Vozili smo: Novi Volkswagen Golf 8 – Suvereni vladar u svom segmentu!

Vozili smo: Novi Volkswagen Golf 8 – Suvereni vladar u svom segmentu!

Volkswagen Golf najprodavaniji je model njemačkog proizvođača koji je širom svijeta prodat u više od 35 miliona primjeraka. Kako bi među prvim u svijet isprobali novu, po redu osmu, generaciju popularnog Golfa, zaputili smo se iz Sarajeva u Porto (Portugal).

Za BH tržište Golf nije samo jedan od automobila u nizu. On za stanovnike BiH predstavlja mnogo više od običnog automobila, posebno za one koji pamte vremena kada se u Sarajevu proizvodio Golf. Odatle i počinje ta ljubav prema ovom Volkswagenovom kompaktu koji sa novom generacijom donosi nove standarde u svom segmentu.

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider
Piše: Emir Kalender
Prvi utisci iz vožnje novog Golfa 8

Nakon kratke prezentacije preuzeli smo prvi testni model novog Golfa 8. Iz bogate ponude koja je bila dostupna na ovoj prezentaciji prvo smo isprobali model koji je pokretao novi eTSI agregat sa 150 KS, a koji je bio uparen sa automatskim DSG mjenjačem. Odabrani model bio je sa bogatim paketom opreme pod oznakom Style.

Naša ruta vožnje bila je u dužini od 150 km i kombinovala je vožnju na auto putu, magistralnoj cesti i naseljenim mjestima. Već pri prvim prijeđenim kilometrima pozitivno smo se iznenadili sa udobnošću ovog automobila. U odnosu na prethodni model znatno je udobniji i tiši zahvaljujući poboljšanoj aerodinamici.

Položaj za upravljačem je odličan i vozač brzo pronalazi idealnu poziciju za vožnju. Ako je bilo straha kako ćemo se privići na nove digitalne komande, već sa prvim korištenjem smo vidjeli da se njima upravlja jednostavno i intuitivno. Novi dizajn digitalnog kokpita je odličan, jednostavan i pregledan.

Infotainment sistem je u potpunosti novi, ali se na nekim segmentima može prepoznati DNA sa prethodnog modela. Radi veoma brzo što je od izuzetne važnosti za svakodnevnu upotrebu.

Kada je riječ o samoj vožnji automobila, u najmanju ruku smo bili pozitivno iznenađeni. Uz već pomenutu odličnu udobnost moramo spomenuti i veoma dobre vozne sposobnosti sposobnosti automobila.

Već sa prvim kilometrima vidi se da su inženjeri Volkswagena napravili dosta dobar posao jer automobil u zavojima fantastično leži. Upravljački sistem je još precizniji i daje dosta informacija sa podloge.

U zavojitim dijelovima testne rute automobil je ulijevao samopouzdanje pa smo se odlučili i na oštriju vožnju koja nam je pokazala da je novi Golf 8 još bolji i upravljiviji od prethodnog modela.

Kada je riječ o vožnji na autoputu, navigacioni sistem radi besprijekorno kao i sigurnosni sistemi pomoći za vozača. Upravo ti sistemi pomoći za vozača su jedan od najjačih aduta ovog automobila.

Ono što nas je posebno zanimalo jeste novi eTSI motor koji kombinuje 1.5 litreni TSI ACT i blagi 48V hibridni sistem. Već pri niskim okretajima SUS motora osjeti se pomoć blagog hibridnog sistema pa je ovaj motor znatno živahniji na niskim okretajima. Uz to pomaže mu i smanjenju potrošnje goriva. Na ovom testu prosječna potrošnja goriva iznosila od 6,6 do 7.0 l/100 km, uz sva moguća “maltretiranja”. To u prijevodu znači nismo ga štedjeli!

