Novi S60, V60 i XC60

Novi Volvo S60, V60 i XC60

Novi Volvo S60

„Ovo je najopsežnije osvježavanje postojećih modela u istoriji naše kompanije. Svako unaprijeđenje osmišljeno je u skladu sa potrebama naših kupaca. Fokusirali smo se na kvalitetu i posebnu pažnju posvećenu detaljima, kako bi našim dinamičnim modelima dali dodatni poticaj i izoštrili njihove kvalitete. S60 i XC60 su naši najprodavaniji modeli na nekoliko važnih tržišta, dok je V60 Plug-in Hybrid zabilježio snažan start karijere. Pažljivo smo slušali naše kupce, kako bi bili sigurni da sva poboljšanja naše već uspješne automobile učine još atraktivnijim“ – kaže Lex Kerssemakers, stariji potpredsjednik odjela za proizvodu strategiju pri Volvo Car grupaciji.

Naglašena pažnja prema detaljima

Skandinavski dizajn karakterišu lijepi i jednostavni oblici bez nepotrebnih detalja. To je naročito evidentno u dizajnu naših novih automobila serije 60. S druge strane, kada je u pitanju enterijer, evidentna je posebna pažnja posvećena detaljima i materijalima kao što su drvo i koža, što uz pojednostavljene kontrole sve zajedno doprinosi specifičnom užitku vožnje.

Udobna sjedišta sa dobrom potporom, koja osiguravaju opušten dolazak na cilj, čak i nakon dugačkih putovanja zaštitni su znak Volva već dugi niz godina. Kupci novih S60, V60 i XC60 modela sada mogu naručiti nova sportska sjedišta, koja i dalje zadržavaju tradicionalnu udobnost, ali i nude poseban ugođaj prilikom zahtjevnije vožnje.

„Nova sportska sjedišta imaju naglašenu bočnu potporu cijelom dužinom, tako da čuvaju vozača čvrsto na mjestu. Gotovo stotinu ljudi različitih gabarita je testiralo ova sjedišta, a povratne su informacije bile obećavajuće. Dodatno smo poradili na poleđini sjedišta, kako bismo putnicima straga osigurali više mjesta za koljena“ – tvrdi direktor projekta Patrik Widerstrand.

Novi Volvo S60-2

Postoji još nekoliko primjera posebne pažnje posvećene razvoju automobila serije 60. Nekad vidljive prskalice za brisače su sa poklopca motora premještene ispod poklopca motora, što isti čini još elegantnijim. Pokrivač radara je obojen u sjajnu crnu boju, što ga čini gotovo neprimjetnim u masci hladnjaka. Uklonjen je hromirani okvir oko maske hladnjaka, dok novi veći tvornički logo doprinosi stamenitom nastupu automobila.

Novi integrisani završetci izduvnog sistema su fizička i vizuelna poveznica sa tehnički naprednim motorima. Ali nije sve u lijepom izgledu. Dizajneri su se morali pozabaviti činjenicom da pri operativnoj temperaturi izduvne cijevi moraju ostati na mjestu, iako se čitav izduvni sistem produžava za 25 mm. To je još jedan sjajan primjer skandinavske preciznosti.

Novi S60, V60 i XC60 nude i širok izbor dizajna točkova, što dodatno povećava personalizacijske mogućnosti. „Kako bi unaprijedili vizuelni nastup automobila, kupci mogu opremiti S60 i V60 modele izražajnim 19-inčnim felgama, ali bez gubitaka po pitanju udobnosti. S druge strane XC60 je dostupan sa 20-inčnim točkovima“ – tvrdi Patrick Widrestrand.


Novi Volvo S60 – dinamičniji i elegantniji

Novi dinamičan dizajn Volva S60 sa svjesnim nastupom, naglašava sportsku prirodu automobila.

„Novim prednjim dijelom smo zaista pojačali nastup novog S60. Nova svjetlosna tijela stvaraju izražajnije lice, a inspirisana su očima vuka. Dodatno smo naglasili i horizontalne linije. Sve zajedno u kombinaciji sa širom maskom hladnjaka, dnevnim svjetlima i novim LED stražnjim svjetlima, novom Volvu S60 daje jak nastup. Čiste površine i jasne konture daju mu onaj specifični skandinaski štih“ – objašnjava Fedde Talsma, direktot eksterijernog dizajna.

U unutrašnjosti su primjetne promjene u vidu novih boja tkanine, novih drvenih umetaka, krovne postave, te metalnih okvira otvora ventilacije i prekidača. „Ukupan dojam je topao i udoban boravak, sličan onom u švedskoj kući tokom hladne noći. Izbor boja, savršeno se uklapa sa osvjetljenjem kontrola“ – dodaje Lena Jiseborn, direktor dizajna za boje i materijale.

A ispod kože novog Volva S60 nalazi se bogat izbor podešavanja šasije i skladu sa željama kupca. Dostupne su četiri vrste šasije – Touring, Dynamic, Four-C (konstantno kontrolisan koncept šasije), te snižena Sport šasija, nekad dostupna samo na R-Design izvedbama.


