend temeljno je osvježio i nadogradio ovaj mode. Audi Q5 tako je dobio dizajnerske i tehnološke promjene koje će ga uskladiti sa ostatkom ponude novi Audi modela.

Audijevi dizajneri dodatno su istaknuli robusni Q izgled sa nizom prepoznatljivih detalja. Osmerougaona Singleframe prednja maska sada je plića i čini se šira nego prije. Bočni otvori za zrak su viši i sada su strukturirani trapezoidnim umetcima. Gornji dio LED prednjih svjetala uključuje novi potpis dnevnih pozicijskih svjetala.

Gledajući sa zadnje stranje, novi Q5 sada ima lakši izgled sa većom udaljenosti od tla zahvaljujući redizajniranom umetku pragova. Na zadnjem dijelu tu je novi ukrasni element između svjetlosne grupe i novi umetak difuzora sa vodoravnom perajom. Osim standardne opreme tu su dvije opcijske dizajnerske linije.

Advanced linija dolazi sa hromiranim okomitim rebrima u Singleframe masci hladnjaka, zajedno sa zaštitom podvozja ispod prednjeg i zadnje branika u srebrnoj umjesto crne boje. S linija uključuje sportski saćasti uzorak u Singleframe masci i hromiranu traku koja uokviruje zadnji difuzor.

Novi Audi Q5 sa nešto većim dimenzijama

Sa dužinom od 4.682 mm, osvježeni Audi Q5 sada je 19 milimetara duži od svog prethodnika – zbog svojih većih branika. Širina bez retrovizora od 1.893 mm ostala je ista, dok je visina od 1.662 mm povećana za 3 mm u donosu na prethodnika. Međuosovinski razmak od 2.819 mm ostao je isti, ali je Audi poboljšao fleksibilnost unutrašnjosti pa se kao opcija nudi klizna zadnja klupa plus sa podesivim naslonima. Prtljažni prostor u osnovi nudi 550 litra, a isti se može povećati do 1.550 litara.

Novi dizajn unutrašnjosti i još bolja funkcionalnost

Vodoravni naglasak unutrašnjeg dizajna daje utisak širine i lahkoće. Lijepo oblikovana i elegantna linija ukrasnih elemenata razdvaja donji i gornji dio armaturne ploče sa fokusom na novi samostojeći MMI ekran osjetljiv na dodir sa akustičnim povratnim informacijama. Više nema prethodne rotacijske/pritisne kontrole na centralnoj konzoli jer njeno mjesto sada zauzima pretinac za odlaganje.

Kupci novog Audi Q5 modela mogu birati između tri izvedbe unutrašnjosti: bazni, interijer design selection i interijer S line, koje se po želji mogu kombinovati sa vanjskim dizajnerskim paketom ambijentalnog osvjetljenja +, koji uključuje niz svjetlosnih efekata koji savršeno unaprjeđuju Audijevu karakterističnu izradu.

Nova moćna MIB 3 platforma u osvježenom Q5 modelu

Iza novih postava kontrola u osvježenom Audi Q5 je nova glavna jedinica – treća generacija modularne informacijsko-zabavne platforme (MIB 3), koja nudi deset puta veću moć obrade informacija od prethodne platforme, MIB 2. Njena osnova je konvencionalna armaturna ploča sa centralno postavljenim informacijskim sistemom vozača. U vrhu ponude je Audijev virtualni kokpit plus – digitalni ekran visoke rezolucije i dijagonale od 12,3 inča sa tri različita grafička prikaza. Vozač kontroliše ekrane preko multifunkcijskog upravljača. Kao opcija dostupan je i head-up prikaz.

Centralni 10,1-inčni MMI ekran osjetljiv na dodir dio je standardne opreme modela Q5. Njegova struktura menija sa ravnom hijerarhijom čini ga ekstremno lakim za uporabu te se može pretraživati slobodnim unosom teksta. Vozač može znakove i slova unositi ručno ili preko glasovnih kontrola, koje razumiju široki raspon svakodnevnih izraza. U kombinaciji sa MMI navigacijskim sistemom plus uključujući Audi connect navigaciju & infotainment, sistem glasovnih kontrola može pristupiti informacijama u oblaku osiguravajući veću fleksibilnost.

