Test: Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 KS Highline – Automobil koji mijenja ili stvara novu percepciju

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI Highline -620- 01

Test: Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 KS Highline – Automobil koji mijenja ili stvara novu percepciju

Volkswagen Tiguan predstavljen je 2007. godine i njegova prva generacija uz jedan facelift prodavana je gotovo deset godina. S današnje tačke gledišta, to je rekordno dug proizvodni i prodajni vijek za jedan model, a što dovoljno govori o uspješnosti Tiguana. Takvi rezultati postavili su visoke standarde za drugu generaciju Tiguana, a inžinjeri i dizajneri imali su dovoljno vremena da stvore puno bolji automobil u svim segmentima.

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider
Piše: Emir Kalender
Foto: Ermin Okerić

Novi Tiguan u odnosu na prethodni model poboljšan je u svakom aspektu, a brojka od čak 30 inovacija dovoljno govori njegovoj superiornosti u odnosu na konkurenciju. Novi Tiguan je svestrano vozilo puno tehnoloških inovacija koje olakšavaju putovanje. Bez obzira da li se radi o standardnoj ili Offroad verziji Tiguna koja ima drugačiju izvedbu prednjeg branika sa povećanim napadnim uglom za savladavnje težih terena, ili pak impozantnoj R-Line izvedbi, Tiguan je istinski SUV 21. stoljeća.

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI Highline -620- 02

Tiguan izgleda znatno dinamičnije, a njegov dizajn je nastavak uspješne priče potpuno novog dizajnerskog jezika u Volkswagenu. Novi Tiguan krase odlične proporcije s moćnom prednjom maskom koja predstavlja novo lice ili tzv. „Family face“ Volkswagena. Upravo zbog potpuno novog dizajnerskog jezika novi Tiguan odiše dinamičnim linijama i veoma mišićavom pojavom. Svojom pojavom nikoga ne ostavlja ravnodušnim, a to najbolje objašnjava Marco Pavone, tvorac njegovog idejnog koncepta. Uz unisex dizajn novi Tiguan podjednako krade srca muškaraca i žena, bez obzira na starosnu dob.

Unutrašnjost novog Tiguana kreirana je u istom duhu kao i vanjski dio gdje su dizajneri implementirali koncept oblika sa oštrim uglovima koji naglašavaju veoma moderan dizajnerski ton izrade enterijera. Volkswagen je odavno poznat da akcenat stavlja instrument tabla orijentisana ka vozaču uz intuitivne i razumljive strukture komandi. Značajan napredak napravljen je u segmentu kvalitete izrade, pri čemu su korišteni kvalitetniji materijali što je novog Tiguana približilo ka premium segmentu SUV modela.

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI Highline -620- 03

Olakšani ulazak i izlazak iz vozila, povišena pozicija sjedenja i općenito funkcionalnost SUV-a u svim situacijama sa kojima se kao vozači susrećemo najveće su prednosti SUV-a, ali neosporno je da je i dalje dizajn ona prelomna tačka od koje zavisi uspjeh ili neuspjeh svakog automobila. Novi Tiguan hvali se i većim unutrašnjim dimenzijama (ukupna dužina vozila povećana za 60 milimetra) što značajno utiče na poboljšanje komfora.

S novom MQB platformom i novim dizajnom izmjenjene su pozicije sjedenja te povećana ukupna dužina putničkog prostora za 26 milimetra. Najveće povećanje prostora od 29 milimetra napravljeno je na stražnjoj klupi u segmentu koljena što putnici definitivno osjete, a povećan je i prostor za glavu uprkos manjoj visini karoserije.

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI Highline -620- 04

Kada je riječ o zadnjoj klupi ona se može pomjeriti za 18 cm po dužini, te asimetrično podijeliti. Preklapanje naslona zadnje klupe vrlo je jednostavno, dovoljan je jedan pritisak na dugme da se nasloni sami preklope i povećaju zapreminu prtljažnika na 1.655 litra. U osnovnoj konfiguraciji on nudi 615 litra zapremine, što je za 145 litra više u odnosu na prethodnika. Za prijevoz posebno dugih predmeta moguće je preklopiti i naslon suvozačevog sjedišta prema naprijed, a ova mogućnost dostupna je već od Comfortline paketa opreme.

Kada je riječ o prtljažniku novi Tiguan u tom segmentu nudi inovaciju pod imenom Easy Close kao dodatak za Easy Open. Tako korisnik na poklopcu prtljažnika može da izabere direktno zatvaranje ili funkciju Easy Close. Poklopac prtljažnika se automatski zatvara čim se korisnik udalji od vozila, a ako se korisnik ne udalji od vozila, onda se automatska funkcija prekida po isteku 20
sekundi.