Novi Volvo V60 – praktičniji, dinamičniji i elegantniji

Novi Volvo V60 je automobil za ljude koji trebaju praktičnost karavana, ali i vozne mogućnosti limuzine, a sve to u stilski savršenom skandinavskom pakovanju. Baš kao i novi S60 i njegova karavanska verzija odiše dinamikom, a sama silueta automobila daje do znanja da ovo nije klasični karavan.

Novi V60 nudi dinamičan ugođaj vožnje sa istim preciznim upravljanjem, kao i limuzina i sa iste četiri vrste šasije – Touring, Dynamic, Four-C (konstantno kontrolisan koncept šasije), te snižena Sport šasija, nekad dostupna samo na R-Design izvedbama.

U srcu praktičnosti Volva V60 leži inteligentno segmentno preklapanje sjedišta u omjeru 40/20/40, tako da se osnovnih 430 litara prtljažnog prostora lako povećavaju u skladu sa potrebama. Roditelji će posebno cijeniti dva ugrađena booster sjedišta za djecu.


Novi Volvo V60 Plug-in Hybrid

Prateći uspjeh uvodne „Pure Limited“ verzije, genijalni Volvo V60 Plug-in Hybrid sada je dostupan sa potpunim izborom boja i opreme, kao i standardni V60, ali pritom zadržava izuzetno nisku emisiju ugljen dioksida od samo 48 g/km. Ipak na poklopcu prtljažnika i dalje stoji oznaka D6 AWD, što nagovještava visoke performanse, koje nudi kombinacija 2.4 litarskog petocilindarskog dizelaša sa 215 KS i 440 Nm, koji pokreće prednje točkove, te električnog motora sa 70 KS i 200 Nm, zaduženog za stražnji par točkova, uparena sa šestostepenom automatskom transmisijom. 11.2 kWh litij-jonska baterija, smještena je ispod prtljažnog prostora.

Vozač ima mogućnosti izbora tri moda rada: Pure, Hybrid i Power. U Pure modu, automobil pokreće isključivo električni motor uz autonomiju kretanja do 50 km. Hybrid mod je standard pri svakom pokretanju automobila. Dizelski i električni motor rade zajedno uz potrošnju od tek 1.8 litara na 100 km. Na kraju, Power mode optimizira rad pogonskog sistema u cilju ponude maksimalnih mogućnosti. Dizelski i električni motor sabiraju snagu, te tako nude vrhunske performanse, poput ubrzanja do 100 km/h za 6,1 sekundu.

Novi Volvo V60


Novi Volvo XC60 – gradski stil uz vrhunske mogućnosti

Najprodavaniji Volvo model XC60 dobio je još urbaniji stil. Redizajnirani prednji dio sa novim poklopcem motora daje samouvjeren nastup. „Uklonili smo sve crne elemente, tako da je automobil sada praktično jednobojan. Nova svjetla izgledaju samouvjereno, dok nove linije maske hladnjaka naglašavaju širinu automobila“ – tvrdi Fedde Talsma.

Novi XC60 je unaprijeđen i u enterijeru. Tu su novi drveni umeci, nova krovna podstava, tekstilom presvučeni B nosači krova, te metalni okviri otvora ventilacije i kontrola. Najveća prednost automobila je povišen položaj sjedenja, tipičan za SUV vozila, ali je XC60 dizajniran kako bi se vozio kao standardni automobil. Corner Traction Control je sada dio standardne opreme. Ovaj sistem omogućava vozačima da izbjegnu proklizavanje u oštrim krivinama.

Sa provjerenim All Wheel Drive sistemom pogona na sve točkove, XC60 postaje izuzetno sposobno vozilo na bilo kojoj vrsti ceste i u svakoj vremenskoj prilici. Opcionalni Hill Descent Control automatski kontroliše brzinu vozila prilikom vožnje niz oštre padine.


Unaprijeđenja na vozilima serije 60

Sensus Connected Touch – novi nivo povezanosti

Sensus je ime koje Volvo koristi za HMI (Human Machine Interface) funkcionalnost, a potpuno novi Sensus Connected Touch je njegov posljednji dodatak. Omogućava Internet konekciju i 7-inčni ekran osjetljiv na dodir pretvara u napredni kontrolni sistem, kojim se može upravljati i sa rukavicama na rukama. To je svjetski novitet, posebno iskoristiv zimi. Konekcija se ostvaruje preko 3G/4G hardverskog ključa ili putem vozačevog mobilnog telefona.

Korisnik ima pristup kompletnim Internet funkcijama (osim prilikom vožnje), a moguće je i dijeljenje WiFi mreže sa putnicima. Posebno je pohvalna glasovna aktivacija, te TripInfo opcija, koja uz pomoć informacija sa Wikipedije daje informacije o interesantnim tačkama na ruti putovanja.

