Mercedes E klasa 2013

Mercedes E klasa 2013

E-Klasse, E 300 BlueTec HYBRID, Limousine Elegance, (W 212), 201

Samo nekoliko dana nakon što su se u javnosti pojavile nezvanične fotografije nove Mercedes E klase, Mercedes je sada i zvanično objavio fotografije i druge detalje novoj E klasi. Mercedes je napravio facelift E klase, a promjena je najvidljivija na prednjem dijelu automobila. Premijera nove Mercedes E klase bit će na Salonu automobila u Detroitu koji će se održati sljedećeg mjeseca. Na tržištu će se prvo naći seda i karavan izvedba, kabriolet i kupe izvedba trebala bi stići u junu 2013. godine.

Pored vanjskih promjena modifikacije zahvatile su i interijer automobila, a tu je sad i bogatija oprema te osvježena paleta motora. Kada je riječ o opremi, važno je spomenuti da će nova E klasa dobiti treću generaciju Distronic Plus, Active Line Keeping Assist, Adaptive Highbeam Assist Plus, Active Parking Assist, Traffic Sign Assist itd.

Osvježena paleta motora bit će uparena sa šestostepenim manuelnim kao i sedmostepenim automackim 7G-Tronic menjačima. Kad su motori u pitanju za početak nudit će se benzinski motori sa rasponom snage od 184 KS do 408 KS, te dizeli sa rasponom od 136 KS do 252 KS. Bit će dostupna i hibridna verzija E 300 Bluetec Hybrid koja će kombinovati 2.2-litreni dizel i elektromotor sa 26 KS. U kombinaciji ova dva motora E klasa će raspolaga ti sa 231 KS, te imati emisiju 107 g/km CO2. Potrošnja goriva ovog modela iznosit će 4,1 l/100 km. Kasnije se očekuje proširena ponuda modela, a između ostalog očekuje se i obnovljeni E 63 AMG.

AUTO Line press:


Efikasna, inteligentna, puna emocija 

Mercedes-Benz je sveobuhvatno modernizirao E-klasu novim učinkovitim motorima, novim sistemima asistencije i novim dizajnerskim jezikom, etablirajući time svoju vodeću poziciju u luksuznom segmentu. U obje izvedbe, limuzini i T-modelu, premijerno je predstavljeno čak jedanaest novih ili dorađenih sistema asistencije koji će se naći u budućoj S-klasi. Oni objedinjuju niz karakteristika za poboljšanje udobnosti i sigurnosti, koje Mercedes-Benz naziva “intelligent drive”. Između ostalog, tu su sistemi koji po prvi put doprinose sprječavanju nesreća s vozilima koja dolaze s bočnih strana ili s pješacima, aktivni asistent za voznu traku koji pomaže sprječavanju nesreća s vozilima koja dolaze iz suprotnog pravca ili stalna duga svjetla koja ne zasljepljuju. Ovim Mercedes-Benz podcrtava svoju poziciju lidera na području sigurnosti. Nova E-klasa čini značajan korak naprijed kada je u pitanju učinkovitost i zaštita okoliša, za što su zaduženi novi, snažni BlueDIRECT, četverocilindarski benzinski motori, opremljeni sofisticiranom tehnologijom direktnog ubrizganja. Ovaj izvanredni napredak u razvoju ogleda se i u uzbudljivom dizajnu. Novi dizajn vizualno dočarava superiornu učinkovitost, inteligenciju i emocionalnu privlačnost nove E-klase.

Kako bi najaktuelnija tehnološka dostignuća bila dostupna što ranije, Mercedes-Benz je sve modele E-klase doradio temeljitije nego ikad do sada, koristeći čak i dostignuća iz buduće S-klase. Dodatno, nova E-klasa ističe se oštrijim dizajnom, elegantnijim, sportskim izgledom, kao i značajno poboljšanom udubnošću, visokokvalitetnom opremom, učinkovitošću i zadovoljstvom u vožnji. Sve ovo rezultiralo je jačanjem vodeće pozicije E-klase u segmentu luksuznih vozila.

