Test: Dacia Lodgy 1.5 dCi – Štedljiv i pouzdan

Test: Dacia Lodgy 1.5 dCi – Štedljiv i pouzdan

Rumunjska Dacia proširila je paletu sa još jednim novim modelom koji nosi naziv Lodgy. Radi se o monovolumenskom automobilu koji svojim dimenzijama prevazilazi svoju kategoriju. Dacia Lodgy je višenamjenski automobil sa visokim stepenom upotrebne vrijednosti, sa provjerenom Renault tehnologijom, tako će ovaj automobil sigurno zadovoljiti sve porodične potrebe, ali i potrebe prijevoza  tereta.

Transportne karakteristike su najjači audut ovog automobila, ali odmah iza njega dolazi udobnost, za što slobodno možemo reći da je pravo iznenađenje. Renault nije škrtario na prenošenju svog iskustva na ovaj automobil, pa se Rumuni bez ustezanja mogu pohvaliti da imaju stvarno ozbiljan automobil na tržištu koje ne prašta ni najmanje greške.

.

Exterijer

Malo je onih koji će biti iskreni i reći da ih je Lodgy privukao svojim dizajnom i šarmom, ali mišljenje se mijenja što više vozite ovaj automobil. Kutijasti dizajn odavno je viđena stvar, ali jednostavno nema boljeg rješenja za transportne sposobnosti, osim ako ne kupite kamion za lične potrebe. Dacia Lodgy dizajnirana je tako da u prvi plan stavlja funkcionalnost, pa se tako na automobilu ističu velika vrata koja omogućavaju ulazak bez problema i najkrupnijim putnicima, kao i utovar krupnog prtljaga. Također, nesvakodnevna pojava su i predimenzionirane staklene površine na vratima. Obzirom da se radi o automobilu dužine 4,5 metra, onda je jasno zašto su inžinjeri napravili otvore većih dimenzija, da pri tome nisu narušili sklad automobila.

Gledajući prednju masku automobila stiče se dojam da se radi o kombi/transporteru mnogo veće kategorije, a za to je najviše zaslužna maska i svjetlosna grupacija, što nije nikako loše. Slična situacija je i na stražnjem dijelu, gdje dominira velika svjetlosna grupa i vjetrobransko staklo koje omogućava dobru preglednost zadnjeg dijela. Dizajneri nisu trošili previše vremena na razne „mudrolije“, pa su napravili jednostavan automobil sa čistim linijama, koji će se istaći svojom upotrebnom vrijednošću, a ne dizajnerskim otkrićem.

Interijer

Ulaskom u Lodgy model postavljate sami sebi pitanje, šta i koliko mogu prevoziti sa ovim automobilom? Odgovor je jednostavan, sve što poželim! Testni model bio je opremljen sa 7 sjedišta, na koja se udobno mogu smjestiti putnici bez obzira na svoju građu, pa čak i na ona u trećem redu, koja su obično predviđena za kratke relacije i putnike sitnije građe. Kako Lodgy jednostavno izgleda vani, tako izgleda i unutra, ali svakako je vidljiv dizajnerski napredak u odnosu na prethodne Dacia modele.

Centralna konzola kao i ostali dijelovi napravljeni su od tvrde plastike koja je prvenstveno namijenjena za dugu upotrebu pri transportnim uslovima, koji će dugo odolijevati raznim vidovima habanja. U takvom duhu napravljena su i sjedišta koja su dosta udobna, tako zbog dugih putovanja nećete pretjerano osjetiti umor. Instrument tabla ima standardne analogne pokazivače brzine i obrtaja, dok informacije sa putnog računara imate na preglednom ekranu u sklopu intrument table. Komande ventilacionog i audio sistema su na dohvat ruke i lijepo osvietljene, pa tokom noćne vožnje lako se njima upravlja. Malu zamjerku možemo uputiti na nelogičan raspored komandi na samom audio uređaju, ali to je stvar vremena privikavanja. Ergonomija je dobra pa volan i ručica mjenjača dobro leže u rukama, dok upravljate Lodgyem.

Ono što ćete primijetiti u unutrašnjosti jesu pomalo čudna rješenja, kao što je upravljanje sajlom visine svjetlosnog snopa i sama njegova pozicija koja je u donjem dijelu nogu. Regulacija visine svjetlosnog snopa u vožnji možda nije baš za pohvaliti, jer skreće koncentraciju dok vozite. Drugo rješenje koje nas je iznenadilo jeste i nedostatak plastičnih okvira na prorezima na tkaninom obloženim tapacirunzima, pa pretpostavljamo da zbog toga nakon dužeg vremena može doći do oštećenja. Ovakva rješenja imaju opravdanje, a to je snižavanje ukupne cijene vozila.

