Test: Citroën C3 Aircross PureTech 110 – Odmjeren u svemu

Test: Citroën C3 Aircross PureTech 110 – Odmjeren u svemu

Početkom godine na bh. tržište stigao je novi Citroën C3 Aircross. Novi francuski model spreman je za borbu u SUV segmentu koji je u periodu od 2012. do 2016. upeterostručio prodaju Evropi i u svijetu. Upravo zbog brzorastuće potražnje u SUV segmentu, Citroën je svoj fokus stavio na modele sa povišenim klirensom.

Piše: Emir Kalender

Dizajn

Novi Citroën modeli postali su prepoznatljivi najviše po prednjem dijelu automobila na kojem je podijeljena svjetlosna grupa u dva segmenta. Danas Citroën ima kompletnu ponudu automobila koji su prepoznatljivi upravo po tom dizajnu. Novi C3 Aircross pripada novog generaciji SUV modela koji vanjskim stilom daju zaštitnički karakter. Povišena karoserija, ili bolje rečeno povišena pozicija sjedenja, danas je apsolutni hit među kupcima.

Svakodnevna potreba za malim kompaktnim automobilom, koji će biti koristan i estetski privlačan, navela je Citroënove inženjere da stvore C3 Aircorss. Novi C3 Aircross nadahnut je konceptnim automobilom C-Aircross koji je predstavljen prije godinu dana na ženevskom sajmu automobila (2017.). Izvana se ističe jedinstvenim oblikom i ponudom personalizacije koja mu daje jedinstven izgled. Personalizacija nudi 85 kombinacija vanjskog izgleda, uz 4 boje krova za dvobojne izvedbe i 4 paketa boja, kao i 5 vrlo različitih kombinacija unutrašnjeg uređenja.

Unutrašnjost odlikuje također već prepoznatljiv dizajn, ali i udobnost koja je postala zaštitni znak marke Citroën. Sa svojim modernim dizajnom unutrašnjosti novi C3 Aircross ili će vam se dopasti ili ne, neodlučnih uglavnom nema. Za C3 Aircross možemo reći da se svojim dizajnom uklapa u savremeni evropski način života. Unutrašnjost nudi sve tehnologije koje olakšavaju život u gradu kao i na otvorenoj cesti.

Novi kompaktni SUV Citroën C3 Aircross nudi možda i neočekivano puno prostora u putničkoj kabini. Povišena pozicija na svim sjedištima i razvučeni međuosovinski razmak (2604 mm), stvorili su i više nego dovoljno prostora za vožnju četiri odrasle osobe. Sjedišta su široka i udobna pa putovanje od više sati ne predstavlja veliki zamor za vozača i ostale putnike.

Tokom testa bez problema na prednjem sjedištu vozio se suvozač visine od 196 cm, a iza njega sjedio je putnik visine 188 cm. Oba putnika imala su dovoljno prostora za noge, ali i glavu. Cijenu velike prostranosti putničke kabine platio je prtljažnik čija zapremina bez duplog dna iznosi 410 litra. Sa svojom osnovnom zapreminom dovoljan je za svakodnevnu gradsku upotrebu, al ne i za odlazak na duže putovanje. U slučaju putovanja na godišnji odmor bit će vam potreban krovni prtljažnik-kofer.

Novi Citroën C3 Aircross dužine je 4,15 m te ističe se atributima robusnog i sigurnog SUV-a. Tvorci novog Aircross modela imali su na umu da će ovaj automobil većinu kilometara prijeći u gradskim uslovima. Zbog te činjenice napravljen je kao vrlo okretan u gradu zbog svoje kompaktnosti i spreman na savladavanje visokih ivičnjaka, te parkiranje u skučenim parking prostorima. Ipak, preglednost nije na najvišem nivou, pa pomoć parking senzora gotovo da je neophodna. Povišeno podvozje sa zaštitnim oblogama odbojnika naprijed i nazad te veliki taočkovi, omogućavaju malu offroad avanturu.

 

Vozne karakteristike

Citroën je postao svojevrsno mjerilo mekoće ovjesa koji osigurava udobnu vožnju na lošim putevima. Želja da putnici imaju vrhunski komfor i na lošim putevima dovela je do toga da aktuelni C3 model ima premekan ovjes. Prosto rečeno, stiče se osjećaj da je auto na velikim mekanim oprugama, zbog čega zna biti vrlo nezgodan u dinamičnim izmjenama pravca. Što se onda može očekivati od C3 Aircross modela? Sasvim suprotno!

Testni C3 Aircross model imao je klasični ovjes (opciono je dostupan Citroën Advanced Comfort) koji je dovoljno krut da se ne ljulja kao klasični C3 model. Ipak, pruža dovoljno udobnosti, bez obzira da li se vozi po dobroj ili lošoj cesti. Ako sagledamo kojoj populaciji je namijenjen ovaj automobil i kojem segmentu pripada, onda je jasno zbog čega je fokus stavljen na balans između udobnosti i izdržljivosti ovjesa.

Za pokretanje testnog modela bio je zadužen benzinski 1.2 litreni PureTech trocilindarski motor sa 110 KS pri 5500 okr/min. Ovaj moderni benzinac raspolaže sa 205 Nm okretnog momenta koji je dostupan već od 1500 okr/min. Uz petstepeni ručni mjenjač osigurava automobilu živahnost u gradu, ali i na otvorenoj cesti. Bez velike muke ubrzava iz mjesta, a ostavlja i pozitivan utisak prilikom preticanja na magistralnim cestama.

Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 10,6 sekundi, a kazaljka brzinomjera zaustavlja se na maksimalnih 183 km/h. Prosiječna potrošnja testnog modela u gradskim uslovim tokom testa iznosila je 7,5 l/100 km, dok se na otvorenoj cesti iznosila 5,3 l/100 km. Motor ispunjava EURO 6 norme o ispušnim plinovima, pa u atmosferu emituje 126 g/km CO2. Zapremina rezervoara za gorivo od 45 litara trebala bi osigurati oko 700 km autonomije.

Zaključak

Novi Citroën C3 Aircross svojim konceptom ponudit će ozbiljnu alternativu svim kupcima. Svojim dizajnom možda neće očarati sve vozače, ali Citroën svakako cilja na populaciju koja voli nešto drugačije i prepoznatljivo. Kvalitet korištenih materijala za izradu unutrašnjosti nije iz premium segmenta, ali odličnom završnom obradom i estetskim dodatcima popravlja cjelokupni dojam.

Zavidna prostranost i dobra udobnost putničke kabine svakako da su jedni od glavnih aduta ovog modela. Na pozitivnoj strani su svakako i solidne vozne karakteristike, niska prosječna potrošnja i mala emisija CO2 što je vrlo važno u ekološki uređenim državama. Na kraju dolazimo do cijene, bazni benzinski model na bh. tržištu košta 26.428,00 KM, dok najskuplji dizelski model košta 37.832,00 KM. Cijena testnog modela sa dodatnom opremom (sa popustom) iznosi 33.265,17 KM. Detaljan popis opreme testnog modela možete pročitati OVDJE.