Kratko smo isprobali i model sa 2.0 litrenim TDI EVO agregatom koji razvija 150 KS, a snagu prenosi na prednje točkove preko automatskog DSG mjenjača sa 7 stepeni prijenosa. Riječ je o novom agregatu koji ima 80% manju emisiju štetnih plinova i nižu potrošnju za oko 7%.

Kako smo to već navikli od 2.0 litarskih TDI motora nove generacije, tako i ovaj, već iz mjesta žustro hita. Radi još tiše i uglađenije. Obzirom da su TDI motori posebno interesantni našem tržištu, očekujemo da će nakon BH premijere na test stići upravo dizelski model kojem ćemo se posebno posvetiti.

Za Volkswagen Golf 8 možemo reći i da je prvi tranzicijski model njemačkog proizvođača. Zašto? Odgovor leži u činjenici da je njegov digitalni kokpit jako sličan kokpitu električnog ID.3 modela koji bi u skorijoj budućnosti trebao potpuno zamijeniti Golfa. Po toj logici stvari, Golf 8 trebao bi biti model sa kojim će se kupci Volkswagena naviknuti na nova tehnološka rješenja.

Novi Golf pun je tehnoloških noviteta, a mi u nastavku vam donosimo detalje o onim najznačajnijim.

Dinamična evolucija vanjskog dizajna i još bolja aerodinamika

Volkswagen je u jesen 2019. godine predstavio osmu generaciju popularnog Golfa. Novi Golf jedan je od najinovativnijih kompaktnih modela u svojoj klasi i jedan od najnaprednijih automobila bez obzira o kom automobilskom segmentu se radi.

Dizajn Golfa oduvijek se smatrao mjerilom svoje kategorije – već sedam generacija Volkswagen ga neprestano poboljšava, dograđuje i dijelom iznova pronalazi. U tom je procesu razvio svoj vlastiti dizajnerski DNK. On je Golfa učinio ikonom kompaktnih vozila. Volkswagenov odjel za dizajn obogatio je ovaj DNK za novog Golfa te ga oblikovao tako da bude još privlačniji u skladu sa novim vremenima.

Evolucion pristup u stvaranju novog dizajna primijenjen je i na novi Golf osam. Kao rezultat toga dobio se karizmatičan vanjski dizajn. Takvim pristupom Golf je postao vrhunski primjer savršenstva estetike i funkcionalnosti. Element dizajna koji prevladava na jest C stub koji je karakterističan za Golf. On premješta dinamiku karoserije prema naprijed, čini zadnji dio karoserije markantnijim te prenosi legendarnu grafiku prvog modela Golf u sadašnjost.

Idealan omjer karakteristika Greenhouse (područje krova i ostakljenje) i Body (donje područje od linije prozora) novom Golfu osigurava impresivan nastup, a duboko izvedena linija krova autentičan sportski karakter. Jednako je markantna i snažna ramena linija i vrlo jasno izraženi zadnji dio vozila. Karizmatični prednji dio odlikuje naglašeno uska rešetka hladnjaka koji je podrezan oštrim linijama, jedna od njih se proteže i kroz bočnu siluetu automobila u visini ručica vrata. Novi dizajn svjetala postaje dominantan i nezamjenjiv stilski element Golf 8. Ona dolaze u LED tehnologiji u svim verzijama te su zamijenila sve vrste konvencionalne tehnologije svjetala.

Novi Golf 8 zadržao je kompaktne dimenzije: dužina 4.284 mm, širina 1.789 mm i visina 1.456 mm. Međuosovinsko rastojanje ima dužinu od 2.636 mm. U odnosu na prethodni model, međuosovinsko rastojanje je duže za 16 mm,  ali i ukupna dužina automobila za 29 mm. Visina je niža za 36 mm pa je aerodinamika kod Golfa 8 dodatno je usavršena i ima pozitivan utjecaj na potrošnju. Ali to nije sve…

Novi Golf je još tiši i udobniji zahvaljujući manjem otporu zraka. Svaki dio karoserije je preoblikovan i dotjeran u zračnom tunelu. Prednja strana je smanjena je na 2,21 m2, a koeficijent otpora (vrijednost Cd) smanjen je na 0,275. Aerodinamička poboljšanja postignuta su optimizacijom: opštih vanjskih elemenata, vanjskih ogledala, uglova na karoseriji, zadnjeg krovnog spojlera, obloge poda,obloge kućišta točkova, itd.

