Porsche Experience 2025: 100% električni – 100% domaći!
Porsche Experience 2025: 100% električni – 100% domaći!
Porsche je tačno prije pet godina na tržištu Bosne i Hercegovine predstavio svoj prvi potpuno električni model – Taycan Turbo S. Taj pionirski automobil označio je novo poglavlje za brend iz Zuffenhausena, ne samo globalno nego i na domaćem tržištu, pokazujući da je elektrifikacija moguća bez kompromisa kada su u pitanju performanse, tehnologija i vozačka emocija. Danas, pet godina kasnije, Taycan je i dalje jedan od najboljih električnih automobila na svijetu – ne samo po performansama nego i po kvaliteti izrade, dizajnu i naprednim tehnologijama.
Piše: Emir Kalender
Foto: Porsche Centar Sarajevo
Iako direktno nije povezano, ovaj mali nezvanični jubilej Porsche Centar Sarajevo je obilježio na pravi način organizirajući prvi potpuno električni Porsche Experience. Osim toga, to je i prvi Porsche Experience sa prvom bh. Porsche instruktoricom – Šeila Šahat i lokalnim automobilima pa jednostavno možemo reći – 100% električni, 100% domaći!
Ovaj događaj bio je jedinstvena prilika da se u realnim uslovima isprobaju najnoviji električni modeli – Taycan 4S (druge generacije), te Macan 4 Electric i Macan Turbo Electric, koji su odnedavno dostupni i na našem tržištu.

Tri električna modela, tri različita karaktera – ali uvijek Porsche
Prvi susret bio je s Taycanom 4S, modelom koji i dalje oduševljava svojom sportskom elegancijom, vrhunskim kvalitetom i nevjerovatnim performansama. Njegovih 598 KS (boost do 646 KS) i ubrzanje od 0 do 100 km/h za svega 3,7 sekundi još uvijek su standard koji mnogi pokušavaju dostići. Taycan je i dalje automobil koji se vozi kao pravi Porsche, bez obzira na to što ispod poklopca nema klasični motor s unutrašnjim sagorijevanjem.

Porsche Taycan 4S detaljno smo testirali o čemu možete čitati OVDJE.
Novi Macan 4 Electric i Macan Turbo Electric predstavljaju ulazak u novu eru za ovaj popularni SUV model. Macan 4 Electric razvija impresivnih 408 KS i 650 Nm okrtnog momenta, što mu omogućava ubrzanje do 100 km/h za 5,2 sekunde, dok vrh ponude – Macan Turbo Electric – raspolaže s čak 639 KS (boost do 639 KS) i 1.130 Nm okrtnog momenta, čime dostiže 100 km/h za samo 3,3 sekunde.
Oba modela bazirana su na novoj PPE (Premium Platform Electric) platformi razvijenoj u saradnji s Audijem, što garantuje optimalnu distribuciju mase, nisko težište i savršeno ponašanje u zavojima – baš onako kako to Porsche i obećava.

Prava ruta za pravu provjeru
Karavana električnih Porschea startala je ispred Porsche Centra Sarajevo, a ruta je vodila preko sarajevskih olimpijskih planina – Igmana i Bjelašnice – pa sve od Trnova do Jahorine. Ukupna dužina rute iznosila je oko 130 km, što je idealna jednodnevna distanca za provjeru svih karakteristika ovih automobila.
Usponi, serpentine, dugi pravci i spuštanja pružili su priliku da se testira sve ono što Porsche EV tehnologija nudi: eksplozivno ubrzanje, savršeno držanje ceste, ali i visoka efikasnost sistema rekuperacije. Bilo je fascinantno vidjeti kako vozila regenerišu energiju prilikom kočenja i spuštanja – prava demonstracija napredne tehnologije u realnim uslovima.

Tehnologija i cijene za bh. tržište
Oba Macan modela raspolažu sa baterijom kapaciteta 100 kWh (neto 95 kWh), što omogućava autonomiju do čak 613 km po WLTP ciklusu u slučaju Macan 4 Electric, odnosno do 591 km za Turbo verziju. Taycan 4S dolazi s Performance Plus baterijom koja omogućava do 582 km dometa.
Što se tiče cijena, na bh. tržištu Taycan 4S starta od 246.000 KM, dok Macan 4 Electric kreće od 155.000 KM, a Macan Turbo Electric od 188.000 KM – što ih čini dostupnijim za širu publiku ljubitelja sportskih SUV modela.

100% Porsche, 100% električni doživljaj
Ovaj događaj nije bio samo test vožnja novih modela, već prava vozačka avantura – odlično osmišljena da pokaže da Porsche električni modeli nisu samo tehnologija i domet, nego prije svega vozačko iskustvo, emocija i adrenalin. Uz sugestije Porsche instruktorice, učesnici su imali priliku iskoristiti puni potencijal automobila, uz stručno vodstvo i korisne savjete.

Porsche u BiH ovim nije zvanično obilježio pet godina prisustva Taycana, ali se sve odlično poklopilo kako bi dao do znanja da je spreman za novo poglavlje mobilnosti – ono koje je električno, održivo i u potpunosti u duhu marke.
I da, Porsche još uvijek nije odustao od benzinskih motora što nas svakako raduje, a vjerujemo da ćete i vi ostati uz nas kako bi mogli uživati u nekom od narednih testova modela sa benzinskim motorom.






























