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI Highline -620- 05

Volkswagen nudi široku mogućnost personalizacije prilikom kupovine Tiguana, a bilo koji da ste odabrali, on dolazi sa čitavim nizom inovacija već u seriji i velikim brojem opcionalnih asistent sistema pomoći vozaču koji vožnju čine ugodnijom, komfornijom i sigurnijom. Pri tome su neki asistent sistemi, inače ekskluzivno rezervisani samo za luksuznu klasu, premijerno dostupni u novom Tiguanu i u ovom segmentu vozila.

Vozaču su na raspolaganju Adaptivni tempomat za brzinu, „Area View“ sistem kamera koji zahvaljujući 4 kamere vozaču prikazuje sliku okoline oko vozila kao da je gleda iz ptičje perspektive, Head-up Display koji najvažnije informacije o vožnji projicira na način da se vozaču virtuelno prikazuju kao da su dva metra ispred vozila.

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI Highline -620- 06

Klasična instrument tabla (opciono) je zamijenjena digitalnim Active Info Displayom, a lista mogućnosti odlazi u nedogled. Međutim, ono što definitivno daje pečat tehnološkom napretku i generalno pokazuje brigu za sigurnost i komfor kod Volkswagena jesu sistemi koji su produkt savršene simbioze prethodno navedenih sistema.

Tako adaptivni tempomat, Side Assist i Lane Assist rade zajedno i omogućavaju jednu potpuno novu funkciju dostupnu samo u visokoj klasi – Asistent u zastoju koji omogućava gotovo autonomnu vožnju u gradskim uslovima. Pri tome se adaptivni tempomat brine za održavanje brzine i rastojanja između vozila, po potrebi koči do zaustavljanja i ponovno nastavlja vožnju, dok Lane Assist upravlja vozilom i zadržava ga u okviru trake. Vozač pri tome može čitati novine.

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI Highline -620- 14

Još jedna korisna funkcija je i asistent za vožnju u hitnim medicinskim slučajevima koji u trenutku onemogućenosti vozača potpuno preuzima upravljanje vozilom i zaustavlja ga do stanja mirovanja. Zar ovo nisu korisne funkcije koje bi većini vozača olakšale vožnju?

Novi Tiguan čitav niz sigurnosnih sistema donosi već u serijskom paketu opreme. Tako je u serijskoj opremi svakog Tiguana Front Assist sa autonomnom kočnicom u slučaju nužde za gradske uslove, sistem za detekciju pješaka koji je u stanju automatski zaustaviti vozilo ukoliko se detektuje pješak, multikoliziona kočnica koja sprječava da dođe do sekundarne nezgode nakon prvobitnog udara i sistem za zadržavanje vozila u traci Lane Assist.

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI Highline -620- 08

Kada je riječ o vožnji ona je istinski užitak i novi Tiguan mijenja ili stvara novu percepciju o SUV vozilima. Slogan „Onroad. Offroad. Online“ definitivno je opravdan sa svim mogućnostima koje novi Tiguan pruža.

Novi Tiguan se hvali fantastičnim voznim karektristikama na uređenim cestama gdje putnici imaju osjećaj da se voze u putničkoj limuzini. Lakoća upravljanja izražena je u svakom momentu, bilo da se vozite u gradu, otvorenoj cesti ili auto putu. Također, način vožnje nije ograničen, pa vozač i putnici mogu uživati u laganoj krstarećoj, dinamičnoj ili sportskoj vožnji.

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI Highline -620- 11

U prvom slučaju komfor i dobra zvučna izolacija umanjuju osjećaj brzine, dok u dinamičnoj vožnji po zavojima Tiguan se ponaša neutralno bez znakova pokazivanja manevarskih limita, proklizavanjem preko prednje ili zadnje osovine zašta je zaslužan dobar balans i 4MOTION Active Control sistem. Ovaj sistem je jedan od 30 inovacija i dolazi kao serijska funkcija kod Tiguana sa pogonom na sva 4 točka.

Testni Tiguan pokretao je poznati dizelski 2.0-litreni TDI motor sa 150 KS dostupnih od 3.500 do 4.000 okr/min i 340 Nm okretnog momenta koji je dostupan u rasponu od 1.750 do 3.000 okr/min. U kombnaciji sa automatskim DSG 7-stepenim mjenjačem, ovako pokretan Tiguan zadovoljit će ambicije većine vozača po pitanju performansi ali i ekonomičnosti u potrošnji goriva. U prilog tome govore tehnički podaci gdje je Tiguanu u ovoj konfiguraciji od 0 do 100 km/h potrebno 9,8 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 193 km/h. Uz sve to potrošnja u gradskim uslovima kreće se od 6,6 do 10 l/100 km i na otvorenoj cesti od 4,8 do 5,3 l/100 km.

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI Highline -620- 09

Oni koji koriste više auto put imat će prosječnu potrošnju oko 6 l/100 km, pa u takvoj kombinaciji svih režima vožnje testni Tiguan se zadovoljio sa 7,2 l/100 km. Obzirom na vrele tople dane gdje je klima uređaj stalno uključen, na veličinu i težinu vozila od 1.499 kg ovakav rezultat zaista je odličan.