Novi Golf i dalje nudi dovoljno mjesta za pet osoba, te osnovnu zapreminu prtljažnika od 380 litara. Za veće transportne zahtjeve naslon zadnje klupe asimetrično je djeljiv, pa se zapremina prtljažnika može proširit na maksimalno 1.237 litara. Kada je riječ o unutrašnjim dimenzijama, u poređenju sa prethodnim modelom, prostor za za ramena (1.420 mm naprijed, 1.370 mm nazad) i naslon za glavu (1.018 mm naprijed, 968 mm nazad) praktično su nepromijenjeni.

Unutrašnjost je temeljito promijenjena. Ona donosi novi digitalni svijet, sa novim instrumentima i mrežnim informacijskim sistemom koji se spajaju na istom nivou i stvaraju digitalni kokpit. Tradicionalni mehanički prekidači za upravljanje ventilacionim sistemom ili za paljenje/gašenje svjetala, zamijenjeni su sa klizačima osjetljivim na dodir i dodirnim tipkama, te savršeno zaokružuju ovaj digitalni svijet Golfa. Među tehnološkim novitetima je i Head-up ekran koji direktno na vjetrobran u vidno polje vozača projicira dodatne informacije.

Digitalizacija u cijelom vozilu omogućuje vozaču veliko samorazumljivo i intuitivno djelovanje zahvaljujući dodirnim površinama, prirodnim glasovnom upravljanju i web aplikaciji Alexa. Volkswagen je uklonio sve prepreke, koristeći digitalne kontrole i prikaze kako bi unutrašnjost podigao na novi nivo u interakcije između čovjeka i mašine. Sistemi nisu povezani samo međusobno, jer su zahvaljujući mrežnoj jedinici za povezivanje (OCU) povezani i sa svijetom izvan Golfa.

Standardni OCU sadrži integriranu eSIM karticu za mrežne funkcije i usluge povezanosti. Na primjer, internetska veza čini navigaciju interaktivnom, jer se automatski prikazane tačke interesa na ruti pohranjuju sa pripadajućim podacima – na primjer, telefonskim brojem za rezervisanje stola u restoranu putem pametnog telefona i Golf Bluetooth okruženja. Jasno je da će umreženi, digitalni kokpit Golfa promijeniti način na koji vozimo automobile.

Digitalizirano vozačko mjesto: funkcionalno i estetski povezano

Novi Golf je vozilo koje je usko povezano sa vozačem bolje nego ikad prije. Osnova za to su standardni digitalni instrumenti (Digitalni kokpit) sa 10 inčnim ekranom, također standardni sistem Composition Infotainment (8,25 inčni ekran osjetljiv na dodir sa 1,083 x 480 piksela) i višenamjenski upravljač. Važno je napomenuti da su svi radio i radio-navigacijski sistemi koji su dostupni za novog Golfa, dio treće generacije modularne infotainment matrice (MIB3). Svi su povezani na internetsku jedinicu za povezivanje (OCU) sa eSIM-om.

OCU i eSIM omogućava pristup trajno rastućem nizu mrežnih funkcija i usluga koje su dostupne koristeći vlastiti sistem Volkswagen We. Znači da, kao standard, We Connect (neograničeno razdoblje upotrebe) i We Connect Plus (isporučeni sa besplatnom upotrebom u Evropi na jednu ili tri godine) mogu se koristiti u novom Golfu.

