Test: Toyota Auris 1.6 Sport – Tradicija ispred trenda

Toyota Auris Test 2013

Test: Toyota Auris 1.6 Sport – Tradicija ispred trenda

Toyota je u jesen 2012. godine na pariškom sajmu automobila predstavila drugu generaciju kompaktnog modela Auris. Novi Auris je nastavak vrlo uspješne Toyotine priče kada su u pitanju automobili iz kompaktne klase. U odnosu na prethodni model, novi Auris u potpunosti je promjenio dizajnersku filozofiju koja je sada mnogo bliža ukusima evropskih kupaca. Sa novim Aurisom u kabini dolaze i novi kvalitetniji materijali, te bolja finalna obrada.

Da je Toyota uvjek gajila ljubav prema pouzdanosti i kvalitetu nije nikakva novost, ali sa novim Aurisom Toyota je to još jednom potvrdila.  U posljednjih nekoliko godina trend u autoindustriji je smanjenje radne zapremine motora, te razvoj malih turbo „motorića“ koji lakše zadovoljavaju ekološke norme koje postaju sve strožije. Ipak, Toyota je ostala vjerna tradiciji te su Aurisa opremili atmnosferskim 1.6-litrenim benzincem, s naglaskom na pouzdanost i dugotrajnost.

Eksterijer

Kada su se pojavile prve zvanične fotografije novog Aurisa, reakcije su u većini bile pozitivne, posebno na evropskom kontinentu. Želja Japanaca je da dizajn novog Aurisa bude bliži ukusima evropskih kupaca, u čemu su i uspjeli. Prvu generaciju Aurisa odlikovale su zaobljene i „nabildane“ linije, a cjelokupno gledajući jasno je bilo da je automobil dizajniran u japanskom duhu. Dobro prihvaćen na evropskom tržištu, postavio je odskočnu dasku za novi Auris koji bi to trebao iskoristiti, a u prilog mu ide vrlo dobar vanjski dizajn.

Novi Auris krasi dinamičan dizajn što će se svakako dopasti mlađoj populaciji budućih kupaca ovog japanskog kompakta. Za razliku od prethodnika novi Auris ima izdužene linije, a sve strane automobila pretrpile su radiklane promjene koje su izuzetno pozitivne. Prednja strana automobila u potpunosti je promijenjena, na kojoj dominiraju „zašiljena“ svjetla, te veliki donji usisnik zraka.  Također, tu su gotovo i neizostavna LED dnevna svijetla, kao i svjetla za maglu koja su postavljena u same krajeve prednjeg branika.

Zahvaljujući čistim linijama bočna strana automobila izgleda dosta veće. Stakleni otvori izvedeni su u nešto manjim dimenzijama, a crni okviri prozora na vratima ostavljaju dojam da se radi o staklenoj površini iz jednog komada. Upravo stakleni otvori koji su zakošeni prema nazad daju dinamičan izgled bočnoj strani. Testni model imao je 17′ inčne aluminijumske felge sa pet krakova koje su upotpunile izgled bočne strane.

Baš kao i prednja, tako je i zadnja strana automobila pretrpila radikalne promjene u dizajnu, i to baš na isti način što je i logično. Zadnjim dijelom dominira potpuno nova svjetlosna grupa koja je također, izdužena te duboko zalazi u bočnu stranu automobila. Za razliku od bočne strane, na zadnjoj strani dizajneri su se malo „zaigrali“ pa su sa nekoliko oštrih linija Aurisa učinili još agresivnijim. Zadnje vjetrobransko staklo proteže se do samih krajeva bočnih strana, pa tako prave efekat da je krov „u zraku“. Gledajući kao jednu cjelinu, zadnji dio novog Aurisa neodoljivo podsjeća na model Lexus CT200.

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider
Piše: Emir Kalender
Interijer

Koliko su dizajneri napravili dobar posao na vanjskom dizajnu, toliko su napravili podbačaj u unutrašnjosti. Iako je unutrašnjost potpuno nova, ne možemo se oteti dojmu da su dizajneri nekako ostali bez inspiracije prilikom stvaranja unutrašnjosti. Čini se kako su dizajneri prilikom stvaranja centralne konzole najviše koristili „katanu“, koja je napravljena u japanskom minimalističkom stilu. Upravo ta japanska minimalistička filozofija je najveći kočničar na evropskom tržištu. Svi značajniji evropski proizvođači, dizajnerski su razmazili evropske kupce koji postaju vrlo zahtjevni prilikom odabira novog automobila. Minimalizam i jednostavnost preovladava i na instrument tabli, koja je izvedena slično kao kod aktuelnog modela Yaris.

