Test: Xiaomi M365 i PRO: Urbana elektromobilnost za svakog

Test: Xiaomi M365 i PRO: Urbana elektromobilnost za svakog

Električna mobilnost sve je prisutnija u raznim prevoznim sredstvima. Na ulicama evropskih gradova sve više viđamo kako se ljudi prevoze električnim automobilima, skuterima, biciklima i romobilima.

Električni romobili privlače posebnu pažnju zbog svoje mobilnosti i prihvatljive cijene, a mi smo testirali dva Xiaomi modela koji spada u grupu „best buy“. U nastavku vam donosimo sve bitne činjenice o ovom vidu jeftinog i brzog prevoza u svakodnevici.

Test XIAOMI M365 i PRO 01
Test XIAOMI M365 i PRO 02
Test XIAOMI M365 i PRO 03
Test XIAOMI M365 i PRO 04
Test XIAOMI M365 i PRO 05
Test XIAOMI M365 i PRO 06
Test XIAOMI M365 i PRO 07
Test XIAOMI M365 i PRO 08
Test XIAOMI M365 i PRO 09
Test XIAOMI M365 i PRO 10
Test XIAOMI M365 i PRO 11
Test XIAOMI M365 i PRO 12
Test XIAOMI M365 i PRO 13
Test XIAOMI M365 i PRO 14
Test XIAOMI M365 i PRO 15
Test XIAOMI M365 i PRO 16
Test XIAOMI M365 i PRO 17
Test XIAOMI M365 i PRO 18
Test XIAOMI M365 i PRO 19
Test XIAOMI M365 i PRO 20
Test XIAOMI M365 i PRO 21
Test XIAOMI M365 i PRO 22
Test XIAOMI M365 i PRO 23
Test XIAOMI M365 i PRO 24
Test XIAOMI M365 i PRO 25
Test XIAOMI M365 i PRO 26
Test XIAOMI M365 i PRO 27
Test XIAOMI M365 i PRO 28
Test XIAOMI M365 i PRO 29
Test XIAOMI M365 i PRO 30
Test XIAOMI M365 i PRO 31
Test XIAOMI M365 i PRO 32
previous arrow
next arrow
Test XIAOMI M365 i PRO 01
Test XIAOMI M365 i PRO 02
Test XIAOMI M365 i PRO 03
Test XIAOMI M365 i PRO 04
Test XIAOMI M365 i PRO 05
Test XIAOMI M365 i PRO 06
Test XIAOMI M365 i PRO 07
Test XIAOMI M365 i PRO 08
Test XIAOMI M365 i PRO 09
Test XIAOMI M365 i PRO 10
Test XIAOMI M365 i PRO 11
Test XIAOMI M365 i PRO 12
Test XIAOMI M365 i PRO 13
Test XIAOMI M365 i PRO 14
Test XIAOMI M365 i PRO 15
Test XIAOMI M365 i PRO 16
Test XIAOMI M365 i PRO 17
Test XIAOMI M365 i PRO 18
Test XIAOMI M365 i PRO 19
Test XIAOMI M365 i PRO 20
Test XIAOMI M365 i PRO 21
Test XIAOMI M365 i PRO 22
Test XIAOMI M365 i PRO 23
Test XIAOMI M365 i PRO 24
Test XIAOMI M365 i PRO 25
Test XIAOMI M365 i PRO 26
Test XIAOMI M365 i PRO 27
Test XIAOMI M365 i PRO 28
Test XIAOMI M365 i PRO 29
Test XIAOMI M365 i PRO 30
Test XIAOMI M365 i PRO 31
Test XIAOMI M365 i PRO 32
previous arrow
next arrow

Piše: Emir Kalender

Već drugu godinu za redom električni romobili pravi su hit na ulicama evropskih metropola. Ovi mali električni prevoznici preko noći postali su apsolutni hit, posebno među mlađom populacijom, ali i kod onih nešto starije životne dobi koji su tehnološki i ekološki osviješteni.

Ako se pitate zašto su električni romobili preko noći postali „transportni hit“ odgovor je u cijeni, jednostavnosti za korištenje i lahkoj prenosivosti. Imaju dosta dobru autonomiju i dovoljnu brzinu da bezbrižno sa jednim punjenjem baterije obavite sve dnevne potrebe u gradskim gužvama.

