Test: Geely Cityray 1.5 GF – Dokaz da kineski SUV više nije šala
Test: Geely Cityray 1.5 GF – Dokaz da kineski SUV više nije šala
Geely Cityray, SUV srednje veličine, polako ali sigurno zauzima svoje mjesto na evropskom tržištu, privlačeći kupce koji žele moderno opremljen i komforan porodični automobil po razumnoj cijeni. Cityray je predstavljen kao dio rastuće ofenzive kineskog proizvođača Geely za evropsko tržište (posebno i za tržište jugoistočne Evrope). Šta danas nude kineski proizvođači u odnosu na evropske proizvođače i koliko ih mogu ozbiljno ugrziti? Da li opravdani strahovi evropskih analitičara od dolaska kineskih brendova? Ko ima razlog za strah a ako može da zadovoljno trlja ruke? Odgovor ćete dobiti krzo detaljan test novog kineskog SUV modela.
Piše: Emir Kalender
Dizajn i ponuda prostora: dizajn koji privlači poglede
Dizajn Cityraya potpisuje tim Geely-Grupe, a samu crtu inspiracije možemo pronaći u skandinavskoj dizajnerskoj školi (zbog povezanosti s Volvo-grupom). Neslužbeno iza dizajna ovog modela krije dizajnerski odjel ravno iz Gothenburga. Kao rezultat imamo automobil koji ostavlja upečatljiv prvi utisak. Mnogi prolaznici i vozači zaustavljaju pogled, okreću glavu i vraćaju se da ga bolje pogledaju — što potvrđuje da su dizajneri pogodili s vizualnim identitetom.
Prednji dio Cityraya je domeninantan i masivan, ali i elegantno oblikovanom maskom i vrlo izraženim LED svjetlima. LED prednja svjetla su vrlo dominantna i primamljiva izgledom, imaju karakterističan svjetlosni potpis koji je lako uočljiv i noću i danju. Prednji dio je vrlo ozbiljan, a dizajeri su posvetili pažnju svakom detalju. Maska motora ne djeluju kao tipični „jeftiniji kineski model”. Svjetlosni potpis najavljuje preglednost i tehnološku zrelost i svakako doprinosi „premium” utisku.

Bočna strana automobila donosi fluidne linije koje se skladno prelamaju, s dovoljno nagiba linije krova prema zadnjem dijelu, a veliki točkovi od 19 inča dodatno naglašavaju proporcije. Visoka linija ramena, suptilni plastični dodaci ispod vrata i natkriveni blatobrani daju do znanja da je riječ o ozbiljnom SUV-u za porodične i poslovne potrebe. U kombinaciji s dimenzijama, dužina 4.510 mm, širina 1.865 mm, visina 1.650 mm, i međuosovinsko rastojanje 2.701 mm, jasno je da se radi o vozilu koje ne ostaje ne primjećeno na cesti.
Zadnji dio zrači samopouzdanjem s modernom tehnologijom. Zadnja LED svjetla povezana su proizronom svjetlosnom trakom koja stvara efekt kontinuirane svjetlosne trake. Poklopac prtljažnika precizno je uklopljen, linija zadnjeg stakla je zakošena kako bi stvorila dinamičniju siluetu, a kompletna završna obrada daje osjećaj da ste u vozilu koje ne mora strahovati od evropske konkurencije.
Geely Cityray svojim dizajnom ruši stereotipe o kineskim automobilima — izgledom djeluje skandinavski hladno i moderno. Masivna LED svjetla, dinamične linije i elegantna silueta čine ga jednim od najprivlačnijih SUV-ova u klasi, bez vizuelnih kompromisa.
Poklopac prtljažnika otvara se preko električnih podizača. Osnovna zapremina prtljažnika iznosi 571 litar, a kada se preklope zadnja sjedišta, zapremina raste do 1.271 litar.