Ipak, Japanci su gotovo nepogrešivi kada je ergonomija u pitanju, pa tako volan, ručica mjenjača i nožne pedale imaju odlične pozicije, a zahvaljujući tome vozač brzo pronalazi dobru poziciju za ugodnu vožnju. Vozačka pozicija niža je u odnosu na prethodni model što nastavlja potvrđivanje dinamične orijentacije novog Aurisa. U novog Aurisa mogu se udobno smjestiti 4 do 5 putnika, a sjedišta pružaju vrlo dobru udobnost, posebno prednja koja su dobro profilisana te daju dobru potporu prilikom dinamičnije vožnje. Zahvaljujući novoj konstrukciji sjedišta dobilo se na dodatnom prostoru za koljenja putnika na stražnjoj klupi.

Na prethodnom modelu jedna od većih zamjerki bila je često „škriputanje“ plastika u kabini, te njihovo relativno brzo habanje. Novi Auris donosi nove i osjetno kvalitetnije materijale koji već na prvi pogled odaju sliku izdržljivosti. Završna obrada podignuta je za stepen više što u konačnici ostavlja dobar utisak kada je kvalitet unutrašnjosti u pitanju.

Ponuda prostora

Ako pogledamo informacije o dimenzijama novog Aurisa nećemo imati baš pretjeranog razloga za radovanje, jer je ostao u istim gabaritima kao prethodnik. Sa dužinom od 4.275 mm, širinom 1.760 mm, visinom 1.460 mm, te međuosovinskim razmakom od 2.600 mm novi Auris je duži za 30 mm i niži za 55 mm. Zahvaljujući mudrim tehničkim rješenjima, novi Auris dobio je nešto više prostora u unutrašnjosti, dva centimetra više za noge na zadnjoj klupi i pet litara veći prtljažnik. Prtljažnik od 360 litara podijeljen je policom, tj. duplim dnom, a po potrebi zapreminu možete povećati preklapanjem zadnje djeljive klupe u omjeru 40:60.  Ipak kao nedostatak moramo navesti veličinu prostora između zadnje klupe i zadnjeg vjetrobranskog stakla. Naime, taj dio dosta je skučen zbog linije krova, što ne ostavlja dobar utisak preglednosti zadnjeg dijela. Taj nedostatak u znatnoj mjeri rješen je kamerom za vožnju unatrag.

Oprema

Testni model bio je opremlje sa Sport paketom opreme, što donosi dosta dodatne opreme. Tako su se na proširenom popisu opreme našli: Električno pokretanje prednjih i stražnjih stakala, elektrokromatsko unutarašnje ogledalo (automatsko zatamnjenje), Sportska sjedišta, Karbonski detalji na centralnoj konzoli, ključ karticu, Smart Entry, Brisači sa senzorom kiše, 17 inčne aluminijumske felge, elektro preklopiva vanjska ogledala, dodatno zatamnjena stražnja stakla. Detaljan spisak opreme sa kompletnim cjenovnikom možete pročitati OVDJE.

Motor i mjenjač

Iako u automobilskoj industriji vlada trend malih benzinskih turbo motora Toyota se ipak odlučila za nešto konzervativnije rješenje. Tako je naš testni model bio pokretan sa 1.6-litrenim Valvematic atmosferskim benzince koji raspolaže sa 132 KS pri 6.400 okr./min. i 160 Nm okretnog momenta pri relativno visokih 4.000 okr./min. Motor je opremljen sa varijabilnim razvodom ventila, a glavna karakteristika je miran i tih rad. U svakodnevnoj gradskoj vožnji nećete imati dojam da raspolaže sa 132 KS, jer za tako što potrebno je da motor „zavrtite“ preko 4.000 okretaja. Tek tada se osjeti prava snaga ovog motora, ali samim tim osjeti se i povećanje potrošnje. Ipak, oni koji ne gledaju često na prosječnu potrošnju rado će vrtiti motor preko 4.000 okretaja, jer tek se onda vidi pravi potencijal ovog motora.

