Kako prepoznati i spriječiti kvar turbine na motoru?!

Vijesti

Kako prepoznati i spriječiti kvar turbine na motoru?!

Turbo punjač danas je sastavni dio motora kod većine automobila o čijoj ispravnosti posebno treba voditi računa.

Otkazivanje turbo punjača moguć je na manjim kilometražama – ispod 100.000 zbog lošeg održavanja ili zbog dotrajalosti preko 150.000 km. Kako spriječiti njegovo otkazivanje donosimo vam u nastavku.

Kako prepoznati da je turbo punjač oštećen?

Jedan od prvih simptoma kvarova na turbo punjaču je početak potrošnje ulja i zviždanje-šištanje. Performanse automobila polako počinju da padaju, a ako ništa ne preduzmete turbo punjač će sve izražajnije pokazivati ove simptome.

Najčešće stradaju ležaji i semerinzi osovine turbo punjača pa ulje počinje prolaziti u usisni dio motora te zbog toga automobil izbacuje dim. Zbog kvara ležaja turbina rotori turbine odlaze u debalans, pa lopatice turbine često znaju strgati po kućištu što izaziva njihovo lomljenje i potpuno otkazivanje turbine.

Uzroci kvarova turbo punjača i kako ih spriječiti

Kvar na turbo punjaču može biti izazvan zbog više faktora. Prije svega potrebno je redovno mijenjati motorno ulje (pazite da bude originalno, OVDJE smo pisalji o prevarama sa motornim uljem) koje je propisano od strane proizvođača, a ako je vozilo prešlo preko 150.000 km preporučeno je sipati ulje malo gušće gradacije kako bi se anulirali mali zazori na mehaničkim dijelovima.

Veliki neprijatelj turbo punjača je i forsiranje hladnog motora. Kada je motor hladan ulje sporije dolazi do bitnih dijelova, pa tako i do turbine te nije prepurčeno forsiranje motora dok se ne postigne radna temperatura. Vrlo važna napomena – temperatura vode ne znači da je motorno ulje dovoljno ugrijano. Njegovu temperaturu pokazuje većina instrument tabli automobila novije generacije.

Nije nikako preporučljivo ni naglo gašenje motora nakon vožnje u visokim obrtajima jer je tada temperatura turbine znatno veća. Gašenjem motora prestaje dotok ulja u turbinu, a rotor ostaje u velikom broju okretaja. Također ulje hladi turbinu, pa je svakako dobro ostaviti 3-4 minute da motor radi u mjestu kako bi se spustila temperatura turbine i motora.

Pucanje crijeva, cijevi ili hladnjaka turbo punjača također mogu uzrokovati kvar turbo punjača. U tom slučaju imamo stalni gubitak pritiska kompresovanog zraka, pa turbina pokušava konstantno napumpati traženi pritisak. Samim tim duže i više se okreće.

Neispravnost regulacije pritiska punjenja turbo punjača

Svaki turbo punjač ima ventil za regulaciju pritiska koji stvara. Riječ je o vakumskim ventilima koji direktno regulišu broj okretaja turbine. Često ovaj sistem regulacije bude u kvaru – kvar ventila, pucanje vakumskog crijeva ili začepljenje regluacijskih lopatica na turbini. Sanacija ovog problema znatno je jeftinija nego reparacija ili zamjena turbo punjača pa dobro na vrijeme reagovati – sa pojavom prvih simptoma.

Kako sačuvati i produžiti vijek turbo punjaču

Preporuka je da se redovno mijenja ulje u motoru, u intervalu od 8000 do 12.000 km. Nemoj te forsirati hladan motor i gasiti odmah nakon vožnje u visokim okretajima. Prilikom svakog servisa dobro bi bilo pregledati vizuelni i dijagnostički sve najvažnije dijelove i parametre turbo punjača.

Ako vam otkaže turbo punjač isti će biti potrebno zamijeniti ili reparirati. Danas imate veliki broj firmi koji se bavi reparacijom turbo punjača, a u našem okruženju jedna od najpoznatijih firmi je Turbo servis Užice.

Kategorije: Savjeti, Video servis, Vijesti