Test: Škoda Octavia vRS 2.0 TSI – Limuzina koja skriva sportsko srce
Test: Škoda Octavia vRS 2.0 TSI – Limuzina koja skriva sportsko srce
Škoda Octavia vRS oduvijek je bila model koji balansira između svakodnevne praktičnosti i sportskog duha, ali nova verzija s 2.0 TSI motorom od 265 KS podiže tu filozofiju na viši nivo. Riječ je o automobilu koji sa svojim performansama može zadovoljiti vozače koji žele sportski užitak vožnje, ali u limuzinskom „pakovanju“ koje će im omogućiti svakodnevnu funkcinalnost bilo da je riječ o poslovnim ili porodičnim potrebama. Nova Octavia u vRS izdanju sa više snage i nove tehnologije zadovoljit će apetite brojnih vozača, ali da li svi vozači mogu zadovoljiti njene apetite? Čitajte u nastavku detaljnog testa.
Piše: Emir Kalender
Foto: Ermin Okerić
(re)Dizajn i unutrašnjost
Na prvi pogled jasno je da ova Octavia nije „obična” Škodina limuzina. Prije svega ona je magnet za oči zbog svoje fantastično primamljive boje, a na karoseriji se posebno ističu sportski elementi u kontrastnoj crnoj boji pa Octavia vRS zaista izgleda odlično. Da nismo subjektivni najbolje potvrđuju brojni komentari prolaznika, vozača ali djece koja uglavnom nisu krila oduševljenje. Kako su Škodini dizajneri uspjeli napraviti toliku razliku u odnosu na obični model? Odgovor je u sljedećim segmentima…
Prednji dio automobila ako pogledamo odmah ćemo vidjeti da ovaj automobil ima sportske gene – crna maska hladnjaka s diskretnim, ali prepoznatljivim vRS logotipom, agresivno oblikovani usisnici zraka i Matrix LED svjetla koja svojim oštrim linijama dodatno naglašavaju ozbiljnost. Branik s aerodinamičnim detaljima čini da automobil izgleda šire i spremnije za akciju.

Octavia vRS prepoznat ćete po agresivnim prednjim branikom, crnom maskom i diskretnim, ali upečatljivim vRS oznakama. Bočna strana naglašena je spuštenom karoserijom i 19-inčnim felgama koje joj daju atletski stav, dok stražnji spojler, difuzor i dvostruki ispuh jasno poručuju da je riječ o sportskoj limuzini.
Bočna linija kombinuje eleganciju i sportsku napetost. Crni okvir prozora, spuštena karoserija i veliki alu felge od 19 inča daju automobilu stabilan, gotovo atletski stav. Posebno se ističu pragovi oblikovani tako da naglašavaju aerodinamičnost profila, dok precizno povučene linije karoserije ostavljaju utisak zategnutosti i snage.
Stražnji kraj donosi onaj završni sportski pečat. Dvostruki ispuh, diskretni krovni spojler i naglašeni difuzor jasno poručuju da se radi o automobilu koji nije stvoren samo za prijevoz od tačke A do tačke B. LED stražnja svjetla s kristalnim efektom i prepoznatljivim potpisom podižu sofisticiranost, dok praktični prtljažnik ostaje jednako prostran i funkcionalan kao kod standardne Octavije.

Unutrašnjost Octavije vRS doživjela je značajnu dizajnersku nadogradnju koja jasno naglašava sportski identitet modela. Instrument tabla presvučena je alkantarom, baš kao i dijelovi tapacirunga na vratima, a kontrastni crveni štepovi provlače se kroz cijelu kabinu dajući poseban vizualni naglasak.
Sportska sjedišta koja su kožom presvučena sada dolaze s detaljima koji imitiraju karbon i imaju atraktivne vezene vRS oznake, a aluminijske papučice dodatno podcrtavaju trkački karakter automobila. Na novom upravljaču više nema tradicionalnog Škodinog loga – tu je sada elegantan natpis „Škoda”, što kabini daje moderniji i minimalističkiji izgled.

Poseban pečat ostavlja digitalna instrument tabla s vRS grafikom: pokazivač okretaja smješten je centralno u sportskom stilu, dok crveno-crni kontrasti i specifičan raspored podataka vozaču pružaju osjećaj da sjedi u automobilu razvijenom za dinamičnu vožnju. Na sredini konzole dominira novi infotainment ekran velike dijagonale, kojeg pokreće brži procesor – meniji sada reagiraju gotovo trenutno, a prelazak kroz različite funkcije mnogo je fluidniji nego prije.
Kabina je preuređena u sportskom stilu – alkantara na instrument tabli i vratima, kontrastni crveni štepovi i karbon detalji na sjedištima stvaraju poseban ambijent. Novi volan s minimalističkim „Škoda“ natpisom, digitalna tabla s vRS grafikom i veliki infotainment ekran daju utisak modernosti, dok prostranost i prtljažnik do 1.555 litara osiguravaju praktičnost.