Kako bi se na najbolji način u to uvjerili morate ih isprobati, a mi smo to za vas uradili sa modelom Xiaomi M365 koji je osnovna verzija, te sa modelom Xiaomi PRO koji je naprednija verzija. Razlike između ova dva modela ćemo objasniti u nastavku teksta.

Xiaomi M365

Xiaomi M365 spada u grupu „best buy“ električnih romobila jer ima jako dobar odnos „uloženo dobijeno“. Njegova konstrukcija napravljena je od aluminiuma pa njegova ukupna težina iznosi 12,5 kg. Kada preklopite ovaj električni romobil bez problema ga možete ponijeti u ruci, a relativno kompaktne dimenzije: dužina iznosi 1.080 mm, širina 430 mm, visina 1.140 mm (u preklopljenom obliku 490 mm), omogućavaju vam da ga jednostavno unesete u autobus, tramvaj, tržni centar ili da ga ostavite ispod radnog stola u firmi. Kompletna konstrukcija je robusno i kvalitetno napravljena i definitivno vas neće razočarati.

U podu romobila nalaze se baterijske ćelije kao i kompletna elektronika kojom upravlja baterija i motora. Obzirom da je kućište od aluminiuma, ono služi i kao veliki hladnjak za bateriju i elektroniku jer se prilikom korištenja i punjenja takvi sistemi značajno griju. Kućište ima otpornost na blato, prašinu i prskanje od vode, ali ne i na potpuno potapanje u vodu.

Kapacitet litijske baterije iznosi 18.650 mAh (7,8 Ah) a za njenu izradu zadužen je LG. Ovaj kapacitet dovoljan je da osigura autonomiju do 30 km. Baterija se puni preko punjača snage 71 W i kada je potpuno ispraznite bit će vam potrebno vrijeme oko 5 sati da se u potpunosti napuni.

Baterija i motor

Ovaj električni romobil postavljen je na 8’ inčne točkove na koje su postavljene zrakom punjene gume. To je možda i jedina prava zamjerka na ovaj romobil jer se iste lahko mogu probušiti, ali Xiaomi uz romobil isporučuje i dvije rezervne gume. U prednjem točku nalazi se električni motor snage 250 W (trenutna max. 500), a maksimalni okretni moment iznosi 16 Nm. To je sasvim dovoljno da postigne maksimalnu brzinu od 25 km/h, a na tempomatu 18 km/h. Maksimalna brzina uz određene modifikacije može biti veća (što nije preporučeno zbog garancije), ali ona je prilagođena evropskim propisima o sigurnosti da ne bi bili obavezni nositi kacigu.

Romobil nudi dva režima vožnje, eco, standard. U eco modu maksimalna brzina iznosi 18 km/hm, a upravo tada ima autonomiju do 30 km. U standardnom režimu raspoloživa je puna snaga, ali i nešto manja autonomija. U realnim uslovima korištenja to je 20-22 km, koliko smo mi imali tokom testa. Električni motor ima mogućnost i povrata energije u bateriju kada kočite ili kada idete nizbrdo.

M365 mogu voziti osobe visine od 120 do 200 cm i maksimalne težine od 100 kg. Na zadnjem točku nalazi se disk kočnica koja veoma dobro zaustavlja romobil. Na samom blatobranu zadnjeg točka postavljeno je i LED svjetlo koje prilikom kočenja treperi, a noću konstantno svijetli kako bi vas drugi lakše uočili. Na samoj upravljačkoj ručici sa lijeve strane nalazi se kočnica, a na desnoj zvonce i pedala za ubrzavanje. U sredini se nalazi svjetlo i LED diode koje su indikator koliko još baterije imate na raspolaganju.

Ovaj romobil nije samo prevozno sredstvo već pripada i generaciji pametnih uređaja. Njega možete upariti sa pametnim telefonom preko Bluetooth veze. Preko aplikacije Mi Home preko koje možete očitati status romobila, kapacitet baterije, o pređenim kilometrima itd. Kroz ovu aplikaciju možete nadograditi i firmware romobila kada izađe nova verzija.

Preko nje možete romobil i zaključati, što znači da će se on zvučno  oglašavati ako ga neko bude pomjerao. To nije baš najbolje sigurnosno rješenje jer isti se lahko može preklopiti i ubaciti u automobil, pa je svakako preporučeno da ne ostavljate romobil bez vašeg nadzora.