Nadležni za prodaju i marketing Dr Joachim Schmidt, član Upravnog odbora Mercedes-Benz Cars, ističe:

„Novom E-klasom postavili smo jasne standarde u pogledu sigurnosti, dizajna i učinkovitosti. Ona donosi brojne tehničke inovacije na cestu, što je bez sumnje čini najboljom E-klasom do sada. To se istovremeno reflektuje u dizajnu, te u brižno unaprijeđenom interijeru. Kao rezultat svega toga, nova E-klasa donosi dašak svježine u luksuznu klasu. Stoga, „E” i dalje stoji za vodeću poziciju u ovom zahtjevnom segmentu.”


Dizajn: dva nova lica E-klase

Zahvaljujući inteligentnim promjenama, E-klasa ima nanovo dizajniran prednji dio s novim proporcijama. Dizajneri su slijedili novi Mercedesov dizajnerski jezik i reinterpretirali klasične dizajnerske vrijednosti marke, koristeći postojeću osnovu. Rezultat je superioran i prefinjen sportski izgled.

Novooblikovan je prednji dio s novim svjetlosnim sklopom, koji objedinjuje sve funkcionalne elemente iza samo jednog stakla. Svjetlosni elementi u svjetlosnom sklopu osiguravaju da E-klasin prepoznatljiv izgled s “četiri oka” ostane očuvan. E-klasa postavlja standarde u pogledu vidljivosti. Oborena svjetla i svjetla za dnevnu vožnju serijski su izvedena u LE diodama, dok je potpuni LED svjetlosni sklop po prvi put dostupan u ovoj klasi, kao dio dodatne opreme.

Po prvi put, za E-klasu su dostupne dvije izvedbe prednjeg dijela. U osnovnoj izvedbi i sa linijom dizajna i opreme ELEGAENCE, tu je klasična, trodimenzionalna maska hladnjaka sa tri lamele i zvijezdom na poklopcu motora.  AVANTGARDE linija, s druge strane, sadrži sportsku masku hladnjaka sa centralno postavljenom zvijezdom i time ima drugačije, sportsko lice. Poklopac motora i prednji branik su, također, potpuno redizajnirani. Svojim jasnim, glatkim linijama poklopac motora prati novi dizajnerski jezik. Branik je sada širi i bez svjetala, ima moderniji izgled i diskretno naglašava sportske aspiracije E-klase.

Novooblikovane bočne linije i trodimenzionalna ukrasna lajsna daju bočnoj strani E-klase nove uzbudljive proporcije. Vozilo se doima dužim zahvaljujući liniji koja se proteže od stražnjih vrata do stražnjih svjetala. Nisko postavljena ukrasna lajsna dodatno naglašava dužinu. U konačnici, E-klasa djeluje izduženije i elegantnije, a u isto vrijeme dinamičnije i skladnije. Na zadnjem dijelu redizajniran je branik i svjetlosni sklop. Širinu vozila naglašavaju nova horizontalna LED svjetla s novom dvobojnom grafikom i karakterističnim dizajnom prepoznatljivim u mraku.


Visokokvalitetan interijer

Interijer E-klase je, također, vidno izmjenjen i usklađen s dinamičnim izgledom eksterijera. Visokokvalitetni materijali i prefinjene površine sa precizno izvedenim spojevima i oštrim oblinama naglašavaju dojam prostrane unutrašnjosti.

Novina je ukrasni dvodijelni element koji se proteže preko cijele prednje konzole. Može biti izveden od drveta ili aluminija, neovisno od odabrane linije opreme. Nova je i instrument tabla s tri okrugla instrumenta, centralni “flat-frame” displej u obliku trapeza sa sjajnim obrubom, dizajn otvora za vazduh, kao i analogni sat smješten između dva centralna otvora za vazduh.

Harmoniji interijera doprinosi i redizajnirana centralna konzola bez ručice mjenjača, kao i novi multifunkcionalni upravljač s DIRECT SELECT ručicama i prekidačima za promjenu stepena prenosa u kombinaciji s automatskim mjenjačem.