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider
Ponuda prostora

Kada je ponuda prostora u pitanju u tom segmentu Lodgy definitivno nema konkurencije. Zahvaljujući svojim dimenzijama Lodgy će vam omogućiti da bez problema prevezete od 5 do 7 putnika ovisno o izvedbi. Također, transportni prostor je impresivan, od minimalnih 207 litara kada je Lodgy opremljen sa 7 sjedišta koja nisu preklopljena, pa do 2617 litara kada su preklopljeni drugi i treći red sjedišta. Lodgy u izvedbi sa 5 sjedišta ima prtljažnik zapremine od 634  do 2617 litara kada se preklopi drugi red sjedišta.  Važno je reći da velika stražnja vrata omogućavaju utovar tereta većih dimenzija, tako da će ovaj automobil biti odlično rješenje za sve one kojima je potrebno lahko privredno vozilo. U prilog tome govori da Lodgy ima 665 kilograma nosivosti što ga svrstava u ozbiljne automobile za transport.

Oprema

Testni Lodgy bio je opremljen sa Ambiance paketom opreme, bez kojeg bi Lodgy u osnovnoj Base izvedbi bio dosta siromašniji. Tako je paket Ambiance bio opremljen električnim podizačima prednjih stakala, putnim računarom, srednjim pretincem između prednjih sjedišta sa utičnicom 12V, djeljivom stražnjom klupom u omjeru 1/3-2/3, zatvorenim pretincem ispred suvozača, čeličnim felgama 15″ Lyric, daljinskim centralnim zaključavanjem, centralnom konzolom u srebrnoj boji itd. Pored opreme koju je donio Ambiance paket, testni Lodgy bio je opremljen i nadoplativim ručnim klima uređajem, radio CD MP3 sa Bluetoothom, AUX/USB priključcima te komandama na upravljaču.

Motor i mjenjač

Kada su u pitanju automobili poput Lodgya poželjno je da ih pokreću dizelski motori, a upravo takav motor pokretao  je testnog Lodgya. Dorađeni i dobro poznati Renaultov 1.5 dCi motor sa 90 KS i 200 Nm okretnog momenta pokretao je i naš testni Lodgy. Lodgy pokretan ovim motorom ima solidne performanse pa tako ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 12,2 sekundi, mada brzina nije prioritet ovog automobila. Ono što je mnogo važnije za Lodgya jeste niska potrošnja goriva koja u gradskim uslovima iznosi od 4,6 do 5,5 litara. Na otvorenoj magistralnoj cesti rezultat je još bolji, gdje je potrošnja bila od 3,9 do 5,0 litara na 100 km. Kombinovana potrošnja na našem testu iznosila je 5,1 litar.

Za navedene rezultate zaslužan je i odlični petostepeni ručni mjenjač. Mjenjač je kratkog hoda i sa dobrim prijenosnim omjerima. Od prvog do četvrtog stepena prijenosa za uobičajeno kretanje Lodgya nije potrebno motor „vrtiti“ preko 3000 okretaja, dok peti stepen prijenosa ima nešto duži prijenosni omjer koji je pogodan za ostvarivanje većih brzina na otvorenim cestama. Ovako podešenje mjenača pozitivno se odražava na potrošnju u gradskim uslovima, dobru agilnost automobila prilikom opterećenja kao i manju buku u putničkoj kabini koju motor proizvodi.

Ovjes i upravljivost

Lodgy ima mekano podešen ovjes koji možemo uporediti i sa nekim luksuznim automobilima. Definitivno tako podešen ovjes pun je pogodak kada su u pitanju dalja putovanja, ali i svakodnevna vožnja po lošim putevima.

Obzirom na gabarite vozila i na mekano podešeni ovjes pomalo smo bili sumnjičavi u mogućnosti Lodgya na poligonskom testu. Na naše iznenađenje Lodgy koji je imao zimske gume Matador Nordica prošao je sve testove, a neke od njih je bolje prošao od naših očekivanja. Neki testovi imali bi malo bolji rezultat da je automobil imao ljetne gume. U svakom slučaju manevarske sposobnosti Lodgya nisu narušene zbog mekano podešenog ovjesa, ali ipak morate biti svjesni granice ovog automobila obzirom na gabarite i namjenu. Ono što bi svakako dobro došlo Lodgyu jeste ESP sistem, koji bi podigao stepen sigurnosti.

Sigurnost

Obzirom da je Lodgy namijenjen kao porodično vozilo, segmentu sigurnosti  bi se morala dati posebna pažnja. EuroNap napravio je test novog Lodgya u kojem je osvojio svega tri zvjezdice za sigurnost putnika. Obzirom da je Lodgy predviđen za prijevoz do sedam putnika, onda s pravom možemo reći da su inžinjeri Dacije morali napraviti bolji posao na polju sigurnosti.  Testni Lodgy bio je opremljen sigurnosnim sistemima kao što je ABS + sistem pomoći pri naglom kočenju, prednji zračni jastuci za vozača i suvozača, te prednji bočni zračni jastuci. Detalje sa EuroNcap testa možete pročitati OVDJE.

Zaključak

Automobilsko tržište obiluje jako velikim brojem raznih modela automobila, a nije rijetkost da cijena nekih modela iznosi gotovo malo bogatstvo. Samo rijetki kupci na tržištu jugoistočne Europe mogu se pohvaliti da mogu kupiti potpuno nov i luksuzno opremljen monovolumenski automobil, a da ne posegnu za velikim kreditnim zaduženjima. Gledajući sve što nudi Dacia Lodgy dolazimo do zaključka da će ovaj model zadovoljiti mnoge potencijalne kupce rabljenih monovolumnskih automobila.

