Test: Peugeot 508 2.0 BlueHDI 180 Allure – Veliki lav mirne ćudi

Test: Peugeot 508 2.0 BlueHDI 180 Allure – Veliki lav mirne ćudi

Peugeot 508 predstavljen je 2011. godine a već 2014. stigao je facelift model. Dolazak redizajna nakon samo tri godine proizvodnje izvornog modela možda jeste uranjeno, ako gledamo sa dizajnerskog aspekta, ali novi 508 dobio je mnogo tehnoloških inovacija od pukih vizuelnih promjena.

Novi 508 dobio je nove tehnologije sa kojim ravnopravno nastavlja borbu sa direktnim konkurentima. Tako se na listi noviteta nalaze LED svjetla, u unutrašnjosti ekran osjetljiv na dodir, novi snažni motori koji zadovoljavaju Euro6 norme, te vizuelne promjene na karoseriji automobila.

Test_Peugeot_508_2.0_bluehadi_Allure_facelift_-_01
Test_Peugeot_508_2.0_bluehadi_Allure_facelift_-_02
Test_Peugeot_508_2.0_bluehadi_Allure_facelift_-_03
Test_Peugeot_508_2.0_bluehadi_Allure_facelift_-_04
Test_Peugeot_508_2.0_bluehadi_Allure_facelift_-_05
Test_Peugeot_508_2.0_bluehadi_Allure_facelift_-_06
Test_Peugeot_508_2.0_bluehadi_Allure_facelift_-_07
Test_Peugeot_508_2.0_bluehadi_Allure_facelift_-_08
Test_Peugeot_508_2.0_bluehadi_Allure_facelift_-_09
Test_Peugeot_508_2.0_bluehadi_Allure_facelift_-_10
Test_Peugeot_508_2.0_bluehadi_Allure_facelift_-_11
Test_Peugeot_508_2.0_bluehadi_Allure_facelift_-_12
Test_Peugeot_508_2.0_bluehadi_Allure_facelift_-_13
Test_Peugeot_508_2.0_bluehadi_Allure_facelift_-_14
Test_Peugeot_508_2.0_bluehadi_Allure_facelift_-_15
Test_Peugeot_508_2.0_bluehadi_Allure_facelift_-_16
Test_Peugeot_508_2.0_bluehadi_Allure_facelift_-_17
Test_Peugeot_508_2.0_bluehadi_Allure_facelift_-_18
Test_Peugeot_508_2.0_bluehadi_Allure_facelift_-_19
Test_Peugeot_508_2.0_bluehadi_Allure_facelift_-_20
Test_Peugeot_508_2.0_bluehadi_Allure_facelift_-_21
Test_Peugeot_508_2.0_bluehadi_Allure_facelift_-_22
Test_Peugeot_508_2.0_bluehadi_Allure_facelift_-_23
Test_Peugeot_508_2.0_bluehadi_Allure_facelift_-_24
Test_Peugeot_508_2.0_bluehadi_Allure_facelift_-_25
Test_Peugeot_508_2.0_bluehadi_Allure_facelift_-_26
Test_Peugeot_508_2.0_bluehadi_Allure_facelift_-_27
Test_Peugeot_508_2.0_bluehadi_Allure_facelift_-_28
Test_Peugeot_508_2.0_bluehadi_Allure_facelift_-_29
Test_Peugeot_508_2.0_bluehadi_Allure_facelift_-_30
Test_Peugeot_508_2.0_bluehadi_Allure_facelift_-_31
previous arrow
next arrow
Test_Peugeot_508_2.0_bluehadi_Allure_facelift_-_01
Test_Peugeot_508_2.0_bluehadi_Allure_facelift_-_02
Test_Peugeot_508_2.0_bluehadi_Allure_facelift_-_03
Test_Peugeot_508_2.0_bluehadi_Allure_facelift_-_04
Test_Peugeot_508_2.0_bluehadi_Allure_facelift_-_05
Test_Peugeot_508_2.0_bluehadi_Allure_facelift_-_06
Test_Peugeot_508_2.0_bluehadi_Allure_facelift_-_07
Test_Peugeot_508_2.0_bluehadi_Allure_facelift_-_08
Test_Peugeot_508_2.0_bluehadi_Allure_facelift_-_09
Test_Peugeot_508_2.0_bluehadi_Allure_facelift_-_10
Test_Peugeot_508_2.0_bluehadi_Allure_facelift_-_11
Test_Peugeot_508_2.0_bluehadi_Allure_facelift_-_12
Test_Peugeot_508_2.0_bluehadi_Allure_facelift_-_13
Test_Peugeot_508_2.0_bluehadi_Allure_facelift_-_14
Test_Peugeot_508_2.0_bluehadi_Allure_facelift_-_15
Test_Peugeot_508_2.0_bluehadi_Allure_facelift_-_16
Test_Peugeot_508_2.0_bluehadi_Allure_facelift_-_17
Test_Peugeot_508_2.0_bluehadi_Allure_facelift_-_18
Test_Peugeot_508_2.0_bluehadi_Allure_facelift_-_19
Test_Peugeot_508_2.0_bluehadi_Allure_facelift_-_20
Test_Peugeot_508_2.0_bluehadi_Allure_facelift_-_21
Test_Peugeot_508_2.0_bluehadi_Allure_facelift_-_22
Test_Peugeot_508_2.0_bluehadi_Allure_facelift_-_23
Test_Peugeot_508_2.0_bluehadi_Allure_facelift_-_24
Test_Peugeot_508_2.0_bluehadi_Allure_facelift_-_25
Test_Peugeot_508_2.0_bluehadi_Allure_facelift_-_26
Test_Peugeot_508_2.0_bluehadi_Allure_facelift_-_27
Test_Peugeot_508_2.0_bluehadi_Allure_facelift_-_28
Test_Peugeot_508_2.0_bluehadi_Allure_facelift_-_29
Test_Peugeot_508_2.0_bluehadi_Allure_facelift_-_30
Test_Peugeot_508_2.0_bluehadi_Allure_facelift_-_31
previous arrow
next arrow