Kao i do sada, na raspolaganju su dvije atraktivne linije opreme i dizajna koje vizuelno oplemenjuju unutrašnjost i vanjštinu vozila, ELEGANCE i AVANTGARDE – pri čemu posljednja naglašava sportski karakter vozila. Nadalje, E-klasa nudi veliku mogućnost individualizacije vozila, što je trenutno jedinstveno u ovoj klasi. Bez obzira na odabranu liniju opreme, na raspolaganju su sve mogućnosti opremanja vozila. Time se svaka pojedina E-klasa može personalizirati tako da ne sliči nijednoj drugoj. Vanjština tako može biti potpuno klasična, dok u unutrašnjosti dominira moderan karakter.


“Intelligent drive” sa novim sistemima asistencije

Šta je počelo sa PRE-SAFE® i nastavilo se sa DISTRONIC PLUS, rezultiralo je novom dimenzijom automobilizma u Mercedes-Benzu: udobnost i sigurnost su spojeni. Mercedes-Benz to naziva “intelligent drive”. U E-klasi je predstavljen pregršt novih ili optimiziranih sistema asistencije iz buduće S-klase, koji čine vožnu sigurnijom i udobnijom.

Osnovu za to čine novi, visokonapredni senzori i odgovarajući algoritmi. Mercedes-benz je napravio iskorak predstavljajući Stereo Multi-Purpose kameru. Baš kao i prethodno korištena Mono Multi-Purpose kamera, i ona je smještena iza vjetrobranskog stakla u blizini retrovizora. Ova kamera raspolaže sa dva “oka” postavljena pod uglom od 45 stepeni, koja omogućavaju trodimenzionalan pogled u daljinu od 50 metara ispred vozila, s ukupnim dometom od 500 metara. Na ovaj način, kamera osigurava podatke koje procesuiraju brojni sistemi. Inteligentni algoritmi evaluiraju ove trodimenzionalne vizualne informacije, te na temelju njih u velikom vidnom području identificiraju i klasificiraju pozicije i kretanja vozila koja se nalaze ispred, nailaze sa strane ili iz suprotnog smjera, kao i pješake i različite saobraćajne znakove.

Uz Stereo Multi-Purpose kameru, Mercedes-Benz je uveo i unaprijeđene izvedbe višestepenog radarskog sistema. E-klasa je serijski opremljena s COLLISION PREVENTION ASSIST, radarskim sistemom za prevenciju sudara s adaptivnim kočionim sistemom, koji pomaže značajno smanjiti rizik od udara u vozilo ispred. Dio serijske opreme je i ATTENTION ASSIST koji upozorava vozača u slučaju gubitka koncentracije i umora, a koji se sada može podesiti na željenu osjetljivost.

Kao dodatna oprema, na raspolaganju su brojni novi i unaprijeđeni sistemi asistencije, poput:

  • DISTRONIC PLUS sa Steering Assist, koji pomaže vozaču da ostane u voznoj traci i poluautomatski vozi u koloni.
  • BAS PLUS asistent kočenja po prvi put može prepoznati vozila koja dolaze s bočnih strana i pješake, te adekvatno pojačati potrebnu kočionu silu.
  • PRE-SAFE® kočnica prepoznaje pješake i inicira autonomno kočenje, kako bi se izbjegle nesreće pri brzinama do 50 km/h.
  • PRE-SAFE® PLUS prepoznaje neizbježni udar u vozilo ispred. Vozač narednog vozila se upozorava aktivacijom upozoravajućih svjetala. PRE-SAFE® sistem potom aktivira mjere zaštite putnika i smanjuje sile kojima su izloženi. Također aktivira kočnice vozila u slučaju udara u vozilo ispred da bi se spriječile sekundarne nesreće.
  • PRE-SAFE® Impulse aktivira sigurnosne pojaseve na prednjim sjedištima već u ranoj fazi udara, prije no što rezultirajuće sile počnu djelovati na putnike. Na ovaj način, značajno se smanjuje rizik i ozbiljnost povreda.
  • Aktivni asistent za voznu traku sada može prepoznati susjedne vozne trake sa vozilima iz suprotnog smjera. U slučaju opasnosti od nesreće, sistem može spriječiti neželjeno napuštanje vozne trake, kada je tu puna linija, aplicirajući kočnice na jednoj strani vozila. Time ovaj sistem čini idealnu dopunu aktivnog asistenta za mrtvi ugao.
  • Adaptivni asistent svjetala PLUS omogućava da duga svjetla budu stalno upaljena, a da pri tome ne zasljepljuju ostale učesnike u saobraćaju.
  • Aktivni asistent za parkiranje omogućava automatizirano parkiranje s aktivnim upravljanjem i kontrolom kočnice.
  • Asistent za saobraćajne znakove, pored ograničenja brzine, sada može prepoznati i prikazati znakove za zabranu i prestanak zabrane preticanja. U slučaju znaka zabrane vozača može dodatno upozoriti vizualnim i zvučnim signalima.
  • Kamera od 360-stepeni pokriva sve četiri strane vozila i omogućava pogled na vozilo i njegovo okruženje iz ptičije perspektive.

