Test: Volkswagen T-Roc Sport 2.0 TDI – Sportski DNA

Test: Volkswagen T-Roc Sport 2.0 TDI DSG 4Motion – Sportski DNA

Segment kompaktnih crossover modela dobio je novog predstavnika koji dolazi iz Wolfsburga. Iako se Volkswagen okreće ka elektrifikaciji svoje ponude, on i dalje ostaje u bespoštednoj borbi za konvencionalnim modelima. Sa modelom T-Roc želi preuzeti tron u segmentu kompaktnih crossover modela, koji je po mnogo čemu jedinstven u klasi.

Piše: Emir Kalender

Dizajn i ponuda prostora

Novi Volkswagen T-Roc u kompletnom segmentu ističe se svojim agresivnim dizajnom. Uz spuštenu liniju krova, njegov atletski dizajn sa oštrim linijama naglašava agresivnost i sportski duh. Iako novi T-Roc prati aktuelni dizajnerski pravac Volkswagena, on je u potpunosti originalan i prepoznatljiv na putu. Trenutno, ni jedan konkurentski model ne nudi takav dizajnerski pristup.

Izvorno, T-Roc je stvoren za urbani svijet, ali se jednako dobro snalazi i van njega. Udarna mjesta karoserije elegantno su zaštićena od manjih oštećenja sa plastičnim i aluminijumskim oblogama. Zaštitnim oblogama dodate su i luksuzne hormirane letvice koje naglašavaju sjaj i luksuz novog kompaktnog crossovera.

Za buduće kupce T-Roc modela Volkswagen je osigurao velike mogućnosti personalizacije prema vlastitim željama i ukusima. Tako kupci mogu birati kontrastnu boju karoserija koja obuhvata krov, vanjska ogledala i A stub, čime dobijaju dvobojni eksterijer svog automobila.

Trenutnu paletu čini čak 15 boja od čega je osam metalik i jedna sa bisernim efektom, Deep crna, te tri kontrastne boje. U idealan sportski stav odlično se uklapaju prednja i zadnja svjetla koja su potpuno napravljena u LED tehnologiji. Trenutno, T-Roc dolazi u dva nivoa opreme Style i Sport, koje možete obogatiti sa dodatnom opremom ovisno o vašim željama i potrebama.

Unutrašnjost je prilagođena vanjskom dizajnu automobila i nudi brojne mogućnosti personalizacije. Bez eksperimentalnih rješenja, Volkswagen je igrao na kartu robusnosti, funkcionalnosti i jednostavnosti korištenja savremene tehnike. Volkswagen je za T-Roc osigurao savremenu tehnologiju kojom raspolaže, pa kupci svoj T-Roc mogu opremiti sa digitalnom instrument tablom, MirrorLink, Android Auto, CarPlay i opcionim Beats audio sistemom od 300 Watti.

Za upravljačem novog modela T-Roc modela brzo pronalazite idealnu vozačku poziciju. Kompletan cockpit prilagođen je vozaču kako bi svim instrumentima i elementima mogao brzo i jednostavno rukovati. Povišena pozicija sjedenja, u kombinaciji sa tankim stubovima vjetrobranskog stakla, osiguravaju dobru preglednost iz vozačke perspektive.

Malo je putnika koji će ulaskom u T-Roc imati pritužbi na prostor, jer ga ima dovoljno u svim pravcima. Slobodni prostor za noge ostavlja utisak da se vozite u znatno većem automobilu. Zahvaljujući širokom opsegu podešavanja sjedišta nude dobru udobnost, ali i dobro držanje tijela u dinamičnoj vožnji po zavojima.

T-Roc je dobio novu generaciju Active Info Display-a koja nudi više mogućnosti prikaza i bolju personalizaciju. Ova potpuno digitalna instrument tabla, koja je dio dodatne opreme, prikazuje puno više informacija nego uobičajena analogna instrument tabla.

Već u standardnoj opremi T-Roc je opremljen sa infotainment sistemom koji ima ekran veličine od 6.5 inča, a opciono je dostupan od 8.0 inča, te sistemom nadzora okoline „Front Assist“ sa City funkcijom kočenja u nuždi i sistemom prepoznavanja pješaka.

Poseban užitak u vožnji testnog T-Roc-a osigurao je zvučni sistem „beats” koji je razvijen u saradnji sa stručnjacima za zvuk BeatsAudio, te opcijski panoramski pokretni krov. Zahvaljujući njemu, tokom tmurnih zimskih dana u putničkoj kabini imali smo više svjetlosti što poboljšava osjećaj prostranosti.

Vožnja otkriva sportski DNA

Novi T-Roc spoj je odličnog dizajna i odličnih voznih karakteristika. Svojim dimenzijama već nagovještava da se radi o okretnom automobilu, a već sa prvim kilometrima ljubitelji dobre vožnje prepoznat će njegov sportski DNA. T-Roc dolazi na modularnoj MQB platformi, pokretan sa najnovijom paletom benzinskih i dizelskih motora. Testirani model pokretao je dobro znani, i vrlo traženi, 2.0 litreni turbo dizelski motor sa 150 KS i 340 Nm okretnog momenta.