Piše: Emir Kalender
Foto: Ermin Okerić

(re)Dizajn

Novi Peugeot 508 pretrpio je manje dizajnerske promjene na karoseriji pa je tako dobio nešto manju rešetku hladnjaka i ravniji poklopac motora i restilizovana FULL LED svjetla. Modernizovani dizajn karakteriše vertikalno orijentisana maska sa znakom lava u sredini, uz nov, niži, poklopac motora. Dizajn svjetala još je izražajniji, uz upotrebu full LED tehnologije. Promjene su zahvatile i stražnji kraj automobila gdje su također redizajnirana svjetla, kao i branik koji dodatno naglašava čvrst karakter automobila.

Peugeot 508 2.0 BlueHDI 180 Allure

Unutrašnjost vozila unaprijeđena nije pretrpila dramatične promjene, one se svode više na tehnološko unaprijeđenje sa četverozonskim klima uređajem, JBL audio sistemom te ekranom osjetljivim na dodir. Tu su i dvije nove opcije opreme koje uključuju kameru za vožnju unazad kao i sistem za nadgledanje mrtvog ugla. Korišteni materijali očekivano su dobri za ovu klasu automobila, precizno sastavljeni i uklopljeni dijelovi.

Za izradu plastičnih elemenata korištena je jednobojna siva plastika sa raznim ukrasnim detaljima, od crnih lakiranih do hromiranih. Centralna konzola sa ukrasnom implantiranom letvicom izgleda kao kod njemačke konkurecije. Ergonomija je odlična, sve je na dohvat ruke, a posebno možemo istaći ručicu mjenjača koju temperamenti vozači jednostavno neće željeti ispustiti iz ruke. Kožni trokraki upravljač sa multifunkcionalnim komandama blago je profilisan i odlično leži u rukama sa svojim dimenzijama, a ugođaj će upotpuniti ručice za izmjenu brzina.

Novi Peugeot 508 zadržao je u unutrašnjosti tradicijonalni pristup kada su u pitanju izvršne komande za ventilacioni sistem, navigaciju, audio uređaj i ostalo. Tačnije, sve uobičajene komande se izvršavaju preko prekidača (dugmića), što nije slučaj kod manjeg modela 308 kod kojeg je sve prebačeno na ekran osjetljiv na dodir. Prednost tradicionalnog pristupa je što sve komande možete izvršavati intuitivno, bez skretanja pogleda na iste dok ste u vožnji.

Dio konzole oko tipki multimedijalnog sistema krasi crni lakirani plastični implantat, koji je vrlo otporan. Isto rješenje primjenjeno je i na centralni dio između ručice mjenjača i srednjeg naslona za ruku. Ono što se može smatrati nedostatkom na centralnom grebenu jeste nedostatak pretinca ili mjesta za odlaganje oko ručice mjenjača. Mobilni telefon, novčanik ili slično, nećete moći odložiti pored mjenjača, što je na dohvat ruke.