Novi Volvo S60-3


Adaptivni digitalni displej

Adaptivni digitalni displej, koji je debitovao na novom Volvu V40, sada je dostupan i u modelima serije 60. Ovaj aktivni TFT kristalni displej interakciji između vozača i vozila daje novu dimenziju, prikazujući u svakom trenutku sve relevantne informacije. Vozač može birati između tri grafičke teme:

Elegance tema je bazni mod sa tradicionalnom mirnom atmosferom.

Eco tema donosi zeleno osvjetljenje, u cilju stvaranja ekološki nastrojene atmosfere. Na lijevoj strani se prikazuje Eco metar, a prikazuju se i informacije o trenutnoj i ukupnoj potrošnji goriva, a štedljivu vožnju nagrađuje zeleno slovo E.

Performance tema svojim crvenim osvjetljenjem stvara sportsku atmosferu. U centralnom dijelu se pojavljuje brojač obrtaja, brzina se prikazuje digitalno, a tu je i pokazivač raspoložive i trenutno korištenje snage.

V60 Plug-in Hybrid nudi i dodatnu Hybrid temu sa plavim osvjetljenjem, koja prikazuje informacije o hibridnom sistemu i bateriji, te tako pospješuje energetski efikasnu vožnju.


Niža potrošnja goriva

Volvo nastavlja gurati granice efikasnosti svih svojih motora. Tako je prosječna potrošnja četverocilindarskog D2 dizelaša sa 115 KS uparenog sa manuelnim mjenjačem spuštena na samo 4 litre na 100 km, što odgovara emisiji CO2 od samo 106 g/km. Isti motor sa automatskim mjenjačem troši neznatno više – 4,1 litru i emitira 107 g/km CO2. U karavanskom V60 te brojke iznose 4,1 l/100 km (109 g/km) sa manuelnim mjenjačem, te 4.2 l/100 km (110 g/km) sa automatskim mjenjačem.

Jači D3 (136 KS) i D4 (163 KS) motori upareni sa automatskim mjenjačem imaju CO2 emisiju od 129 g/km i potrošnju od 4.9 l/100 km.

Novi Volvo XC60 je također štedljiviji, pa tako njegove D5 (215 KS) i D4 (163 KS) verzije sa manuelnim mjenjačem i pogonom na sve točkove prosječno troše 5,3 litre/100 km i emtiraju 139 g/km.

Poboljšani su i benzinski motori, pa tako 1.6 litarski GTDi turbobenzinac sa direktnim ubrizgavanjem u izvedbi T4 (180 KS) i T3 (150 KS) u kombinaciji sa automatskim mjenjačem prosječno troši 6.8 l/100 km (159 g/km). Isti motori u modelu V60 prosječno traže 7,2 l/100 km (167 g/km).

Novi Volvo V60-2


Klackalice za izmjenu stepeni prenosa

Trokrako kolo upravljača sada se može upariti sa klackalicama za izmjenu stepeni prenosa ukoliko je automobil opremljen automatskim mjenjačem. Na taj način automatski mjenjač zapravo postaje manuelni, a vozač dobija novu dozu sportskog dojma i sigurnosti, jer ne mora spuštati ruke sa upravljača.


Inteligentna glavna svjetla

Novi Active High Beam Control čini vožnju po mraku sigurnijom i udobnijom, jer ukida potrebu prebacivanja sa dugog na kratka svjetla. Sistem omogućava konstantno korištenje dugih svjetala, a u slučaju nailaska vozila sa druge strane, zahvaljujući genijalnom mehanizmu projektora, zasjeni se samo onoliko svjetla koliko je potrebno.


Cornering Light za bolju vidljivost

Još jedna inovativna opcija za vožnju po mraku jeste Cornering funkcija, odnosno zakretna funkcija glavnih svjetala, koja omogućava dodatnu osvjetljenost područja u smjeru u kojem vozilo skreće.


Grijano vjetrobransko staklo

Automobili opremljeni senzorom kiše, mogu biti opremljeni i sistemom grijanja, koje posebno dolazi do izražaja prilikom hladnih zimskih dana. Modeli serije 60 se mogu opremiti i vanjskim retrovizorima sa funkcijom automatskog odmaglivanja.

Novi Volvo XC60


IntelliSafe sistemi za pomoć vozaču

IntelliSafe je naziv koji Volvo koristi za sve svoje aktivne sigurnosne sisteme, kao što je City Safety automatsko kočenje, zatim sistem detekcije pješaka sa opcijom automatskog kočenja, potom BLIS sistem upozorenja na vozila u mrtvom uglu, a tu je i Cross Traffic Alert sistem upozorenja na nadolazeća vozila sa strane, te Road Sign Information sistem prepoznavanja saobraćajnih znakova.

Kao lider u automobilskoj sigurnosti, smanjili smo rizik od učešća u saobraćajnoj nezgodi i dobijanja povreda za nekih 50 posto od 2000. godine naovamo. Stalnim razvojem novih preventivnih i zaštitnih sistema, nastavljamo naš put prema viziji da do 2020. godine niko ne bi trebao poginuti ili biti teško povrijeđen u novom Volvo automobilu“ – zaključuje Thomas Broberg, stariji sigurnosni savjetnik.

Kategorije: Vijesti