Unutrašnjost Cityraya ostvaruje spoj modernog dizajna i kvalitetnih materijala, uz odličnu završnu obradu koja je na višem nivou od očekivanog. Kvalitet unutrašnjosti Cityray modela značajno skuplje izgleda nego veliki broj konkurenata iz evrope koji iz godine u godinu forisiraju što jeftinije materijale dok automobili konstatno poskupljuju.
Centralna konzola oblikovana je s velikim vizuelnim fokusom: ispred vozača nalazi se digitalna instrument tabla visoke rezolucije, čija grafika „nema veze sa dosadašnjim viđenim grafikama u automobilima”, te podsjeća na okruženje pametnog telefona ili na neku video igricu. Veliki 13,2-inčni centralni ekran infotainment sistema smješten je uspravno i blago zakrenut prema vozaču, čime se postiže vrlo dobra ergonomija pogleda i pristupa. Infotainment radi vrlo lijepo, fluidno i bez zastoja — što je tačno ono što očekujemo kada smo već „osuđeni na potpunu digitalizaciju”.

Prostranost putničke kabine je izvrsna, na prednjim sjedištima ima prostora u svim smjerovima, ali prostranost je posebna na zadnjim sjedištima gdje već pri otvaranju vrata vidite tu prostornu raskoš. Sjedišta su lijepo profilisana i nude dobru kombinaciju udobnosti i bočnog držanja tijela. Nedostaje im pomalo bolja podrška za lumbalni dio leđa, ali generalno možemo reći da su udobna i za višesatna putovanja.
Kabina Cityraya odiše kvalitetom i detaljima kakve često ne nude ni skuplji evropski modeli. Kvalitetni materijali, odlična završna obrada i digitalna instrument tabla stvaraju premium osjećaj, dok prostranost i udobna sjedišta garantuju mirna i duga putovanja.
Sjedišta su presvučena kvalitetnom umjetnom kožom, a tu su i odlični grijači u tri nivoa grijanja. Multifunkcionalni upravljač je presvučen pravom, prirodnom kožom (glatkom i perforiranom) i također ima mogućnost grijanja u tri nivoa.

Ulaskom u putničku kabinu primijetit ćete da je Geely odlučio nadmašiti evropske konkurentske modele korištenjem zaista kvalitetnih materijala i vrhunskom završnom obradom — Cityray bez problema može se pohvaliti kvalitetom u odnosu i na daleko skuplje evropske modele iz premium segmenta, koji sve više koriste reciklirane materijale koji nisu dostojni ni imena ni tradicije tih brendova.
Kabina je vrlo lijepo zvučno izolirana — na putnim brzinama i do 140 km/h nema buke i zujanja vjetra koja bi narušila udobnost. U bogatom paketu opreme GF tu je i veliki panoramski krov za potpuni užitak. U putničkoj kabini mogu se mogu naći neki dizajnerski „viškovi” koji su bliži kineskim nego evropskim ukusima, ali o tome ne treba mnogo govoriti — jer o ukusima se ne raspravlja.

Vozne karakteristike: klasični pogon i dalje neprevaziđen
Cityray je razvijen od strane Geely-Group na CMA (Compact Modular Architecture) platformi koju Geely dijeli i s nekim drugim modelima unutar grupacije. Testni model pokretao je 1.5 litarski turbo benzinski motor koji razvija 174 KS (128 kW) i 290 Nm okretnog momenta. Uparen je sa 7-stepenim automatskim mjenjačem s dvostrukim kvačilom (7DCT) koji prenosi snagu na prednju osovinu.
U kombijaciji ovog motora i mjenjača Cityray s težinom od 1.470 km ubrzava od 0 do 100 km/h za 7,9 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 190 km/h. Motor radi vrlo mirno, tiho i uglađeno i vrlo je agilan, rado se vrti u višim okretajima, a isporuka snage dolazi već iz niskih okretaja.

Tokom testa u gradskim uslovima prosječna potrošnja goriva bila je od 6,1 do 10,5 l/100 km. Na otvorenoj magistralnoj cesti spuštala se do 5,3 l/100 km, a na autocesti kretala se oko 6,5 l/100 km. Sedmodnevni test završili smo s ukupnim prosijekom od 7,6 l/100 km u kombinovanom režimu. Uz rezervoar goriva od 54 litara imate autonomiju od oko 550-600 km.
Upravljivost i šasija: orijentisan na udobnost
Geely Cityray kao urbani SUV provest će većinu vremena na asfaltiranim putevima, međutim njegovi inžinjeri su poseban akcenat stavili na udobnosti kako bi ovaj automobil imao maksimalnu udobnost i na lošim putevima – što je kod nas svakodnevnica. Na prednjoj osovini je nezavisni McPherson ovjes, dok zadnja osovina koristi višestruke veze (multi-link). Na autoputu Cityray „kao da lebdi”, pa vožnja unutar propisanih ograničenja brzine je užitak.

