Test: Citroën Berlingo Feel M 1.5L BlueHDi 100 BVM5 – Multipraktik sa više stila

Test: Citroën Berlingo Feel M 1.5L BlueHDi 100 BVM5 – Multipraktik sa više stila

Citroën je predstavio treću generaciju Berlingo modela sa kojim želi nastaviti uspješnu priču koju je započeo 1996. godine kada je predstavljena prva generacija ovog multifunkcionalnog modela.

Novi Citroën Berlingo poboljšan je u svim segmentima u odnosu na svoje prethodnike pa se s pravom očekuje da se brojka od 3,3 miliona prodatih primjeraka nastavi uvećavati.

Test Citroen Berlingo 1.5 hdi -2019- 01
Test Citroen Berlingo 1.5 hdi -2019- 02
Test Citroen Berlingo 1.5 hdi -2019- 03
Test Citroen Berlingo 1.5 hdi -2019- 04
Test Citroen Berlingo 1.5 hdi -2019- 05
Test Citroen Berlingo 1.5 hdi -2019- 06
Test Citroen Berlingo 1.5 hdi -2019- 07
Test Citroen Berlingo 1.5 hdi -2019- 08
Test Citroen Berlingo 1.5 hdi -2019- 09
Test Citroen Berlingo 1.5 hdi -2019- 10
Test Citroen Berlingo 1.5 hdi -2019- 11
Test Citroen Berlingo 1.5 hdi -2019- 12
Test Citroen Berlingo 1.5 hdi -2019- 13
Test Citroen Berlingo 1.5 hdi -2019- 14
Test Citroen Berlingo 1.5 hdi -2019- 15
Test Citroen Berlingo 1.5 hdi -2019- 16
Test Citroen Berlingo 1.5 hdi -2019- 17
Test Citroen Berlingo 1.5 hdi -2019- 18
Test Citroen Berlingo 1.5 hdi -2019- 19
Test Citroen Berlingo 1.5 hdi -2019- 20
Test Citroen Berlingo 1.5 hdi -2019- 21
Test Citroen Berlingo 1.5 hdi -2019- 22
Test Citroen Berlingo 1.5 hdi -2019- 23
Test Citroen Berlingo 1.5 hdi -2019- 24
Test Citroen Berlingo 1.5 hdi -2019- 25
Test Citroen Berlingo 1.5 hdi -2019- 26
Test Citroen Berlingo 1.5 hdi -2019- 27
Test Citroen Berlingo 1.5 hdi -2019- 28
previous arrow
next arrow
Test Citroen Berlingo 1.5 hdi -2019- 01
Test Citroen Berlingo 1.5 hdi -2019- 02
Test Citroen Berlingo 1.5 hdi -2019- 03
Test Citroen Berlingo 1.5 hdi -2019- 04
Test Citroen Berlingo 1.5 hdi -2019- 05
Test Citroen Berlingo 1.5 hdi -2019- 06
Test Citroen Berlingo 1.5 hdi -2019- 07
Test Citroen Berlingo 1.5 hdi -2019- 08
Test Citroen Berlingo 1.5 hdi -2019- 09
Test Citroen Berlingo 1.5 hdi -2019- 10
Test Citroen Berlingo 1.5 hdi -2019- 11
Test Citroen Berlingo 1.5 hdi -2019- 12
Test Citroen Berlingo 1.5 hdi -2019- 13
Test Citroen Berlingo 1.5 hdi -2019- 14
Test Citroen Berlingo 1.5 hdi -2019- 15
Test Citroen Berlingo 1.5 hdi -2019- 16
Test Citroen Berlingo 1.5 hdi -2019- 17
Test Citroen Berlingo 1.5 hdi -2019- 18
Test Citroen Berlingo 1.5 hdi -2019- 19
Test Citroen Berlingo 1.5 hdi -2019- 20
Test Citroen Berlingo 1.5 hdi -2019- 21
Test Citroen Berlingo 1.5 hdi -2019- 22
Test Citroen Berlingo 1.5 hdi -2019- 23
Test Citroen Berlingo 1.5 hdi -2019- 24
Test Citroen Berlingo 1.5 hdi -2019- 25
Test Citroen Berlingo 1.5 hdi -2019- 26
Test Citroen Berlingo 1.5 hdi -2019- 27
Test Citroen Berlingo 1.5 hdi -2019- 28
previous arrow
next arrow

Piše: Emir Kalender

Dizajn i ponuda prostora

Treća generacija Citroën Berlingo modela stigla je sa potpuno novim dizajnom. U odnosu na prethodnu generaciju zadržana je samo forma karoserije i ime modela.

Novi Berlingo dobio je prepoznatljivi Citroën dizajn koji je započeo sa prvom generacijom C4 Cactus modela i postao zaštitni znak Citroëna. U praksi to znači da je novi Berlingo znatno ljepši i privlačniji od svojih prethodnika. Sa prepoznatljivim dizajnerskim elementima novi Berlingo izgleda robusno i čvrsto.

Robusni prednji i zadnji branik te masivna zaštitna lajsna na vratima daju prividni utisak da se možda radi o malom crossover modelu. Navedeni plastični elementi sigurno će zaštiti novi Berlingo od mogućih oštećenja prilikom otvaranja vrata u skučenim prostorima ili manjih udaraca koji bi mogli prouzrokovati ogrebotine na odbojnicima.

Ulazak u putničku kabinu je lagan i jednostavan zahvaljujući velikim prednjim vratima kao i zadnjim kliznim vratima. Putnička kabina je prostrana i donosi pet odvojenih sjedišta.

