TEST: Kia Sportage 1.6 T-GDi FL — Dizajn oštriji, vožnja uglađenija
TEST: Kia Sportage 1.6 T-GDi FL — Dizajn oštriji, vožnja uglađenija
Kia Sportage već godinama važi za jedan od najvažnijih modela u C-SUV segmentu. To je automobil koji se dokazao kroz pouzdanost, praktičnost i racionalnu kupovinu, a njegova globalna popularnost dovela je do široke ponude motora, paketa opreme i tržišta. Nakon pažljivo odmjerenog facelifta, Sportage ulazi u novu fazu — s modernijim izgledom, ozbiljnijim vizuelnim pristupom i izmijenjenom unutrašnjošću.
Redizajn nije dramatičan, ali je suštinski — svaka intervencija djeluje ciljano, s jasnom ambicijom da Sportage ostane među najaktuelnijim modelima u klasi i da odgovori sve jačoj konkurenciji kakvu predstavljaju Volkswagen Tiguan, Nissan Qashqai, Toyota RAV4, Hyundai Tucson, ali i sve većom najezdom ozbiljnih kineskih SUV modela.
Piše: Emir Kalender
(re)Dizajn i ponuda prostora: samouvjeren, moderan i lako prepoznatljiv
Kia je napravila ozbiljnan redizajn vrlo popluarnog Sportage modela, prije svega na vanjskom dijelu karoserije zbog čeka automobil izgleda agresivnije i ozbiljnije. Prednji dio je detaljno osvježen i sada izgleda modernije, sofisticiranije i bliže najnovijem Kijinom dizajnerskom jeziku.

LED svjetla u prepoznatljivom obliku bumeranga i dalje su njegov zaštitni znak, ali sada su bolje uklopljena u širu, izraženiju masku hladnjaka. Kombinacija crnog laka, satenskog metala i preciznih linija daju prednjem kraju skoro premium izgled.
Bočni profil ostaje elegantan i uravnotežen, ali redizajnirane felge, zategnute bočne linije i moderniji detalji na pragovima automobilu daju svježiju i dinamičniju siluetu. Na modelima sa 19-inčnim točkovima Sportage izgleda izuzetno upečatljivo, gotovo na nivou skupljih evropskih SUV-ova.

Zadnji dio je takođe profinjeniji, tanka povezana LED svjetla vizuelno proširuju automobil, a branik sa jasnijim linijama dodaje dozu robusnosti. Sportage sa dimenzijama dužina 4.540 mm, širina 1.865 mm, visina 1.645 mm i međuosovinski razmak 2.680 mm, idealan je za porodice ali i dovoljno kompaktan za gradsku svakodnevnicu.
Facelift donosi ozbiljniji, agresivniji vizuelni identitet sa prepoznatljivim LED “bumerang” svjetlima i širim, dominantnijim prednjim krajem.
Unutrašnjost putničke kabine također je značajno izmjenjena. U Kiji vjeruju da su prepoznali nedostatke prethodne generacije, a to je prije svega previše tvrde i sjajne plastike, što je sada zamijenjeno kvalitetnijim, mekšim i vizuelno ugodnijim materijalima. Nakon uvođenja novih materijala sve izgleda ozbiljnije, bolje uklopljeno i modernije.
Velike promijene napravljene su i na centralnoj konzoli, gdje kod modela sa automatskim mjenjačem nema više pomalo nezgrapne ručice mjenjača. Tu je sada znatno moderniji točak za izbore modova vožnje: D/N/R/P.

Prednja sjedišta pružaju finu udobnost i imaju mogućnost brojnih električnih podešavanja, a u testnom modelu koji je bogato opremljen imala su i mogućnost grijanja i hlađenja što komfor podiša na viši nivo. Sam položaj za vožnju je povišen, rekli bi smo pravi „suv-ovski“ međutim sjedišta se ne mogu spustiti više što može biti problem za natprosiječno visoke vozače.
Zanimljivo rješenje u prednjim sjedištima su i USB-C priključci u bočnim stranama naslonjača koje mogu koristiti putnici i na zadnjoj klupi za punjenje pametnih telefona.

Dva velika zakrivljena digitalna ekrana daju kabini moderan, hi-tech izgled. Grafika bi mogla biti modernija, a odziv i logičan raspored menija na visokom su nivou. Kia je zadržala fizičke i hibridne tastere na centralnoj konzoli, pa je upotreba sistema mnogo jednostavnija nego kod nekih konkurenata koji su sve komande prebacili na ekran.
Ambijentalna rasvjeta je diskretna, ali veoma efektna. Prati linije vrata i donjeg dijela armature, mijenja nijanse u skladu s modovima vožnje i daje kabini prijatan ambijent u noćnoj vožnji.
Novi, mekši materijali, bolje uklopljene površine i modernizovana centralna konzola značajno podižu osjećaj kvaliteta.
Materijali su raznovrsni i kvalitetno obrađeni — mekana plastika, umjetna koža, tkanina, titan-finš detalji i precizno uklopljene dekorativne površine daju Sportageu osjećaj vozila više klase.
Prostor za putnike jedan je od najboljih u klasi. Zadnja klupa nudi obilje prostora za noge, a širina kabine omogućava komfor čak i za tri putnika. Prtljažnik nudi osnovnu zapreminu od 591 litar, a preklapanjem zadnje klupe dobiva se 1.780 litara tovarnog prostora.