Motori i pogonski sistem: superiorna snaga i ekonomična potrošnja

Za E-klasu dostupan je posebno širok izbor snažnih i efikasnih benzinskih i dizelskih motora. Svi motori su visoko učinkoviti i opremljeni ECO start/stop funkcijom.

Novo proširenje BlueDIRECT porodice benzinskih motora predstavlja četverocilindarski motor sa raspršujuće vođenim direktnim ubrizgavanjem goriva, napravljenim na osnovu iste visokonapredne tehnologije korištene pri razvoju posljednje generacije Mercedes-Benzovih šest i osamcilindarskih motora. Korišteni tehnološki paket uključuje i brze piezo brizgaljke s višestrukim ubrizgavanjem, brzi sistem paljenja s više svjećica, turbo punjenje, potpuno varijabilno podešenje razvodnog mehanizma na usisnoj i na izduvnoj strani, kao i regulisanu pumpu za ulje.

Inovacije za četverocilindrični motor uključuju prvu upotrebu vratila za dinamičko uravnoteženje s kotrljajućim ležajevima za benzinski motor, kao i pumpu za rashladnu tekućinu.

Po prvi put, u motoru se pojavljuje nehomogeno sagorijevanje siromašne smjese u kombinaciji s turbo prehranjivanjem izduvnih gasova i vanjskom recirkulacijom izduvnih gasova pod visokim pritiskom. Kao rezultat, E-klasa dostiže kombiniranu potrošnju goriva od 5,8 litara na 100 km (135 g/km CO2), te time spada u A klasu energetske efikasnosti, kao jedino vozilo u svojoj klasi. Dodatno, novi BlueDIRECT četverocilindarski benzinski motori već sada ispunjavaju EU6 standarde koji će se početi primjenjivati 2015. godine.

Dio BlueDIRECT porodice benzinskih motora su i poznati V6 i V8 motori. Novost je četverocilindarski motor koji se po prvi put nudi u E 400 sa biturbo pogonom. Ovaj motor postavlja standarde za šestocilindarske motore zahvaljujući svojoj snazi i izuzetno velikom obrtnom momentu pri malim brojevima obrtaja, a već ispunjava EU6 normu.

Svi BlueDIRECT benzinski motori nove E-klase kombiniraju brze reakcije i uzornu snagu s najvišim nivoom učinkovitosti i najnižim nivoima emisije štetnih gasova.


Benzinski motori
Model Cilindri Zapreminau cc Snaga @ broj obrtaja u minuti Obrtni momenat @ broj obrtaja u minuti 0-100 km/h za sec l/100 km CO2g/km EU Klasa efikasnosti
E 200 4 1991 135 kW (184 KS)/5500 300 Nm/1200 – 4000 7,9(8,3) 5,8(6,0) 135(139) 6 B
E 250 4 1991 155 kW (211 KS)/5500 350 Nm/1200 – 4000 7,4(7,8) 5,8(6,1) 135(141) 6 A
E 300 V6 3498 185 kW (252 KS)/6500 340 Nm/3500 – 4500 7,1(7,5) 6,8(7,1) 159(165) 5 C
E 300 4MATIC V6 3498 185 kW (252 KS)/6500 340 Nm/3500 – 4500 7,4(7,8) 7,4(7,8) 174(184) 5 C
E 350 V6 3498 225 kW (306 KS)/6500 370 Nm/3500 – 5250 6,3(6,7) 6,8(7,1) 159(165) 5 C
E 350 4MATIC V6 3498 225 kW (306 KS)/6500 370 Nm/3500 – 5250 6,6(7,1) 7,4(7,8) 174(184) 5 C
E 400 * V6 2996 245 kW (333 KS)/5250 – 6000 480 Nm/1600 – 4000 5,9(6,3) 7,5(7,7) 175(179) 6 C
E 400 4MATIC * V6 2996 245 kW (333 KS)/5250 – 6000 480 Nm/1600 – 4000 5,9(6,3) 8,0(8,3) 185(194) 6 D
E 500 V8 4663 300 kW (408 KS)/5000 – 5750 600 Nm/1600 – 4750 5,2(5,4) 8,9(9,3) 209(216) 5 210
E 500 4MATIC V8 4663 300 kW (408 KS)/5000 – 5750 600 Nm/1600 – 4750 5,2(5,4) 9,4(9,5) 219(222) 5 210