Vožnja je kao dječija igra

Kada prvi put stanete na električni romobil bit će vam dovoljno par stotina metara da steknete osjećaj u vožnji, a jedan dan će vam biti dovoljan „da pohvatate“ većinu fazona u vožnji. Da bi uopšte pokrenuli električni motor, prvo se morate odgurnuti nogom i krenuti vlastitom snagom, a tek onda biti moguće „dati gas“ i nastaviti voziti. Ovo je prvenstveno sigurnosni sistem kako romobil iz mjesta mirovanja ne bi krenuo ako bi slučajno vi, ili neko drugi, pritisnuo pedalu gasa.

Pedalom gasa jednostavno dozirate brzinu kojom ćete se kretati. Ona može bit toliko spora da možete romobil voziti pored nekog ko šeta ili pored nekog ko vozi bicikl. Ono što treba svakako izbjegavati jesu rupe, grbe, penjanje i silaženje sa pločnika, jer ima veoma male točkove i nema sistem za amortizovanje. Također visina točkova od poda nije velika pa postoji mogućnost da lako zakačite pod.

Ono što mnoge interesuje jeste kako ide uzbrdo. Odgovor je logičan, nemojte očekivati da će jednako brzo ići i uzbrdo. Brzina ovisi o težini vozača i samom usponu. Ako ste veće tjelesne težine i vozit ćete često po brdu, za vas je pravo rješenje PRO verzija Xiaomi električnog romobila.

Šta kada se potroši baterija? Bez brige, u takvoj situaciji moći ćete nastaviti voziti romobil samo uz pomoć vaše snage. U praksi znači da računate na vožnju uzbrdo gdje je ugao do 12°.

Xiaomi PRO

Pro verzija gotovo da je identična verziji M365, ali ima značajnih razlika koje se odmah prvim pogledom ne vide. Ono po čemu se vizuelno razlikuje jeste nešto veći pod zbog veće baterije, visočija ručka za upravljanje, te nešto malo veća dužina. Tu je i mali ekran u sredini ručke za upravljanje na kojem se prikazuje maksimalna brzina, režim u kojem vozite i indikatori svjetla. Točkovi su potpuno isti, s tim da PRO verzija unutar točkova ima crveni ukrasni prsten. Kočnice su potpuno iste i jednako dobro koče na oba modela.

Ono što se ne vidi okom, a puno je važnije jeste snažniji motor i baterija većeg kapaciteta. Elektro motor ima snagu od 300W (trenutna max. 600W) i na raspolaganju su tri režima vožnje: Eco, D i S. U Eco režimu maksimalna brzina iznosi 15 km/h, u D 20 km/h, a u S režimu ona iznosi 25 km/h. Baterija ima kapacitet od 12,8 Ah i sa jednim punjenjem trebao bi imati autonomojiu od 45 km.

Kao i model M365 povest će osobe od 120 do 200 cm sa maksimalnom težinom od 100 kg. Električni motor ima mogućnost i povrata energije u bateriju kada kočite ili kada idete nizbrdo. Sa PRO verzijom možete računati da ćete savladati uspone do 14°.

Kada je riječ o punjenju baterije, ona se u odnosu na model M365 znatno duže puni, čak do 9 sati. Zbog većih gabarita i veće baterije PRO verzija ima i veću ukupnu težinu koja iznosi 14,2 kg.

Koji model kupiti?

Cijena osnovnog M365 modela na BH tržištu iznosi oko 900,00 KM, dok cijena PRO verzije iznosi oko 1.200,00 KM. Podatci na papiru jasno govore koji je model bolji, a i osjećaj u vožnji to potvrđuje. PRO verzija osim što je skuplja, ona je nešto veća i teža pa joj to ne ide u prilog, ali i dužina punjenja baterije znatno je duža, pa iako osigurava veću autonomiju.

Ako su vam prioritet mobilnost i ekonomičnost onda definitivno je bolji izbor osnovna verzija. Ipak, ako vam je potreban jači motor kako bi lakše savladali uzbrdice ili ako imate nešto više kilograma, onda je za vas pravi izbor PRO verzija.

Popularnost električnih romobila svake godine će rasti jer su cjenovno najprihvatljiviji i daju vam veliku mogućnost slobode kretanja u urbanim sredinama. Ne zahtijevaju servisiranja, velike prostore za parkiranje kao ni registracije i godišnja održavanja. Oni su definitivno odlično rješenje čije putovanje do posla ne prelazi preko 6-7 km u jednom pravcu. Također, oni koji imaju dosta poslovnih obaveza u samom centru grada brzo se mogu prebacivat – zujati, od lokacije do lokacije.

Kategorije: Testovi