Peugeot 508 2.0 BlueHDI 180 Allure

Novi SMEG + ekran osjetljiv na dodir u seriji ili opciji ovisno o izvedbi donosi najmoderniju tehnologiju za komunikaciju. Ekran visoke rezolucije nudi brojne jedinstvene mogućnosti, poput spajanja i upravljanja brojnim multimedijalnim uređajima, veze s mobilnim telefonima ili GPS navigacijom. Arkamys digitalni procesor zvuka dio je serijske opreme novog 508, te nudi bolju zvučnu sliku u vozilu.

Za prave ljubitelje dobrog zvuka tu je i opcionalni JBL HIFI KIT koji donosi audio sistem s 10 zvučnika te 500W pojačalo. Bez obzira na mogućnost doplate za JBL sistem, serijski audio sistem trebao bi reprodukovati nešto kvalitetniji zvuk obzirom u kakvoj se limuzini nalazi.

Peugeot 508 2.0 BlueHDI 180 Allure

Testni model bio je opremljen kamerom za vožnju unazad koja se automatski aktivira prilikom prebacivanja stepena prijenosa za vožnju unazad. Ona omogućava vozaču lakše manevrisanje i parkiranje i veću sigurnost. Klimatizacija je odlična, tiha i sa odličnim strujanjem zraka, naprijed podijeljena u dvije zone, dok na stražnjoj klupi moguće je samo regulisati jačinu strujanja zraka koje dolazi iz centralnog grebena.

Ponuda prostora

Ponuda prostora u automobilu je odlična kada je u pitanju  D-segment  automobilske klase. Na prednjim sjedalima ugodno će se smjestiti vozači i suvozači visine i do dva metra. Sjedišta u kombijaciji kože i tkanine dobro su profilisana i nude dobar balans između udobnosti i držanja u brzoj vožnji po zavojima što je izuzetno važno za ovakav automobil. Prednja sjedišta omogućavaju brz pronalazak idealne pozicije, a umor nećete osjetiti i nakon višesatne vožnje bez pauze.

Peugeot 508 2.0 BlueHDI 180 Allure

Oba prednja sjedišta podesiva su po visini/dubini, dok vozačev dio ima električno podešavanje za lumbalni dio leđa. Njihovim povlačenjem unatrag stiče se utisak da se vozite u još većoj limuzini. Za zadnju klupu nema puno priče, dovoljno je reći da prostora ima u izobilju. Mala zamjerka na zadnju klupu ide na visinu, gdje putnici preko 190 cm neće imati najveći mogući komfor na krajevima zbog spuštenog krova, ali im to neće im praviti probleme u vožnji.

Utovarni prag prtljažnika novog Peugeota 508 snižen je za još lakši utovar prtljage. Prtljažnik nudi zapreminu od 545 litra (515 dm3 VDA), a isti je moguće povećati do 1,581 l (1,381 dm3 VDA) preklapanjem stražnje klupe. Dodatni prtljažni prostor ispod podnice prtljažnika nude dodatnih 48 litra (42 dm3 VDA). 

Peugeot 508 2.0 BlueHDI 180 Allure

Motor, mjanjač, ovjes, upravljivost

Testni model bio je opremljen novim snažnim 2.0 BlueHDI motorom sa 180 KS dostupnih pri 3.750 okr/min i 400 Nm okretnog momenta dostupnih pri 2.000 okr/min. Novi 2.0 BlueHDI motor karakteriše visoka efikasnost i ekološka prihvatljivost pa tako u atomosferu ispušta 111g/km CO2. BlueHDI je ime za nove Euro 6 dizel motore. Ova tehnologija značajno smanjuje emisiju dušikovog i ugljikovog monoksida, do 90%, umanjuje emisiju CO2 i potrošnju goriva uz gotovo potpunu eliminaciju čestica čađi (99.9 %).

Motor je bio uparen sa automatskim 6-stepenim mjenjačem, pa u toj kombinaciji novi 2.0 BlueHDi 180 EAT6 nudi jedan od najboljih omjera snage i potrošnje goriva na tržištu. Motor odlikuje visok stepen elastičnosti pa vožnja ispod 1.500 okretaja neće biti problem. Tokom testa u gradskim uslovima (bez klima uređaja) putni računar novog 508 modela zabilježio je potrošnju goriva od 6,8 do 7,5 l/100 km, dok se potrošnja na otvorenoj cesti (sa klima uređajom) kretala od 5,4 do 6,1 l/100 km. Na kraju testa u kombinovanom režimu putni računar je zabilježio prosječnu potrošnju od 6,4 l/100 km.

Peugeot 508 2.0 BlueHDI 180 Allure

Testni model bio je opremljen papučicama na volanu za izmjenu brzina, što olakšava izmjene stepena prijenosa prilikom preticanja te vam omogućava apsolutnu kontrolu. Ova kombinacija motora i mjenjača prvenstveno nude odličan komfor u vožnji, ali u svakom momentu 508 je spreman da adekvatno odgovori na nagli pritisak papučice gasa. Fabrika garantuje da će novi 508 s ovim motorom i mjenjačem od 0 do 100 km/h stići za 8,5 sekundi, a kasnije postići maksimalnu brzinu od 230 km/h.