Svi podaci odnose se na modele sa 7G-TRONIC PLUS (podaci u zagradama odnose se na T-model) * = provizorni podaci


Snažni dizelski motori vrhunske učinkovitosti

Neki od dizelskih modela E-klase dostupni su kao BlueTEC modeli opremljeni priznatom SCR tehnologijom (selective catalytic reduction), i time ispunjavaju EU6 standarde.

Obimna paleta motora dopunjena je E 300 BlueTEC HYBRID modelom. On kombinira četverocilindarski dizelski motor s električnim motorom, razvijajući snagu od 170 kW (231 KS) i 750 Nm obrtnog momenta. E 300 BlueTEC HYBRID troši 4,1 l/100 km i emituje 107 g/km CO2, te time zauzima vodeću poziciju među najekonomičnijim modelima više srednje klase. 


Dizelski motori

Model

Cilindri

Zapreminau cc Snaga @ broj obrtaja u minuti Obrtni momenat @ broj obrtaja u minuti 0-100 km/h za sec l/100 km CO2g/km EU Klasa efikasnosti
E 200 CDI 4 2143 100 kW (136 KS)/2800 – 4600 360 Nm/1600 – 2600 9,5(10,1) 4,9(5,3) 127(137) 5 A
E 220 CDI 4 2143 125 kW (170 KS)/3000 – 4200 400 Nm/1400 – 2800 8,4(8,6) 4,7(5,2) 125(134) 5 A
E 250 CDI 4 2143 150 kW (204 KS)/3800 500 Nm/1600 – 1800 7,5(7,8) 4,8(5,2) 128(136) 5 A
E 250 CDI 4MATIC 4 2143 150 kW (204 KS)/388 500 Nm/1600 – 1800 7,9(8,1) 5,5(5,8) 143(152) 5 A
E 300 BlueTEC V6 2987 170 kW (231 KS)/3800 540 Nm/1550 – 2400 7,1(7,4) 5,5(5,7) 144(152) 6 A
E 350 BlueTEC V6 2987 185 kW (252 KS)/3600 620 Nm/1600 – 2400 6,6(6,9) 5,5(5,7) 144(152) 6 A
E 350 BlueTEC 4MATIC V6 2987 185 kW (252 KS)/3600 620 Nm/1600 – 2400 6,7(7,0) 6,0(6,4) 160(170) 6 B
E 300 BlueTEC HYBRID 4 2143 150 kW (204 KS)/4200Elekto motor19 kW (26 KS) 500 Nm/1600 – 1800Elekto motor 280 Nm 7,5(7,8) 4,1(4,4) 107(116) 5 A+

u ccSnaga @ broj obrtaja u minutiObrtni momenat @ broj obrtaja u minuti0-100 km/h za secl/100 kmCO2

Svi podaci odnose se na modele sa 7G-TRONIC PLUS (podaci u zagradama odnose se na T-model) 


Mjenjači za dinamičnu i ekonomičnu vožnju 

Mercedes-Benz će i u budućnosti nuditi dva mjenjača za E-klasu: 6-stepeni manuelni i 7G-TRONIC PLUS automatski mjenjač s DIRECT SELECT ručicom i prekidačima na upravljaču. Posljednji stepen razvoja 7G-TRONIC PLUS mjenjača obezbjeđuje značajne uštede u pogledu učinkovitosti i održavanja.

Nova karakteristika je kratkoročni M mod, koji poslije manuelne promjene stepena prijenosa, nakon određenog vremena samostalno vraća mjenjač u automatski, učinkoviti mod.