Za prihvatljivu cijenu dobit će novi monovolumen sa provjerenom Renault tehnologijom, uz garanciju koja će pomoći u razbijanju predrasuda o Dacia automobilima. Budući vlasnici Lodgya dobit će višenamjenski automobil, koji će sigurno brzo opravdati ulaganje u njega. Velike transportne mogućnosti, niska cijena, mala potrošnja, dobra udobnost, glavni su razlozi kojim će se voditi budući kupci.

Emir Kalender

Širom svijeta ekonomska kriza hara već više od 3 godine. Mi, još uvjek „živući primjerci“ stanovništva Bosne i Hercegovine, pa i regije, nismo ni navikli na neko bolje stanje. Riječ kriza kod nas nije posebno zapažena već desetljećima – kod nas je to samo život! Takav stil „života“ se odlično manifestuje kroz naše vozne parkove, garaže i šupice. Od banke „pozajmimo“ nekoliko hiljada KM i to bogatstvo zamjenimo za nekakvo polovno vozilo, sumnjivog porijekla i upitne tehničke ispravnosti, s kojim je „baka u Njemačkoj išla samo do prodavnice i za 7-8 godina je prešla 200.000 km“.

A kada takvo vozilo dovezemo kući, obično počinju problemi, a mi kao da sipamo sol na ranu, hitimo u kvazi-prodavnice autodijelova, gdje pronalazimo zamjenske dijelove čije porijeklo je najblaže rečeno, sumnjivo. O kvalitetu da i ne govorimo! Naposljetku, s takvim vozilima, skrpljenim po recepturi čuvenog profesora Frankeinsteina, upuštamo se u avanture „kvalitetnim“ bh cestama!? Pišući ovo, shvatajući situaciju, i sam razmišljam o kupovini mjesečne karte za javni gradski prevoz, ali… Avaj!

Tu je situacija još gora! Šta onda preostaje? Biciklo ljeti i sanke zimi??? U ovoj situaciji jedna kompanija već godinama nudi riješenje ovog problema a riječ je o Daciji! Rumunski proizvođač pod strogim patronatom Renaulta, već godinama proizvodi jeftine automobile koji su u stanju da ispune sva očekivanja, te vozača i putnike sigurno i udobno prevoze na njihova odredišta bilo gdje u svijetu! Posljednji model kojeg je Dacija predstavila jeste Lodgy – prostrani monovolumen dostupan sa 5 i 7 sjedišta!

Upravo jedan primjerak sa 7 sjedišta se našao na našem testu, prilikom čega smo sa svakim pređenim km i svakom minutom provedenom u njemu, podizali svoje mišljenje o njemu i jednostavno uživali u svim kvalitetima ovog automobila. Dizelski motor sa 90 KS ukomponovan sa 5-stepenom transmisijom pažljivo odabranih prenosnih odnosa, djeluju kao odličan izbor zbog odličnih dinamičkih karakteristika te izuzetno niske potrošnje. Iako su materijalu u unutrašnjosti kvalitetniji u odnosu na ranije modele iz Dacijinih pogona, nećete njima ostati oduševljeni, ali zato su dugovječni i bez iritantnih zvukova. Odrasle osobe se mogu udobno smjestiti na svih 7 sjedišta čak i na dužim putovanjima, uz manje prtljaga.

Bez trećeg reda sjedišta, Lodgy nudi prtljažni prostor skoro nevjerovatnih kapacitetnih mogućnosti. Za dizajn Lodgya ne može se reći da je nešto posebno, ali on nije ni kreiran da bi impresirao ljepotom već da bude automobil od koristi. Sa cijenama koje se kreću od 19.000 KM (za osnovni model) pa do 29.000 KM koliko košta najskuplji Laureate model, mnogi će ispunjenje svojih potreba pronaći upravo u ovom automobilu, pri čemu se prije svega misli na višečlane porodice, privrednike, škole sporta i slične ustanove. Zašto investirati u polovno vozilo, kada se za tu cijenu može kupiti novo vozilo sa garancijom od 5 godina ili 100.000 km, sa vrlo niskim troškovima održavanja i potrošnje goriva što direktno utiče na snižavanje troškova u ionako lošoj finansijskoj situaciji.

Adis Gadžo

Glavne karaktereistike automobila
  • Velike transportne mogućnosti
  • Udobnost
  • Elastičan i uglađen motoro
  • Niska potrošnja
  • Precizan petostepeni mjenjač
  • Prihvatljiva cijena.
Ispod očekivanja
  • Slabije ocjene na EuroNcap testu..
Troškovi
  • Cijena testnog modela: 27.110,00 KM
  • Cijena prve registracije: 525,00 KM
  • Cijena prvog servisa: – KM

Ukupni troškovi bez prvog servisa 27.635,00 KM (sa PDV-om)

Kategorije: Auto test