Audi connect online usluge umrežavaju Audi Q5 usko sa internetom i saobraćajnom infrastrukturom. Navigacijski sistem pruža satelitske slike visoke rezolucije iz aplikacije Google Earth, informacije o voznim trakama, o toku saobraćaja i predviđanju saobraćajnih gužvi. DAB+ digitalni radio dio je standardne opreme, dok usluga Amazon Alexa omogućuje pristup hiljadama Alexa vještina. Car-to-x usluge koje nudi Audi connect omogućuju još opušteniju vožnju te vam primjerice pomažu pronaći dostupna parkng mjesta ili u nekim gradovima komunikacijom sa semaforima te vožnju zelenim valom. Aplikacija myAudi povezuje pametni telefon korisnika sa automobilom.

Široku ponudu individualnih postavki – od često korištenih navigacijskih odredišta do položaja sjedenja do željenog nivoa klimatizacije – moguće je spremiti u šest korisničkih profila. Podaci se spremaju u myAudi korisnički portal, gdje im svaki ovlašteni korisnik može pristupiti u bilo kojem prikladno opremljenom Audiju.

OLED tehnologije rasvjete prvi put dostupna u modelu Q5

Sljedeća generacija OLED tehnologije rasvjete prvi put je dostupna u osvježenom modelu Q5. OLED tehnologija sastoji se od ekstremno efikasnih organskih svjetlosnih dioda koje generišu homogenu svjetlosnu površinu. Opcijska zadnja OLED svjetla podijeljena su u šest segmenata, što Audijevim dizajnerima i inženjerima omogućuje kreiranje različitih svjetlosnih dizajna i potpisa iz jednog komada hardvera.

„Uz savršeni kontrast, prednosti digitalne OLED tehnologije su visok nivo homogenosti i minimalni razmak među segmentima,” objašnjava Stephan Berlitz, direktor razvoja Odjela svjetlosnih sklopova društva Audi. „Gledajući u budućnost, digitalna OLED tehnologija je savršena tehnologija za kreiranje personaliziranih dizajna svjetlosnih sklopova sa visokim stepenom preciznosti i iscrpne varijabilnosti. Ova tehnologija nudi mnoge prilike za dodatni razvoj.”

Prilikom naručivanja Audija Q5, kupci mogu birati između tri svjetlosna potpisa, gdje svaki potpis ima vlastiti specifični dizajn za dolazak i odlazak od kuće. Uključivanjem Audi drive select režima rada „dynamic”, potpis svjetala se još jednom mijenja. Sklop zadnjih OLED svjetala opremljen je i detekcijom blizine: približi li se učesnik u saobraćaju modelu Q5 koji stoji sa zadnje strane unutar manje od dva metra, svi OLED segmenti se upale.

Kada se Q5 počne kretati, vraća se u originalni svjetlosni potpis. Cijeli spektar OLED zadnjih svjetala je zaokružen dinamičnim pokazivačima smjera. Osnovna oprema modela Q5 sada uključuje LED prednja svjetla, a Matrix LED prednja svjetla su opcija. Njihovo inteligentno, prilagodljivo dugo svjetlo nudi veću sigurnost i praktičnost bez zasljepljivanja drugih učesnika u saobraćaju.

Novi motori i nove oznake

Osvježeni Audi Q5 na tržište Evrope dolazi kao Audi Q5 40 TDI. Njegov snažni dvolitreni četverocilindrični dizelski motor razvija snagu od 150 kW (204 KS) i okretni moment od 400 Nm. Aluminijski blok motora sada je približno 20 kilograma lakši od prethodnog motora, dok je radilica lakša za približno 2,5 kg. Tu je blagi hibridni sistem (MHEV) koji doprinosi niskoj potrošnji goriva.

40 TDI je MHEV-blago hibridno vozilo

Remenom pokretani starter/generator (BSG) napaja 12-voltni električni sistem vozila, koji uključuje kompaktnu litij-ionsku bateriju. BSG obnavlja energiju kočenja i sprema je u bateriju. MHEV sistem omogućava modelu Audi Q5 krstarenje sa isključenim motorom, te start-stop režim rada pri brzinama ispod 22 km/h. Ukupno gledajući, to rezultira uštedom goriva od približno 0,3 litre na 100 kilometara. Audi Q5 40 TDI sa ovim motorom ubrzava od 0 do 100 km/h za 7,6 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 222 km/h.