Nova digitalna arhitektura. Spoj digitalnog kokpita i infotainment sistema stvara novu digitalnu arhitekturu. Funkcije za paljenje svjetla kao i grijanje vjetrobranskog stakla i zadnjeg stakla sada se koriste pomoću digitalne ploče sa lijeve strane centralne konzole.

Centralnu konzolu također karakteriše savršena ergonomija: ovo je područje sada jasnije nego ikad – posebno sa uvođenjem nove ručice za automatski DSG mjenjač koja donosi tehnologiju shift-by-wire. Ona je znatno manja čime se štedi prostor u putničkoj kabini. Komande na za paljenje svjetla na krovu, ili za otvaranje panoramskog krova, također su digitalizirane.

Opcionalni 3-zonskim automatski klima uređaj odlikuju brojne nove funkcije: Smart Climate može se koristiti za pokretanje unaprijed podešenih funkcija klimatizacije – “Clear screen”, “Topla stopala”, “Tople ruke”, “Cool noge” i “Svježi zrak”. Sve funkcije se mogu pokrenuti preko ekrana ili glasovnom kontrolom.

Harman Kardon ozvučenje novi je dio opreme Golfa 8. Ovaj sistem ima snagu 480 W sa 12-kanalnim Ethernet pojačalom i 10 zvučnika koji pretvaraju unutrašnjost vozila u koncertnu dvoranu.

Intuitivno upravljanje nije nestalo digitalizacijom

Volkswagen je uvijek nudio automobile kojima se upravlja intuitivno. U tom je kontekstu novi Golf prvi put predstavljen kao prvi model marke sa kombinacijom digitalnih instrumenata i MIB3, koji su  dostupni u standardnoj opremi. Vozilo spaja digitalni kokpit i Infotainment sistem na istoj vizuelnoj osi kako bi stvorilo okruženje digitalnog ekrana.

Pored značajnog poboljšanja u funkcionalnom području ovih sistema, njima se i dalje upravlja intuitivno. Klimatizacijski sistem, Infotainment sistem i panoramski krov glavni su primjeri kako se intuitivno može upravljati sistemima, sa klizačima koji se koriste za primarno ili sekundarno upravljanje u svakom slučaju.

Da bismo dali nekoliko primjera iz sistema klimatizacije i sistema Infotainmenta, na centralnoj konzoli nalazi se centralni klizač koji je podijeljen u tri sekcije: lijeva, srednja i desna. Vozač ili suvozač prelaze prstom ili kliznu prstom preko dva vanjska dijela kako bi intuitivno podesili unutrašnju temperaturu. Ista radnja u srednjem dijelu klizača intuitivno mijenja glasnoću zvučnog sistema.

U navigacijskom načinu možete promijeniti zumiranje karte povlačenjem srednjeg dijela klizača sa dva prsta – baš poput upravljanja okruženjem pametnog telefona. Na primjer, za panoramski krov samo pomaknite prst naprijed ili nazad na krovnoj konzoli da biste otvorili ili zatvorili klizni krov – to ne može biti više samorazumljivo.

Glasovne komande sa prirodnim glasom

“Pozdrav Volkswagen” – intuitivna kontrola glasa. Intuitivno djelovanje Golfa može biti podržano i novom, prirodnom glasovnom kontrolom na zahtjev. Sistem se jednostavno aktivira izgovaranjem “Hello Volkswagen” ili pritiskom na glasovni prekidač upravljaču.

Na primjer, Golf sada odgovara sa “Da, molim vas?” I “Što biste željeli učiniti?” I reaguje na intuitivne glasovne naredbe, poput “Idi do Lisabona” (navigacija) ili “Hladno mi je” (klima uređaj). Pomoću glasovnih naredbi možete upravljati i navigacijskim sistemom, klimatizacijskim sistemom, telefonom i Infotainmentom. Slijedi i integracija neobavezne web aplikacije Alexa.

