Test: Škoda Scala Style 1.6 TDI DSG – Krojena po pravoj mjeri!

Test: Škoda Scala Style 1.6 TDI DSG – Krojena po pravoj mjeri!

Nova Škoda Scala na tržište je stigla kako bi na dvoboj izazvala automobile kompaktne klase među kojima su zaista ozbiljni modeli. Svjesni te činjenice, u škodi su ozbiljno pristupili razvoju novog modela iz kojeg se rodila Scala.

Vizuelno dopadljiva, funkcionalna i tehnološki napredna Scala ima sve predispozicije da uspije. Tokom sedmodnevnog testa prešli smo nešto više od 750 km u raznim uslovima vožnje, a kakav je utisak ostavila na nas čitajte u nastavku teksta.

Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 01
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 02
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 03
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 04
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 05
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 06
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 07
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 08
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 09
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 10
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 12
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 13
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 14
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 15
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 16
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 17
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 18
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 19
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 20
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 21
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 22
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 23
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 25
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 27
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 28
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 29
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 30
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 31
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 32
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 33
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 34
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 35
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 36
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 37
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 38
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 39
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 40
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 41
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 42
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 43
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 44
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 45
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 46
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 47
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 48
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 49
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 50
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 51
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 52
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 53
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 54
previous arrow
next arrow
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 01
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 02
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 03
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 04
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 05
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 06
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 07
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 08
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 09
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 10
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 12
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 13
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 14
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 15
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 16
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 17
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 18
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 19
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 20
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 21
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 22
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 23
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 25
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 27
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 28
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 29
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 30
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 31
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 32
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 33
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 34
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 35
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 36
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 37
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 38
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 39
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 40
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 41
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 42
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 43
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 44
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 45
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 46
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 47
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 48
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 49
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 50
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 51
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 52
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 53
Test Skoda Scala 1.6 TDI DSG 54
previous arrow
next arrow
Piše: Emir Kalender
Dizajn i ponuda prostora

Dizajn nove Scale je jedan od glavnih aduta sa kojim bi češki novitet trebao pridobiti kupce. Škoda Vision RS Concept bio je inspiracija za stvaranje Scala modela. Iako vanjski dizajn Scale prati Škodinu aktuelnu dizajnersku filozofiju tu je mnogo novih dizajnerskih rješenja koja možemo vidjeti na novoj Škodi. Vanjski dizajn nove Scale odlično kombinuje agresivnost i eleganciju pa u konačnici automobil izgleda odlično.

Karoserijska izvedba Scale nije hatchback ni karavan već je najpribližnija onoj kao kod Audija koju njemački proizvođač označava sa Sportback. U realnom životu ovakva izvedba karoserije odavno se dokazala kao provjerena kombinacija dobre estetike i funkcionalnosti. Kada je stvarana karoserija Scale, dizajneri su odlučili da joj daju i malu dozu sportskog gena pa linija krova polako pada prema stražnjem dijelu automobila.

Linija krova završava se na zadnjem spojleru koji dodatno izdužuje automobil, a veliko stražnje staklo proteže se do samog ruba registarske tablice preko kojeg piše velikim slovima ime proizvođača. Nema više logotipa Škode, a takva praksa bit će i na svim budućim češkim novitetima. Zadnja svjetla su pravo dizajnersko osvježenje u aktuelnoj ponudi Škode koja duboko zalaze u bočni dio automobila.

Unutrašnjost nove Scale otkriva zašto iz Škode imaju visoka očekivanja od ovog automobila. Već sa prvim ulaskom u automobil prvo što ćete primijetiti jeste dovoljno prostora za četiri, a po potrebi i pet, odraslih putnika koji se mogu udobno smjestiti bez obzira da li sjede na prednjim ili zadnjim sjedištima.

Škoda Scala donosi novi koncept interijera koji njeguje tradiciju ali i uvodi nova rješenja. Centralna konzola napravljena je u klasičnom obliku, ali je na vrhu njegovog centralnog dijela postavljen ekran infotainmenta koji se nalazi u istoj ravni sa instrument tablom. Nova pozicija infotainment ekrana sada je u boljem vidokrugu vozača. Ono što će obradovati sve potencijalne kupce Scale je informacija da veliki ekran infotainmenta dolazi serijski u svim paketima opreme.