Sa svojim dimenzijama, dužina 4.689 mm, širina 1.829 mm, visina 1.470 mm i međuosovinski razmak 2.681 mm, Octavia vRS nudi prostora u izobilju, kako na prednjim sjedištima, tako i na zadnjoj klupi gdje putnici mogu računati na izdašan prostor za noge i glavu. Uz sportske performanse praktičnost ostaje jedan od najjačih aduta Octavije vRS – prtljažnik nudi 600 litara zapremine, a preklapanjem naslona zadnjih sjedišta zapremina raste na impresivnih 1.555 litara, što je na samom vrhu klase.
Vozač može vrlo lako pronaći idealnu vozačku poziciju, što je ključno u dinamičnoj vožnji. Kada tempo poraste, sportska sjedišta nude odličnu bočnu potporu i čuvaju tijelo vozača na pravom mjestu. Zvučna izolacija je dobro odrađena, što vožnju čini mirnom, no ljubitelji sportskih automobila poželjet će više zvuka iz ispušnog sistema – naročito u Sport modu, gdje bi izraženiji ton motora dodatno naglasio sportski karakter ovog snažnog modela.

Tehnologija i sigurnost
Razlike između modela iz 2022. i 2024. godine najviše se vide u tehnološkom paketu. Novi model donosi poboljšani infotainment sistem s bržim procesorom i osjetno fluidnijim radom. Grafika je unaprijeđena, a integracija s mobilnim uređajima putem bežičnog Android Auto i Apple CarPlay sistema sada je stabilnija i brža.
Kod sigurnosnih sistema, novi model uvodi modernizirane asistencije – adaptivni tempomat je precizniji, Lane Assist radi prirodnije, a sistem prepoznavanja prepreka i sudara unaprijeđen je boljim senzorima i algoritmima. Matrix LED farovi, prilagodljivi ovjes (DCC) i cijeli spektar asistencija i dalje su dostupni, ali kalibracija novije verzije dovodi Octaviju vRS na nivo koji se gotovo može usporediti s premium markama.

Novi model donosi osjetno brži i fluidniji infotainment, unaprijeđenu grafiku i stabilniju bežičnu povezanost. Poboljšani sigurnosni asistenti, uključujući precizniji adaptivni tempomat i unaprijeđeni Lane Assist, zajedno s Matrix LED svjetlima i DCC ovjesom, postavljaju Octaviju vRS uz bok premium konkurenciji.
Performanse i vožnja: snažnija nego prije!
Fantastični izgled ovog modela bio bi samo puka kozmetika da karoseriju tešku 1.591 kg ne pokreće 2.0 TSI motor sa 265 KS (+20 KS u odnosu na prethodnu generaciju) i 370 Nm okretnog momenta, a koji je dostupan već od oko 1.600 o/min. Motor je uparen sa posljednjom generacijom 7-stepenog DSG automatskog mjenjača koji je opremljen „shift by wire“ tehnologijom. Ovaj automatski mjenjač sa dvostrukim kvačilom poznat je po brzini i preciznosti, posebno u sport modu gdje „up/down shift” reakcije dolaze gotovo trenutno.
Nova Octavia vRS u ovoj kombinaciji motora i mjenjača ubrzava od 0 do 100 km/h za 6,4 sekunde, dok je maksimalna brzina elektronski ograničena na 250 km/h. Testni model imao je mogućnost izbora profila vožnje: eco, comfort, normal, sport i individual. Upravo izbori moda vožnje drastično mijenjaju karakter automobila – od udobne porodične limuzine pa do nabrijane jurilice. Izborom sport moda vožnje Octavia vRS vozaču na raspolaganje stavlja svoj puni potencijal. Sinhornizacija između motora i mjenjača je fantastična što se odmah primijeti na prvim kilometrima vožnje.

Očekivano, motor se vrlo rado i lako vrti u visokom okretajima dok se na ispušnim cijevima čuje zvuk koji će vozaču podići hormon zadovoljstva i sreće. Iako je frekvencija zvuka odlična, nivo decibela je za naš ukus nizak – 10-tak decibela više bila bi prava mjera!
Octavia vRS u ovoj izvedbi djeluje snažno, ali i kultivirano – motor sa 265 KS i DSG mjenjač pruža ubrzanja koja ulijevaju samopouzdanje, a pritom ne traži kompromis u svakodnevnoj vožnji. To je onaj osjećaj kada znate da ispod desne noge uvijek imate rezerve snage, ali ih automobil dozira s lakoćom i elegancijom.
Ono što također impresionira su i međuubrzanja – ubrzanje od 80 do 120 km/h traje oko 5,5–6,0 sekundi, dok je za raspon od 50 do 100 km/h potrebno oko 4,5 sekunde. Automobil u realnim uslovima vožnje ima snažnu elastičnost i pri višim brzinama, što ga čini izuzetno sigurnim i pouzdanim pri pretjecanjima. Zaista se nameće pitanje, gdje je veći užitak vožnje, na magistralnoj cesti gdje češće imate užitak u ubrzanjima ili na autoputu gdje bez problema hvatate velike „brzinske špiceve“.