U kombinaciji sa sedmostepenim automatskim DSG mjenjačem snagu do podloge prenosio je preko 4Motion sistema pogona na sva četiri točka. Sa težinom od 1530 kg, iz mjesta do prvih 100 km/h potrebno mu je 8,4 sekunde, te postiže maksimalu brzinu od 200 km/h. Gradska prosječna potrošnja u hladnim zimskim uslovima varirala je između 6,6 i 7 l/100 km, ovisno gustoći saobraćaja. Na otvorenoj cesti bez pretjeranog obaziranja na pritisak papučice gasa spuštala se na 5,6 l/100 km. Kapacitet rezervoara za gorivo iznosi 55 litara.

Sa svojim voznim karakteristikama T-Roc definitivno postavlja mjerila u svojoj klasi. Na cesti se lahko vozi poput kompaktnog Golfa, a isto tako na zahtjevnim terenima dobro se snalazi poput ozbiljnog Tiguana.

T-Roc na zavojitoj cesti može se voziti brže od očekivanog, što nije baš očekivano od crossovera koji je od tla podignut 160 mm. Svoju stabilnost pokazuje bez obzira da li su izmjene pravca na manjim ili većim brzinama, a jednako dobro se ponaša i pri žustrim kočenjima. U prilog stabilnosti idu i veliki aluminijumski točkovi od 19 inča na koje su postavljene gume veličine 225/40.

T-Roc sa 4MOTION pogonom vozaču nudi mogućnosti korištenja različitih profile vožnje za različite uslove na putu zahvaljujući sistemu 4MOTION Active Control. Vozač na raspolaganju ima opcije Snow, Offroad i Offroad Individual. Sistemom se može upravljati sasvim jednostavno preko prekidača sa funkcijom okretanja i pritiskanja. U dodatnom modusu Onroad može se odabrati i štedljivi modus Eco ili dinamični modus Sport.

4MOTION Active Control radi zajedno sa sistemom pomoći za vožnju nizbrdo, sistemom pomoći za kretanje uzbrdo, elektroničkim programom stabilizacije i elektroničkom blokadom diferencijala. Ovisno o odabranom profilu promijenit će se karakteristike pogona kao što su doziranje papučice gasa, promjene stepena prijenosa, kočnica motora i sistem pomoći pri kretanju.

Volkswagen Winter Driving Experience u Faistenau bio je prilika da isprobamo T-Roc u zahtjevnim uslovima vožnje. Zaleđena staza prepuna rupa i kolotraga bila je mali „zalogaj“ za ovaj crossover, pa za otkrivanje njegovog punog offroad potencijala potrebni su zahtjevniji uslovi, u koje većina vozača teško da će doći. Detalje sa Volkswagen Winter Driving Experiance-a možete čitati OVDJE.

Ono po čemu se T-Roc još izdvaja od svoje konkurencije jesu sigurnosni sistemi. Testni model bio je opremljen sa ACC sistemom (automatska regulacija razmaka) i novim Line Assist sistemom. Kombinacija ova dva asistenta odlična su kombinacija koja vožnju čine sigurnijom i udobnijom. ACC sistem uz pomoć radara prati razmak vozila ispred vas te kada aktivirate tempomat, sam reguliše brzinu i zadani razmak između vašeg i automobila ispred.

Line Assist osigurava da automobil ostane uvijek u svojoj voznoj traci, a svako izlaženje iz trake bez uključenog pokazivača smjera sistem automatski koriguje poziciju upravljača. Sistem smo isprobali bez ruku na upravljaču, koji je automobil bez ikakvih problema držao u svojoj voznoj traci, sam regulirajući ugao zakreta upravljača. U segmentu sigurnosti T-Roc se dokazao i na Euro NCAP testu gdje je osvojio maksimalnih pet zvjezdica za sigurnost.

Zaključak

Tržište kompaktnih crossovera konstantno raste i analize pokazuju da će se ta tendecija nastaviti i u narednim godinama. Svako tržište u današnjem vremenu postaje prezasićeno, a kupci uvijek očekuju nešto novo. Upravo nešto novo u svom segmentu je T-Roc koji je sigurno najsportskiji crossover u ovom momentu.

Sa ovakvim konceptom Volkswagen će sigurno pridobiti veliki broj kupaca koji su imali dilemu o crossoverima. T-Roc nudi široku lepezu personalizacije, u vizelnom i tehnološkom smislu, po čemu je također jedinstven u klasi.

Testirani T-Roc Sport sa dodatnom opremom na cesti košta 70.035,57 KM sa PDV-om. Cijena osnovnog modela iznosi 44.253,77 KM sa PDV-om. Detaljnu specifikaciju testnog vozila sa kompletnom opremom možete pročitati OVDJE.