Testni model bio je opremljen sa digitalnom instrument tablom koja ima među najvećim ekranima u segmentu. Vozaču je na raspolaganju nekoliko vrsta prikaza, od onog jednostavnog sa minimalnim brojem informacija, do onog grafički najzanimljivijeg sa brojnim podacima sa putnog računara.

Glavni dijelovi unutrašnjosti ovog automobila, kao što je gornji dio centralne konzole i gornji dijelovi bočnih tapecirunga napravljeni su od ugodnih i mekanih materijala. Na centralnoj konzoli nalazi se i umetak sa specifičnom teksturom koja nalikuje kristalnim strukturama što je Škodin zaštitni znak – češki kristal.

Vozač i suvozač u testnom modelu uživali su odličnim sportskim sjedištima čij su nasloni za leđa i glavu izvedeni iz jednog dijela. Ona su dio dodatne opreme, ali su i dio tople preporuke za svakog ko se odluči da kupi Scalu. Ova sjedišta nude dobar oslonac tijelu u dinamičnoj vožnji, ali potrebnu udobnost za višesatna putovanja. Ono što također raduje jeste povoljna cijena istih.

Da bi bila ugodnija atmosfera u putničkoj kabini Scale za stepenicu više od Rapida brine se i ambijentalna rasvjeta. Tu je i multifunkcionalni kožni upravljač sa sportskim ravnim dnom i poklopci papučica gasa i kočnice od nehrđajućeg čelika. Zahvaljujući dobroj zvučnoj izolaciji putnička kabina ima nizak nivo buke.

Škodin slogan “Simply Clever” vidljiv je i ko Scale sa mudrim rješenjima, pa tako tapecirungu vozačevih vrata imamo otvor za kišobran, a ispod poklopca za otvor rezervoara goriva imamo strugač leda na kojem se nalazi i mjerač dubine šare na gumama. Ispod poklopca motora tradicionalno se nalazi posuda u kojoj je tečnost za pranje vjetrobranskog stakla.

Dolijevanje tečnosti nekada zna stvarati probleme jer se ista prosipa pored otvora, a mudri inžinjeri su napravili pametni poklopac koji sprječava prispanje! U bočnim stranama prednjih sjedišta nalaze se i dva mala džepića koja su pogodna za odlaganje sitnica ili pametnih telefona. Škoda je opet Simply Clever!

Scala ima dužinu 4.362 mm, širinu 1.793 mm, visina 1.471 mm te međuosovinski razmak od 2.649 mm. Ove dimenzije omogućile su joj da ima prostranu unutrašnjost na kojoj joj mogu pozavidjeti i automobili iz većeg automobilskog segmenta. Prtljažnik sa svojih osnovnih 467 litra veći je od glavnih konkurenata za oko 100 litara, a njegov kapacitet može se proširiti preklapanjem djeljive zadnje klupe (omjer 60:40) na 1.410 litara.

Scala ima čitav niz pretinaca za odlaganje među kojima je veliki hlađeni pretinac, Jumbo Box između dva prednja sjedišta ili veliki pretinci za odlaganje u vratima. To ukupno povećava prostor za odlaganje u automobilu za dodatnih 26 litara.

Tehnologija umom vlada

Škoda je u Scalu ugradila brojne tehnološke novitete kroz serijsku ili dodatnu opremu. Uz pomoć ekrana koji je osjetljiv na dodir infotainment i telefonske usluge sada se mogu koristiti i poboljšanom glasovnom kontrolom. Nove infotainment aplikacije uključuju izvještaje o vremenu i vijestima. Opremljen ugrađenim eSIM-om kao standardom, Scala je prva Škoda koja je uvijek online i nudi svim svojim korisnicima eCall i Proactive Service.