Ovjes Octavije vRS u odnosu na standardni model karoseriju spušta za 15 mm što omogućava bolju dinamiku vožnje, posebno u zavojima. Iako je riječ limuzini samo sa prednjim pogonom koja ne krije svoje dimenzije, ona će u rukama iskusnog vozača biti vrlo agilna na putevima koji obiluju krivinama. Upravljački mehanizam je vrlo precizan što vam ulijeva sigurnost, međutim i u sport modu vožnje ovjes bi mogao biti malo tvrđi.
Testni model bio je postavljen na 19 inčne felge na kojim su se nalazile, za ovakav tip automobila loše, Bridgestone Potenza S005 gume veličine 225/40. Iako se radi UHP (Ultra High Performance) gumama, testna Octavia vRS sa njima često je znala zaplesati i na najboljem asfaltu. Potentni motor u sekundi je sposoban da Octaviju vRS sa ovim gumama izbaci iz željene putanje. Odlučite li se za kupovinu Octavie vRS definitivno bi trebali odabrati neke od boljih UHP guma. Ni veća širina od 235 mm ne bi bila višak, ali to neka ostane na izboru vozača, ovisno o njegovom stilu vožnje…

Modovi čine ključnu razliku! Octavia vRS zahvaljujući modovima vožnje može biti i udobna limuzina što joj osigurava Comfort mod. Izborom ovog moda vožnje automobil postaje udoban na neočekivanom nivou za sportske automobile – ovjes mekano filtrira neravnine, mjenjač ranije mijenja stepene prijenosa i vožnja postaje izuzetno udobna.
Upravljački mehanizam donosi preciznost i sigurnost, čineći da se Octavia vRS lako kontroliše i pri većim brzinama. Agilnost je na visokom nivou, iako se osjeti da bi ovjes u Sport modu mogao biti tvrđi kako bi još uvjerljivije ispratio sportski potencijal automobila.

Potrošnja i praktičnost
Octavia vRS je sportska limuzina koja spaja svakodnevnu praktičnost i sportski užitak u vožnji. No šta to znači u praksi i koliko je potrebno benzina da se napoje rasni konji 2.0 litrenog TSI motora? Tokom testa na otvorenoj magistralnoj cesti ako se pridržavate propisanih ograničenja prosječna potrošnja bit će oko 6,2 l/100 km, dok ukoliko si date oduška računajte na 10 l/100 km. U gradu potrošnja značajno varira, ovisno o gužvi, pa to može biti od 10,5 do 14 l/100 km.
Performanse traže gorivo i tu priču o potrošnji završavamo! Kad spojim performanse sad prostranom putničkom kabinom, velikim prtljažnikom i udobnim sjedištima, doći ćemo do zaključka da je ovaj automobil jednako pogodan za porodična-poslovna putovanja kao i za vožnje koje izazivaju osmijeh na lice vozača. Malo je automobila koji mogu tako uspješno kombinovati dvije suprotne filozofije – racionalnost i emociju.

Zaključak
Nova Škoda Octavia vRS 2.0 TSI predstavlja savršen spoj praktičnosti i sportskog karaktera. Nudi upečatljiv dizajn s jasnim vRS detaljima, moderno opremljenu i prostranu unutrašnjost te napredne tehnologije koje je podižu na nivo premium konkurencije. Performanse motora i DSG mjenjača impresioniraju kako u ubrzanju tako i u međuubrzanjima, a različiti modovi vožnje omogućavaju da automobil u trenu promijeni karakter – od udobne porodične limuzine do ozbiljne sportske jurilice.
Automobil nudi gotovo savršenu kombinaciju za one koji žele jedan auto za sve – porodična putovanja, poslovne obaveze, ali i vikend vožnje zavojitim cestama. Ono što je moglo biti bolje jeste ovjes u sportskom modu koji bi mogao biti tvrđi po ukusu vozača kojima su performanse u prvom planu, no to ne mijenja činjenicu da je Octavia vRS jedan od najkompletnijih automobila u svojoj klasi.

Budući kupci mogu očekivati automobil koji nudi više od obične limuzine – on je kompromis između svakodnevne funkcionalnosti i uzbudljivog vozačkog užitka, rijedak balans racionalnog i emotivnog.
Bogato opremljeni testni model, ustupljen od kompanije NIPEX, ovlaštenog distributera i servisa marke Škoda i Volkswagen te ovlaštenog servisa za Audi, Cupru i Seat, do registracije košta 87.083,17 KM. Detaljnu specifikaciju vozila možete pročitati OVDJE.


























































































































































