Brojni pretinci, držači za čaše, USB-C priključci naprijed i nazad te praktična centralna konzola čine Sportage izuzetno pogodnim za svakodnevnu upotrebu.
Vozne karakteristike: udobnost na prvom mjestu, stabilnost kao standard
Kia Sportagea u osvježenoj izvedbi zadržala je jednake vozne karakteristike kao i prethodna generacija, a to znači da nema pretenzije da bude sportski SUV. To je je bilo potpuno u redu kada je riječ o modelu prethodne generacije koji je imao umjeren dizajn, međutim osvježeni model svojim vanjskim dizajnom ipak ostavlja utisak agresivnijeg i samouvjerenijeg SUV-a. Ipak, fokus je ostao na mirnoj vožnji, udobnosti i sigurnom ponašanju u svim uslovima.

Testni model pokrerao je već poznati 1.6 T-GDi turbo benzinac sa 150 KS i 250 Nm koji je bio uparen sa automatskim 7-stepenim DCT mjenjačem. Ovaj moderni benzinski motor isprobali smo u prethodnoj generaciji Sportage modela sa ručnim mjenjačem koji se tokom testa pokazao veoma dobro – efikasan a po potrebi i vrlo živahan.
Šta su fakti kada je uparen sa automatskim 7-stepenim DCT mjenjačem? Prije svega treba reći da promijene stepena prijenosa rade glatko i da je i tu sve podređeno komforu. Sa druge prijenosni omjeri su „razvučeni“, a upravljačka elektronika mjenjača motor vodi u veće okretaje, pa za rezultat u gradskoj vožnji imamo potrošnju od oko 11 l/100 km što nas je pomalo iznenadilo.

S druge strane potrošnja na otvorenoj magistralnoj cesti iznosi 5,6 l/100 km što je znatno bolje, a test smo završili sa mješovitom potrošnjom od 8,1 l/100 km što u konačnici nije loše. Rezervoar za gorivo ima zapreminu od 54 litra što osigurava autonomiju od oko 600 km.
Kada je riječ o performansama, Sportage s težinom od 1.515 kg od 0 do 100 km/h ubrzava za 9,4 sekunde i postiže maksimalnu brzinu od 193 km/h.
1.6 T-GDi motor sa DCT mjenjačem nudi dovoljno performansi i solidnu potrošnju na otvorenoj cesti, uz jednostavno i opušteno upravljanje u svim uslovima. Mekano podešen ovjes pruža izvanrednu udobnost, dok automobil ostaje stabilan i predvidljiv čak i na lošim podlogama.
Testni model imao je modove vožnje, eco, normal i sport koji i ne mijenjaju značajno karakter automobila. U eco modu osjeti se prigušenost snage, dok u sport modu dobijete blagu sportsku čar, posebno zbog sintetski generisanog zvuka motora. Elektronika mjenjača dopušta motoru da se vrti do crvenog polja, a vozaču su na raspolaganju i papučice za promijenu stepena prijenosa koje se nalaze na samom upravljaču. Međutim…

Ovjes je mekano podešen tako da nagle izmjene pravca vrlo lako dovode do nagianjanja karoserije. Balans je vrlo korektan i limiti proklizavanja preko prednje osovine nisu brzo dohvatljivi. Na 19 inčnim točkovima očekivala bi se tvrđa vožnja, ali Kia je uspjela postići dobar balans između udobnosti i dobro držanja putanje.
Upravljač je lagan pri malim brzinama, a postaje prirodniji i precizniji pri bržoj vožnji. Sportage se lako vozi, a na autoputu djeluje stabilno i „zrelo”.

Sistemi pomoći: opreza nikad dosta
Sportage tradicionalno nudi mnogo opreme, a facelift je to dodatno unaprijedio. Listu sistema pomoći čine adaptivni tempomat, asistencija zadržavanja u traci, automatsko kočenje, nadzor mrtvog ugla, upozorenja kod bočnog nailaska vozila pri izlasku iz parking mjesta i 360° kamera u bogatijim paketima.
Infotainment je brz, pregledan i jednostavan, uz podršku za mobilne uređaje, online servise i bežično punjenje. Kada je riječ o sigurnosnim sistemima, tu bi inžinjeri trebali doraditi neke segmente, prije svega „prepoznavanje potencijalnih udesa“ jer prilikom gradskih „guranja“ u kolonama, sistem često prepoznaje „opasne situacije“ pa automatski koči, što zapravo pravi opasnu situaciju onom koje iza vas – automobil naglo zakoči. Ostalo sve funkcioniše vrlo dobro…

Zaključak
Kia Sportage u facelift izvedbi dobila je pažljivo odmjeren paket unapređenja koji jača sve ključne vrijednosti ovog modela. Dizajn je dobio dozu ozbiljnosti i modernog karaktera, unutrašnjost je kvalitetnija i ergonomičnija, a vozne osobine ostale su fokusirane na udobnosti i sigurnosti. Motor i mjenjač nude dovoljno snage za svakodnevnu upotrebu, iako gradska potrošnja ostaje nešto viša od očekivanog. Uz bogat paket sigurnosnih sistema i praktičnost koja je među boljim u klasi, osvježeni Sportage ostaje jedna od najuravnoteženijih kupovina u C-SUV segmentu — posebno za vozače kojima su udobnost, prostranost i pouzdanost na prvom mjestu. Cijena testnog modela u GT Line paketu opreme iznosi 73.699 KM (s Joker popustom).































































































