Svi putnici u automobilu imaju visočiju poziciju sjedenja što olakšava duga putovanja, ali poboljšava i preglednost. Prednja sjedišta bolje su udobnosti od onih u zadnjem redu, ali putnici na zadnjoj klupi neće imati značajnih problema da se voze na dugim putovanjima.

U komfor i transportne mogućnosti ovog automobila najbolje smo se uvjerili na našem putu koje je vodi na sajam automobila u Ženevu. O tome ćemo uskoro objaviti poseban test…

Unutrašnjost novog Berlinga nudi i značajan broj funkcionalnih pretinaca koji će svakako biti od velike koristi u svakodnevnom korištenju, a posebno na dugim putovanjima. Osim brojnih funkcionalnih rješenja, unutrašnjost novog Berlinga donosi i novi dizajn koji je znatno ljepši i moderniji u odnosu na prethodni model. Dizajneri su imali više slobode pa unutrašnjost može biti u dvije boje što će posebno obradovati one koji vole kombinovati boje.

Vozač ima dobru preglednost zahvaljujući visokoj poziciji sjedenja, velikim staklenim površinama i velikim vanjskim retrovizorima. Kada je riječ o funkcionalnosti, novi Berlingo zadržao je provjerena rješenja. U praksi to znači da se sve bitne operacije poput regulacije ventilacionog sistema vrše preko mehaničkih prekidača.

Da novi Berlingo bude u skladu sa aktuelnim trendovima tu je velik centralni ekran koji je osjetljiv na dodir. Preko njega npr. upravljate audio uređajem ili opcijskim navigacionim uređajem.

Novi Berlingo poboljšao je svoje karakteristike i u pogledu modularnosti unutrašnjosti kako bi olakšao svakodnevno korištenje. Zadnji red sjedišta moguće je potpuno ukloniti čime se dobiva dodatnih 100 litara tovarnog prostora. Kada je riječ o prtljažniku, njegova zapremina iznosi 597 litra do 2.126 litara. Kada je prtljažnik pun do vrha, istom možete pristupiti otvaranjem samo zadnjeg stakla što je zaista korisno rješenje.

Vozne karakteristike

Novi Berlingo već sa prvim kilometrima pokazuje da je stvoren kao višenamjensko vozilo. Pored svojih transportnih mogućnosti on pruža i dobar komfor zahvaljujući svom mekano podešenom ovjesu. Prednja osovina je sa McPherson nezavisnim ovjesom i hidrauličnim amortizerima. Na zadnju osovinu postavljena je polukruta osovina i hidraulični amortizeri.

Mekano podešen ovjes svoje prednosti pokazuje na lošim putevima, ali i na dužim putovanjima, no zaboravite na dinamičnu vožnju po zavojima. Električni servo upravljač ne pruža pretjerano veliki otpor prilikom manevrisanja što će biti svakako olakšica u gradskim vožnjama.

Kada je riječ o pogonskom agregatu, testirani model pokretao je potpuno novi 1.5 litreni BlueHDi motor koji je došao kao zamjena za poznati grupacijski 1.6 litreni BlueHDi motor. Sa snagom od 102 KS i 250 Nm čini sredinu dizelske ponude, a njegov rad je miran i uglađen. Uparen je sa petostepenim ručnim mjenjačem koji ima nešto duže prijenosne omjere. Zbog toga automobil ima nešto sporija ubrzanja, pa prema fabričkoj deklaraciji od 0 do 100 km/h stiže za 12,3 sekunde i postiže krajnju brzinu od 171 km/h. Tokom testa uz nešto duži zalet mi smo uspjeli uhvatiti 180 km/h…

Kada je riječ o potrošnji, ona u gradu iznosi oko 7 l/100 km, dok na otvorenoj cesti uz obazriviju vožnju ista se može spustiti tik ispod 5 l/100 km. Na auto putu uz potpuno opterećen automobil ona će biti oko 6,5 l/100 km. Rezervoar za gorivo od 53 litra osigurat će vam veoma pristojnu autonomiju.

Zaključak

Novi Citroën Berlingo stvoren je na grupacijskoj EMP2 modularnoj platformi i dizajnerski se odlično uklapa u ostatak ponude francuskog proizvođača. Sa potpuno novim dizajnom, uz sve zadržane funkcionalne vrijednosti novi Berlingo ima sve preduslove da nastavi uspješnu priču svojih prethodnika. On donosi znatno više svježine i tehnoloških noviteta koje će vlasnici svakodnevno koristiti.

Kupci ovakvih automobila prije svega obraćaju pažnju na funkcionalnosti i ekonomičnost, a na tim poljima Berlingo je vrlo konkurentan. Kada uzmemo u obzir gabarite vozila dolazimo do zaključka da je novi Berlingo vrlo ekonomičan automobil, jer na otvorenoj cesti njegova podignuta karoserija ima znatno veći otpor zraka. Na kraju dolazimo do cijene novog Berlinga.

Prema važećem cjenovniku za bazni model Live M PureTech 110 S&S BVM6 potrebno je izdvojiti 31.605 KM, dok je za testirani model Feel M 1.5L BlueHDi 100 BVM5 sa dodatnom opremom potrebno izdvojiti 38.639,00 KM. Citroën često daje popuste na svoja vozila što je bio i slučaj sa testiranim modelom koji je u konačnici koštao 34.581,91 KM. Kada na kraju sagledamo sve činjenice, novi Berlingo ima itekako jake adute za nastavak uspješne prodaje. Detaljan spisak opreme testnog modela možete pročitati OVDJE.

Kategorije: Auto test