Tokom testa u gradskim uslovima prosječna potrošnja sa obazrivim doziranjem gasa i pravovremenim izmjenama stepena prijenosa iznosila je 7,5 litara, bez korištenja klima uređaja. Gradska potrošnja svoj maksimum je zabilježila na 9,5 litara, također, bez korištenja klima uređaja. Vožnja na otvorenoj magistralnoj cesti može biti vrlo ekonomična, pa se potrošnja kretala od 5,6 do 7 litara. Maksimalna potrošnja zabilježena je bez korištenja klima uređaja, uz to treba napomenuti da u vozilu nije bilo više od dva putnika.

Auris 03 Test 2013

Testni model ima ubrzanje od 0 do 100 km/h za 10 sekundi, te maksimalnu brzinu od 200 km/h, što je sasvim prihvatljivo, ako u obzir uzmemo težinu praznog vozila od 1.250 kg. Ipak, budući kupci novog Aurisa koji se odluče za ovaj motor, sigurno nisu jedni od onih vozača koji vole često pritiskati papučicu gasa „do poda“. Motor je bio uparen sa ručnim 6-stepenim mjenjačem koji ima dobre prijenosne odnose. Odlikuje ga izuzetno dobra preciznost i lakoća promjena stepena prijenosa.

Ovjes i upravljivost

Kada su inžinjeri projektovali novog Aurisa odlučili su se za kompromis između udobnosti i čvrstog držanja ceste. Zbog takvog odnosa novi Auris dobro se ponaša u svim režimima vožnje. Zahvaljujući EPS (Electric Power Steering) sistemu upravljanje je izuetno lagano, ali zbog prelaganog upravljača pri većim brzinama na krivudavim magistralnim cestama ponestaje informacija sa podloge. Balans automobila je vrlo dobar, a tome doprinosi i smanjenje težine u odnosu na prethodni model. Naime, novi Auris u odnosu na prethodni model lakši je za 40 kg, a u hibridnoj verziji razlika je i veća, čak 70 kg, što su svakako značajni rezultati. Ipak, smanjenje težine ima nus efekte na balkanskim putevima prepunim rupa i zakrpa, pa Auris zna poskakivati zbog toga. Zbog takvih stvari neki prozvođači počeli su razvijati automobile za tržišta kao što je naše, jer neka pozitivna rješenja iz autoindustrije na našem tržištu imaju suprotan efekat, što je totalni apsurd.

Sigurnost

Kada je sigurnost u pitanju, novi Auris je nastavio odličan rezultat svog prethodnika na EuroNCAP testovima. Pet zvjezdica na crash testu za obje generacije Aurisa dovoljno govore o sigurnosti ovog automobila. Kočnice su izuzetno potentne, sa diskovima na svim točkovima uz elektronska pomagala kao što su ABS, ESP i ASR, ulijevaju sigurnost prilikom svakog oštrog kočenja. Svakako treba spomenuti da je Auris opremljen standardnim dvostepenim prednjim i bočnim zračnim jastucima. Detalje sa EuroNCAP crash testa možete pročitati OVDJE.

Zaključak

Toyota sa novim Aurisom definitivno je napravila korak naprijed u približavanju ovog modela evropskim kupcima. Tome najviše doprinosi novi vanjski dinamični dizajn, koji je jasan napredak u odnosu na prethodni model. Ipak, dizajn unutrašnjosti automobila neće se svima dopasti, ali u samoj unutrašnjosti automobila ima napretka. Ugrađeni materijali znatno su kvalitetniji nego kod prethodnika, a poboljšana je i završna obrada. Konceptualno novi Auris je napravljen da bude u isto vrijeme privlačan i dugotrajan automobil, a uz garanciju od 5 godina, bez sitno napisanih garantnih uslova, nameće se kao ozbiljan konkurent onima koji žele pouzdan i kvalitetan automobil. Vožnja novog Aurisa izuzetno je lagana i udobna što će sigurno najviše cijeniti pripadnice ženskog spola, kod kojeg bi Auris mogao postati omiljeni automobil upravo zbog navedenog.

Glavne karaktereistike automobila
  • Novi dinamični dizajn
  • Dobra ergonomija i udobnost
  • Kvalitetniji materijali i bolja završna obrada u unutrašnjosti
  • Ponuda prostora
Ispod očekivanja
  • Dizajnersko rješenje centralne konzole
  • Minimalističko rješenje inustrument table
  • Nedostatak snage motora na nižim okretajima
Troškovi
  • Cijena testnog modela: 33.953,00 KM
  • Cijena prve registracije: 639,00 KM
  • Cijena prvog servisa: – KM

Ukupni troškovi bez prvog servisa 34.592,00 KM (sa PDV-om)

Kategorije: Auto test