Bolero infotainment sistem kojim je bila opremljena testna Scala dolazi sa ekranom od 8 inča te uključuje Bluetooth i SmartLink+. Bolero sistem ima još četiri zvučnika na zadnjim vratima, što ukupno daje osam zvučnika. Na raspolaganju su dva USB-C priključka naprijed, te kao dodatna oprema i nazad. Oni pružaju konvencionalan način uparivanja pametnih telefona ili drugih elektronskih uređaja, ali samo posljednje generacije. Sve standardne USB uređaje, poput recimo USB stickova na koje ste snimili omiljenu muziku, nećete moći više koristiti.

SmartLink + tehnologija osigurava klasičnu, žičanu kao i bežičnu vezu putem Apple CarPlay, Android Auto i MirrorLink™. Nova bežična SmartLink + tehnologija temeljena na Bluetooth-u dostupna je za Apple CarPlay, Android Auto i MirrorLink™. Svi putnici mogu pristupiti internetu putem dodatne Wi-Fi pristupne tačke.

Vozne karakteristike

Škoda Scala zasnovana je na MQB A0 platformi koju dijeli sa modelima VW Polom, Audi A1 i Seat Ibiza. Sa svojim dimenzijama definitivno ih je premašila te pokucala na vrata većeg automobilskog segmenta. Testni model pokretao je 1.6 litreni TDI motor sa 85 kW – 115 KS i 250 Nm okretnog momenta koji je bio uparen sa sedmostepenim automatskim DSG mjenjačem.

Ova kombinacija motora i mjenjača odlično nosi teret karoserije od 1.416 kg, pa prema tehničkoj specifikaciji automobil od 0 do 100 km/h ubrzava za 10,3 sekunde i postiže maksimalnu brzinu od 201 km/h. U praksi za upravljačem imate još bolji utisak nego što brojke na papiru govore. Kada je riječ o prosječnoj potrošnji goriva, tokom testa u gradskim uslovima Scala se zadovoljila sa 5,7 l/100 km, a na otvorenoj magistralnoj cesti sa 4,5 l/100 km.

Ovjes Scale čini MacPherson na prednjoj osovini i torzioni nosači sa zadnjim rukama na zadnjoj osovini nudi uravnotežene vozne karakteristike. U praksi to znači da se možete malo zaigrati u dinamičnom savladavanju zavoja, a pri tome da računate da ovjes upije znatan broj udara sa neravnina koje se nalaze na cesti.

Upravljački mehanizam pruža dosta povratnih informacija sa podloge i odlikuje ga dobra preciznost. U dinamičnom prolasku kroz zavoje automobil sa lakoćom drži zadanu putanju, a tome su doprinijeli i točkovi veličine 205/50 R18.

Za sigurno zaustavljanje Scale brinu se kočioni diskovi promjera do 276 mm. Za zadnje točkove, diskovi kočnica imaju promjer od 230 mm. Kada je riječ o sigurnosti, tu svakako treba spomenuti da je testni model bio opremljen sa Front i Lane Assist sigurnosnim sistemima, te adaptivnim tempomatom.

Zaključak

Škoda je sa modelom Scala napravila definitivno korak naprijed u odnosu na model Rapid kojeg je zamijenila. Ona donosi znatno bolji dizajn, kvalitet materijala, mogućnost bogatijeg opremanja i tehnološku inovativnost. Već je prije uvođenja na tržište Scala dobila Red Dot Award nagradu koja se ubraja među najpoznatije dizajnerske nagrade na svijetu.

Ako bi Scalu poredili sa modelima niz niže kompaktne klase, po svojim dimenzijama i udobnosti premca joj nema. Ako je poredimo sa kompaktnom klasom u kojoj se nalazi VW Golf, Renault Megane, Peugeot 308, onda je da pred sobom ima ozbiljne konkurente koje može pobijediti na prostranost i povoljnu cijenu. U toj borbi Scali na ruku ne idu plastični dijelovi u putničkoj kabini, poput umetaka na centralnoj konzoli ili rukohvati na vratima.

Na kraju dolazimo do cijene koja značajno varira u zavisnosti od motora i paketa opreme. Osnovni model Scala Active sa 1.0 litrenim TSI motorom košta 28.454 KM, dok je cijena testnog modela sa dodatnom opremom iznosila 49.514 KM. Detaljan popis opreme testnog modela možete pročitati OVDJE.

Kategorije: Auto test, Testovi