Zašto Online u sloganu jednog SUV-a? Globalni trend digitalizacije zahvatio je i automobilsku industriju, a Volkswagen kao jedan od svjetskih lidera želi svojim kupcima ponuditi aktuelnu tehnologiju u svojim modelima. Možemo reći da trenutno u autoindustriji postoje dva pravca u kojima ide dalji razvoj. Pored alternativnih pogonskih rješenja kao što su čista elektro vozila i hibridi, digitalizacija je taj drugi pravac – trend koji polako uzima primat.

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI Highline -620- 10

Digitalizacija omogućava znatno veću povezanost vlasnika i vozila, i s tim u vezi pod okriljem Volkswagen je nastao „Car-Net“ kao krovni brand za svijet mobilnih online usluga. U Volkswagenu su ponosni na novi set usluga koji je premijerno predstavljen sa novim Tiguanom – Car-Net Security & Service paket koji će biti dostupan od 2017 godine.

Ranije je Car-Net bio sačinjen od ograničenog seta usluga koje su korisnicima dodatno proširivali mogućnosti navigacije kao npr. satelitski prikaz kartografije Google Earth ili vremensku prognozu, cijene goriva na benzinskim pumpama i sl. kao i App-Connect koji je omogućavao integraciju pametnih telefona direktno na ekrane Infotainment sistema u vozilu, bez obzira da li se radi o Apple Car-Play ili Google Android Auto tehnologiji. Međutim, u 2016. godini Volkswagen ide za još jednu stepenicu više, tako što u prvoj fazi prodaje uz doplatu, a kasnije već i u serijskoj opremi Tiguan omogućava za kupca besplatnu i konstantnu online konekciju za određene usluge.

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI Highline -620- 13

Ovo donosi čitav niz prednosti, usluga i obavještenja direktno na vašem smart telefonu. Tako u svakom trenutku možete npr. provjeriti lokaciju vozila sa tačnom adresom/kordinatama, primiti obavijest ukoliko se aktivirao alarmni uređaj, zaključati ili otključati vozilo, uključiti grijanje i sl. Na ovaj način vlasnik vozila je u mogućnost da ograniči reon kretanja vašeg Tiguana (primjer Shopping centar) – Tako da ukoliko Tiguan napusti ograničenu zonu, bivate obaviješteni preko vašeg pametnog telefona.

Druga korisna funkcija je i ograničenje brzine kretanja – u trenutku kada Tiguan prekorači brzinu kretanja, ponovo vlasnik biva obaviješten preko pametnog telefona. Korisna funkcija za roditelje sa djecom koja se ne pridržavaju ograničenja brzine. Dodamo li tome i činjenicu da je u okviru Security & Service paketa i usluga poziva u slučaju udesa ili defekta vozila, gdje je korisniku na raspolaganju 24 sata Volkswagen call centar koji će vrlo brzo biti dostupan i na lokalnim jezicima. Definitivno možemo reći da je dio slogana „Online“ u potpunosti opravdan i pozicionira marku Volkswagen u sami vrh u svijetu automobilske digitalizacije.

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI Highline -620- 12

Zaključak

Novi Tiguanu donosi nove standarde u kvalitetu, inovacijama i voznim karakteristikama. To se ne odnosi samo na njegovog prethodnika već i na kompletnu konkurenciju kojoj je sada ljestvica u navedenim segmentima visoko podignuta. Novi Tiguan postavio je nove standarde u segmentu kompaktnih SUV modela čime će sigurno nastaviti nizati uspjehe svog prethodnika.

Novi Tiguan stvoren je da u stvarnosti opravda kraticu SUV – Sport Utility Vehicle što bi se moglo prevesti vozilo za sve situacije. On je to tokom testa dokazao, gdje je vožen u gradskim uslovima, kao i na nesvakodnevnim makadamskim i šumskim putevima gdje je pokazao odlične vozne sposobnosti.

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI Highline -620- 16

Bosna i Hercegovina zbog lošeg standarda zaostaje za evropskim zemljama u prodaju novih automobila, ali uglavnom bh. tržište prati trendove zapadnih tržita. Upravo jedan od trendova je i rast prodaje SUV segmenta. Već u narednih par godina ovaj segment bi u BiH trebao preteći po isporukama segment malih i kompaktnih vozila u kojem se npr. takmiče Polo i Golf, što dodatno govori o velikoj popularnosti SUV-a kao koncepta vozila. Ova činjenica definitivno najavljuje svijetlu budućnost novog Tiguana.

Cijena testnog modela do registracije sa dodatnom opremom iznosi: 75.238,48 KM, dok cijena najpovoljnijeg Tiguan Comfortline 1.4 TSI 92 kW modela iznosi 43.900 KM koji ima solidan nivo serijske opreme. Detaljan spisak serijske i dodatne opreme testnog modela možete pročitati OVDJE.

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI Highline -620- 15

Kategorije: Auto test