“Alexa – kakvo je danas vrijeme?” Volkswagen će pružiti glasovnu podršku putem Alexa u kombinaciji s 10-inčnim sistemima Discover Media i Discover Pro Pro. Sljedeće funkcije povezane sa vozilom mogu se kontrolisati putem Alexa: Pretraživanje tačke interesa (POI) u lokalnom području, ulazak POI u navigacijsku kartu i kontrola glasnoće.

Funkcije koje se obično koriste u kući mogu se također pozvati, poput zahtjeva za informacijama, vremenskim podacima, vijestima, radnim vremenima i kontrolama pametnog doma. Naredba poput “Alexa, uključi svjetlo u dnevnom boravku” je sve što je potrebno da se aktivira relevantna funkcija. Alexaom u Golfu može se upravljati na engleskom, njemačkom, francuskom, talijanskom i španskom jeziku.

Potpomognuta vožnja i kolektivna inteligencija za povećanje sigurnosti

Novo Golf 8 postavlja novo mjerilo u kompaktnoj klasi u smislu funkcija potpomognute vožnje: Travel Assist, sistem je koji Volkswagen prvi put ugrađen u automobil kompaktne klase. On omogućava potpomognutu vožnju Golfa na autocestama do brzine od 210 km/h, a da ne morate aktivno upravljati, ubrzavati i kočiti.

Novi Golf je ujedno i prvi Volkswagen koji se standardno povezuje sa svojim okruženjem: Car2X funkcionalnost koristi informacije koje pružaju druga vozila u krugu do 800 metara, osim signala iz saobraćajne infrastrukture kako bi upozorili vozače. Kao rezultat, kolektivna inteligencija postaje stvarnost. Nova matrična prednja svjetla IQ.LIGHT daju dodatnu sigurnost djelomično interaktivnim svjetlosnim funkcijama.

Četiri nove linije opreme garantuju maksimalnu individualnost

Volkswagen je potpuno ponovno razmotrio raspon opreme dostupne za standardni Golf sa 5 vrata. Ranije dostupne linije opreme Trendline, Comfortline i Highline više nisu dostupne. Ubuduće će ih zamijeniti Golf, Life i Style, kao i sportska R-Line verzija. Svi novi paketi sadrže značajno bogatiju opremu od njihovih ekvivalentnih prethodnika.

Osnovna oprema već uključuje LED prednja svjetla i grede stražnjeg LED svjetla, Keyless Start, digitalni kokpit, mobilne mrežne usluge i funkcije, We Connect i We Connect Plus, višenamjenski upravljač, automatski klima uređaj, Lane Assist, pomoć pri kretanju, novi kočioni sistem vozila pri uključivanju funkcije skretanja, sistem za nadzor područja Front Assist sa sistemom kočenja u slučaju nužde i sistem od naleta pješaka, kao i Car2X.

Osam novih verzija pogonskog sistema za Golf 8

U početku prodaje novi Golf je dostupan sa osam verzija pogonskih sistema koji mogu biti upareni sa 6 stepenim ručnim ili 7 stepenim automatskim DSG mjenjačem. Paletu pogonskih sistema čine TSI, TDI, TGI, eTSI, plug-in hibrid motori. Svi benzinski i dizel motori imaju direktno ubrizgavanje sa turbopunjačem. Nakon pokretanja svih motora, raspoloživi nivo snage kreće se između 66 kW / 90 KS i preko 221 kW/300 KS.

U novoj ponudi se nalaze dva trocilindrična benzinska motora koji raspolažu sa 66 kW/90 KS i 81 kW/110 KS, kao i dva četverocilindrična dizelska motora sa 85 kW/115 KS i 110 kW/150 KS. Po prvi put, tu su i nove TSI verzije koje uključuju inovativni postupka izgaranja TSI Miller kako bi se osigurala veoma mala potrošnja i emisija CO2. Nova karakteristika TDI motora je dvostruko doziranje – dvostruko ubrizgavanje AdBlue – za značajno smanjenje emisija dušikovog oksida (NOx). Potrošnja u novom TDI motorima je do 17% manja nego ranije.