Oni koji pak žele dinamičnu vožnju po brdskim zavojitim cestama osjetit će naginjanje masivne karoserije. To znači da vozači koji preferiraju „sportski” stil vožnje relativno brzo će doći u situaciju kada ovaj SUV težak 1.470 kg počne „širiti” zadanu putanju preko prednje osovine. Također u dinamičnoj vožnji po zavojima stiče se dojam da je prednja osovina više rasterećena u odnosu na zadnju. Uz nešto šire i bolje gume (od fabričkih ChaoYang ZuperEco A107) dinamika vožnje bila bi još bolja.
Mjenjač sa tehnologijom shift-by-wire mijenja tečno stepene prijenosa, međutim pomalo iritantan način „razmišljanja” same elektronike mjenjača. Konkretno, ako je vozilo u „P“ modu, a želite u „D“ ili „R“, svaki put ćete ručicu morati dva puta pritisnuti – jer mjenjač prvo ide u „N” prije nego u željeni mod. Na ovo se vremenom naviknete, ali nije standardno kod drugih automatskih mjenjača. Kod samog kretanja bilo bi poželjno da je malo agilniji u reakciji, ali generalno taj sklop vrlo lijepo funkcioniše.

Cityray nudi mirnu i stabilnu vožnju zahvaljujući 1.5 turbo motoru i dobro podešenom DCT mjenjaču. Ovjes je fokusiran na udobnost, što ga čini idealnim porodičnim SUV-om, dok potrošnja od oko 7,6 l/100 km i tišina u kabini dodatno potvrđuju zrelost ovog modela.
Sigurnosni sistemi: brojne mogućnosti podešavanja
Cityray dolazi opremljen s velikim brojem sigurnosnih sistema koji uključuju, između ostalog: adaptivni tempomat (ACC) s mogućnošću podešavanja osjetljivosti, sistem upozorenja pri prekoračenju brzine (s mogućnošću podešavanja upozorenja npr. od -10 km/h do +10 km/h), sistem nadzora i sprječavanja sudara sprijeda i nazad, upozorenje od bočnog naleta vozila, prikaz 360 stepeni kamera pri aktiviranju pokazivaču smjera (na infotaimentu se prikazuje slika kamere i ptičje perspektive), parkirni senzori s prikazom na ekranu u metrima/centimetrima koliko prostora ostaje pri parkiranju.

Zaključak
Geely je napravio odličan automobil u vidu Cityraya – koji nudi vrhunski komfor i jako puno tehnologije koju prije svega vole mlađi kupci. Ovaj automobil definitivno je best-buy za porodične i poslovne kupce jer nudi puno više od očekivanog, a evropska konkurencija u dosta segmenata zaostaje za onim što Cityray nudi. Da, ima stvari koje mogu biti bolje ili koje su pomalo čudne – kao npr. imate vrhunske ekrane, a recimo visina snopa prednjih svjetala se podešava ručno. S druge strane, imate veliku udobnost i dosta elemenata luksuza kao što je veliki panoramski krov u GF paketu opreme koji se kod Evropljana gotovo „zlatom plaća”. Tu je i keyless otvaranje i zatvaranje vrata, itd.

Kada uporedimo Geely Cityray sa evropskom konkurencijom, sa istim nivoom opreme i tehnologije, onda dolazimo do astronomski većih cijena evropskih modela. Cityray ne nudi prevelik užitak u dinamičnoj vožnji, već u udobnost pa samim tim i jasno sa svojom konfiguracijom cilja na porodične i poslovne kupce.
Ako pričamo o cijeni i garanciji onda testni Cityray možete kupit s akcijskim popustom već od 55.999 KM. Garancija je 4 godine ili 100.000 km. Šta će reći kupci u narednom periodu vidjet ćemo, ali u ovoj godini Geely je „ispod radara” uzeo oko 3 % tržišta u BiH i ima tendenciju daljeg rasta. Za narednu godinu kineski brend za Evropu priprema 15 novih modela – električni, hibridni i benzinski. Trebaju li Evropljani brinuti? Apsolutno da, jer Geely (koji je vlasnik Volva, Polestar i Lotusa) nema veze sa nekada smiješnim i nepouzdadnim kineskim automobilima. Detaljnu specifikaciju vozila možete pročitati OVDJE.


















































































































