Ovjes – osnova superiorne upravljivosti

Mercedes-Benz za E-klasu nudi četiri konfiguracije ovjesa:

  • Udobni DIRECT CONTROL ovjes sa selektivnim sistemom amortizacije je serijska izvedba za početni model i liniju ELEGANCE.
  • Sportski podešen DIRECT CONTROL ovjes sa selektivnim sistemom amortizacije spušten je za 15 mm i dolazi sa linijom AVANTGARDE.
  • Spušteni sportski ovjes dostupan je u kombinaciji s paketom Sport za eksterijer i paketom AMG Sport.
  • AIRMATIC zračni ovjes s električno kontroliranim sistemom amortizacije dolazi serijski za V8 modele. T-model je serijski opremljen zračnim ovjesom s integrisanim sistemom regulacije nivoa na zadnjoj osovini.

Sve izvedbe ovjesa obezbjeđuju izuzetne vozne karakteristike, te doprinose visokom nivou sigurnosti.

Svi modeli E-klase će u budućnosti biti serijski opremljeni elektromehaničkim Direct Steer sistemom direktnog upravljanja. On kombinira progresivno servoupravljanje s prilagođavanjem potrebne sile okretanja zavisno od brzine vožnje i varijabilni prijenosni odnos. Upravljački mehanizam sa zubčastom letvom posjeduje regulaciju u skladu s potrebama i time doprinosi efikasnosti.

Prednosti elektromehaničkog Direct Steer sistema direktnog upravljanja su:

  • poboljšana agilnost zahvaljujući direktnijoj reakciji sistema upravljanja,
  • komfornije upravljanje pri svim brzinama,
  • značajne uštede u potrošnji, s obzirom na to da se energija koristi samo u toku upravljanja,
  • omogućeno korištenje inovativnih sistema asistencije, poput aktivnog asistenta za parkiranje.

Visokokvalitetna oprema
   

Nova E-klasa već u serijskoj izvedbi dolazi s nizom visokokvalitetne opreme. Novi highlight u dodatnoj opremi predstavlja HANDS-FREE ACCESS, koji omogućava da se poklopac prtljažnika otvori i zatvori bez fizičkog kontakta, jednostavnim pokretom noge ispod zadnjeg branika, a što je izrazito praktično prilikom stavljanja i vađenja prtljaga iz prtljažnika.

Savremeni informacijski sistemi pomažu vozaču da bude u toku svih dešavanja u svijetu ili u uredu. Sistemi omogućavaju slušanje muzike ili korištenje sofisticiranih sistema navigacije, kao i upotrebu interneta. E-klasa je u serijskoj izvedbi opremljena Audio 20 CD sistemom. On raspolaže dvostrukim biračem radiostanica i mp3 kompatibilnim CD plejerom, kao i  USB konekcijom u naslonu za ruke. Audio 20 CD dolazi sa TFT kolor displejom dijagonale 14,7 cm, na kojem mogu biti prikazane i SMS poruke, a mobilni telefonski i audiouređaji povezuju se preko Bluetootha®.

Audio 20 CD po želji može biti kombiniran s integrisanim CD izmjenjivačem za 6 diskova, te s Becker® MAP PILOT navigacijskim sistemom, koji se može i naknadno dograditi.

Dostupan je i COMAN Online multimedijski sistem za E-klasu, sa 17,8 cm kolor displejom visoke rezolucije, internet konekcijom, navigacijom sa hard diskom i funkcijom pozivanja službi spašavanja, a koji je istovremeno dostupan i sa DVD izmjenjivačem za 6 diskova. COMAND Online sistem omogućava pretraživanje interneta dok se automobil ne kreće ili povezivanje na Mercedes-Benz aplikacije, čije je učitavanje brzo, a upotreba jednostavna i pogodna za korištenje tokom vožnje. Dostupne aplikacije omogućavaju  pretragu Google™ Local Search i Weather, kao i mogućnosti preuzimanja rute koja je prethodno konfigurisana na računaru korištenjem Google Maps. Također, dostupne su i aplikacije za Google™ Streetview, Google Panoramio, te niz drugih.

 

Morate biti prijavljeni da bi komentirali članak Korisničko ime

UA-26586326-1