Ovaj snažan dizelski motor nije samo efikasan, nego i čist – jer zadovoljava zahtjeve najnovije evropske norme o emisijama Euro 6d-ISC-FCM i EU 6 AP. Emisije dušikovih oksida značajno su smanjene zahvaljujući novom dvostrukom dozirajućem SCR sistemu sa dvostrukim ubrizgavanjem AdBlue aditiva. Otopina uree se ubacuje u ulazni tok dva SCR katalizatora raspoređena u seriju.

Nakon početka prodaje nadopunjenog modela Audi Q5 u ponudi će se naći više motora. U ponudi će tako biti dvije dodatne verzije 2.0 litarskog TDI motora, V6 TDI motor i dvije verzije 2.0 litarskog četverocilindričnog TFSI benzinskog motora. Uspješni Q5 TFSI-e sa plug-in hibridnim pogonom također će se naći u ponudi u dvije izvedbe različitih snaga.

U izvedbi Audi Q5 40 TDI sedmerostepeni S tronic automatski mjenjač snagu motora prenosi na quattro pogon na sve točkove sa ultra tehnologijom, što doprinosi efikasnostii. U normalnim uslovima rada, svu snagu šalje na prednje točkove. Ako se ukaže potreba za pogonom na sve točkove, npr. na klizava cesta ili tokom dinamične vožnje, dvije spojke povezuju zadnje točkove sa pogonom unutar djelića sekunde – u mnogim situacijama, to se događa prediktivno. U smislu prianjanja i performansi, sistem ne ostavlja ništa za poželjeti.

Istovremeno sportski i udoban – dobro uravnoteženo podvozje velika je prednost modela Audi Q5. Multilink ovjes naprijed i nazad izvanredno je lagan, čime se poboljšava ne samo upravljanje, nego i efikasnost. Za model Q5, kao opcija je dostupan Audijev sistem progresivnog upravljanja, koji varira svoj prijenosni odnos do 100 % ovisno o brzini i uglu okretanja upravljača.

Kupci modela Q5 mogu birati između četiri postave ovjesa. Sportski ovjes predstavlja alternativu standardnom ovjesu. Standardni ovjes sa čeličnim oprugama također je dostupan sa kontrolom tvrdoće i nudi široki raspon između udobnosti i dinamike. Osim kontrole tvrdoće, prilagodljivi zračni ovjes može varirati udaljenost karoserije od tla u pet nivoa, što ga čini savršenim za model Q5.

Audi drive select sistem upravljanja, koji utječe na karakteristike nekoliko tehničkih komponenata, dio je standardne opreme. Vozač može odabrati do sedam profila, uključujući terenski i za sve podloge (sa zračnim ovjesom). Pomoć na nizbrdici pruža potporu na strmim nagibima. Audi Q5 kotrlja se na standardnim 17-inčnim točkovima od aluminijuma. Linije Advanced i S line dolaze s 18-inčnim točkovima, dok Audi i Audi Sport izvedbe dodatno nude točkove promjera 19, 20 i 21 inča.

Aerodinamčka perfekcija na laganoj školjki

Zahvaljujući inteligentnoj mješavini materijala, osvježeni Q5 ima jednu od najlakših školjki u segmentu, dok je koeficijent otpora zraka cd od 0,30 među najboljima u klasi. Profinjena aeroakustika osigurava izvanredno tihu unutrašnjost.

Brojni sistemi pomoći za veću sigurnost

Osvježeni Audi Q5 također dolazi sa sveobuhvatnim setom sistema pomoći. Audi pre sense city sistem dio je standardne opreme te pomaže u izbjegavanju sudara sa učesnicima u saobraćaju ispred vozila ili ublažava posljedice sudara. Opcijski asistent skretanja na raskrsnici, asistent izbjegavanja prepreke i upozorenje kod izlaska iz vozila također doprinose ukupnoj sigurnosti.

Adaptivni tempomat može uveliko vozaču olakšati ubrzavanje, kočenje i održavanje vozila unutar vozne trake na dužim dionicama, dok asistent za štedljivu vožnju podržava predvidljivi stil vožnje i snižava potrošnju goriva.

Početak prodaje novog Audi Q5 modela planiran je za jesen 2020.

Kategorije: Noviteti