Zašto su vozila Volvo sigurna za svako tijelo, muško ili žensko

Zašto su vozila Volvo sigurna za svako tijelo, muško ili žensko

Raznolikost i integrisanost su suštinski elementi  kulture kompanije Volvo Cars.

To su vrijednosti koje su implementirane u cijeloj kompaniji i primjetne na svim područjima njenog rada. Uspjeh kompanije Volvo Cars je zasnovan na snazi i saznanjima stečenim iz različitih miljea, vidika i iskustva.

Taj način razmišljanja se očituje i u njenom pristupu sigurnosti te je jedan od ključnih razloga za vodeći položaj Volvo Cars na području sigurnosti. Prilikom razvijanja što sigurnijih vozila, inžinjeri sigurnosti se uvijek zalažu za izradu automobila koji će biti podjednako sigurni za sve – i za muškarce, kao i za žene, i pri tome se fokusiraju na najugroženije grupe.

Podjednak nivo sigurnosti za sve se ne podrazumijeva, kao što se čini. Žene su izloženije riziku od povreda u saobraćajnim nesrećama. To je posljedica prirodnih razlika u anatomiji i snazi. Osim toga, muškarci su, historijski gledano, bili normativ na području sigurnosti prilikom sudara (kao i na brojim drugim područjima), što dokazuje većina testnih lutaka. Međutim, to ne važi za Volvo Cars.

Na osnovu više od 50 godina istraživanja na području sigurnosti, zasnovanim na stvarnim saobraćajnim nesrećama, tvrtka Volvo Cars je utvrdila koje povrede zadobivaju muškarci, žene i djeca prilikom različitih sudara te je to znanje prenijela u svoj sigurnosni inženjering.

Kompanija svoje znanje i zaključke dijeli i sa drugima i odlikuje je dugogodišnja tradicija uske saradnje sa vladama, regulatornim organima i drugim istraživačima – s ciljem unaprjeđenja sigurnosti saobraćaja za svakoga.

»Svjesni smo činjenice da radi sigurnosti svih treba uvažavati spol, dob, veličinu i oblik tijela«, izjavila je Lotta Jakobsson, jedna od najiskusnijih stručnjakinja na području sigurnosti u kompaniji Volvo Cars. »Nastojimo što bolje razumjeti osnovne vidike te to znanje primijeniti u razvoju sigurnosnih elemenata i sistema naših vozila, što dokazuju brojne inovacije koje vode računa o sigurnosti muškaraca i žena u vozilima Volvo.«

Volvo je 1970. godine osnovao ekipu stručnjaka za istraživanje područja saobraćajnih nesreća. Ekipa je do sada prikupila i analizirala podatke o više od 40.000 vozila i 70.000 putnika. To je omogućilo razvoj i izradu brojnih inovativnih sistema koje Volvo danas nudi u vozilima. Inovacije, kao što su sistem zaštite vrata WHIPS, sistem zaštite prilikom bočnog sudara (SIPS), sigurnosna zračna zavjesa, opisane su u nastavku:

  • Žene su u odnosu na muškarce zbog razlika u anatomiji, a i općenito, izloženije povredama u slučaju sudara odzada. Ali ne i na sjedištu Volvo, koje je opremljeno sistemom zaštite vrata (WHIPS) koji kombinuje robusni naslon za glavu sa promišljenim osloncem za glavu i leđa i time pruža zaštitu vratu. Nakon što je zabilježen relativno veći pad povreda žena u vozilima Volvo koja koriste sistem WHIPS, tehnologija sada osigurava uporediv nivo rizika od povreda prilikom sudara odzada za muškarce i žene, a rizik od dugotrajnih povreda je upola manji u odnosu na prethodna vozila Volvo.
  • Postoji veća vjerovatnoća da će žene u saobraćajnoj nesreći zadobiti povrede grudnog koša zbog razlika u snazi skeletne muskulature. Radi optimalne zaštite kompanija Volvo Cars stalno razvija konstrukciju svojih vozila te je za smanjenje posljedica za putnike ugradila bočne zračne jastuke. Sistem za zaštitu od bočnih sudara (SIPS) je zasnovan na inteligentnoj konstrukciji koja unapređuje opću sigurnost. Sistem SIPS zajedno sa zračnim jastukom za zaštitu trupa prilikom bočnog sudara ublažava teže povrede grudnog koša kod muškaraca i žena za više od 50 % u odnosu na vozila Volvo prije uvođenja te tehnologije.
  • Prilikom razvoja sigurnosne zračne zavjese (IC) također je bio naglasak na ženama. Zbog razlika u visini sistem IC pokriva cijelo prozorsko staklo i predstavlja ključni sigurnosni element koji pruža važnu zaštitu za glavu u slučaju bočnog sudara. Sistem IC zajedno sa sistemom SIPS i zračnim jastukom za zaštitu trupa prilikom bočnog sudara smanjuje rizik od težih povreda glave za približno 75 % u odnosu na vozila Volvo prije uvođenja sistema SIPS. IC je bio prvi zračni jastuk koji je unaprijedio zaštitu putnika na prednjim i zadnjim sjedištima.
  • Da bi dobili više podataka o položaju trudnica prilikom sudara, kompanija Volvo Cars je razvila prvu virtualnu testnu lutku prosječne veličine. Računarski model omogućava proučavanje područja kao što su pomjeranje putnika i način zaštite koju sigurnosni pojas nudi ženi i fetusu.

Prema najnovijim podacima istraživanja kompanije Volvo Cars ističe se relativna važnost zaštite lumbalnog dijela kičme, odnosno donjeg dijela leđa kod svih ljudi, bez obzira na spol i veličinu. Daljnje analize i istraživanja su fokusirana na kompleksnost saobraćajnih nesreća prilikom kojih vozilo skreće sa ceste, kao i na posljedične povrede.

Tehnologija koja je prvi put implementirana u XC90, a sad je uključena u sva vozila, razvijena je na osnovu prilagodljive produktne arhitekture (SPA) i apsorbira energiju na sjedištima, što znatno premašuje zakonske sigurnosne zahtjeve koje moraju uvažavati proizvođači automobila.

Više informacija o pristupu kompanije Volvo Cars području sigurnosti i razmjeni saznanja o sigurnijim automobilima za svakoga je na raspolaganju na linku: https://www.volvocars.com/intl/why-volvo/human-innovation/future-of-driving/safety/cars-safe-for-all.

Kategorije: Vijesti