Novi Golf bit će prvi Volkswagen koji će biti dostupan sa ne manje od pet hibridnih pogona. U ovom procesu, 48 V tehnologija slavi svoj debi u Volkswagenu. 48 Voltni starter generator, 48 Voltna litij-ionska baterija i najnovija generacija efikasnih TSI motora ušli su u novi eTSI blagi hibridni pogonski sistem. Prednosti su opipljive: potrošnja je smanjena za oko 10% u poređenju sa ekvivalentom prethodnika.

Volkswagen će Golfa ponuditi u tri izvedbe izlazne snage eTSI: 81 kW/110 KS, 96 kW/130 PS i 110 kW/150 KS. Na raspolaganju će biti i dvije plug-in verzije hibridnog pogona. One će raspolagati sa 150 kW/204 KS, dok GTE verzija sa vrlo sportskim postavkama donosi 180 kW/245 KS. Obje hibridne pogonske verzije Golfa imaju novu litij-ionsku bateriju od 13 kWh.

Modeli koji tek dolaze: GTI, GTI TCR, Golf R i 1.5 TGI

Kao i uvijek, Golf će imati i svoje sportske verzije koje nose oznake GTI GTI TCR i Golf R. One će tek biti predstavljene, a pokretat će ih tri izvedbe 2.0 litarskog TSI motora. Osim sportskih modela tu će biti i model sa 1,5-litrenim TGI pogonom koji za gorivo koristi prirodni plin (CNG). i benzinom bit će predstavljeni u kasnijeg datuma.

Šta je blagi hibridni 48 Voltni sistem?

48 Voltni blagi hibridni pogon ima jedinstven generator pokretač uređaj koji mijena dosadašnja dva uređaja. Pri startanju motora ono je pokretač, a tokom vožnje generator. Ovaj generator pokretača preko remena preuzima ulogu alternatora i pokretača, istovremeno radeći kao mali, lagani električni motor koji odmah pojačava pogonski moment pri kretanju. Na ovaj način pomaže se motoru sa unutrašnjim sagorijevanjem da poveća efikasnost potrošnje goriva i smanji emisiju štetnih plinova.

IQ.LIGHT – LED matrična svjetla

Volkswagen novi Golf nudi sa tri različite verzije LED svjetala. Po prvi put se u vrhunskoj verziji nalazi posebno snažna IQ.LIGHT – LED matrična prednja svjetla u kategoriji kompaktnih vozila. Slična verzija sistema predstavljena je prvi put u trenutnom Touaregu prije nego što je prebačen u novi Passat.

Vozač uključuje sistem koristeći Dynamic Light Assist. Koristeći 22 LED diode po svakom modulu matrice prednjih svjetala aktivira do deset različitih, djelimično interaktivnih funkcija svjetla i projicira ih na cestu, ovisno o modelu Golfa.

Još bolja i preciznija dinamika vožnje sa poboljšanim DCC-om

Volkswagen je unaprijedio i usavršio dinamiku i udobnost u vožnji. Razvijen je novi sistem upravljanja dinamikom vožnje za Golf osme generacije. Sistem adaptivnog ovjesa DCC pretrpio je evolucijski napredak, što značajno povećava razmak između maksimalne udobnosti i maksimalne dinamike. Centralni upravljački sistem utječe i na upravljanje i XDS diferencijalom.

Novi Golf ima dvije različite zadnje osovine. McPherson-ova osovina koristi se naprijed, a kruta veza nazad za modele sa snagom ispod 110 kW i pogonom na prednje točkove. Multilink ovjes na zadnjoj osovini koristi se za modele sa snagom od 110 kW ili pogonom na sve točkove. Ovisno o opremi ili odabranoj opciji, novi Golf se isporučuje sa točkovimau veličinama od 15 do 18 inča.

Dolazak novog Golfa 8 na BH tržište očekuje se u maju 2020. godine.

Kategorije: Vozili smo