Uz to treba naglasiti da težina ovog modela iznosi nešto malo više do 1.600 kg. Zvučna izolacija u automobilu je na visokom nivou, pa tako buka od motora u kabinu se prenosi u minimalnoj količini. Sa povećanjem brzine buka linearno raste, a ono što se ističe pri većim brzinama je odlična aerodimanika gdje odlično riješeno strujanje zraka koje se gotovo ne prenosi na putnički prostor.

Peugeot 508 2.0 BlueHDI 180 Allure

Svi smo navikli na mekane francuze koji su imali vrhunsku udobnost ali naginjanje u dinamičnijoj vožnji bio je njihov nedostatak. Novi 508 dobio je kompromisan ovjes između francuske udobnosti i njemačke tvrdoće. Ovjes 508-ce upit će sve rupe i neravnine bez ikakvih problema, dok u dinamičnoj vožnji neće se značajno naginjati. Jednom riječju dobar balans između udobnosti i držanja ceste. Automobil je odlične upravljivosti, a jedan od jačih aduta ima u servo upravljaču koji je omogućava  lagano manevrisanje volanom dok automobil stoji u mjestu. Povećanjem brzine osjeti se povećanje krutosti i direktnosti upravljača, pa ne zahtijeva velike manevre za izmjenu pravca.

Sigurnost

Testni model bio je opremljen sa prednjim zračnim jastucima, bočnim zračnim jastucima za sve putnike i senzorom za nevezane sigurnosne pojaseve. Kada su elektronska pomagala u pitanju tu su ABS, ESP, AFU, Hill assistent, tempomat i limitator brzine. Na EuroNcap testu osvojio je maksimalnih pet zvjezdica za sigurnost u udesima, sa 32 poena što čini 90% od ukupne ocijene.

Zahvaljujući ESP sistemu, novi 508 ujedinjuje dinamično ponašanje na cesti s visokom sigurnošću. Sistem ujedinjuje ABS sistem protiv blokiranja točkova prilikom kočenja, ASR sistem protiv proklizavanja, elektroničku raspodjelu kočione sile, EBA podršku prilikom naglog kočenja i inteligentnu kontrolu protiv proklizavanja koja optimizira prijanjanje vozila na cesti u vrlo zahtjevnim uslovima. U slučaju udesa novi 508 opremljen je sa 6 zračnih jastuka za veću sigurnosti: 2 prednja zračna jastuka, 2 bočna jastuka sprijeda i 2 zračne zavjese sprijeda i straga. Na EuroNCAP testu Peugeot 508 osvojio je maksimalnih pet zvjezdica (2011. godine), a detalje testa možete pročitati OVDJE.

Kada je riječ o sigurnosti treba istaći da je testni model bio opremljen sa Full LED prednjim svjetlima koja u noćnoj vožnji odlično obavljaju svoj zadatak. Širina i dužina svjetlosnog snopa je odlična, automatska nivelacija visine u svakom momentu vrši podešavanja kako svjetla nebi smetala vozačima iz suprotnog smijera, dok u isto vrijeme vama pružaju odlično osvjetljenje puta i okoline. Tu su i dodatna svjetla koja se aktiviraju dok se vozilo kreće manjom brzinom od 40 km/h, prednja svjetla za maglu automatski se pale sa unutrašnje strane zavoja, te time dodatno osvjetljavaju cestu.

Peugeot 508 2.0 BlueHDI 180 Allure

Zaključak

Novi Peugeot 508 je spoj elegancije i robusnosti te nudi visok kvalitet izrade uz savremenu tehnologiju, snagu i izraženi karakter. Peugeot 508 utjelovljuje ambicije brenda te ispunjava zahtjevni nivo kvaliteta i poboljšanja svog imidža u cijelom svijetu. Sa novim modelom 508, Peugeot nastavlja svoj osvajački pohod u industriji gdje trenutno ima najmlađe modele razvijene najsavremenijim tehnologijama i inžinjeringom.

Novi 508 ima sve što se očekuje od vrhunske limuzine, udobnost, prostranost, eleganciju, ali na nekim sitnim detaljima u Peugeotu nisu dovoljno posvetili pažnje što za neke kupce može biti iritantno. Cijena testnog modela iznosi 51.783,00 KM, a detaljan spisak opreme možete pročitati OVDJE.

Kategorije: Auto test